את הידיעה על התפרקות הפאוור-קאפל המוזיקלי סטטיק ובן אל, קיבלה בת אל תבורי דוסטקם, כמו כל עם ישראל, בפוש לטלפון סלולרי. וכן, גם היא הופתעה. "הייתי בשוק", היא מודה, "אלה דברים שאחי ואני לא מדברים עליהם. הוא לא שיתף אותי בהחלטה. גם אני קראתי את הכתבות, כדי להבין מה קרה שם בעצם ומתבאסת על הפרידה כמו כולם".
היית בקשר עם סטטיק? "האמת שלא. הוא מקסים, אבל נפגשנו רק בתחילת הדרך, כשגרנו עדיין אצל אבא והוא הגיע לבקר. אני יודעת שהוא ובן אל עדיין בקשר, הם כמו אחים. אין לי ספק שהם יישארו חברים טובים".
כתבות נוספות למנויי +ynet:
בת אל כבר רגילה להתעורר לעדכונים על משפחת תבורי. "היו תקופות שהייתי הולכת לאסוף את הבת שלי, והגננת הייתה עומדת בכניסה ואומרת, שמעתי שככה וככה, ואני הייתי מתייבשת, אבל אז יש כותרת חדשה וכולם שוכחים". ובכל זאת, הפרסומים האחרונים על אחיה, היא מספרת, היו קשים לה במיוחד. תחילה נחשפו קלטות של שיחות בינו לבת הזוג לשעבר אורטל עמר, המתייחסות לבנם המשותף, תו פרינס. בעקבותיהן, שיתף בן אל כי הוא סובל ממאניה-דפרסיה.
הפעם, היא גם חששה לשלומו. "לא הופתעתי שהוא סובל מזה, בעיקר כי מאוד קשה להיות בן אל תבורי. הוא ילד מדהים, אבל הפרסום המטורף הוא דבר מורכב. אחרי חשיפת ההקלטות, בפעם הראשונה דאגתי לו מאוד. הייתי חופרת לו כל היום, מסמסת לראות שהוא בסדר. הוא תמיד ענה לי לכל הודעה, וענה מהר מאוד, למרות שהוא לרוב לא עונה, כי הוא עסוק. פה היה לו חשוב להרגיע אותי. מעבר לזה הוא לא אחד שמשתף, שומר הכל לעצמו. כשנודע לי כל הסיפור הזה, שוב מהתקשורת, התחלתי להיות מעורבת יותר. במיוחד בגלל שהוא לא פה בארץ קרוב. אני יכולה להגיד מצידו שהוא מרגיש בסדר גמור, הכול טוב איתו".
4 צפייה בגלריה
סטטיק ובן אל
סטטיק ובן אל
כמו אחים. סטטיק ובן אל
(צילום: משה נחומוביץ)
כעסת על ההפצה של ההקלטות? "אני לא יודעת מי שלח אותן ולא חוקרת, כי אני לא רוצה להתערב. אורטל ואני אף פעם לא היינו בקשר ואני לא נכנסת למערכת היחסים ביניהם, אבל אני שרופה על אחי ותמיד אעמוד לצידו. ועכשיו אני אפילו עוד יותר אוהבת אותו, זה רק גרם לי להיות מחוברת אליו יותר. חיים שלי, יש לי אליו חולשה, אנחנו מאותו דם. והוא באמת ילד טוב, את לא מבינה עד כמה".
בטח עצוב לך שהוא עזב למיאמי. "האמת שלא כל כך. אני יודעת שטוב לו שם ושהוא יפרח ויתפתח. הוא גם יחזור לפה בסוף ובגדול, למרות שכרגע הוא לא חושב על זה. ברור שאני מתגעגעת מאוד אבל גם כשהוא גר פה התגעגעתי, כי הוא היה מאוד עסוק. אני אוהבת אותו ואם צריך לא לראות אותו תקופה בשביל שיהיה לו טוב, אין לי בעיה להסתפק בשיחות וידיאו. אבל אני מאמינה שהוא לא ייעלם מעולם המוזיקה בארץ כל כך מהר. הוא כאן כדי להישאר".
