נועה רוזין יודעת להיות רק השוטר הטוב. או כמו שהיא מסבירה, "אני לא מבקרת מסעדות, אני מבקרת במסעדות". אבל עשור אחורה, לפני שזה הפך להיות הדבר שהביא לחצר שלה עשרות אלפי עוקבים רעבים, זה כמעט גמר לה על החלום.
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

כתבות נוספות למנויי +ynet:
"הייתי צעירה, התחלתי את דרכי ככתבת וידיאו ב'וואלה!' וכשהתחלף העורך, התוכן הפך למה שמקליק הכי הרבה. במקום אוכל, תרבות ואופנה, שהיו האזורים שלי, התחילו לשלוח אותי לאייטמים על סלבס. יום אחד הייתי צריכה לצלם בהשקת חנות הנעליים של איל קיציס והעורך אמר לי, 'לא מעניין אותי הדגמים והצבעים, את שואלת רק האם זה נכון שגודל כף הרגל, הוא כגודל איבר המין'.
"הייתי ממש בתחילת דרכי ונאחזתי במשרה כמו בזהב טהור. אני זוכרת את עצמי עולה במדרגות הנעות בעזריאלי כאילו מעלים אותי לגרדום. מישהו פוצץ לי את הריאיון באמצע, אמר לי, 'יא מטומטמת, מה זה הרמה הנמוכה הזאת', אחרים זרמו. כל כך התביישתי שחזרתי למערכת וביקשתי שהכתבה לא תפורסם בשמי.
"זה האייטם ששבר אותי, שאחריו אמרתי, 'איני יכולה עוד' והתפטרתי. הבנתי שכתבות כאלה נותנות לי ביס במצפון. שאני ישנה לא טוב בגללן בלילה. ולא תגידי שהאייטם לא הצליח, שמו אותו בראש האתר והוא עשה צפיות מטורפות".
4 צפייה בגלריה
נועה רוזין
נועה רוזין
נועה רוזין. ''לא מחכה שמישהו ירים לי טלפון''
(צילום: יובל חן)
העורך הזה עובד עדיין? "היום הוא יחצן וגם יודע שהוא הפך לסיפור בהרצאה שלי וזה מצחיק אותו. הוא תמיד אומר לי כשאנחנו מתראים, 'מי בנה אותך רוזין?'".
היום נועה רוזין (36) יכולה לענות "אני". מעל עשור שהיא חוצבת בכפית קריירה כעיתונאית אוכל, עם תחנות ב"ערב טוב עם גיא פינס", "אורלי וגיא", "טיים אאוט" והאחרונה כמגישת תוכנית הבוקר "פותחים יום" של רשת במשך שש שנים וחצי.
הרבה לפני שכל כתב חדשות ניהל גם חשבון טיקטוק היא זיהתה את הפוטנציאל שבוויראליות, פתחה ערוץ יוטיוב שפועל כמו מגזין קולינרי משויף משלה וכל סטורי באינסטגרם שנעלם, למחרת מופק אצלה בסטנדרטים של ג'יימי אוליבר. התוצאה: סרטון שלה עם טיפים לחלה אוורירית גורף 20 אלף לייקים, מתכון לסלט ביצים חצי מיליון צפיות ותחקיר על למה מגישים בברים קוביית קרח צלולה כשבבית היא יוצאת עכורה מהפריזר ‑ סיקרן השבוע אלפים.
"יצאתי לכתבה על השקת חנות נעליים והעורך אמר לי, 'לא מעניין אותי הדגמים, את שואלת רק האם זה נכון שגודל כף הרגל, הוא כגודל איבר המין'. זה האייטם ששבר אותי, כי אחריו אמרתי 'איני יכולה עוד' והתפטרתי"
על רקע השגשוג של אושיות אוכל מובילות, שהפכו את הביקורת המשתלחת לאמנותם, כמו ניב גלבוע לצופי היוטיוב או שגיא כהן שקוראים ההורים שלהם ב"הארץ", רוזין - אישה שתעדיף לגווע מלטנף - נכנסה לאירוע.
"בהתחלה זה עיצבן אנשים, כי רצו לראות אותי מתנגחת, כמו לא מעט ממיודעינו ברשת שבאים לקטול. אבל כשאני מגיעה למקום שבו האוכל לא טוב וחוויית השירות גרועה, אני פשוט לא מפרסמת כלום. במקום שיימינג, אני מספרת סיפור, כי אוכל שיש מאחוריו סיפור הוא הרבה יותר טעים.
