בתחילת השבוע נערך טקס גלובוס הזהב ה-77 ,שאמנם הביא לנו שיאים חדשים בדמות קוונטין טרנטינו מדבר עברית על הבמה, אבל אם להיות כנים עם עצמנו, 99 אחוז מהזמן פשוט קיווינו שיקרה משהו בין ג'ניפר אניסטון ובראד פיט. מאחר ובסופו של דבר זה לא קרה, נותר לנו רק להתנחם בכוכבות שצעדו על השטיח האדום ובמהשהן לבשו. וליתר דיוק, במה שיש להן מתחת לבגדים - ואנחנו ממש לא מתכוונים ללב הגדול שלהן.
אחת הנשים הכי חזקות בהוליווד לא צעדה לשטיח האדום, אבל נוכחותה בהחלט הורגשה עליו. מדובר בקים קרדשיאן, שאמנם לא מככבת בשום סרט או סדרה כרגע, אך מחזיקה במותג הכי מדובר בתחום ההלבשה התחתונה כיום, ה"סקימס".
למי שלא מעודכן, נספר כי SKIMS זו ההברקה החדשה מבית היוצר של קים – ליין הלבשה תחתונה מחטבת. קרדשיאן השיקה את המותג בספטמבר האחרון, וכפי שקורה בדרך כלל עם מוצרים של כוכבת הריאליטי, גם הוא זכה להצלחה מסחררת ומיידית - דקות ספורות לאחר שיצא למכירה אזל המלאי, ולחשבון הבנק של קרדשיאן התווספו רווחים של לא פחות מ-2 מיליון דולר, כאמור, תוך דקות. לשם השוואה, מותג המחטבים הידוע ביותר בעולם, "ספנקס", רשם רווחים של 4 מיליון דולר לאורך כל השנה הראשונה לקיומו. כאמור, המספרים של קרדישאן הם חסרי תקדים בתחום המחטבים.
בנוסף, גמר המלאי המוקדם מהצפוי הביא לכך שיותר ממיליון לקוחות נכנסו לרשימת ההמתנה לחידושו. מתסכל אולי עבור הלקוחות, אך מצוין עבור הבאז סביב המותג.
כמובן שההצלחה הגדולה, אין משמעותה שקרדשיאן יכולה לנוח על זרי דפנה, ובתור אשת עסקים ממולחת, היא בהחלט יודעת זאת. לכן, על אף שלא הגיעה בעצמה לטקס ביום ראשון, דאגה שלסקימס תהיה נוכחות מכובדת באירוע.
על השטיח האדום צעדו הנשים היפות והמפורסמות ביותר בהוליווד, ומסתבר שלא מעט מהן דאגו להצטייד במחטב או במדביק החזה של קרדשיאן – מסירשה רונאן, דרך לה לה אנתוני ועד פריאנקה צ'ופרה.
בין אם מדובר במתנות שקרדשיאן שלחה לחברותיה הכוכבות או שהסטייליסטים שלהם קיבלו את המוצרים בהשאלה, אין ספק כי הערך של המותג ממשיך לעלות כשהכוכבות הכי גדולות בהוליווד לובשות את המותג מתחת לבגדיהן.
זו כמובן לא הייתה הפעם הראשונה שהסלבס עטו על עצמן את המוצרים של קים מאז שיצאו לשוק. כריסי טיגן, ג'סיקה אלבה, סלינה גומז, סיירה, אשלי גרהאם, סופיה ריצ'י ועוד, דאגו לצלם את עצמן עם פריטים של הליין ולתייג את קרדשיאן והמותג. הגדילו לעשות האחיות קלואי קרדשיאן וקיילי ג'נר, שאף התגייסו לככב בסרטוני הפרסומת.
לא סתם בחרה קרדשיאן את אחותה הקטנה לככב בסרטוני התדמית, להזכירכם, ג'נר (22) היא המילארדרית הצעירה ביותר בעולם ,שאמנם זכתה להתחלה "קלה" יותר מאחרים בזכות ההון המשפחתי, אך הפכה לאימפריית קוסמטיקה בזכות עצמה, ובעיקר בזכות השליטה המוחלטת שלה ברשתות החברתיות (128 מיליון עוקבים רק באינסטגרם).
כזכור, "קיילי קוסמטיקה" הושקה בשנת 2015, ובהתחלה נמכרו בה רק ערכות לשפתיים המכילות תוחם ושפתון בגוון זהה, במחיר של 29 דולרים. דקות ספורות לאחר ההשקה קרס האתר, המלאי נגמר תוך שעות ספורות וג'נר עשתה היסטוריה. נשמע מוכר?
אפרופו ג'נר, ההצלחה של סקימס כמו גם של מכירות מוצרי הקוסמטיקה והבישום של קים קרדישאן בחודשים האחרונים נמצאים בנסיקה, וגורמים מעריכים כי היא בדרך לתת פייט לאחותה הצעירה על תואר המיליארדרית של המשפחה. עם זאת, בהתחשב בעובדה שהונה של ג'נר הוערך לאחרונה ב-1.2 מיליארד דולר, וקרדשיאן שווה "רק" כמה מאות מיליוני דולרים, לא היינו עוצרים את הנשימה.