בת אל תבורי דוסטקם היא האחות הבכורה של בן אל, הראשונה של אביבה אזולאי והרביעית של שימי תבורי. הוריה הכירו כשאמה הייתה רק בת 16 ואביה כבר זמר מפורסם ומצליח, הם נישאו ונפרדו כשבן אל היה בן שנה. בהמשך היא התחתנה עם עופר טלקר והביאה לעולם עוד שתי בנות. שימי נשוי היום בפעם החמישית, ליהודית באומן, אחרי שסיפור האהבה ביניהם פיצל וטילטל את המשפחה, ואב לשבעה ילדים.
לעומת בני המשפחה הגרעינית, היא מנהלת חיים סטנדרטיים במיוחד. בת 32, גרה ברחובות בבניין רב-קומות עם בעלה, חן דוסטקם, העובד כסוכן מכירות, ושני ילדיהם, מיה בת השלוש וריף בן החודשיים. "המעבר בין ילד אחד לשניים יותר קשה מלעבור מרווקות לילד ראשון", היא אומרת. "בלילה ריף קם כל שלוש שעות בצרחות ומעיר את מיה, שמתעוררת בעצבים ומבקשת שוקו. אני מוצאת את עצמי בשתיים בלילה מכינה שוקו ובקבוק". גם בימים אין לה מנוחה. "אני חולת ניקיון, חייבת לעשות את הבית יסודי. חיה על שש-שבע כוסות קפה ביום".
4 צפייה בגלריה
בת אל תבורי
בת אל תבורי
''מרוב לחץ התחלתי להרגיש לא טוב''. בת אל תבורי
(צילום: יונתן בלום)
ואכן, זו שעת בוקר מוקדמת, ריף ישן ומיה בגן, הבית מצוחצח ובת אל כבר בקפה השני. מתברר שזו עוד הגרסה הרגועה שלה. לפני כשנה עברה התמוטטות שכללה אשפוז של חמישה ימים בבית החולים, סדרת בדיקות, ובעיקר אותתה לה שהיא חייבת להוריד רגל מהגז. "יש לי חנות אונליין של בגדי תינוקות בשם 'מיני מי', עם עיצובים שלי והדפסות שאני עושה על בגדים. עד הלידה עשיתי שם הכול, בנוסף לעבודה כשכירה. בבוקר הייתי יוצאת לעבוד במכירות, חוזרת בצהריים, לוקחת את הילדה מהגן, מכינה לה ארוחה חמה. בשבע משכיבה אותה לישון, נוסעת לעשות את ההזמנות לחנות, חוזרת ב-12-11 בלילה, מתקלחת הולכת לישון".
לא פלא שקרסת. "הייתה תקופה שהתעסקתי רק בעסק. משמונה בבוקר עד תשע בערב הייתי רק באינסטגרם ובמסך, הפסקתי להתייחס לילדה. אחרי כמה חודשים, מרוב לחץ התחלתי להרגיש לא טוב ואפילו לאשפוז הגעתי עם המחשב הנייד. מאז הכנסתי שותפה לעסק והכול רגוע יותר".
למה לעבוד כל כך קשה? "בעלי ואני אוהבים לחיות ברמה גבוהה. מבזבזים על בגדים וחופשות, מזמינים אוכל מבחוץ. גם הבית הזה בשכירות והוא לא זול. אנחנו לא מחסירים מהילדה כלום, תראי את ארון הבגדים שלה, איזה טירוף. אני לא לוקחת כסף מאמא ואבא שלי, אין סיכוי. כל מי שמכיר אותי מופתע. חושבים שבעלי מפרנס אותי. הכי לא. גם כשאמא שלי הייתה לבד, היא תמיד עבדה, רק היום היא מפונקת נורא. את החריצות קיבלתי מאבא. הוא כל הזמן רץ מהופעה להופעה. לא נח לרגע".
