נעמה קסרי מצאה שיטה לגרום לגננות של הילדים שלה לחבב אותם קצת יותר מאחרים. בכל בוקר, אחרי הבקבוק ואחרי ההחתלה, היא הייתה מזליפה עליהם בושם. מה שבהחלט גרם להם להתבלט. "ברור, מגיל חצי שנה. תחשבי שאת מטפלת בגן ילדים. יש ילד עם ריח של קקי ויש ילד שיש לו ריח של בושם. איזה ילד את יותר מנשקת?"
אבל מה הילדים מבינים, שיש להם ריח לא נעים?
"שטויות! זה הדבר הכי־הכי־הכי חשוב שיש לבן־אדם. כשאתה מגיע למקום, הרושם הראשוני עליך זה הריח. את סתם עכשיו עם השאנטי־באנטי שלכם. חאלס. חמודה, יש לנו בלוטות. אנחנו מפרישים דברים".
עוד כתבות למנויים:
לא בגיל שלוש.
"נכון, אבל יש ריח מסריח של גן ילדים. של נזלת ולא יודעת מה. הילדים שלי מריחים משהו. הגננות אומרות לי, אני לא יכולה, בא לי לאכול אותה. עכשיו, זה לא קשור לאיך היא נראית. יש לה ריח של תינוק, בא לך למעוך אותה".
אבל בגיל חצי שנה גם ככה יש להם ריח של תינוק. מה הטעם לבטל את הריח של התינוק בריח בושם של תינוק?
"אני רוצה לבטל את הריח של כולם, שלכולם יהיה את הריח הזה. למה אתה צריך שיהיה לך את ריח הגוף שלך? מה, אנחנו בימי הביניים?"
6 צפייה בגלריה
''למה אתה צריך שיהיה לך את ריח הגוף שלך?''. נעמה קסרי
''למה אתה צריך שיהיה לך את ריח הגוף שלך?''. נעמה קסרי
''למה אתה צריך שיהיה לך את ריח הגוף שלך?''. נעמה קסרי
(צילום: דניאל קמינסקי)
  • לא רוצים לפספס אף כתבה?
בגיל 43 העתיד של קסרי כולל מינוף בושם חדש עם ריח של תינוקות ואתר חדש, 'משיקהוט', שהעלתה עם החברה הכי טובה, ליהיא גרינר, ובו הן מוכרות מוצרים ביתיים, גאדג'טים, אביזרי כושר ומשחקים לילדים. העבר כולל השתתפות בשתי עונות של 'הישרדות' וזכייה במיליון שקלים, וההווה, חשבון אינסטגרם עם 196 אלף עוקבות, שאותו היא מתחזקת באמצעות ויכוחים נפיצים שעושים לא מעט כותרות. לפני חודש וחצי למשל, רבה עם ניקול ראידמן על ניהול משבר הקורונה ולוויות החרדים. "אמרתי שלא מעניין אותי אם זה קשור לביבי או לזיבי, כשאנשים קוברים את היקרים שלהם בזום, מי אתם שתחליטו לעשות הלוויה של 30 אלף איש למישהו שקדוש לכם? סליחה, הקדוש הזה יותר חשוב מסבתא שלי? ואז ניקול אמרה לי, אני מאחלת שתקברי מישהו יקר לך בזום".
ואז אמרת לה שאין לך בעיה שתקלל, רק שתפסיק לשיר.
"אני מכירה אותה אישית. היא התראיינה בתוכנית בוקר שלי לפני שנים. הייתה מפיקת אירועים אנונימית. לפני 'מעושרות'. היא הייתה בזוגיות עם צ'רנוי אבל בשושו. בגלל זה היה לה כסף. היא באה עם יהלומים ותכשיטים ועוזרות. ניקול ראידמן בדיחה בעיניי. אני בטוחה שלא היה לה נעים ממה שאמרתי. כל המדינה צחקה על זה. סוף־סוף מישהו אומר בקול רם את מה שכולם חושבים. את לא יודעת לשיר, יש לך כסף. גם אם אני אתן לך חמישה מיליון את תמלאי את נוקיה ותעשי פילים יורדים מהתקרה. זה לא בעיה. הבעיה לעמוד אקוסטי ולשיר. את לא אדל, כפרה".