"אני זוכרת שצפיתי ב'ספרות זולה' עם החבר הראשון בגיל 14, ואחרי הדיבורים על ביג מק, פשוט עצרנו את הסרט, הלכנו לאכול מקדונלד'ס וחזרנו. זה הדבר. אני לא שפית, לא מתכונאית, אני יודעת לספר על אוכל בצורה שתגידי, 'וואו, אני כבר מרגישה את זה בפה שלי'. אני הבחורה שאוכלת מול המצלמה, לא מפחדת להתלכלך מהטחינה, הרוטב נוזל לה עד למרפק והצלם שלה לא אומר לה כלום, רק ממשיך לצלם'".
סך הכישרונות האלו, שמתדלקים בשנים האחרונות כלכלת משפיעני רשת בזכות מפרסמים שהעבירו תקציבי ענק לקרבם, הוביל אותה לעשות מעשה. לעזוב את הכיסא של מגישת תוכנית הבוקר, לצידו של אלעד זוהר, ולהפוך ליוצרת תוכן במשרה מלאה. לא דבר שאת עושה כל עוד יש לך כיסא.
4 צפייה בגלריה
נועה רוזין ואלעד זוהר
נועה רוזין ואלעד זוהר
עם אלעד זוהר בתוכנית הבוקר של ''רשת''. ''זה בית הספר הכי טוב לתקשורת''
(צילום: ינאי יחיאל)
"במשך שש שנים וחצי קמתי בהתלהבות מטורפת בחמש בבוקר, שישה ימים בשבוע, לשידור חי של שעתיים ולמדתי המון. זה בית הספר הכי טוב לתקשורת, כי אין דבר שאת לא נתקלת בו. קורונה, פיגועים, מבצעים צבאיים, פאשלות בלייב. בעיקר באזורי הפוליטיקלי-קורקט. למשל כשהתייחסתי למשהו טיפשי שאני ואלעד עשינו, אמרתי הכי בתמימות 'אנחנו כמו שני ילדים מפגרים'. באותו רגע קיבלתי מיליון הודעות וכבר אחרי הפסקת הפרסומות התנצלתי".
רק עכשיו חטפה גלית גוטמן, כולל גינוי מראש הממשלה, כשאמרה בשידור חי והתנצלה ש"החרדים מוצצים לנו את הדם". זה יכול היה לקרות לך? "כזה טירוף לא עברתי, שום דבר שאמרתי לא הגיע לראש הממשלה. אף פעם גם לא קראו לי לבירור או לשימוע. רוב הביקורות שקיבלתי הגיעו ממתנגדי חיסונים".
חלק משיקולי העזיבה היה החישוב המפורסם שסיפרה עליו קורין גדעון, איך רייטינג של תוכנית בוקר, שווה בעצם לצפיות בסטורי של משפיען אחד? "לא. לא הצבתי את הטבלה של הרייטינג מול הצפיות בסטורי. נהניתי מהעבודה גם כשהרייטינג היה נמוך וגם כשהיה גבוה. עזבתי כשהבנתי שיש ביקוש עצום לתוכן שלי, אבל אין לי זמן לעבוד עליו, כי אני מגישה עד 12 ויש לי רק שלוש שעות וחצי עד שאני חוזרת להיות אמא. תוכנית הבוקר סיימה להעניק לי מה שיכלה".
הרייטינג דווקא שיחק תפקיד בתוכנית הבוקר שהובילו מירי מיכאלי, רותם ישראל וצביקה הדר שרשת שלחה הביתה, אחרי שלא הצליחו להמריא בטבלאות. "הרגשתי את התסכול שלהם, בטח אחרי שנאלצו לשמוע את זה מהתקשורת. אני מכירה את הנפשות הפועלות והרמתי טלפונים לשלושתם. לא ידעתי ממש מה להגיד, אז פשוט שלחתי חיבוק".
4 צפייה בגלריה
גלית גוטמן
גלית גוטמן
גוטמן. חטפה גינוי מראש הממשלה
(צילום: ירון ברנר)
הצהרת בעבר שהיעד שלך הוא פריים-טיים, זה לא צלח? "פריים-טיים כמדד להצלחה זה נחמד ויפה ל-2019, אבל היום כללי המשחק קצת השתנו. הפריצה שלי באינסטגרם וביוטיוב גילתה לי שהקהל נמצא שם.