ונחזור למותג עצמו: הדרך להצלחה קירטעה קצת בהתחלה ולוותה בשערורייה, כשביוני האחרון התברר שקים מתכוונת לקרוא למותג "קימונו", משחק מילים על שמה ועל הלבוש היפני המסורתי. לרוע מזלה, היפנים לא מצאו את העניין משעשע, והאשימו אותה בניכוס תרבותי. דייסקו קדוקווה, ראש עיריית קיוטו אף פנה אליה במכתב וביקש ממנה לשנות את השם.
בתוכנית הריאליטי שלה קרדשיאן טענה שהיא לא מבינה למה שיחשבו שהיא תרצה להעליב מישהו, אך מאוחר יותר סיפרה ש"אחרי שקראתי את המכתב, הצלחתי להבין. בהחלט לא התכוונתי לזלזל בתרבות כלשהיא". קרדשיאן נענתה לבקשה ולדרישת ההמונים ואכן שינתה את השם. יחד עם זאת, ההחלטה לשנות את המיתוג כמעט ועלתה לה ביוקר עם הפסדים שהיו עלולים להגיע ל-10 מיליון דולר. למזלה, בסופו של דבר היא והצוות שלה הצליחו לעשות את השינויים הנדרשים עם נזקים כלכליים קטנים יחסית.
קרדשיאן התנצלה מאוחר יותר וכתבה לעוקביה: "העובדה שאני יזמית והבוס של עצמי היא הודות לכך שיש לי תקשורת ישירה עם מעריציי ועם הציבור. אני מקשיבה, לומדת וגדלה... היו לי כוונות טובות. המותג שלי נבנה במחשבה על שיוך וגיוון, ואחרי מחשבה רבה, אשיק את המותג שלי עם שם חדש". בהמשך, הכריזה כי הטייטל החדש של המותג יהיה "סקימס".
אגב שיוך וגיוון, קרדשיאן אכן שמה לה למטרה להציג אוכלוסייה מגוונת בפרסומות למחטבים, ודאגה לכלול בפרסומות נשים במידות שונות וממוצאים אתניים שונים. יותר מזה, קרדישאן אף מעלה לעיתים סטוריז של לקוחות מרוצות של סקימס בכל המידות, הגילאים והגוונים. תחשבו על אותה אישה שצילמה את עצמה מתנסה במוצר של סקימס, תייגה את המותג ואת קים, ומגלה שהקרדשיאנית העלתה את הסרטון שלה אצלה ו-156 מיליון העוקבים שלה יכולים לראות את הווידאו שהיא צילמה בבית. עבור הקהל של מלכת הריאליטי, מדובר בזהב טהור.
בנוסף, קרדישאן שיתפה את העוקבים שלה לאורך השנים בחיבתה המוגזמת למחטבים ולחיפוש אחר פתרונות לאזורים "בעייתיים" בגוף. לא מן הנמנע, שעם יציאת הליין, קרדשיאן בחרה להגדיר אותו בתור "פתרונות" (Solutionwear), ובאתר הרשמי נאמר כי היא קיבלה את הרעיון לליין לאחר שלא מצאה אפשרויות שנתנו לה תמיכה מתאימה לגוף. כתוצאה, היא גזרה ותפרה פיסות בביתה, עד שיצרו את התוצאות שרצתה להשיג. "סקימס הוא התשובה של קים להלבשה שבאמת עובדת. כזו שנועדה להיות להחליק, להגביר, להרים ולחטב – כל חלק מהווה פיתרון לגוף שונה", נכתב בו.
אבל אי אפשר לברך את קים על ההצלחה הגדולה מבלי להזכיר גם את אחד הכישלונות האחרונים והבולטים שלה, שיתוף הפעולה הלא ממש פורה עם בר רפאלי למותג "קרולינה למקה", שרפאלי היא אחת מבעליו. במסגרת ההסכם בין קרדשיאן והמותג, הכוכבת הייתה אמורה לקבל 6 מיליון דולר לשנה במשך שנתיים, במהלכן התבקשה לקדם את המותג ולפרסם תמונות שלה עם המשקפיים. ההנחה הייתה שגם אם 10% מעוקביה בארה"ב יכנסו לאתר החברה האמריקאי ומתוכם 10% אכן ירכשו את המשקפיים, הדבר ייחשב להצלחה. עם זאת, התקוות התבדו, ועם יעד מכירות של 1.4 מיליון זוגות משקפיים, קרולינה מכרה עשרות אלפי זוגות בלבד.
אלא שאין בכישלון הזה להעיד שום דבר על עתידה העסקי של קים - היא אספה את המיליונים שלה משיתוף הפעולה שנקטע בטרם עת, ועברה לתחזק את שאר המותגים המשגשגים שלה, עם שאיפות להרחיב את ליין המחטבים שלה גם לגברים, כך שחברים - יש לכם למה לצפות.