את מבינה את הרצון שלה להתעסק בפוליטיקה? זה חשוב להצהיר על עמדה פוליטית כאדם מוכר?
"זה קורה בכל העולם. הסלבים בסוף הם אנשים שיש להם דעה, פשוט עם יותר כוח. לביבי יש יכולות מדהימות ובגלל האופי שלי יש לי הערכה לנחישות, לפייטריות הזאת וליכולות שלו, אבל כאזרחית אני לא חושבת שבריא לנו שיהיה מישהו בשלטון 12 שנים. בשום מקום. גם במפעל, בעסקים, מנהל שנמצא כל כך הרבה זמן בטופ זה פתח להמון דברים. לקומבינות, לשחיתויות, להתנהלות על אוטומט על מלא דברים שלא טובים ולא נכונים. בשום מקום אי־אפשר לעשות יותר משתי קדנציות, למה פה כן?"
הוויכוח עם ניקול ראידמן הוא לא היחיד. היה גם ויכוח עם אלינה, עוקבת שלה שהלכה להתלונן במשטרה על כך שקסרי לא חוגרת את בתה בזמן נסיעה. אחרי חקירה במשטרה, קסרי העלתה בתגובה סטורי שבו היא מכנה את העוקבת קנאית וממורמרת. ושם זה לא נגמר. לפני שבוע העלתה תמונה עם שעון שהיא מוכרת באתר שלה וכתבה שהיא יכולה להאזין דרכו לבתה בת השמונה. הרשת געשה עם טענות על פגיעה בפרטיות. קסרי: "ילדה בת שמונה, איזו פרטיות יש לה? מישהי כתבה לי שזה לא חוקי. מישהי אחרת כתבה לי איזה הטרדות מיניות היא עברה והלוואי שלאמא שלה היה שעון שהיה יכול לעזור לה למנוע את זה".
חשבת שזה מה שיקרה כשהעלית את התמונה?
"אני מעלה את זה כדי שיהיה שיח, מה נראה לך? גם עם אלינה".
6 צפייה בגלריה
ניקול ראידמן. ''את לא אדל, כפרה''
ניקול ראידמן. ''את לא אדל, כפרה''
ניקול ראידמן. ''את לא אדל, כפרה''
(צילום: דנה קופל)
איך את יודעת מה יעשה באזז?
"ליהיא לימדה אותי. אני מבינה שזו שריפה בשדה קוצים ומשתמשת בזה. צחוקים פנימיים, דאחקות, אני לא אעלה. אני אגיד לחברה שלי, 'יאללה מתי את ממליטה כבר', אבל אני לא אעלה את זה בסטורי".
ליהיא דווקא כן העלתה את זה. שאלה אם אורטל עמר ורוסלנה מקבלות יותר כסף על השתתפות ב'גולסטאר' רק כי המליטו, לדבריה, את התינוק של בן אל תבורי ואת התינוק של אייל גולן.
"אני מבינה למה היא אמרה את ה'ממליטה'. ואני ניהלתי לה גם את המשבר הזה, דרך אגב. כי ליהיא היא מלכת התעשייה האמיתית. אין מישהי שמבינה יותר ממנה איך זה עובד. התעשייה מתה עליה. צלמים, אנשי הפקה, תחקירנים, כולם רוצים חתיכות מליהיא אבל כשמגיע הזמן לשלם עבור השם ליהיא גרינר, אז לא משלמים והיא לא דורשת. ליהיא, בואי להשקה הזאת, אני צריכה אותך, תעלי לי סטורי. והיא הכי מייצרת באזז, אבל כשצריך לשלם כדי שהיא תגיע, אז זה לא. אני הייתי איתה כשהיא ראתה שפורסם כמה הן מרוויחות ב'גולסטאר'. ראיתי שהיא נעלבה, אמיתי. נפגעה. וזה הוציא ממנה את התגובה הזאת. אני לא מאשימה אותה. הן לא היו צריכות לחטוף את זה אבל היא כל כך נפגעה. הם השפילו אותה".