הספיק להגיע לברית של ריף? "כן, הוא בא אלינו הביתה והיה בברית. עם בן אל עשינו וידיאו יום לפני הברית והוא גם שלח לי ברכות ומתנה מרגשת".
בראיונות קודמים סיפרת שאין לך מושג מה קרה לבית הגדול שבו גרת עם אחייך אצל אבא. אולי היית יכולה לנוח אם הנכס היה עדיין ברשות המשפחה? "כבר שכחנו מזה, והאמת שאף פעם לא בניתי עליו. אנחנו שבעה אחים וזה כולה בית אחד. אולי עדיף שהוא נעלם, אני רואה אנשים ומשפחות שמוחקים אחד את השני בשביל כסף וירושות. מעדיפה להרוויח את הבית שלי לבד ולא להיכנס למלחמות".
"בעלי זה התיקון שלי. בגלל הגירושים של ההורים שלי, כל החיים ראיתי את ההפך ממשפחה מאושרת. היום אין מצב בעולם שאתגרש, אין. גם אם יהיה צורך להישאר בשביל הילדים. מצד שני, אם אבא ואמא שלי היו נשארים יחד, המצב היה רע הרבה יותר. לא יודעת איך הם אהבו אחד את השני בכלל, איך הם התנשקו. הם הפכים בהכול"
המלחמה שכן יצאה אליה, היא מספרת, הייתה לבנות לעצמה תא משפחתי יציב. "בעלי זה התיקון שלי", היא מכריזה וקמה לריף, שהתעורר מהשינה. "כל החיים ראיתי את ההפך ממשפחה מאושרת וזה מה שהיה הכי חשוב לי. היום אין מצב בעולם שאתגרש, אין. אם זה לא משהו גרנדיוזי, לא אשקול גירושים לעולם. גם אם צריך להישאר בשביל הילדים. כשאמא ואבא שלי התגרשו בן אל ואני היינו תינוקות, גדלנו להורים גרושים כשזה לא היה עניין מקובל. זה היה קשוח. היו מסתכלים עליי שונה, אומרים לי, 'ההורים שלך גרושים'. מצד שני, אם הם היו נשארים יחד, המצב היה רע הרבה יותר. לא יודעת איך הם אהבו אחד את השני בכלל, איך הם התנשקו. הם הפכים בהכול ממש".
כמי שלא ראתה בבית זוגיות טובה, נעזרת בטיפול כדי למצוא את בעלך? "אף פעם לא הלכתי לטיפול. החלטתי לטפל בבעיות שלי לבד. אמרתי לעצמי שאני אוכל תסביכים בעצמי ואסדר את הראש. אצל בן אל זה שונה, הוא יותר רגיש ממני ולקח יותר קשה את הפרידה של ההורים".
4 צפייה בגלריה
ארכיון אביבה תבורי
ארכיון אביבה תבורי
''לא יודעת איך הם אהבו אחד את השני בכלל''. אביבה ושימי בחתונה
(צילום: איציק בירן)
איך התמודדת עם הריבים והנתקים במשפחה? בן אל לא היה בקשר עם שימי, גם אחים אחרים כעסו עליו אחרי שפגש את יהודית. מה זה עשה לך? "תראי, אני הבת של שימי תבורי, תמיד התגאיתי בזה. בבית הספר אמרו לי, 'שימי תבורי עיניים גדולות' ועדיין התגאיתי בו. תמיד קיוויתי שנחיה כולנו בשלום, אבל כשהבנתי שלא אוכל לתקן את כולם שיחררתי. היום כולם מדברים עם כולם, כולם הורים לילדים, יש במה להתעסק חוץ משטויות".