"לטלוויזיה יש עדיין יוקרה אדירה וכמובן שאם אקבל פריים-טיים בנושאים רלוונטיים שדוחפים אג'נדות טובות, אשמח. אבל אני לא מסתובבת עם תסכול גדול ולא מחכה שמישהו ירים לי טלפון. לא עכשיו ולא בשום שלב בקריירה. היו פורמטים שהצעתי שוב ושוב ל'רשת' וכל הזמן קיבלתי לא. נורא התאכזבתי, אבל בסוף הפקתי הכול בעצמי".
דחפת את עצמך בכל הכוח, אבל כל טאלנט רוצה שגם יבחרו בו. "אני ממלאה לעצמי את הלו"ז בעשייה, כך שלא מתאפשר לי לשבת ולומר, 'באסה שלא לוקחים אותי'".
כדי שזה יקרה, היא שיכללה את עצמה לכדי ערוץ של אישה אחת. "יש לי יועצת עסקית, אנימטורית, גרפיקאי, צלם, עורך, במאי. אני אמא מאוד לא משחררת על התוכן שלה, הכול עובר כמה סבבי תיקונים עד לרמת הרווח הכפול בין האותיות בכתוביות, שהן בפונט הספציפי שלי. מכירה את זה שאת מזפזפת ל'קשת 12' ויודעת מיד שאת על הערוץ? החדות של הצבעים, הפרסומות, האנשים. ככה זה בסטורי שלי. אנשים יודעים שהם נפלו על נועה רוזין.
"רואה החשבון שלי בתחילת הדרך, כשהייתי צריכה לעשות תיאום מס עוד כשהפקתי את התוכנית של סלוצקי ודומינגז ברדיו, לא שאל אותי ופשוט כתב על החשבונית 'נועה רוזין הפקות'. זה היה עוד בתקופה שכסטודנטית הבאתי מפה פרוטה ומשם פרוטה לשכר הדירה. רואה החשבון הזה ברא מציאות, זה כתוב על החשבונית שאני מוציאה גם היום".
והמספרים כבר אחרים. "אני במקום מה זה הפוך מאז. מהרגע שהחלטתי לעזוב את תוכנית הבוקר ולוותר על משכורת קבועה, אני עם קיסמים בעיניים וטבלאות אקסל פתוחות".
"מישהו כתב לי באינסטגרם, 'מצטער לבשר לך נועה, אבל השמנת'. כשהעליתי את זה לטיקטוק, נשים סיפרו שהן לא אוכלות ליד המשפחה כי הגיס אומר להן, 'בתיאבון, מותק'. הרי מה הסאבטקסט? שאסור להן ליהנות מאוכל"
איפה תפסו אותך הדברים של דורין אטיאס שעשו מהומה, על המשפיעניות ש"מוכרות קרם לחור של התחת, אבל איפה הן בזמן אמת, חוץ מלזיין לאנשים את הארנק"? "אנשים לא מבינים את כמות העבודה שנדרשת כדי לייצר מה שרואים על המסך. כל המשפיעניות האלו הן נשות עסקים שפועלות בסביבה עסקית. אני עדיין לא חטפתי באופן אישי, לא קיבלתי 'אוף, התמסחרת'. אולי כי אני עושה בחירות מושכלות, שהחיבור שלי אליהן הוא עמוק. הייתי בעבר שגרירת 'קמפרי' בישראל ועד היום אנשים יצלמו כוסות נגרוני ויתייגו אותי".
כשהתפרסם המינוי שלך כאחת המנחות החדשות של הגרלות הפיס, חטפת על הבחירה לקדם גוף שמנסה לפנות באמצעותך לצעירים ולפתות אותם להימורים חוקיים. "אני מגיעה, לוחצת על כפתור, מקריאה את המספרים והולכת הביתה. זה תפקיד הנחיה של שלוש דקות שידור בכל פעם. אני לא רואה בזה שום דבר שהוא 'לא לבוא בטוב'. אני אפילו לא ממלאה בעצמי לוטו. את יכולה גם להגיד על 'קמפרי', שאני מעודדת צריכת אלכוהול בקרב בני נוער, אבל זה לא נכון. זה ג'וב כמו כל ג'וב אחר שאני עושה'".