למה החלטת לנהל את המשבר הזה?
"כי הייתי לידה והיא גם פנתה אליי. אמרתי לה, 'אל תפחדי. תבטלי. תדרשי את מה שמגיע לך'. אני לא בטוחה שהיא הייתה דורשת את מה שמגיע לה. ואז היא הלכה עם זה עד הסוף. ביטלה. אני מראש לא רציתי שהיא תלך".
למה?
"יש תוכניות שמגיל מסוים הן לא מתאימות. 'גולסטאר' זה פורמט של ילדות. נראה לך שהם לא ביקשו ממני? התחננו אליי, עד שאמרתי להם שיפסיקו להתקשר, שאין להם את הסכום להציע לי לעשות את הדבר הזה".
6 צפייה בגלריה
נעמה קסרי וליהיא גרינר. ''חברה מדהימה. לפה הגדול שלה אני לא מתחברת''
נעמה קסרי וליהיא גרינר. ''חברה מדהימה. לפה הגדול שלה אני לא מתחברת''
נעמה קסרי וליהיא גרינר. ''חברה מדהימה. לפה הגדול שלה אני לא מתחברת''
(צילום: שי פרנקו)
אם היו מציעים לך מיליונים?
"בשביל זה הייתי מוכנה לעמוד גם כדחליל ב'אח הגדול'. אבל כמה באמת מציעים? 200־300 אלף? אתה מסתכל על עלות מול תועלת והעלות לא שווה לי. אני לא אשב שבועיים מנותקת באיזה מקום בשביל 200 אלף שקל ואהרוס לעצמי את התדמית שאני יכולה להרוויח ממנה הרבה יותר".
היו מקרים שכן התפוצצת על ליהיא וחשבת שהיא מגזימה?
"כשהיא עשתה את הסרטון שבו היא מקללת שוטר שנתן לה דו"ח, לא דיברתי איתה שבוע. כעסתי עליה. למה את מעלה את זה לסטורי? גם אני מקללת שוטר שנותן לי דו"ח, מי לא? אבל לא בסטורי. סטורי זה לא יומני. יש שם עשרות אלפי אנשים. למה את עושה את זה? יצאת מ'הישרדות' אהובה, אהודה, שינית את התדמית שלך מ'האח הגדול'. מה זה ההרס העצמי הזה? היא חברה מדהימה. לפה הגדול שלה אני לא מתחברת. זה עושה לי כאב ראש".
את יכולות השיווק שלה קסרי הבינה בגיל צעיר. בגיל 25 החליטה לפתוח מכון להסרת שיער בקניון בכרמיאל. "היה לי רעיון איך למלא את המקום. במקום מודעה בעיתון, חשבתי לקנות אוטו סמארט. לא היה אז בכרמיאל. אמרתי, אם אני אביא סמארט כל העיר תדבר על זה. באתי לאבא שלי ואמרתי לו שאני צריכה רכב".
וקנית?
"מגיעים לבנק, יושבים מול הפקידה. הוא אומר לה, זו נעמה הבת שלי והיא רוצה הלוואה של 50 אלף שקל. אמרתי לו, מה הלוואה, אמרת שאתה קונה לי אוטו. הוא אמר, לא, אמרתי לך שאני בא איתך לבנק, אני אראה לך איך קונים אוטו. הוא לימד אותי איך אני מתחייבת למשהו. קניתי את האוטו ושמתי עליו את הלוגו של החנות. שבועיים אחרי, היומן שלי מלא חודשיים קדימה".
ואז הלכת ל'הישרדות'. למה בעצם?
