בשיתוף בנק הפועלים
"כדי להיות בלוגרית מצליחה את צריכה אג'נדה, את צריכה שיהיה לך מסר, איזשהו רעיון מסוים שאת רוצה לקדם. את לא יכולה להראות סתם את החיים שלך כי זה לא מעניין אף אחד", קובעת בנחרצות רוני שינקמן, אחת מכוכבות הרשת הגדולות והמשפיעות היום בביצה - ותאמינו לנו שהיא יודעת בדיוק על מה היא מדברת.
בראיון שערכנו איתה במסגרת "משפחה בצמיחה 7" - מיזם בנק הפועלים, בשיתוף "ידיעות אחרונות" ו-ynet, נזכרת שינקמן בתחילת דרכה בעולם הווירטואלי: "לא חשבתי עד הלום כי לא היה הלום, לא שאפתי לנקודה שאני נמצאת בה כי אז לא היו רשתות חברתיות, בטח שלא פרסום דרך הרשתות. אני הייתי מהחלוצות בתחום, עשיתי קמפיין מגוחך שעד היום לא קיבלתי עליו תשלום. אז קיבלנו 200 שקל לפוסט".
כיום שינקמן - אחת הנשים הכי מדוברות ברשתות החברתיות עם קהילה חזקה ונאמנה (100 אלף עוקבים ועוקבות באינסטגרם), לה היא מייעצת בנושאי זוגיות, משפחה, העצמה אישית ומה שביניהם - גובה סכומים הרבה יותר גבוהים עבור קמפיינים ממומנים, ולרגע לא מתנצלת. "אני לא רואה סיבה לעשות את זה. עבדתי מאוד קשה כדי שזה יקרה. אני בתחום הרבה שנים כדי להביא את עצמי לעשות כסף ממה שאני אוהבת ומותר לי להרוויח כסף, זה ממש בסדר".
מה הכללים להתנהלות כלכלית נכונה?
"קודם כל לא לפחד לדעת מה אתם שווים ולדרוש את מה שמגיע לכם כי מגיע לכם, ומגיע לכן. גברים יודעים לדרוש ונשים פחות, אז לדרוש. שנית, להיות מודעות. לא לתת למישהו אחר לנהל את זה ולהיות ראש קטן. ושלישית - לא הכל שווה כסף. אם בסוף יש לכן את המסר שלכן והאגנ'דה שלכן, זה שווה הרבה יותר מהכסף, הכסף בסוף יגיע אבל לא לוותר על הערכים שלכן בשביל הכסף".
יותר מזה, שינקמן גם מבהירה שהיא יצרה לעצמה חבורת חברות מהתחום, שכולן מחזיקות באותה עמדה כמוה, בנוגע להתנהלות הכלכלית שלהן. "אני משתדלת לבחור את החברות שלי שיתנו לי מעבר. אחלה שעשינו כסף, עכשיו מה אנחנו עושים עם הכסף. לא איך להוציא אותו על בגדים, אלא איך אני משקיעה אותו, ממנפת אותו. לא איזה מוצרי צריכה אני קונה, אלא איך אני גורמת לכסף שלי לגדול בזכות השקעות נכונות, ואלו שיחות סופר חשובות בעיקר בקרב נשים".
בהמשך השיחה, אי אפשר שלא לציין את הנהירה של הסלבס מהפריים טיים אל הרשתות החברתיות בשנים האחרונות. לפי שינקמן, "הם הבינו ששם הכסף, ושם גם הרייטינג", היא אומרת ומסבירה: "אנשים שנמצאים על המסך הם לא תמיד כאלו שאנחנו בחרנו לראות. ברשתות אני בוחרת מי הכוכבים שלי, מי אני רוצה לראות, ואם אתם לא תהיו מעניינים אנחנו נבחר שלא לראות אתכם. לסלבס יש הרבה פחות צפיות מכוכבי רשת, הם לא מעניינים באותה מידה והם גם לא מוכרים באותה מידה".
אז איך הופכים לכוכבת רשת מצליחה ולמה תמונות בביקיני זה כבר לא מספיק, מיהם כוכבי הרשת האהובים עליה בישראל ומהו החלום הגדול שלה באמת? צפו בווידאו המלא בראש הכתבה.
בשיתוף בנק הפועלים