טקס האוסקר 2020 נפתח בקול ענות חלושה, כשעשרות המנחים הנלהבים של ערוץ E! ניסו לקושש מפורסמים מכל רחבי השטיח האדום. אלא שממש כמונו, גם מפורסמים הם אנשים (פשוט הרבה יותר עשירים, יפים, רזים, מצליחים וכו'), שלא אוהבים להיות הראשונים שמגיעים לאירוע ומעדיפים לדפוק כניסה באיחור אופנתי. כך יצא, ששלוש השעות שהוקדשו לאירוע הפותח היו יכולות להסתכם בשעה אחת בה כל המפורסמים עוברים כמו שרשרת אנושית בין נקודות הצילום, עושים פוזה וממשיכים הלאה.
אבל לא נורא, שלוש השעות שהוקדשו ללרלרת בלתי פוסקת ביניהם, עזרו לי לגבש דעה מוצקה יותר על ג'וליאנה רנסיק - עכשיו אני בטוחה שהיא לא אכלה מאז המילניום. לא ברור איך היא עוד עומדת על הרגליים. אבל בואו נדבר על הדברים המעניינים באמת, כמו הטרנדים הגדולים על השטיח האדום:
בראש ובראשונה מטאלי. הרבה כוכבות בחרו ללבוש בגדים על הסקאלה המוזהבת, בין אם בגלל פסלון האוסקר עצמו ובין אם רצו להרגיש נוצצות מספיק עבור האירוע. לעיתים זה עבד (ברי לארסון), לעיתים פחות (סנדרה או). הגזרה הא-סימטרית עוד לא עזבה אותנו, והיא גם מוגזמת מתמיד, ואם זה לא מספיק נורא, הפפלום עשה קאמבק לחיינו, כאילו חזרנו ל-2015. מנגד, חזרה מבורכת לשטיח היא של השפתון האדום, והרבה כוכבות התאפיינו באיפור שעושה כבוד לשפתיים, להבדיל מהמראה המונוכרומטי שאפיין את הטקסים הקודמים.
אז בואו נדבר תכלס:
סירשה רונאן
השחקנית היפה תמיד מפתיעה ומחדשת על השטיח האדום, ואם להיות כנה, גם עכשיו הרגשתי מופתעת, אבל מכל הסיבות הלא נכונות. השמלה של סירשה רונאן הייתה, בהיעדר מילה אחרת, איומה. ויש מילים אחרות, אני פשוט נחמדה כי ניכר שהיא השקיעה.
השמלה של גוצ'י אומנם שייכת לטרנד הקיימות והחלק השחור העליון נעשה מהבד של השמלה שרונאן לבשה שבוע שעבר, אבל בחיי שזה לא תירוץ. הפפלום המחריד באמצע המותניים והחלק התחתון שמזכיר קצת מפת שולחן, מה זה? וגם בגזרת האיפור והשיער היא מקבלת בלתי מספיק. נגיד שהצלחתי להתגבר על הפוני – ואני לא – איפור העיניים המודגשות בכחול נראה כאילו נלקח הישר מהניינטיז, בלי שום קשר לשמלה וללוק הכללי. בקיצור, אכזבה.
גל גדות
אני אסתכן בלעורר עליי את חמתם של הטוקבקיסטים, ואני לא רוצה בכלל לחשוב מה הצל יגיד ("עוכרת ישראל", הנה, פיצחתי את זה), אבל וואט דה פאק, גל גדות? השמלה של ג'יבנשי קוטור נראית כאילו הסטייליסטית לא הצליחה להחליט אם היא מעדיפה את מראה הרקדנית התמימה או הגותית הקשוחה, אז היא לקחה קצת מזה וקצת מזה, ושילבה יחד.
על המסלול של ג'יבנשי, החלק התחתון של השמלה היה הרבה יותר מרשים ומפוסל ונתן ללוק מראה הרבה יותר מוקפד של קוטור, אבל מה שבלט על השטיח האדום היו כיסויי השדיים שנראו משטיחים במיוחד ושרשרת הצ'וקר החונקת עם הצווארון תחרה מלמטה. מצד שני גל יפהפייה והאיפור מושלם. הנה, פרגנתי. אתם יכולים להפסיק לשלוח מכתבי נאצה למערכת.
