בעולם של נטע אלחימיסטר אין אפשרות לתזוזה כלשהי בחיים בלי מיליון עיניים על הסטורי. היריון של אושיה כמוה, למשל, הוא מקרה קצה קלאסי בעידן שהפקיע את האינטימיות. מיני רעידת אדמה ברשתות. לכן השליטה במידע חשובה והניווט שלו בהמשך לא פחות. אחרי כל זה הייתם מצפים שאלחימיסטר תהיה עם היד על הדופק, ליטרלי. אבל דווקא בעלה, הכדורגלן רמי גרשון, הגיע ראשון אל השער כדי לבשר לה: גברתי, את בדרך להיות אמא.
כתבות נוספות למנויי +ynet:
לא רוצים לפספס אף כתבה? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
אלחימיסטר מהנהנת, וגרשון מסביר. "תראה, נטע ביומיום שלה מאוד תלויה בי, מפעילה אותי. תעשה לי ככה, תביא לי לפה. אני מאוד אוהב לרוץ אחריה, אוהב לרצות. אם נניח נטע תקנה איזשהו מכשיר חשמלי, היא לא תטרח לקרוא הוראות, היא תביא אותו אליי ישר. אז היא תיכננה לעשות בדיקת היריון ואם ייצא חיובי, היא כבר תפתיע אותי עם סרטון. בפועל היא עשתה בדיקת היריון, אבל לא טרחה לקרוא את ההוראות לעומק".
שומרת מסורת. "בדיוק. היא לא קיבלה מחזור במשך כמה ימים ואמרתי, אוקיי, שווה בדיקה. היא עשתה ואמרה, יצא קו אחד חזק, אתה לא יודע איזה חזק יצא הקו! ואז למחרת היא מעירה אותי, זה היה בבוקר, מגיעה אליי עם בדיקת היריון לפנים ואומרת, 'סתכל רגע, יש פה קו ממש חזק ולידו יש קו ואני לא מבינה מה זה אומר, אם זה כן או לא. ביקשתי שתביא את העטיפה, הרי כמובן שלא קראתי בחיים עטיפות כאלה של בדיקות היריון".
אולי למזלך, מי יודע. "כנראה. ואז אני קורא שגם אם יש קו חלש מאוד או 50 אחוז, נגיד, הבדיקה חיובית. אבל רגע, יש גם את הבדיקה הקודמת שעשתה. שאלתי, איפה בדיקת ההיריון של אתמול ונטע אומרת, נראה לי שעדיין בפח. ביקשתי שתמצא, היא הולכת לפח, מביאה את הבדיקה ואז אני רואה שגם אתמול היה חיובי. אמרתי לה נטע, לפי ההוראות שקראתי ושתי הבדיקות שעשית - את בהיריון. מפה במשך כמה ימים היא עשתה בדיקות והקו הלך והתחזק".
אלחימיסטר: "בימים הראשונים לא שיתפנו, חיכינו לראות, לראות דופק, בדיקות דם, וסיפרתי רק לאחותי הקטנה כי היא עברה את כל זה עם אחותי הגדולה וידעתי שאני יכולה לסמוך עליה. כי אם אין את רמי בסביבה, אז אחותי הקטנה. עשינו בדיקה יותר מעמיקה, ראינו שיש דופק והחלטנו לשתף. במשפחות היו די בשוק כי ידעו שאנחנו רוצים להקים משפחה, אבל זה לא משהו שדובר ביומיום שלנו. לא היה שיח כל שני ורביעי בנושא ילדים".
גרשון: "גם ברוך השם זה קרה לנו מאוד מהר. ציפיתי שייקח יותר זמן אחרי שהיא לקחה גלולות".
אלחימיסטר: "באנו אחרי ששמענו הרבה סיפורים על קשיים שאנשים עוברים, וברוך השם זה קרה ממש בהתחלה. לא מובן מאליו בכלל".
היא אימפריית רשת ישראלית כבר בגיל 29. מטאורית אמיתית. מגלגלת מחזורים של עשרות מיליונים אחרי שבחושיה החדים הייתה מהראשונות לנצל את פלטפורמת האינסטגרם ומשם פיתחה את חברת בגדי הים BANANHOT עם שותפתה נועה בני, יוזמה עסקית מבריקה שהחלה מתפירת בדים זולים בעבודת יד ובמהלכי שיווק ברשתות הפכה למותג-על. בשנים האחרונות הקימה גם את חברת הטיפוח BYNETA המתמחה במוצרי שיזוף ואיפור.