"היה לי תינוק בן שבעה חודשים וזוגיות מהגיהינום. כל הזמן רבנו. לא האמנו באותם דברים, לא הפרנו אחד את השנייה, פיצוצים, לא רציתי לגור ליד ההורים שלו. הוא לא אהב את איך שאני משקיעה בעצמי. היינו יחד חמש שנים לא טובות. החיים שלי לא היו טובים. לאבא שלי גילו סרטן, ואני רציתי לברוח. להיות על אי בודד. וראיתי פתאום מודעה. לאודישן בתל־אביב הגעתי מסודרת ומתוקתקת. אמרתי, אני נעמה קסרי ויש לי תינוק בן שבעה חודשים. ראיתי שהעיניים שלהם נפתחות. כאילו לפני 13 שנים, את יודעת מה זה? הם לא האמינו שזה קורה להם. ראיתי אותם מתחילים להתלחשש. דאט'ס איט. וי האב איט!"
6 צפייה בגלריה
ב'הישרדות'. ''כולם מסביבי רדו בי''
ב'הישרדות'. ''כולם מסביבי רדו בי''
ב'הישרדות'. ''כולם מסביבי רדו בי''
(צילום: רשת 13)
הבנת למה?
"לא הבנתי מה ההתלהבות. למה האבא יכול ואני לא. לא בקטע פמיניסטי. כי אני לא מיניקה אותו. ועוד אודישנים וזה קורה. כולם מסביבי רדו בי, העליבו אותי. אמרו שאני סוציומטית. משפחה, חברים, אמא שלי, אחיות שלי, קרובים, שכנים, מכרים. כולם חוץ מאבא שלי".
ואחרי שחזרת?
"טוקבקים מגעילים, לא מגיע לה להיות אמא. היום מישהו מדבר? אם אין 15 אמהות בקאסט לא יוצאים, חייבים את הדרמה עם הגעגועים לילד, אבל אף אחד לא מעביר ביקורת על האימהות. למה אני לא בסדר? כי אני רוצה להגשים את עצמי? אם הייתי רופאה זה היה בסדר אם הייתי טסה לעשות ניתוח שיציל חיים? אז אני הולכת לעשות משהו שישנה לי את החיים. רציתי לזכות במיליון, שאבא שלי לא יהיה עסוק במחלה. הבנתי שאני יכולה לקנות את החופש שלי".
וקנית?
"נתתי לבן הזוג חלק מסכום הזכייה כאות הוקרה על בייביסיטר על הילד. סכום יפה. לא 10,000. בואי נגיד שאין אף בייביסיטר שמקבל סכום כזה. קניתי את החופש שלי. מי אומר שאין מחיר לחופש. ונהניתי, עשיתי מה שבא לי. הייתי אם חד־הורית. היה לי שקט נפשי שיש לי כסף בבנק. אין לך מינוס, את לא מקבלת טלפונים".
בעונת ה־VIP, לפני שנתיים, כבר מינפת את 'הישרדות' כדי לעשות כסף גם בלי הזכייה?
"יצאתי ממוקדת כלכלית, עסקית. יצאתי לאי עם לק כחול. אמרתי, אם זה יישאר לי על האי, אני מוציאה מארז לקים ואהיה מזוהה עם ה'כחול קסרי'. יקראו לזה ככה. והיום כשאת הולכת לעשות לק, זה נהיה מיתוג. זה תפס".
בתחושה שלי הריאליטי היום הרבה יותר אכזרי כלפי המתמודדים. את רואה את זה?