פלורנס פיו
פלורנס פיו שמגלמת את איימי ב"נשים קטנות" לא מפסיקה להפתיע על השטיח האדום וגם הפעם, בשמלה של לואי ויטון, היא הכניסה תחושה מרעננת לשטיח האדום ובעיקר הייתה אחת היחידות שהתלבשה בהתאם לגיל שלה (24).
שמלת השכבות בצבע כחול טורקיז נועז הייתה הצהרה אופנתית מגניבה מאוד: המחשוף מושלם – לא פתוח מדי ולא עמוק מדי, החגורה ישבה על המתניים בדיוק והחמיאה לגזרה של פיו והאיפור והשיער היו מוקפדים והשתלבו היטב. מנגד, הנעליים קצת ביאסו אותי - לא היית חייבת לבחור באותו צבע, זהב או שחור היו עושים את העבודה לא פחות טוב, וגם השרשרת לא הייתה קשורה לשמלה, והפריע לי בעין שהיא נוטה שמאלה על החזה.
רנה זלווגר
השחקנית שנכנסה לנעליה של ג'ודי גרלנד, הפציעה על השטיח הלבן בשמלה א-סימטרית עם שרוול ארוך של ארמני פריווה בצבע לבן, שהוכיחה חד משמעית שרנה זלווגר לא עיכלה פחמימה מאז "ג'רי מגוויר". הרעיון שעמד מאחורי האאוטפיט, אני רוצה להניח, הוא שהשמלה מספיק מרשימה ולכן אין צורך להכביד עליה עם אקססוריז כמו עגילים או שרשרת, אך במקרה המדובר, גרם לה להיראות קצת משעממת וחסרת אפקט ה"וואו". שום דבר שכמה קראט על האוזניים לא היה פותר.
מינדי קאלינג
מינדי קאלינג לבשה שמלה של דולצ'ה וגבאנה בצבע צהוב כתום (מריגולד) צעקנית ובולטת במיוחד, שאם לא היינו בעיצומו של הלילה הכי קר בשנה, הייתי אומרת לכם שזה גורם לי לחשוב על האביב. אבל אני מתחת לכירבולית עם כרית חימום, אז לא צריך להגזים.
הצבע המרענן, כמו גם הגזרה המושלמת שהחמיאה לגוף הלא ממש 90-60-90 של קאלינג והאיפור והשיער שהיו מוקפדים ומדויקים, הפכו את היוצרת לאחת המתלבשות הטובות של הערב, ולהוכחה מוחצת שלא צריך לשקול 34 קילו בשביל להיראות מושלם על השטיח האדום.
ג'אנל מונה
השחקנית והזמרת תמיד מספקת הופעה מעניינת על השטיח האדום, אבל השם שלה עדיין לא מוכר בכל בית. הפעם, ובעקבות השמלה המדהימה של ראלף לורן, יש סיכוי טוב שהיא תהפוך לאחת המפורסמות הקבועות בפאנלים אופנתיים. בין אם המחווה לגרייס ג'ונס הייתה מכוונת, ובין אם זו פשוט הצהרה אופנתית, השילוב של הצבע הכסוף עם גזרת ה-A וכיסוי הראש הפכו את ג'אנל מונה לאחת המתלבשות המרתקות על השטיח האדום ולמישהי שאי אפשר להוריד ממנה את העיניים.
סקרלט ג'והנסון
השחקנית סקרלט ג'והנסון, שהייתה מועמדת לפרס בשתי קטגוריות שונות, לבשה "שמלת אוסקר" פר אקסלנס של אוסקר דה לה רנטה, שהייתה מורכבת ממחוך שקוף עם חצאית בד נשפכת בצבע כסף (אמרתי לכם שזה טרנד השנה). אבל משהו שם לא עבד עד הסוף. אולי זו הגיזרה שלא החמיאה לה כמו בעבר, אולי זה האיפור שנראה כמו הומאז' למשפחת קרדשיאן ואולי פשוט רציתי משהו שישבור קצת את המראה המונוכרומטי שלה. כך או כך, לא אחת המצטיינות של הערב.