הוא בן 35, היה מטאור כדורגל בעצמו, כשזינק מהפועל ראשון לציון, מהליגה הארצית, היישר לקריירה בליגה הראשונה בבלגיה, בסטנדרד ליאז' ובהמשך שיחק בקבוצות נוספות בבלגיה, עשה ביקור קצר בסלטיק הסקוטית וסיים את הקדנציה בקבוצת גנט. ב-2014 חזר לארץ, למכבי חיפה, שבה הוא משחק עד היום - כולל לא מעט זמן על הספסל, גם בגלל פציעות - ואיתה זכה בשלוש אליפויות רצופות והעפיל לליגת האלופות.
5 צפייה בגלריה
נטע אלחימיסטר ורמי גרשון
נטע אלחימיסטר ורמי גרשון
אל תקראו להם פאוור קאפל. נטע אלחימיסטר ורמי גרשון
(צילום: נאור אפל)
אבל איכשהו למרות חיבור העולמות המעניין תמיד, אלחימיסטר וגרשון כמעט שלא משתמשים בזוגיות למנוף של יחסי ציבור, ממעטים לככב באירועים יחד ועושים כמעט הכול כדי שלא נקרא להם פאוור קאפל ישראלי. ההיריון היה בהחלט יוצא דופן ואחרי שנים הוציא את הזוגיות של אלחימיסטר-גרשון מהספות הרחבות בדירה המטופחת בנתניה לאורות המהבהבים מדי של כל אתרי הבידור, הזדמנות ללמוד על הדינמיקה ביניהם, למשל על האסרטיביות שנושבת מכל סנטימטר ברשתות של אלחימיסטר, ומנגד על כמעט ביישנות שמאפיינת את רמי גרשון. אבל לפני הכול, יש פיל בחדר שצריך להזיז.
מי יחתל? אלחימיסטר: "סביר להניח שרמי יתחיל לחתל ואז הוא ילמד אותי". גרשון: "אנחנו לא למדנו איך לעשות את זה עדיין, אבל אראה בקרוב ואלמד. כשהיא קיבלה את סוכרת ההיריון, קניתי קורס דיגיטלי באינטרנט כדי להסביר לה בדיוק מה זה".
תשמע, קורס לסוכרת היריון. אתה אדם מרשים. אלחימיסטר: "אתה מבין עם מי יש לי עסק? אז אני צריכה לדאוג? הוא מתחיל תואר שני במינהל עסקים תכף, אז הוא בטח זה שילמד אותי איך לחתל. עם כל הדברים הראשונים סביר שזה מה שיקרה, גם מקלחת. הוא יעשה ויסביר לי. אפילו כביסות, כשהכרנו, הוא לימד אותי". גרשון: "היא קיבלה אותי כשאני כבר מפלצת של בית, גרתי שנים לבד בבלגיה. לימדתי אותה איך להכין מדיח, כביסה, אוכל, הכול". אלחימיסטר: "הוא מבשל בבית, אני הסו-שף". גרשון: "אני חוזר מהאימון, מבקש מדויק, תחתכי ככה עגבנייה, בצל וכו'. כשאני בא כבר הכול חתוך, מסודר, אני יכול להתחיל ישר לבשל".
תואר שני לא אופייני לכדורגלן ישראלי, בטח לא במהלך קריירה. גרשון: "הדור של הכדורגלנים שונה היום, הרבה לומדים".
נו נו בלי צניעות פה. כמה כדורגלנים בפועל אתה מכיר עם תואר ראשון בלימודי חינוך וחברה עם התמחות בספורט ותואר שני במינהל עסקים? אלחימיסטר: "שום דבר לא אופייני בו לכדורגלן בערך".
מה עבר בראש עם הבשורה? אלחימיסטר: "הייתי בשוק לפני הכול. לא עיכלתי את זה כי מבחינה פיזית הרגשתי דומה, אז עדיין לא מרגישים משהו כדי להבין שזה היריון. כשנכנסתי ללופ של הבדיקות, החששות התחילו להגיע אליי". גרשון: "אני החרד, הפרנואיד והדרמטי בינינו. לפני החתונה הייתי בלחץ והיא דופקת לי שנ"צים. אמרתי לה, איך את לא בלחץ? והיא ענתה, אני יודעת שאתה דואג גם בשבילי".
