ביום שבת האחרון יצאה הודעה רשמית מטעם יחסי הציבור של חברת ההלבשה "פמינה", שבישרה על הפרזנטורית החדשה של המותג - רוסלנה רודינה, שנבחרה להחליף את עדי הימלבלוי אחרי 6 עונות. הימלבלוי, שילדה לפני חודשיים את בנה השני, הייתה מתוכננת להתייצב על הסט כבר בשבוע הבא. ההחלפה הפתאומית הצליחה לעורר לא מעט סקרנות ועניין, והימלבלוי בחרה להתייחס.
"אז נכון שהייתי אמורה לצלם קמפיין להלבשה תחתונה בעוד מספר ימים-חודשיים אחרי הלידה. זו הייתה התוכנית", כתבה הימלבלוי באינסטגרם, בפוסט שצבר עד כה למעלה מ-19 אלף לייקים ויותר מ-500 תגובות, והוסיפה: "אחרי סיבוכים רפואיים בעקבות הלידה, לא יכולתי להתאמן כמו שרציתי ולחזור לעצמי. מצאתי את עצמי במרדף אחרי הגוף המושלם-במרדף אחרי טשטוש הלידה".
הימלבלוי, שהצטלמה למותגבחודש מאי האחרון, כשהייתה בתחילת ההיריון, לצידן של הילה סעדה ודון לני גבאי, הוסיפה ודיברה על הלחץ לחזור לגזרה אחרי הלידה. "החלטתי לשחרר את האחיזה ברף הציפיות הלא אנושי הזה מעצמי ומהקולות מסביב שלוחצים, ובחרתי לקחת שליטה על הגוף שלי".
הבוקר (ב') עלתה הדוגמנית והמגישה סיון קליין להתקפה, וחיזקה את דבריה של הימלבלוי - בצורה קצת יותר תקיפה. קליין הייתה גם היא בעבר פרזנטורית של אותו המותג, וסיפרה על החוויה האישית שלה. "קצת אחרי הצילומים גיליתי שאני בהיריון, לראשונה בחיי. שמחה והתרגשות התחלפו בבטן מלאה, לאו דווקא מהסיבות הנכונות", כתבה קליין, והוסיפה: "כמה חודשים אחרי הצילומים, כשכל העולם ואשתו יודע שאני בהיריון, באה דרישה מחברת פמינה שאעשה יום צילום, לצורכי יחסי ציבור בלבד כמובן. זה לא היה בתוכניות. לא דובר. לא סוכם".
קליין המשיכה לספר על השתלשלות העניינים, וכתבה: "הרגשתי שנכנסים לי לתחתונים, סליחה על משחק המילים, אבל גם דוגמנית מנוסה לא מרגישה בנוח לעמוד עם בטן טרייה מול צלמים וכתבים בחזיה, תחתונים ו-15 קילוגרמים נוספים. אז סירבתי ואיבדתי את הקמפיין. לטובת עדי הימלבלוי שעשתה עבודה מדהימה עם סוף דומה".
"מה שמרתיח אותי בסיפור, זה כל אותן נשות שיווק שמקבלות את ההחלטות האלו (כן כן, זו הייתה אישה). אפס רגישות. אפס כבוד לאותה אישה שילדה רק לפני חודש ושירתה את המותג שלכם כ"כ יפה. פאקינג חודש אחרי לידה. משכב לידה. חופשת לידה. על זה לאבד עבודה? זה לא הגיוני. ואין לי נחמה בכך שמי שפיטרה היום, תפוטר מחר". סיכמה קליין, ולא נשארה חייבת.
סיון, לא חסכת במילים:
"לא כתבתי בזמנו את העניין עם הקמפיין כי אני לא כזאת ולא רציתי לעשות עניין. אתמול, כשקראתי את הפוסט של הימלבלוי, זה החזיר אותי אחורה. פשוט קרה לי אותו דבר וזה מכעיס ומעציב. זו תופעה שצריך להפסיק".
מחברת פמינה נמסר בתגובה: "חברת פמינה הינה חברה נשית שמקדשת את הנשים ואת הגוף הנשי. החברה פועלת משנת 1960 ו90% מהעובדים בה הינן נשים, בכל צורה וגיל, לרבות נשים בהיריון - לפני ואחרי לידה.
כמו כן, פרזנטוריות לאורך השנים הצטלמו לפני, בזמן ואחרי היריון. כך צולמה עדי, בחודש החמישי להריונה, בקמפיין האחרון, וליאל דניר, שבחרה להצטלם שבועיים אחרי לידה כי הרגישה בנוח.
פמינה מכבדת כל בקשה, כפי שכיבדה כעת את בקשתה של עדי שלא להצטלם (וזאת לאחר שהצילומים נדחו בחודש מהמועד הרגיל כדי שתוכל להספיק). פמינה לא דורשת מאף דוגמנית להצטלם. יש לנו מאז ומתמיד יום צילום חורף ויום צילום קיץ, ואם מישהי לא מרגישה בנוח - אנחנו לא מצלמים. צר לנו שמנסים לצייר אותנו אחרת.
חברת פמינה רואה בראש מעייניה את האישה והכוח הנשי והינה בין חברות ההלבשה הטובות בישראל. סיום ההתקשרות עם עדי נעשה ברוח טובה בין הצדדים. אנחנו רוצים לאחל בהזדמנות זאת בריאות לעדי, אשר מסיבות רפואיות לא יכלה להגיע לצילומים. אנו מאחלים חג חנוכה שמח לכל עם ישראל".
זוהר יעקובסון בשם עדי הימלבלוי: "ב-6 עונות של עבודה משותפת עם חברת פמינה חווינו עבודה מקצועית יצירתית ונעימה. היו קמפיינים מוצלחים ויפים. אנחנו מודים לפמינה ומאחלים להם בהצלחה בהמשך הדרך".