רבל ווילסון
רבל ווילסון, עוד שחקנית שמוכיחה שדיאטת מיצים במשך 364 הימים שקודמים לאוסקר היא לא כורח המציאות כשאת פשוט יודעת לבחור את השמלה הנכונה. השחקנית לבשה שמלת זהב בתפירה אישית של ג'ייסון וו, ונראתה כמו הוליווד הישנה - בקטע טוב. גלאם מלמטה ועד למסרקת הזהב והגל בשיער. מעניין אם היא תהרוס את זה בבדיחת פלוצים על הבמה.
נטלי פורטמן
השחקנית הישראלית נטלי פורטמן לבשה שמלה של כריסטיאן דיור הוט קוטור אבל לא ויתרה על אמירה פוליטית בשביל הלוק. לאורך הריאיונות על השטיח האדום פורטמן נשארה עם העליונית שלה ואם מישהו חושב שזה בגלל שקר - הוא לא מכיר את גברת צל הרשלג.
השחקנית, אחת הקולות הבולטים בהוליווד למען שוויון נשי, ציוותה לשמלה שכמייה עליה היו רקומים השמות של כל הנשים שהאקדמיה התעלמה מהן השנה בקטגוריית הבימוי. גרטה גרוויג, לולו וונג, לורן סקפריה, עלמה הראל ועוד. לדבריה של פורטמן, היא רצתה להכיר בנשים שלא הכירו בעבודה הנפלאה שלהן השנה - בדרך מעודנת. חייבת לומר, אני אוהבת את זה.
ג'ינה דיוויס
בין שלל השמות הרגילים, בלטה הפעם גם ג'ינה דיוויס, בשמלה שחורה ומושלמת של Romona Keveza. עם מחשוף עמוק שלא חשף בעצם שום דבר, חצאית תפוחה מבד שנראה אוורירי וגישה של מי שחוזרת הביתה עם פסלון (היא קיבלה פרס מיוחד על מאמציה לקידום שיוויון זכויות בהוליווד), השחקנית בת ה-64 נראתה פשוט נפלא. תוסיפו לזה את הקארה האופנתי, האיפור המדויק והכיסים (!), ותבינו שדיוויס היא כוכבת ב-שימו לב- ליגה משל עצמה. ואם לא הבנתם את משחק המילים הקטן שלי, צאו מהכתבה, אתם לא ראויים לקרוא אותי.
ואי אפשר רק לפרגן, אז בואו נדבר על השמלות האיומות על השטיח האדום:
גרטה גרוויג
גרטה גרוויג לבשה שמלת סטרפלס בצבע ירוק חאקי שנראה כמו מדים. אם רק היה כתוב לה "צה"ל" מעל החזה השמאלי, היינו מפרגנים לה עוד כמה נקודות על הציונות, אבל כשזה בלי סיבה נראית לעין? אז נכון שזה דיור קוטור ואפילו יש חגורה וכיסים כמו שאני אוהבת, אבל לא, גרטה, לא. גם הענק עם האבנים הירוקות לא היה במקום.
בילי אייליש
הזמרת לבשה שאנל מכף רגל ועד ראש בחליפה חסרת זהות, גזרה או עניין. עכשיו, באמת שאני אמפתית למאבק של אייליש בדימוי גוף ואני אוהבת את הרעיון שהיא לובשת חליפות גדולות כדי שאף אחד לא יוכל להעיר שום דבר על הגוף שלה, אבל די. מיצינו את השטיק הזה לפני כמה טקסים והחליפה פשוט לא יפה. משאנל ציפיתי ליותר.
מיה רודולף
זוכרים את מינדי קאלינג בשמלה עם צבע בולט שהפך את השטיח האדום לקצת פחות משעמם? אז מיה רודולף ניסתה גם ונכשלה בגדול. השחקנית המצחיקה לבשה שמלה בצבע כתום זוהר שנראתה מחרידה אפילו דרך המסך. ואם הצבע לא היה מספיק גרוע, לשמלה לא הייתה טיפה של גזרה והיא נראתה כמו שק.