גרשון, דיברת על חרדות שמתגברות עם ההיריון. אתה סובל מהתקפי חרדה, חלילה? ספורטאים לא מדברים על זה כל כך אלא אם כן קוראים להם סימון ביילס. "זה האופי שלי, בחור מודאג, אבל זה לא ברמה של התקפי חרדה. למדתי לחבק את זה ולעבוד עם זה כבר לפני הרבה שנים. הייתי מדחיק את המתח ומכחיש את זה בגיל צעיר אבל עם הכוונה ועזרה למדתי שזה נורמלי והיום אני עובד עם זה ולא רב עם זה".
נקודות מדאיגות? אלחימיסטר: "סוכרת ההיריון. רמי לחוץ מטבעו. לי זה לא נורמלי, וכשאני לחוצה - הוא פי מיליון לחוץ. אז אנחנו נכנסים לחדר והרופא בודק אותי ורמי מתפלל בצד, קורא את כל התורה בערך עד שהרופאה מסיימת. חוץ מזה התבאסתי כי דווקא בתקופת ההיריון חשבתי לשחרר יותר מבחינת התזונה ולא להיות קיצונית כמו שאני תמיד, כי אני אוהבת את העולם של הספורט והתזונה הבריאה. פתאום, בהיריון, החשקים גברו והיה לי סבבה עם זה. זה לא היה מעבר לנורמלי".
לא ניסית שלושה מגנומים רצופים? "גם זה קרה".
לפי מיטב הז'אנר צריך לבוא עכשיו סיפור על קרמבו וחמוצים בשתיים בלילה. גרשון: "היא שלחה אותי למצוא קורנפלקס כזה עם דובי חום. ואני אומר לה, נטע, לא בטוח שיש את זה פה בסביבה שלנו בנתניה. נסעתי לטיב טעם היחיד שהיה פתוח, מאוחר בלילה, כבר רוצים לסגור ואני עובר מדף-מדף כדי לבדוק אם יש. בסוף לא הצלחתי למצוא, אבל הבאתי משהו בסגנון דומה".
כשנטע אלחימיסטר פגשה את רמי גרשון היא הייתה בתחילת מסעה הספונטני לעבר המעמד של אושיית רשת מוכרת, כשעוד לא היו באמת אושיות כאלה בישראל. גרשון היה כוכב כדורגל שהצליח להגשים את החלום הישראלי ולשחק באירופה. עשר שנים אחרי, רגע לפני הולדת בנם הבכור, היא כבר במעמד של אימפריית רשת עסקית, אחת הנשים החזקות בתעשיית בגדי הים והטיפוח הישראלית, ובימים אלה מנהלת מגעים לשיתוף פעולה עסקי בארצות הברית. גרשון נמצא בשנים האחרונות ככדורגלן, עדיין במועדון פאר כמו מכבי חיפה, אבל מתחיל לראות את הקריירה הנוכחית מסתיימת. הניגוד הזה יכול להביא לדירתם המעוטרת באביזרי כושר יותר מבעיה אחת. אבל גרשון רואה את זה לגמרי אחרת.
היא המפרנסת העיקרית, איך האגו הגברי מסתדר עם זה? "אני מאוד שמח ומפרגן לה וגאה בה. יצא לי לשמוע על מקרים שבהם לבן זוג מסוים הפריע שבת זוגו מרוויחה יותר ממנו בהקשר של אגו, אבל אני ממש לא שם, אפילו להפך. אני כל הזמן רוצה שנטע תתפתח יותר ותרוויח יותר ובסוף אנחנו מנהלים משק בית ביחד, וההצלחה שלה היא שלי ולהפך. כמו שהיא שמחה בתקופות שעשיתי את החוזים הכי גדולים בכדורגל, אני מאושר בשבילה והיא אפילו לא הגיעה לשיא הצמיחה. אני כבר בדעיכה בקריירה".
משפט קשה. "זו האמת, אני לא ילד כבר ואני מנסה לסחוט את הלימון ככל שאני יכול. נטע רק מטפסת וממשיכה לכבוש יעדים. אני מתמוגג מזה וגאה בה".
אוקיי, אבל בכל זאת יש פה שאלה. הדרך של נטע מפה די ברורה, אתה בפרשת דרכים בחיים. "נטע יודעת שאני בשנים הארונות נמצא במחשבות מה יהיה בעתיד, מה יהיה איתי. חייב להגיד שזה שיש אותה נותן לי שקט וביטחון. יש שחקנים במצב שלי שמתעוררים בפרישה, ואיתם בת זוג שהלכה איתם כל הקריירה, ויתרה על עצמה. זה גם ראוי להערצה כמובן, אבל הם במקום של חששות של מה יהיה בעתיד. אני לא דואג כי אמרתי לנטע, יש לי אותך".
