רכילות+
כל האמת מאחורי תמונות הפפראצי שאתם רואים
צלמי "פנאי פלוס" לדורותיו מספרים על הקשרים שפיתחו עם הסלבז, על העבודה שהשתנתה ועל האינסטגרם שהגדיר מחדש את חוקי המשחק, לרעתם. ויש להם טיפ חשוב בשבילכם - עדיף שתישארו מחוץ לתחום הזה

איך באות תמונות פפראצי לעולם? (צילום: מוטי לבטון)
איך באות תמונות פפראצי לעולם?צילום: מוטי לבטון

 

עד לפני פחות מעשור היו לנו בארץ פפראצי חיים ובועטים, כאלה שהגישו לקוראי העיתונים תמונות בלעדיות של מפורסמי ארצנו. צלמי הפפראצי של שנות השמונים והתשעים תחזקו מדורים שלמים, וגם שמותיהם של הצלמים הפכו שגורים בפיהם של הקוראים. כיום צלמי הפפראצי נאבקים מול הבלתי אפשרי, שכולל לא פעם המתנה ארוכה למפורסמים מחוץ לאירוע, השקה או בית חולים, רק כדי לגלות שבסוף  אותם סלבז מעלים את התמונה הנחשקת לחשבון האינסטגרם שלהם.

 

לרגל גיליון 1,500 של "פנאי פלוס", קיבצנו כמה צלמים שליוו את המגזין מימיו הראשונים כדי להבין את מערכות היחסים ששררו בין הסלבז לצלמים ולשמוע מהם על האירועים הדרמטיים שנחרטו בזיכרונם ועל  התמונות המצונזרות שנותרו על רצפת חדר החושך של הצלם, שברגע של אנושיות בחר לא להוציאן לעולם. אחד הצלמים הוותיקים בעולם הבידור הוא רפי דלויה (58), שבכלל מעדיף שיקראו לו צלם חברה ולא צלם פפראצי. "אחרי השירות הצבאי התחלתי לעבוד כצלם בשבועון בשם 'שבע'. בהמשך הצטרפתי לבוקי נאה שהיה  אז הכתב הפלילי של 'מעריב', ובמקביל צילמתי אירועי  תיאטרון, חברה ומסיבות של הברנז'ה בתל אביב וגיליתי שאני אוהב את זה. כך הגעתי ל'פנאי פלוס'", נזכר דלויה.


צלם החברה: רפי דלויה
צלם החברה: רפי דלויה

 

עם אילו מפורסמים יצרת קשרים טובים במהלך השנים?

"את רמי וריטה אני מצלם כבר שנים, ואחרי שהתיידדנו הם קראו לי מיוזמתם לצלם את ימי ההולדת של משי, שאותה אני מצלם מאז שהייתה בת שנתיים. גם נסענו יחד לבתי מלון ואפילו צילמתי את ריטה מרוחה בבוץ, אך לבקשתה, התמונות נגנזו".

 

יש סלבז שכעסו על תמונות שצילמת ונטרו לך טינה?

"הייתה לי טעות מצערת אחת - בחתונה השנייה של צביקה הדר הייתי הצלם היחיד שהסתובב חופשי בסוויטה שלהם וצילמתי הכל. אשת יחסי הציבור של  המלון טענה שהדר אישר לה להעביר תמונות מהסוויטה ואני לא בדקתי את הנושא ושלחתי לה תמונה של הזוג בהכנות, כפי שהיא ביקשה. בסוף התברר שצביקה הדר אישר לשלוח תמונה אבל לא מהסוויטה, וזה מאוד פגע בי".

 

לדלויה, כמו לצלמים ותיקים נוספים, יש לא מעט ביקורת על עולם הבידור בימינו. "לא פעם אנחנו מגיעים לחתונות של סלבז, ובזמן שאנחנו ממתינים

בחוץ לאורחים, במדיה החברתית כבר מתרוצצים תמונות וסרטונים מתוך האירוע. כשזה קורה כבר לא ממש חשובה האיכות, העיקר האייטם, מה שהופך אותך מאיש מקצוע ללא רלוונטי, או לצלם שסתם עומד בכניסה ומבצע ספירת מלאי", הוא אומר. אחת הצלמות הוותיקות והאהובות ב"פנאי פלוס" היא ענת מוסברג (46), שרגילה ליצור קשרים טובים עם הסלבז שהיא מצלמת. אחד המפורסמים הראשונים שיצא לה לצלם היה השחקן והדוגמן ליאור מילר, שאותו הכירה עוד מהילדות המשותפת בנתניה.