"זה רע, אבל זה תלוי עורך. זה מה שאנשים רוצים לראות, זה מה שמביא את הרייטינג. אני לא רואה 'האח הגדול'. 'הישרדות' כן. מאוד התבאסתי על העונה האחרונה כי היא חרגה ממה שאני אוהבת. אני רואה 'הישרדות' של ארה"ב, שם הם משחקים את המשחק לפי החוקים שלו. לא מעניין עכשיו מרוקאים, אשכנזים וכל התככים שהכניסו פה, פריפריה וזה. זה לא קשור לפורמט, זה לא מעניין הקללות של ליטל סמדג'ה. זה לא רלוונטי למשחק. זה משחק של מהלכים. של משימות. אותי אי־אפשר להוציא רע כי אני מודעת מדי לטלוויזיה. אני כן מרחמת על אלה שיוצאים תמימים לפורמטים האלה, שהם לא מבינים את העוצמות, את הכוח של החשיפה הזאת, וחוטפים את זה לתוך הפרצוף שלהם. יש אנשים שזה גומר להם את החיים".
את יכולה בכלל לשלוט בסיטואציה שם? איך את יודעת איך תצאי?
"ברור שאת יודעת. את רואה שיש מצלמות. בן־אדם צריך לדעת לשמור על הפה שלו. אתה לא יודע איך לשמור על עצמך? אז תלך לסדנת ניהול כעסים. אני בחרתי לצאת לתוכנית שהעורכת שלה, רהב לסטיגזון, לא תרמוס אנשים. היא הייתה יכולה להרוס את הקריירה של כל מי שהיה בעונה איתי. תאמיני לי. והיא בחרה שלא. היו שם דברים שקרו שאת אומרת, עורך אחר עושה מזה מטעמים".
מה למשל?
"היה ריב מטורף בין מני (נפתלי) לג'וזי. כמו שגברים באים עם הפנים אחד לשני? ככה. אנחנו הפרדנו. זה לא נכנס לתוכנית כי למה להוציא את ג'וזי אלים ואת מני עצבני? זה לא הפורמט. זה קרה בגלל שהיו רעבים ועייפים וכתושים וזה לא מספר את הסיפור. אבל נראה לך שזה לא היה משודר אצל עורך אחר?"
לריאליטי היא לא מתכוונת ללכת בקרוב. רוב הזמן שלה מושקע בקליניקה בהרצליה פיתוח. בסגר הראשון היא ובעלה, גל ארז, ושלושת הילדים: רועי, דניאל ומיכאלה, נהנו בבית, אחר כך זה כבר הפך להיות קשה. "בסגר הראשון פרחתי. הסגר השני כבר הכניס אותי למוד הישרדותי. עשיתי הכל כדי שהקליניקה תעבוד. גם אם לא נרוויח, שהצוות ימשיך להיות במוד של עבודה. אנשים אומרים לי, אין לנו עובדים. אנשים לא רוצים לחזור מהחל"ת. אומרים, למה? בשביל עוד אלף שקל? אני קם כל יום ב־11, הולך לים ומקבל מהמדינה כסף. זה מזעזע".
6 צפייה בגלריה
נעמה קסרי. ''מי שלא רצה לחזור לעבוד, פוטר''
נעמה קסרי. ''מי שלא רצה לחזור לעבוד, פוטר''
נעמה קסרי. ''מי שלא רצה לחזור לעבוד, פוטר''
(צילום: דניאל קמינסקי)
היו כאלה שלא רצו לחזור לעבודה אצלך?
"מי שאמר לי את זה פוטר. היה אחד כזה".
את מעסיקה את אחותך עכשיו. איך זה עובד?
"אחותי בת 36 ועבדה ברשת בתי קפה שנסגרה. ראיתי שהיא מתחילה לקמול בבית, אין לה סיבה לקום בבוקר. אמרתי לה, בואי. לקח לה זמן לעשות את ההפרדה שבין להיות אחותי לבין לעבוד בקליניקה, היו ריבים, אבל זה מיי ווי או ההיי ווי. זה השם שלי על הדלת. ואם אפשר לאלף טיגריס, אפשר לאלף כל אחד".
באיזה בית גדלתן?
"בית נקי, בית מרקחת. אמא שלי חולת ניקיון. כל שלישי ורביעי זה פסח. תריסים, וילונות. אחיות שלי היו עוזרות לה. אני לא. הייתי עוזרת במסגרת ההיגיון, נקרא לזה. אמא שלי הייתה משאירה הוראות כמו תכבסי, תוציאי כביסה, תנקי תריסים. יאללה, מה אני עוזרת בית? נכון, ילד צריך אחריות ותפקידים, אבל כל יום לנקות אבק?"