וכשהיה בלגן, מה עושים? "מכבים את הטלוויזיה. אני לא פותחת 'גיא פינס' בחיים. רק כשאמא מופיעה שם ומבקשת שאראה. בריב הכי גדול של בן אל ואבא אנשים היו שולחים לי לינקים ומצפים שאסביר להם מה קרה. אף פעם גם לא ניסיתי לפייס בין הצדדים, כי כל אחד מהם עקשן וזה לא יעזור. ברור שהייתי רוצה שכולם יישבו ויאכלו יחד בשישי, אבל זה לא הסיפור שלנו. כשבן אל חי פה אמא ואני ביקרנו אצלו המון, עשינו ארוחות שבת. אני גם הולכת הרבה להופעות של אבא שלי. עד היום אני בוכה בשירים כמו 'אל תשליכני לעת זקנה', או 'פעם את בוכה'".
להופעות של בן אל הלכת? "הופעות של בן אל זה יתר עממי ועם ילדים, אני מרגישה זקנה מדי בשביל זה. אבל מיה מתה עליו ומשוויצה לחברות שהוא דוד שלה. גם הוא שרוף עליה, הוא דוד ממש-ממש טוב".
ואיך שימי כסבא? בעבר אמרת שהוא פחות מעורב. "הוא ממש אוהב את מיה וריף, אבל כבר עייף ואין לו כוח לילדים. אני מבינה אותו".
מה סטטוס היחסים בינך ליהודית, אשתו? "תמיד הייתי בסדר איתה. נראה שהם מאושרים יחד, היא גורמת לאבא שלי לרקוד בטיקטוק, הוא רזה, נראה מעולה, מופיע המון, אז מה רע?"
מה שלום הבת של יהודית, קארין? "כואב הלב עליה, אמיתי. הם דואגים לה מאוד, הטיפול בה עולה המון כסף והם נוסעים המון ומטפלים בה בצורה מדהימה".
4 צפייה בגלריה
בריתה בת אל תבורי
בריתה בת אל תבורי
''נראה שהם מאושרים יחד''. עם יהודית באומן ושימי תבורי
(צילום: אמיר מאירי)
גם לזוגיות של אמה, שקיבלה לאחרונה הצעת נישואים מבן זוגה בשנים האחרונות, עופר ג'רסי, היא מפרגנת. "הוא מקסים ממש ואני מאושרת בשבילם. אני זורמת עם מה שהיא תעשה - תתחתן, תתגרש. שום דבר לא יפתיע אותי".
ואיך היחסים שלך עם אורטל עמר? לא הוזמנת ליום הולדת ארבע של האחיין, תו פרינס. "כשבן אל היה בארץ דאגתי כל הזמן להפגיש בין מיה לתו, אבל עכשיו כשהוא בחו"ל זה יותר מסובך ואין יותר מדי אינטראקציה איתו. למרות הכול, אני כל הזמן דואגת להתעדכן מה שלום תו דרך בן אל".
למרות שברחה שנים מאור הזרקורים, לאחרונה היא דווקא מתחברת יותר לתבוריז, ופתאום מתחשק לה להצטרף לצד המוכר של המשפחה. כן, כן, גם כאם טרייה לשניים. לתשומת לב המלהקים של תוכניות הריאליטי. "בא לי לעשות משהו עם עצמי אחרי ההריונות", היא מכריזה. "אולי לצאת ל'המירוץ למיליון' עם בעלי. הייתה תקופה שכל מה שקרה עם המשפחה גרם לי רק להתרחק מהברנז'ה הזו אבל עכשיו אני יודעת שהכול קטן עליי ובא לי לעשות דברים מטורפים. אני הרי כבר מפורסמת, לא משנה בעקבות מה, אני הולכת ברחוב ומזהים אותי".
מה עם "האח הגדול"? "וואלה, נשמע לי כמו חוויה, אם תהיה הצעה, לגמרי אשקול. שלוש וחצי שנים הייתי רק סביב הילדה שלי ולמרות שיש תינוק אני מבינה שבא לי קצת יותר לחיות. פאקינג הבאתי שני ילדים לעולם, מגיע לי".