3 צפייה בגלריה
אלישיה סילברסטון
אלישיה סילברסטון
מורידה בגדים - כדי שלא תלבשו בעלי חיים. אלישיה סילברסטון
(צילום: GettyImages)
אלישיה סילברסטון ידועה באהבתה לבעלי החיים – היא טבעונית ופעילה למען זכויותיהם כבר שנים רבות. כעת, כדי לקדם את הנושא, היא עושה משהו שהיא לא מרבה לעשות לעיני המצלמות: מתפשטת.
סילברסטון בת ה-46 חברה לארגון זכויות בעלי החיים PETA בקמפיין חדש שיצא אתמול (ג'), עבורו היא השילה את בגדיה בקריאה לקהל הרחב שלא ללבוש בגדים העשויים מעור אמיתי של בעלי חיים.
הקמפיין מעודד את הקהל לבחור אפשרויות של לבוש העשויים מעור שאינו מגיע מהחי, כמו של פטריות, תפוחים או קקטוסים. ואם לא ידעתם שדבר כזה קיים, ובכן – בדיוק לשם כך נועד הקמפיין. בהתאם לקונספט, הכרזה מציגה את הכוכבת על רקע נוף מדברי כשהיא עירומה ורק מגפי בוקרים (טבעוניים כמובן) לרגליה.
3 צפייה בגלריה
אלישיה סילברסטון
אלישיה סילברסטון
אופנת עור קקטוסים היא הדבר הבא. כרזת הקמפיין החדשה של סילברסטון ו-PETA
(צילום מסך)
הארגון הודיע שישקיע הרבה בניסיון לחשוף את המסר, ולפיכך תוצג הכרזה באחד משלטי החוצות שבטיימס סקוור בניו יורק בערב ראש השנה החדשה.
בסרטון המלווה את הקמפיין סילברסטון אומרת: "אם אני צריכה להתפשט כדי שלאנשים יהיה אכפת מבעלי חיים – אז זו המטרה שלי. מעולם לא התפשטתי, לא בטלוויזיה ולא בקולנוע, אף פעם, מעולם לא. אבל עשיתי את זה עבור PETA, בגלל שזה כל כך חשוב לי".
היא מסבירה: "מה שאנשים לא מבינים זה שכמות המשאבים, מים, אוכל, שמן, כל האנרגיה שמושקעת בהפקת עור היא עצומה, כדור הארץ לא מסוגל להתמודד עם זה. מצאתי חומרים נהדרים וטבעיים, כמו עור פטריות, עור אננס, עור קקטוס – לכן הצטלמנו היום בשדה של קקטוסים, ואני חושבת שזה נהדר. החלום שלי הוא לקחת את החומרים הטבעוניים והידידותיים לסביבה האלו ולתת אותם למעצבי האופנה הטובים ביותר". סילברסטון מיודדת מאוד עם מעצב האופנה כריסטיאנו סיריאנו, שאכן משתמש בעיצוביו בעור טבעוני.
היא מוסיפה: "אני אוהבת את השילוב בין המודעות להפסקת השימוש בעור בעלי החיים והמודעות לאיכות הסביבה, כי כולנו צריכים לחיות כאן, אנחנו ובעלי החיים, אחרת נהיה בצרות ואנחנו רוצים גם לחיות חיים בריאים יותר. לכן אני מעדיפה להתפשט מאשר ללבוש בעלי חיים".
סילברסטון, שכיכבה בסרט הניינטיז האייקוני "קלולס" ובשנים האחרונות שיחקה בין היתר בסדרות כמו "מועדון הבייביסיטריות" ו"סיפורי אימה אמריקאים", היא כאמור פעילה וותיקה למען זכויות בלי החיים והוציאה 2 ספרי בישול טבעוניים. היא סיפרה בעבר בריאיון על ההחלטה לעבור לטבעונות: "הבנתי שאני אוהבת בעלי חיים אבל אוכלת אותם. לא הרגשתי בנח להיות מודעת למציאות של תעשיית בעלי החיים ולצאת נגדה בזמן שתמכתי בה באופן פעיל על ידי כך שאכלתי אוכל לא טבעוני. הבנתי שכל עוד אמשיך לקנות מוצרים מהחי, הסבל שלהם לא יסתיים לעולם".
יש לציין שסילברסטון כבר התפשטה בעבר עבור PETA, במסגרת קמפיין לעידוד טבעונות ועבור קמפיין נגד אופנת הפרווה. הקמפיין נמשך קרוב ל-30 שנה ולקחו בו חלק כוכבים רבים, כמו פמלה אנדרסון, נעמי קמפבל, דניס רודמן, טראג'י פ. הנסון, ג'יליאן אנדרסון, קים בסינגר, אווה מנדס, מרקוס שנקנברג, אוליביה מאן, וונדי וויליאמס ופינק, שכולם הורידו בגדים למען המטרה החשובה, תחת הסלוגן: "אנחנו מעדיפים ללכת בעירום".
הקמפיין זכה להצלחה גדולה - מכירות בגדי הפרווה הגיעו לשפל, מה שגרם לעמותה לסיים אותו לפני כשנתיים. כעת הם מחזירים את הקונספט, עבור המלחמה באופנת העור האמיתי.
3 צפייה בגלריה
אלישיה סילברסטון
אלישיה סילברסטון
הקמפיין נגד אופנת הפרווה זכה להצלחה גדולה והשיג את המטרה
(צילום מסך)