בלי ציניות, זה מקסים. "כשאני רוצה להרים לעצמי אני אומר, טוב, אני גם חלק מההצלחה של נטע". אלחימיסטר: "לא כל בן זוג היה מעודד. לא התפרסמתי בתור זמרת או שחקנית. בסוף התחלתי מפרסום תמונות ברשתות בלי לדעת לאן זה יוביל, ולא מובן מאליו שמהיום הראשון הוא האמין ופירגן, וזה לגמרי גם בזכותו".
יכול להיות שישתלב בעסק שלך? "לך תדע". גרשון: "תמיד אמרתי לה שאני אהיה יותר יועץ מהצד ולא עובד בעסק, אבל אי אפשר לדעת מה ילד יום. בכל מקרה זו לא המטרה של שנינו".
5 צפייה בגלריה
נטע אלחימיסטר
נטע אלחימיסטר
לא בוכה בקלות. נטע אלחימיסטר
(צילום: נאור אפל)
מה מצבך היום במכבי חיפה? לא שיחקת במשחקים האחרונים. "אני מתחיל עונה שביעית במועדון, נמצא היום במקום של שחקן משלים, שחקן ספסל לרוב. בשלוש השנים האחרונות, שבהן לקחנו שלוש אליפויות, תמיד יצא לי ברגעי האמת לקחת חלק משמעותי. אני עדיין עם פשן מאוד גדול לשחק ולהצליח. זה לא נעלם, אני ממשיך לשחק ואני תחרותי".
חושב על יום הפרישה? "מדברים על זה הרבה. בגיל 31 אתה מתחיל לחשוב מה יהיה בגיל 33. בקבוצת הגיל שלי בערך יש כבר שחקנים שפרשו. אז זה עובר בראש, אבל לפני שנה שיחררתי את המחשבות על הפרישה".
אלחימיסטר, איך זה לראות את רמי מהצד? "תראה, בשנים האחרונות, חשבתי שכל שנה זה נגמר. ואז הוא חתם עוד שנה ועוד שנה ולדעתי רמי לא דמיין שיהיה שבע עונות במכבי חיפה מרגע שחתם. אז אולי בגלל זה אני כבר בלופ של טוב, הוא בטח עד גיל 50 ישחק, עם כל מה שקורה פה. אני לא רואה את היום הזה. הוא לא מפסיק להתאמן, וכל היום שלו סביב זה".
כשהוא לא משחק או לא פותח או היה משחק לא טוב. מה מרגישים בבית? "שום דבר, כלום, הכול מרגיש אותו דבר". (גרשון בצד נקרע מצחוק).
רגע, נגיד שמכבי חיפה הפסידה במשחק חשוב. אין קצת באסה בערב? "אין דבר כזה. אני עשר שנים איתו ולא קרה שסיים משחק והיה לא טוב, לו או לקבוצה, ואמרו לי רמי יבוא מבואס, והנה הוא חזר ואפילו לא ידעתי שהפסידו. זה ברמה כזו, ואני בגלל זה גם לא מעודכנת ומעורבת, כי הרגשות מהכדורגל לא נכנסים הביתה". גרשון: "רק בפציעות שלי מרגישים". אלחימיסטר: "זה הדבר היחיד ואז הוא באמת מתוסכל". גרשון: "היא עברה איתי כמה שנים לא פשוטות והייתה לצידי בתקופות האלה. אין הרגשה יותר גרועה לשחקן שהוא פצוע ולא יכול לשחק, לא משנה כמה כסף הוא מרוויח. הייתי עצוב, פשוט חצי בן אדם, זה מאוד מבאס, כמו ציפור שלא יכולה לעוף. כל בן אדם חווה אהבה נכזבת נכון? אז זו התחושה, שיש כל הזמן אבן בלב שאתה לא יכול להוריד אותה כשאתה פצוע".
מה התוכניות? מאמן, פרשן, מנהל מקצועי? פרשן אתה יכול להיות בקלות. יש לוק, יש הבנה, אתה מאוד רהוט. "הייתי רוצה להתנסות כפרשן אולי יום אחד, אבל אני כן אנסה להמשיך בתחום של הכדורגל ולא בתקשורת. יש לי כמה רעיונות". אלחימיסטר: "יש לו יותר מדי רעיונות. הוא יכול להיות גם רופא. מגיעים אליו שחקנים לקבל אבחון. אמיתי". גרשון: "בגלל שהיה לי בערך הכול, אני כבר יודע לאבחן אחרים. עשיתי גם קורס של תזונה". אלחימיסטר: "אם זה היה תלוי בו הוא היה חוזר במכונת זמן לדעתי ואולי לומד רפואה". גרשון: "יותר נמשך לתחום של שיקום אחרי הספורט, אבל כן הייתי רוצה להתנסות להיות בצוות מקצועי. אגב אני חייב פה לומר משהו".
