לפני כשבועיים הכריזה חברת האופנה הישראלית פוקס על בחירתה בפרזנטורים חדשים, אחרי שנתיים ללא שמות מפורסמים. ה"פנים החדשים" של המותג הם מאיה ורטהיימר, מאור שוויצר, דנה פרידר ועופר חיון, שרגע אחרי ההודעה, ארזו מזוודות ועלו על טיסה לאמסטרדם, לצלם את קמפיין סתיו-חורף 2021, על רקע התעלות, הבניינים היפים ומזג האויר האירופאי.
אלא שרגע לפני שהמטוס המריא, נודע כי הווריאנט ההודי "דלתא" מתחיל לצבור תאוצה. הפרזנטורים מצידם, לא דאגו לרגע, "חס וחלילה, אנחנו לא נחזור עם הווריאנט ההודי, אנחנו מחוסנים, אנחנו עם המסכות ואנחנו חננות טורבו", אמרה לנו פרידר בשדה התעופה.
חשבתם על זה כשטסתן, שיש מצב שחוזרים עכשיו לבידוד?
"מה זה? טפו חמסה, מה יש לך?"
אז אני מבין שלא ביקשתן תוספת סיכון?
"לא, קיבלנו מספיק".
בשונה משנים קודמות, בהן דוגמניות כמו יעל בר זוהר, בר רפאלי או שלומית מלכה דיגמנו עבור פוקס, הפעם נבחרו שחקנים בני 30 פלוס, שעבור חלקם זוהי גם פעם ראשונה בצילומי קמפיין. "לקחו שחקנים, חתיארים בגילאי 30 ומעלה שזה שינוי מרענן", אומר שוויצר וחיון מסכים. "כשיש הפסקה מאור ואני שותים קפה ומשחקים שש בש, זו נבחרת של חתיארים!". אלא שלצד ארבעת השמות המפורסמים, הביאו גם ארבעה דוגמנים צעירים ויפים, שהשאירו רושם גם על השחקנים. "יואו הם יפים! אני מוצאת את עצמי בוהה בהם", אומרת פרידר ואילו ורטהיימר נעלבת מההשוואה. "בראש שלי אני בת 14, אני לא יודעת על מי אתה מדבר".
ראיתי את הילד בן 17 שהיה איתך באגם.
"אומייגוד, קלטת את זה?".
ודאי, השאלה אם אסף יקלוט את זה.
"ברור שאסף יקלוט את זה, אבל בוא, אתה ראית את אסף בלי חולצה? הוא נראה יותר טוב".
אז הבחירה בפרזנטורים החדשים אולי גורמת להם להרגיש קצת זקנים באופן יחסי, אבל אין ספק שיש בה מרכיב משמעותי נוסף - כמות העוקבים באינסטגרם. "כולם נמצאים בתוך המדיה החברתית היום, ובסופו של דבר אני מנהלת ערוץ טלוויזיה לכל דבר", אומרת ורטהיימר. "כמות האנשים שצופים בסטורי זו אותה כמות אנשים שצופים בתוכנית הבוקר או בשישי אחר הצהריים. זה המון המון אנשים שנחשפים לתוכן הזה ומדובר בקהל יעד מטורגט, כך שגם המפרסמים יודעים את זה", היא מוסיפה.
אז זה השיקול?
"הגיוני מאוד, זה יהיה רק חכם מצידם. אבל אני חושבת שאתה יודע שיש מפורסמים שיש להם הרבה עוקבים ומה שהם משדרים לעולם או הקשר שלהם עם הקהל הוא לאו דווקא כמו שלי".
חוץ ממספר העוקבים, ורטהיימר מתעקשת שיש עוד סיבות לבחירה בהם: "אני חושבת שהעולם הולך למקום שמותגים רוצים לשדר משהו שהוא מעבר למראה, זה משהו על דרך החיים, על שמחה, על בריאות, על פאן", היא אומרת ורוב הסיכויים שהיא לא טועה. פרידר והיא אמנם מתהדרות במאות אלפי עוקבים, אבל חיון ושוויצר מביאים עוד דברים לתפקיד. "אני חושב שאנחנו יודעים להיכנס לתוך סיטואציות, נראה לי שזה גם חלק מהתפקיד שלנו כפרזנטורים", אומר שוויצר ופרידר מוסיפה: "נראה לי שהחוקים של המשחק הם שאין חוקים". אז כמה עוקבים יש לשוויצר, איך פרידר מתכוננת לחתונה שלה, למה עופר טוען שמאיה ודנה מפריעות להולנדים ומי מהם מתכנן לאכול עוגייה באמסטרדם (ואנחנו לא מתכוונים לאלו עם השוקולד הלבן)? צפו בווידאו המלא בראש הכתבה.