ומה עם הדרישה ממשפיענים להביע דעה על ענייני השעה? לא התבטאת סביב המהפכה המשפטית. "עם יד על הלב, לא משנה מה אגיד עכשיו, אני אצא לא בסדר. הקהל שלי יודע שאני פלורליסטית שגדלה בבית פמיניסטי ומאמינה בשוויון זכויות, גם לקהילה הלהטב"קית, אז ברור לי שהוא יודע למקם אותי על המפה הפוליטית".
ודווקא בגלל זה יכולים לצפות ממך להשתמש בכוח שלך, בנושא שכל כך בוער כאן כבר חודשים. "מצפים? בישראל מצפים ממך מהרגע שאת יוצאת מהרחם. מה את חושבת שלא שואלים אותי עכשיו על ילד שלישי ואם אני לא רוצה בת? כשיש נושאים שבוערים בעצמותיי אני באה ואומרת. אני מודאגת מהמצב, אבל להתבטא או להתעסק בזה עושה לבריאות הנפשית שלי לא טוב".
4 צפייה בגלריה
אירוע גרייגוס
אירוע גרייגוס
''לכל אחת יש את האישיוז עם עצמה''
(צילום: ענת מוסברג)
בכל זאת, כשזה מגיע לדימוי גוף, רוזין פותחת את המגפון. "פירסמתי סרטון ומישהו באינסטגרם כתב לי, 'מצטער לבשר לך נועה, אבל השמנת'. סיפרתי את זה בטיקטוק והתגובות שהגיעו שברו אותי. ילדות כתבו לי שהן הולכות לשירותים בהפסקה בבית ספר, שלא יראו אותן אוכלות את הסנדוויץ', כתבו לי נשים שהן לא אוכלות ליד המשפחה כי הגיס מיד אומר להן, 'בתיאבון, מותק'. הרי מה הסאבטקסט? שלנשים אסור ליהנות מאוכל, שהן צריכות לאכול סלט ולא שווארמה.
"אז גייסתי חברות סלבס, כולן בהתנדבות ויצרתי פרויקט שנקרא 'בתיאבון מותק' שבו הן אוכלות מול המצלמה ומספרות על היחסים שלהן עם אוכל. גם אני אוכלת מול המצלמה שנים, ולא בביסים סקסיים".
ואחת לכמה זמן נדרשת לשאלה איך את אוכלת ונשארת רזה. "זה לגיטימי מבחינתי, אני מתאמנת שלוש פעמים בשבוע, וצריך לומר שאני אמנם אוכלת בהרבה תאווה מול המצלמה, אבל כמו כל אדם סביר, לא כל יום אני אוכלת המבורגר. לכל אחת יש את האישיוז עם עצמה, הרבה שנים רציתי ציצים גדולים ויש לי בעיות עור בזרועות שאני מסתירה עם שרוול ארוך, וכשהבנתי את הצורך העצום של נשים בדימוי גוף חיובי, החלטתי להיות נושאת הדגל".
רוזין נשואה לאריאל לייזגולד, אחד מבעליה של קבוצת ברים ומסעדות, ואמא לשני בנים, הראשון מנישואיה הראשונים. "למדתי לנהל את זה. ביום שקלטתי שהבן שלי קרא לי כשהייתי בטלפון ויצא לי, 'מה???' של 'תפסיק להפריע לי לעבוד'. הבנתי שזה לא הקשר שאני רוצה עם הילדים שלי. כשיש משהו דחוף אני אומרת, 'אמא צריכה חמש דקות עם הטלפון', ואז סוגרת אותו".
את הבנים שלך את לא חושפת ברשת. "לפני כמה שנים, כשעוד העליתי תמונות של הגדול לאינסטגרם, מישהו כתב לי: 'ראיתי את הבן שלך בגינה, חיפשתי ולא ראיתי אותך, בטח היה עם אבא שלו'. כתבתי לו, 'אנחנו מכירים?' והוא ענה שלא. הרגשתי זיעה קרה בכל הגוף, והפסקתי להעלות תמונות שלו".
זה ציני נורא, אבל ילדים היום הם גם פרופס בידי הורים כדי לייצר הזדהות אצל העוקבים ולהראות חיי משפחה. "חד-משמעית, אבל זה לא התוכן שאני מייצרת. האם הייתי מרוויחה יותר כסף, יותר תגובות ולייקים באינסטגרם אם הייתי מעלה תמונות שלהם? כן. האם זה יגרום לי לעשות את זה? לא בא לי על החרדה".
פורסם לראשונה: 07:47, 25.05.23