 

גילתה את ליאור מילר. ענת מוסברג (צילום: יחיאל ינאי)
גילתה את ליאור מילר. ענת מוסברגצילום: יחיאל ינאי
 

"ראיתי אותו פעם בבית של חברה ואמרתי לו: 'וואו, אתה יכול להיות דוגמן!' והוא צחק עליי", היא מספרת. "נפגשנו שוב בעיר ואמרתי לו: 'תקשיב, אני עדיין חושבת שאתה יכול להיות דוגמן. אתה מבוזבז!', והוא שוב צחק עליי. הוא הלך וחזר אחרי כמה דקות ואמר לי: 'יאללה, בואי נצטלם'. עשיתי לו בוק והלכנו עם התמונות לסוכנות של בטי רוקאווי, שהייתה אז אחת מסוכנויות הדוגמנים החשובות. בטי הסתכלה עליו עם המבט הבוחן שלה מכף רגל ועד ראש ואמרה: 'אוקיי, בוא נחתים אותך'. אחרי כמה ימים ליאור קיבל את הפרסומת המפורסמת ל'קסטרו' עם יעל אבקסיס".

 

מוסברג מספרת שבפעם הראשונה ששידרו את הפרסומת בטלוויזיה היא צהלה מרוב שמחה וגאווה, אך לצערה, השמחה לא החזיקה מעמד זמן רב. "כמה חודשים אחרי הפרסומת הזאת עשו על ליאור כתבה במוסף '7 ימים', ואני לא יודעת אם הדברים הוצאו מהקשרם, אבל שאלו אותו איך הוא הגיע להיות דוגמן והוא סיפר שהייתה שם איזו צלמת נודניקית מנתניה שניג'סה לו לעשות בוק, ושהוא הסכים  להצטלם רק כדי שהיא תרד לו מהגב. אני זוכרת את עצמי קוראת את זה ונפגעת ממש. כל כך נפגעתי עד שהחלטתי שלא בא לי להמשיך בתחום הזה", היא נזכרת. מוסברג אכן נטשה את התחום, רק כדי לחזור אליו לאחר כמה שנים בכל הכוח.

 

אמיר מאירי מראה לנטע אלחמיסטר איך היא יצאה בתמונה (צילום: אבשלום ששוני)
אמיר מאירי מראה לנטע אלחמיסטר איך היא יצאה בתמונהצילום: אבשלום ששוני

 

חבר נוסף בחבורה המכובדת הוא אמיר מאירי (54), שאת הקריירה שלו התחיל כעוזר צלם ואחר כך כצלם במקומון "זמן תל אביב" ובהמשך הגיע אל מערכת "פנאי פלוס". מתוך עשרות אלפי תמונות שצילם במהלך השנים, אחת מהן אתם מכירים בוודאות - התמונה של יאיר לפיד דוחף את ראשו המתולתל אל תוך שדיה של עינת שרוף. "מה שעזר לי במקצוע מאז ומתמיד זה שבעבר הייתי חזק מאוד בזיהוי סלבז", אומר מאירי. "היום זאת קצת בעיה כי יש דור שלם של תת סלבז שאף אחד לא מכיר, כמו כוכבי ריאליטי וכוכבי ילדים".

 

עם מי מהסלבז יצרת קשרי חברות לאורך השנים?

"ללא ספק עם יהודה לוי ושלומית מלכה. קודם כל, שלומית היא המלכה, ובכל פעם שאני ושאר הצלמים מצלמים אותה היא מתעקשת לחבק ולנשק כל אחד מאיתנו. גם יהודה לוי תמיד היה הכי נחמד. יש לי איתו סיפור מפורסם שהוא נתן לי פעם מגפיים במתנה. תמיד אני הולך עם מגפיים והוא שם לב לכך, ויום אחד הוא סיפר לי שנמאס לו מהמגפיים שהוא קנה בברזיל, אז קבענו פגישה והוא נתן לי אותם במתנה. זה, אגב, צולם על ידי ברק פכטר ל'רייטינג'. עד היום, בכל פעם שיודה רואה אותי, הוא מסתכל על המגפיים שלי ומחמיא".