בבקשה. "אמרת אימפריית רשת, אתה לא יודע כמה היא עובדת קשה בשביל זה, בשביל לשמור על המיתוג שלה גבוה. מכל מי שעובד איתה אני שומע שהיא עוף נדיר".
גרשון מרים להנחתה את השאלה המרכזית סביב אלחימיסטר בימים אלה. היא הפנים של המותגים שלה, גם המנוע, גם המפקח. פתאום כל המפעל הזה נכנס להשבתה בהיריון. "בעקבות ההיריון עשינו ישיבה בחברת BANANHOT והחלטנו שהגיע הזמן לשנות אסטרטגיה. עד היום נועה בני שותפתי ואני היינו הפנים של המותג, הפרונט וגם הדוגמניות. בסוף, עוד עשר שנים אני לא אוכל להיות הפרונט של המותג, כי קהל היעד שלנו נמצא בטווח גילים צעיר יותר".
5 צפייה בגלריה
נטע אלחימיסטר מתוך הקמפיין ל-BYNETA
נטע אלחימיסטר מתוך הקמפיין ל-BYNETA
לומדת לשחרר. אלחימיסטר מתוך הקמפיין ל-BYNETA
(צילום: יוסי מיכאלי)
גרשון: "אבל תמיד היא ידעה שלא תוכל לעשות את זה לנצח ותצטרך לשלב בנות אחרות ברמה של הדוגמנות. ברגע שהתחיל ההיריון הן עשו ישיבה והיא הסבירה שלא תוכל להיות זמינה לצילומים כמו תמיד". אלחימיסטר: "ואני פתאום נכנסת לקטגוריה של הריונית". גרשון: "והיו שבועות שבהם היא כבר לא רצתה להצטלם עם בגד ים". אלחימיסטר: "הרגשתי שכשאני מפרסמת בגד ים, המטרה היא לחשוף לקהל מסוים, ושהקהל שלי מאוד הצטמצם בעקבות ההיריון, וצריך להעסיק דוגמניות שיתחילו לעשות את העבודה של נועה ושלי. אמנם זה קרה בעקבות ההיריון, אבל היינו צריכות לעשות את זה לפני. פשוט זה הבייבי שלנו וקשה לשחרר ואנחנו אוהבות להצטלם ולהראות עלינו".
אז מרגישים מוכנים בסך הכול? "בהיבט העסקי אני רגועה. בנינו צוות ובסוף אני יכולה לשחרר".
אבל גם יכול להיות שאת עצמך לא תרצי לחזור לעסק כל כך מהר. תתאהבי בילד, באימהות עצמה. "יכול להיות. אני נכנסת לתקופה הזו מאוד פתוחה. אני שומעת הרבה סיפורים לכאן ולכאן וברגע האמת אדע מה אני רוצה ולא אתחמק מההרגשה שלי. מההיכרות עם עצמי, אני אוהבת את העבודה ואני רואה את עצמי משלבת את הקריירה עם האימהות. זה יותר נכון בעיניי ונותן איזון מסוים".
דאגות ספציפיות? "אני סומכת על רמי שיעזור שם, הוא אבא-אמא כזה. בסוף אני רגועה שיש לי אותו. אם הוא יכול היה להניק, הוא היה סוגר לי גם את הפינה הזו. אנחנו מגיעים לרופאה, הוא בא עם תיק גב וקלסר וכותב את הכול. ואז הדוקטור אומרת לי, נטע, את יכולה ללכת, אני עוברת עם רמי על הבדיקות".
יש הכרעה לגבי הדוגמנות שלך עצמך? "לא דרמטית אבל כן להתחיל לשלב דוגמניות במוצרים שלנו. עדיין אצטלם, זה רק מוסיף ונכון לי בשינויים שאני עוברת עם הגוף. אני עובדת באמת 25 שעות ביממה כבר שנים, אבל היום הגענו למצב שיש לנו המון עובדות בעסק". גרשון: "בתחילת הדרך הן היו נוסעות עם הבדים על הגב והולכות לאוטו, עושות הכול. היום הן הצליחו לייצר מנגנון שעובד יפה. יש מצב שכבר יש לה 30 מקבלי שכר בעסק. תראה, אני מאוד בקיא במה שהיא עושה, אבל לא בניהול היומיומי ברמת הפרטים".
