3 צפייה בגלריה
סם סמית'
סם סמית'
פאן אין דה סאן. סם סמית'
(צילום: אינסטגרם)
חג המולד מזוהה אמנם עם מזג אוויר חורפי במיוחד, אבל יש כאלו שבוחרים לבלות אותו דווקא באתרי נופש שמשיים, כמו למשל סם סמית'. הזמר.ת (הזהות המגדרית של סמית' היא א-בינארית ולכן הכתיבה עליו היא לא ממוגדרת) העלה בימים האחרונים תמונות שלו.ה בחוף ים בלוקיישן לא ידוע. סמית', הזוכה בימים אלה להצלחה גדולה עם השיר unholy, פירסם.ה תמונה מהגב בבגד ים קטן ומנומר.
מי שעוקב אחרי סמית יודע שמדובר בסוג של ניצחון על חוסר הביטחון העצמי והמאבק בכל הקשור למראה חיצוני. סמית סיפר.ה בעבר שסבל.ה מבריונות תמידית בגלל עודף משקל: "תמיד אהיה מודע.ת למראה שלי, זה תמיד יעסיק אותי. אני אוהב.ת לאכול יותר ממה שתוכלו לדמיין, ככה שזה מאבק תמידי עבורי".
כחלק מהמסע לקבלה עצמית, סמית' פרסמ.ה בשנת 2019 תמונה ללא חולצה עם הכיתוב: "בעבר הייתי מרעיב.ה את עצמי לפני צילומים, אפילו אם הייתי לובש.ת בהם חולצה. החלטתי להתחיל להילחם בזה, לקחת בעלות על הגוף שלי ולנסות לשנות את המראה שהוריי יצרו ואהבו אותי בו. לו רק הייתם יודעים כמה אומץ זה דרש ממני לעשות את זה וכמה טראומה חוויתי בגלל זה בתור ילד. תמיד אהיה במלחמה עם המראה הארורה, אבל התמונה הזו היא צעד בכיוון הנכון". התמונה והדברים הכנים זכו לקרוב ל-2 מיליון לייקים.
גם אם זה עדיין לא טבעי לו.ה לגמרי, הזמר.ת מקפיד.ה לנרמל את המראה שלו, ולעיתים קרובות אפשר לראות תמונות שלו.ה בלי חולצה והוא גם מסיר אותה בהופעות. בקרוב אצלנו אגב, סמית' עתיד.ה להגיע להופעה בתל אביב במאי 2023, במסגרת פסטיבל Summer in the City, בו יופיעו גם רובי וויליאמס ומרטין גארקיס.
לאחרונה נודע שסמית' עורר.ה שערורייה קטנה בצילומי קליפ בבניין אשרידג' בבריטניה, שבעבר היה מקום מגורים מלכותי. המקום הפך עם השנים לאתר תיירות כמו גם למקום פופולרי לצילומים של סדרות וסרטים, ביניהם "מליפיסנט", "הארי פוטר וגביע האש" ו"סליפי הולו". לפי הדיווחים, עלילת הקליפ של סמית' נטתה לפן הפרובוקטיבי, משהו שהתיירים שסיירו במקום לא ציפו לראות והותירו אותם המומים מעט, שלא לומר "בתדהמה מוחלטת", כך סיפר אחד מתיירים לאתר Daily Mail.
לפי הדיווחים, הצילומים כללו מלכות דראג ומשתתפים בלבוש חלקי – לא משהו שנשמע יוצא מגדר הרגיל, בטח לא בתרבות הפופ של ימינו, אבל כנראה שלתיירים המבוגרים יותר שנכחו במקום הסיטואציה הייתה קצת מוזרה: "הסתובבו שם הרבה קשישים, כשלפתע אנשים בבגדי עור מילאו את האזור. הם היו בהלם, היה נראה שכמה מהם היו על סף התקף לב", סיפר אחד הנוכחים והוסיף: "עובדי המקום ניסו להכניס את הרקדנים לתוך הסט ולזרז את התיירים להמשיך הלאה כדי למנוע אי-נעימות. זה היה מצחיק".