 

יהודה לוי ושלומית מלכה (צילום: אמיר מאירי)
יהודה לוי ושלומית מלכהצילום: אמיר מאירי

 

עם אילו סלבריטאים הסתכסכת?

"בניינטיז, הגיטריסט של אביב גפן תקף אותי לפחות פעם אחת. אביב גפן בעצמו זרק עליי פעם כוס מיץ בקולנוע אלנבי. הייתה שם מסיבה ואביב היה בין הראשונים שהגיעו, ופתאום הרגשתי שאני רטוב, ואז אני מסתכל ורואה את הרגליים שלו רצות ונסות ממני, אחרי שהוא שפך עליי כוס מיץ כנקמה על פפראצי קודם שעשיתי לו. היו עוד סלבריטאים שהיו עוינים לצלמי פפראצי פעם, כמו ליאור אשכנזי, שבזמנו שהיה תוקף צלמים, או יובל בנאי ואסף אמדורסקי, אפילו שיובל בנאי השתנה. לפני כמה שנים ראיתי אותו בשינקין, והבן אדם נסע באוטו וחייך למצלמה".

 

היית ממליץ לצלמים להיכנס לתחום בעידן של האינסטגרם?

"בעידן של בעיות בתקשורת, בכלל לא הייתי ממליץ לאף אחד להיכנס לזה, אבל מי שנכנס כבר נכנס, כי זה חלק ממנו".

 

ניר פקין הוא צלם צעיר יחסית, שהגיע לתחום ב־ 2006 . פקין (37) מספר שתמיד רצה להיות עיתונאי, אבל לא ממש ידע איך נכנסים למקצוע. היכרות מוקדמת שלו עם כתב הרכילות של אותם ימים, שלומי לאופר, עזרה לו להכניס רגל לתחום. "למדתי אז צילום, וכשאתה לומד צילום אתה מסתובב הרבה עם מצלמה", הוא נזכר. "יום אחד הסתובבתי וראיתי פתאום את ג'קו אייזנברג, שזכה בעונה השלישית של 'כוכב נולד'. זה היה מאוד קרוב למהומה עם 'כוכב נולד', וצילמתי אותו לחברה שלי שאהבה את התוכנית. בדיוק שלומי התקשר אליי ואמרתי לו: 'וואי, אתה לא מאמין את מי צילמתי עכשיו', והוא אמר לי: 'שלח לי'. למחרת התמונה שלי הופיעה בעיתון. ככה נכנסתי לעולם הזה, ממש במקרה. לא תכננתי ולא בניתי".

 

צלם הפפראצי ניר פקין
צלם הפפראצי ניר פקין

מאז אין סלב וכוכב ריאליטי שלא נתפס בעדשה של פקין, שמאמין שהתכונות שהופכות צלמי פפראצי לטובים  הן חוצפה, אומץ וחוסר בושה. בניגוד לקולגות שלו, פקין נמנע מליצור חברויות עם מפורסמים, גם אחרי 15 שנים במקצוע. "אני לא מאמין בחברויות עם סלבז", הוא אומר. "אני לא מאמין בחברויות עם צלמים, אז עם סלבז?". אבל הוא כן הסתכסך עם כמה וכמה מהם, כולל מרינה מקסימיליאן, שלעולם לא תשכח לו את הפעם ההיא שצילם אותה יוצאת מהים. פקין סבור שבעקבות  התמונות שצילם היא החליטה לפצוח בדיאטה המפורסמת ששינתה את המראה שלה. "זה היה ביום הזיכרון לחללי צה"ל וראיתי אותה יוצאת מהים וצילמתי אותה. היא לא אהבה, בלשון המעטה, לא את הטיימינג ולא את התמונות שיצאו".

 

מה היא אמרה לך אחרי זה?