נטע, הוא דווקא נשמע מאוד מעורב. "ואני בכדורגל בקושי יודעת, רמה קרובה לאפס, מודה".
שאלתי את נועה קירל לפני הנסיעה לדניאל פרץ אם היא יודעת מה זה מערך יהלום. יש לך תשובה? צחוק רועם: "מבחינתי יהלום זה אזור מסוים שיושבים בו בסמי עופר, במשחקים של מכבי חיפה, ובדרך כלל רמי מסדר לי לשבת באזור הזה כשאני מגיעה".
רמי, תדייק לנו? "יהלום זה כשיש ארבעה קשרים באמצע בצורת יהלום".
אני מוחה שהיא כמעט לא מעורבת בכדורגל. גרשון: "זו אחת הסיבות שנועדנו זה לזו. אני פחות אוהב לשתף בעניינים שלי, ואני רואה הרבה חברים בכדורגל שהנשים שלהן מאוד מעורבות והן חלק בלתי נפרד מהקריירה. אני לא אומר את זה עכשיו במובן שלילי, אבל אני באופן אישי לא הייתי מסתדר עם זה, ולכן נטע תפורה עליי בקטע הזה".
אני שומע פחות קללות במגרשים על נטע לעומת נשים של כדורגלנים אחרים. מסכימים? אלחימיסטר: "יש קטע בזוגיות שלי ושל רמי, שאולי בגלל שאני לא חיה את החיים שלו ככדורגלן, אני לא מזוהה איתו בכדורגל כל כך. יש אוהדים שמכירים ויודעים שאני אשתו של רמי גרשון, אבל זה לא משהו שאני חווה ביומיום". גרשון: "אתה לא יכול לשמוע מהיציע אולי, אבל כמעט תמיד כשאני מתחמם ליד הקהל של הקבוצה היריבה, אני שומע מילים לא יפות שאפילו לא הייתי מעז להגיד אותן כאן".
בכל זאת, איזה סגנון של דברים שמעת? "יש דברים שנחרתים וכואבים לי מאוד. מדברים הרבה על אלימות פיזית בכדורגל, אבל יש אלימות מילולית מאוד קשה בארץ. בשמונה שנים בחו"ל לא נתקלתי בקללות כמו שקיבלתי בישראל. זה משהו שצריך טיפול דחוף".
אתה לפעמים לא מתאפק ומגיב? "בחיים לא. ותאמין לי שזה לא פשוט. אני שומע מאוהדים במגרש תיאורים של דברים לא יפים שיעשו לנטע". אלחימיסטר: "הוא לא מספר לי בכלל. שמע, הייתי צוחקת אם הייתי שומעת. אני מאוד חסינה לטוקבקים כי באתי מהרשת. בהתחלה תגובות רעות מאוד פגעו בי, כי אתה לוקח ללב. אבל למדתי, לצערי הרב, לגדל עור של פיל, להקשיב רק לחברים ולמשפחה ולא להתעסק במה אומרים". גרשון: "טוקבק זה לא אותו דבר. תחשבי שאני רץ ומישהו אומר משהו עם השורש א.נ.ס עלייך. בחיים לא הגבתי".
איך אתה שומר על איפוק? "אני מבין שזה גדול ממני ושבן אדם שמעז להוציא מילה כזו מהפה לא שווה את ההתייחסות שלי. אבל להגיד שזה לא פוגע בי? אני לא יכול".
5 צפייה בגלריה
רמי גרשון על המגרש
רמי גרשון על המגרש
רמי גרשון על המגרש
(צילום: עמרי שטיין)
התקופה הנוכחית מחלחלת כמובן גם לרשתות, הממלכה של אלחימיסטר. כל מילה נמדדת, בעיקר למשפיעניות כמוה.
יש אווירה של קרע בעם ועצב וייאוש. איך מתנהלים רגיל ברשתות ככה? אלחימיסטר: "אנשים דווקא מחפשים את השגרה. אני חושבת שהגענו למצב שבו אנשים התעייפו מהפילוג בעם ורוצים לראות יותר חיבור".