את מגדירה את עצמך פמיניסטית?
"תקשיבי, אני לא יודעת מה זה פמיניסטית. אם לגדל שערות בבית שחי זה פמיניסטית, אז אני לא פמיניסטית. אני כן חושבת שלא יכול להיות שאישה תעשה את אותו תפקיד של גבר ותרוויח פחות מעצם היותה אישה. זה לא מקובל מבחינתי. ממש לא. אבל אני חושבת שיש דברים מסוימים שכן צריך להיות בהם חוסר שוויון. כמו שגבר לעולם לא יוכל ללדת ואנחנו כן. אז יש דברים שהם כן יותר נשיים ופחות מתאימים לגבר. אני רוצה שהגבר שלי יתחיל לדפוק ולתלות לי תמונות ולא אני. אני לא רוצה שהבעל שלי יעשה לי ספונג'ה. זה לא עושה לי את זה".
זה עושה לך את זה שאת עושה ספונג'ה?
"עושה לי את זה שהעוזרת תעשה את זה. מה אני אגיד לך? אני חושבת שלהיות פמיניסטית זה להשתמש בכל הכוח שיש לך כאישה. לשים מחשוף, לשים מסקרה, להבליט עצמות לחיים, לשים אודם אדום ולהשתמש בכל הנשיות הזאת להשיג את מה שאת רוצה. זו פמיניסטית בעיניי. המודל של הנשיות זה אישה מטופחת. זה לא משנה אם על עקבים או לא".
אבל אני לא אתפוס אותך עם טרנינג.
"את תתפסי. על מה את מדברת? ברור שכן. טרנינג יפה של ג'וסי (קוטור), מקטיפה. או של גוצ'י".
6 צפייה בגלריה
עם בן הזוג גל ארז. ''תיקנתי את מה שהדבר הזה - פיגוע רב־נפגעים שקוראים לו לידה - עשה לגוף שלי''
עם בן הזוג גל ארז. ''תיקנתי את מה שהדבר הזה - פיגוע רב־נפגעים שקוראים לו לידה - עשה לגוף שלי''
עם בן הזוג גל ארז. ''תיקנתי את מה שהדבר הזה - פיגוע רב־נפגעים שקוראים לו לידה - עשה לגוף שלי''
(צילום: סיון פרג')
סיפרת שעשית שישה ניתוחים בחזה וניתוח אוזניים, ושמגיל 27 את מזריקה לעצמך באופן קבוע מילויים וחומצה היאלורונית. לא מזמן גם עשית ניתוח למתיחת בטן. למה את צריכה את זה?
"עשיתי לפני חצי שנה ניתוח מתיחת בטן והחלפת שתלים עם הרמה. לא עשיתי את זה כדי לרזות אלא לתקן את מה שהדבר הזה - פיגוע רב־נפגעים שקוראים לו לידה - עשה לגוף שלי. העור המדובלל, הבקע בפופיק, הקפל של הקיסרי. אני לא יכולה לשים שמלה צמודה. אני לא יכולה ללכת עם בגד ים. למה? אני בחורה צעירה. סיימתי לידות. מאמי מייק אובר".
את לא חוששת שתהיה נקודה שלא תזהי את עצמך יותר?
"אני אדם עם מודעות גבוהה. אני יודעת מתי זה יותר מדי. אני שואפת להיראות נפלא לגילי. לא להחזיר את הגלגל לאחור. לא מנסה להיראות כמו מישהי אחרת. אם אני מסתכלת במראה ומרוצה, מה אכפת לי מה את חושבת, מה היא חושבת ומה ההיא שיושבת מאחוריי חושבת. אני מרגישה נוח בעור שלי עצמי".
פורסם לראשונה: 07:15, 26.03.21