סמית' גם עמד.ה לאחרונה במרכזו של דיון מעניין וחשוב – כשאתרי בידור וגולשים רבים הצביעו על כך שבעוד שסמית' והזמר הארי סטיילס חולקים חוש אופנה דומה, מתלבשים לא פעם בסגנון לבוש שמזכיר אחד את השני ואפילו מופיעים על הבמה בצורה דומה, סטיילס זוכה לשבחים ונחשב לאייקון אופנה, בעוד שסמית סופג.ת לעג ונבחר.ת לא פעם למתלבש.ת גרוע.ה (או במילים אחרת – מקבל "שוק").
הגולשים שמו לב לסטנדרטים הכפולים האלו וייחסו אותם לביוש-גוף וקווירופוביה: סטיילס אמנם מסרב להגדיר את העדפותיו המיניות אך עד כה שמו נקשר באופן רומנטי רק לנשים, ביניהן בת זוגו האחרונה אוליביה ווילד, ממנה נפרד לאחרונה לאחר שנתיים ביחד. בנוסף, הוא נחשב לאחד הגברים הלוהטים והמבוקשים בתעשייה.
לעומת זאת, על סמית הא-בינארי שמתהדר.ת במימדי גוף גדולים יותר, לא מסתכלים בתור סמל סקס. אחד הגולשים כתב בטוויטר: "אני רואה הרבה אנשים שלועגים לסם סמית בגלל בגד הגוף הנפלא שלבש, אבל משבחים את הארי סטיילס שלבש פחות או יותר את אותו הדבר".
אחר הסביר: "בגלל שאחד מהם הוא במידה גדולה, קוויר ונשי. השני לא", וגולש נוסף צייץ: "בלי קשר לשמנופוביה הברורה, הארי סטיילס לובש את זה ומקבל שבחים על כך שהוא נלחם בגבריות רעילה בעוד שמישהו שבאמת שייך לקהילת הלהטב"ק עושה את אותו הדבר וצוחקים עליו".
בציוץ אחר נכתב: "זו המציאות עבור קווירים. סם סמית הוא הומו א-בינארי שעושה את זה כבר שנים, הרבה לפני הארי, ועדיין – הארי הוא זה שמכנים 'גיי אייקון'. וצריך לזכור גם שסם הוא פלוס-סייז. אתם פשוט שונאים קווירים ואנשים שמנים". אחד נוסף ציין: "אנשים אוהבים שהאומנים מופיעים ב'אופן קווירי' (או מה שזה לא יהיה שהם חושבים שהארי עושה), אבל שונאים שאנשים שהם באמת קווירים עושים את זה".
3 צפייה בגלריה
סם סמית'
סם סמית'
לועגים לו.ה על הלבוש
(צילום: GettyImages)
3 צפייה בגלריה
ואת סטיילס דווקא משבחים
ואת סטיילס דווקא משבחים
ואת סטיילס דווקא משבחים
(צילום: Getty Images)
סמית אמרו בעבר בריאיון שעם הזמן הם חשים בנח יותר להראות צדדים אחרים של עצמם, וזו אחת הסיבות שבגללן החליטו לבקש מהציבור להתייחס אליהם בלשון רבים. "אני מרגיש שאני יכול לחשוף את עצמי באופן מלא. זה היה מפחיד עבורי, חששתי להראות את הצד הנשי שבי. אבל עכשיו זה בחוץ. אני מרגיש הרבה יותר בנח להיות פתוח לגבי חלקים מסוימים בחיי, ומאז החיים שלי נהדרים".
סמית' ביקשו מהציבור לפנות אליהם בלשון רבים בשנת 2019, אז צייצו: "זה יום טוב עבורי, אז הנה זה בא. החלטתי לשנות את כינוי הגוף שלי להם/אתם. אחרי שכל חיי נלחמתי במין שלי, החלטתי לקבל את עצמי כמו שאני, מבפנים ומבחוץ". הציוץ זכה ליותר מ-301 אלף לייקים ועשרות אלפי תגובות תומכות.