דעתכם על מה שקורה? גרשון: "אני ציוני ופטריוט ומאוד כואב לי לראות את הקרע בעם, ואת שני הצדדים שמנהלים את המשבר הזה. צריך לגשר על הפערים, בשביל זה הפוליטיקאים נבחרו. לפעמים זה נראה שמתרכזים בלרצות יותר את הבייס מאשר לעשות את הדבר הנכון".
איך עוברים תקופות רגישות במדינה עם השחקנים הערבים בכדורגל? "בשומר החומות הייתה תחושה של קרע עם השחקנים הערבים, ויש לנו חמישה בקבוצה. הייתה תחושה של פיל בחדר והתחלנו לדבר על זה ואז אתה רואה שהנה, אפשר להגיע להסכמות. אנחנו חיים בשלום, רק צריך לערבב. בבלגיה השותף שלי בחדר היה צרפתי אלג'יראי, קארים בלוסין. כל בוקר אני מניח תפילין והוא על השטיח עושה 'אללה אכבר'. זה המודל שלי".
אלחימיסטר? "אין לי צד מסוים בפוליטיקה ואני בוחרת לא להביא יותר מדי את דעותיי הפוליטיות כי באופן כללי אני מאוד ניטרלית".
מה חשבת על מה שמה שחבר הכנסת משה גפני אמר על נועה קירל אחרי האירוויזיון – "הייתי תורם לה בגדים". הוא יכול להגיד את זה בעתיד גם עלייך. "לגמרי, אבל זה הקיצון בחברה הישראלית. אני חושבת שכל אחת צריכה ויכולה לעשות מה שהיא רוצה ולהתלבש איך שהיא רוצה, חד-משמעית. אין ויכוח פה".
אולי המשפט של גפני ירתיע אותך להעלות צילומים דומים בעתיד? "ממש לא. לאורך כל הקריירה אף פעם לא הושפעתי ממה יגיד בן אדם כזה או אחר, חוץ ממה שיגידו בעלי או המשפחה שלי. אלה היחידים שתמיד התייעצתי איתם. זה המקצוע שבחרתי ואני מאוד שלמה עם כל מה שאני מעלה".
גם אתה רמי? "שואלים אותי גם חברים מבחוץ על התמונות שלה, אם זה לא מפריע לי. בכל פעם כזו אני עוצר לחשוב מה התשובה, כי אני בהחלט חי את העולם שלה ומצליח להבין על מה היא חושבת כשהיא מעלה תמונות. ואז אני אומר לעצמי שאפילו לא חשבתי אם זה מפריע לי". אלחימיסטר: "אם הוא לא עושה לי לייק לתמונה, זה כבר מפריע".
זה קורה? גרשון: "היא תופסת לי את הטלפון נכנסת מהפרופיל שלי ואומרת לי - באיזה קטע לא עשית לי לייק? ואז היא עוברת על כל התמונות שלה".
תמונה עם הילד בביקיני כמו עדן בן זקן, יכולה לקרות? אלחימיסטר: "שאלה מעניינת. אני הכי בעד כל אמא שבוחרת להעלות תמונה כזו, אבל זה קטע כי ברגע שזה קשור אליי אישית, אני לא יודעת איך אתנהל. שואלים אותי כבר, תשתפי את הילד ברשתות? אז אין לי דעה מגובשת לגבי זה, אבל מי שמחליטה להעלות תמונה כזו - אני עפה על זה. חשפתי למשל את בגד הים של התינוק לעתיד, כלומר ככה סיפרתי שזה בן, כי הרגשתי שנכון".
אלה הם גם ימי המשפט של מנהלה וסוכנה לשעבר שי אביטל, שהוסגר לארץ אחרי תלונות נגדו על תקיפות מיניות. התיק כלל בתחילה סביב 30 עדויות והוגשו נגד אביטל 26 תלונות, כשהפרקליטות החליטה לגנוז 20 מהן: שש בעקבות התיישנות, חמש בגלל עניינים ראייתיים ותשע אחרי בקשות מתלוננות לא להמשיך בחקירה בעניינן. אביטל נאשם בעבירות מין בשתי נשים, ושלוש תלונות נוספות עדיין בחקירה. אביטל הכחיש את ההאשמות המיוחסות לו. "הזמן עושה את שלו. אם ביום הראשון שזה קרה הרגשתי שהאדמה רעדה מבחינתי, עכשיו אני אפילו לא יודעת מה קורה בענייניו", אומרת אלחימיסטר.