"היא אמרה לי פעם שהתמונות האלו לא עשו לה טוב בשום צורה". בדומה למאירי, גם פקין מרבה לצלם את יהודה לוי ושלומית מלכה. "אני חושב שהם הזוג שאני מצלם הכי  הרבה", הוא אומר. פקין אף גילם את עצמו בשני פרקים בסדרה "איש חשוב מאוד", שבה מככב לוי. "אני זוכר שהוא ראה אותי וזה נורא הצחיק אותו שליהקו אותי, אבל שתדעי שהם בכלל בנו על ברק פכטר, ואפילו בטקסט הם היו צריכים לשנות את השם מברק לניר".

 

אחד הצלמים המזוהים ביותר עם מדורי הרכילות בשנות התשעים והאלפיים הוא ברק פכטר (43) את הקריירה שלו החל כבר בתור ילד, כשכתב וצילם  למקומון בראשון לציון. כשנפתח מגזין 'רייטינג' הפך פכטר לצלם הראשי של העיתון, ולא היה סלב אחד שלא נתפס בעדשה שלו. פכטר הסתכסך לא פעם עם ידוענים, והאירוע המתוקשר ביותר בעברו כלל את בר רפאלי - הדוגמנית הגישה נגדו צו הרחקה במשטרה בשנת 2013, אחרי שלטענתה הרגישה כי הוא "פלש לפרטיותה".


צלם הפפראצי ברק פכטר (צילום: בועז רבינוביץ')
צלם הפפראצי ברק פכטרצילום: בועז רבינוביץ'

 

פכטר נטש את המקצוע, והוא ממליץ לכל מי שחושב בכלל להיכנס לתחום שיעזוב אותו כבר עכשיו, ואת האשמה הוא תולה באינסטגרם. "אם לפני האינסטגרם יכולתי לגמור את החודש, אחרי שהוא נפתח והתחזק כבר בקושי יכולתי לשרוד מבחינה כלכלית", הוא טוען. "לפני ארבע שנים החלטתי לפרוש מהמקצוע והיום אני מתווך דירות בתל אביב, בעיקר בתחום ההשכרה".

 

כשאני משוחחת איתו הוא ממעט לעשות ניים דרופינג, ויש תחושה שהוא התרחק מאוד מהעולם הזה שהיה פעם חלק בלתי נפרד ממי שהוא. מבחינתו, אין לו יותר קשר לאנשים האלו, והסלבריטאית היחידה שהוא יכול לקרוא לה חברה היא ליהיא גרינר, שאיתה התיידד כבר כשיצאה מבית "האח הגדול". "ליהיא הייתה מאוד נחמדה אליי כבר כשיצאה מהבית. הייתי הראשון שצילם אותה וישר התחברנו", הוא אומר. "היא גרה בשכנות אליי היום, ואני אפילו עובד במשרד של בן הזוג שלה, יוסי צבר. הילדים שלנו משחקים יחד בג'קוזי ושתי המשפחות חברות".

 

חרטה על דברים שעשה במהלך הימים שבהם עבד כצלם פפראצי אין לו, אבל הוא כן מצהיר שנהג לחמול על מפורסמים שאהב ושהיו נחמדים אליו. "כשהיה מפורסם שאהבתי, השתדלתי לא לפרסם תמונות שלו כשהוא אוכל, ואם זה בים - אז רק תמונות מחמיאות, כמו שאומרים. היה פעם צלם מפורסם שצילמתי אותו - ולא עם אשתו. זאת הייתה סיטואציה מאוד מביכה, כשהם מתנשקים באיזה מועדון. אני לא אזכיר שמות, אבל הוא ממש התחנן בפניי שאגנוז את התמונות, אז גנזתי", הוא מגלה. "את יודעת, לא הייתי הורס משפחות ולא מוציא מהארון, והיו לי דילמות קשות לפעמים, אבל היה לי חשוב לשמור על האנושיות, כי בסופו של יום, פפראצי זה בסך הכל פרנסה".

 

עוד כתבות במגזין "פנאי פלוס" החגיגי - עכשיו בדוכנים

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פייסבוק
אינסטגרם
twitter
ספיישל
הדגמים המנצחים של 2018