סוג של הדחקה. גרשון: "חד-משמעית הדחקה". אלחימיסטר: "אולי, ואולי בגרות מסוימת, ואני במקום אחר בחיים האישיים. נשענתי על שי תקופה ממושכת לאורך הקריירה, ומה שקרה מאוד ביגר אותי בחלק הזה, כי אני אדון לעצמי. לגבי הפרשה, אני כמובן עדיין באותה דעה שאומרת שהמשטרה ובית המשפט חייבים לעשות את הכול כדי להגיע לאמת".
הוא ניסה ליצור קשר איתך, עם אביך? "כלום".
פרשת צילום עדן בן זקן במחסני BANANHOT הסתיימה בשלום ביניכן. גרשון: "זו הייתה התקופה הכי קשה בחיים של נטע והיא לקחה מאוד ללב. כאב לה רק על עדן. אמרתי לה שמקרה כזה יכול להיות בלתי הפיך לעסק, אבל היא בכלל לא חשבה על זה. בעקבות מה שקרה היא ירדה דרסטית במשקל באותו שבוע, לא היה לה תיאבון בכלל. היא בכתה המון ועד אז יכולתי לספור על האצבעות כמה פעמים ראיתי אותה בוכה, כי נטע לא אדם שבוכה בכלל. כשמצאו את הבן אדם זו הייתה אבן גדולה שירדה מהלב של כולנו".
5 צפייה בגלריה
שי אביטל
שי אביטל
לא יצר קשר. שי אביטל
(צילום: שאול גולן)
גרשון היה זה שחיכה לאלחימיסטר עד לדייט הראשון, היא הייתה זו שהניעה מחדש את החיבור ביניהם. "הקשר הראשוני נוצר כששלחתי לה הודעה בפייסבוק, כשחקן בבלגיה. התחלתי איתה. איכשהו התברר שההורים שלה ושלי גרים בראשון לציון במרחק עשר דקות הליכה כבר שנים ולא ידענו", נזכר גרשון.
מה לנטע אלחימיסטר ולפייסבוק? טעות ראשונה. "לא היה לי אז אינסטגרם. בקיצור, צ'וטטתי עם נטע והיא אמרה לי שיש לה חבר ולקחתי צעד אחורה. הקשר התהדק והיה חבר משותף שתמיד טיפטף לנו שאנחנו חייבים להיות יחד ושאנחנו תפורים אחד על השני. אני הייתי אז בבלגיה, בן 25, וראיתי שהיא השתחררה מהצבא ונהייתה רווקה. ואז היא זו ששלחה הודעה אליי בפייסבוק".
עוצמה נשית. אלחימיסטר: "ואז הוא הגיע עם נבחרת ישראל לארץ במבצע צוק איתן". גרשון: "היה אמור להיות משחק נגד בלגיה בקדם ובגלל המצב הוא נדחה. קבענו דייט ראשון ב'ויקי כריסטינה' בתל אביב. והיה דייט למחרת ולמחרת ולמחרת". גרשון: "בגלל המצב הקשר התהדק. לא יודע אם נטע ציפתה אז להמשכיות". אלחימיסטר: "התחברתי אליו מהרגע הראשון, מצד שני, הוא הציע לי לבוא איתו לבלגיה. צחקתי ואמרתי, זה לא יקרה בחיים. זה שבוע ראשון שאנחנו יוצאים. גם לא אביא אותו להורים עדיין". גרשון: "היא אמרה לי, אין מצב שאבא שלי ייתן לי לעבור אליך. אתה חי בסרט. תפסתי טיסה ליום וחצי מבלגיה רק כדי להכיר את אבא שלה". אלחימיסטר: "שלוש שנים הייתי על הקו לבלגיה. הוא קיבל הצעה ממכבי חיפה והחליט לחזור. גרנו שנתיים בחיפה. ואז הוא הציע".
איפה? גרשון: "היינו בחופשה במלדיביים ופשוט כרעתי ברך, לא הכנתי כלום לפני".
ולסיום, רמי, שמעתי שבמכבי חיפה מתבדחים על תרגילי מתיחות שאתה כל הזמן עושה. אלחימיסטר: "כל הזמן. אני לפעמים רואה אותו עם הכרית עושה מתיחות רגליים". גרשון: "לא מכחיש. בכל רגע פנוי אני מנסה לעשות מתיחות, ברק בכר והעוזרים שלו היו מסתלבטים עליי על זה. הם היו דוחפים בסוף אסיפת הקבוצה על תרגול טקטי וידיאו של מתיחות שלי ואז צוחקים, וככה מסיימים את האסיפה".