במשך שנים פרסם מגזין "פנאי פלוס" את רשימת "היפים והנכונים" – שם דירג מדי שנה את אנשי הבידור הבולטים ביותר: שחקנים, זמרים, ספורטאים וכוכבי רשת שהותירו את החותם הגדול ביותר. אלא שהשנה האחרונה לא הייתה כקודמותיה: מגפת הקורונה שיבשה והשביתה את מרקם החיים בישראל, ועולם התרבות נדם לתקופה ארוכה.
לאור הנסיבות ובאקלים הנוכחי, הרגשנו שלא יהיה זה נכון לדרג את אנשי הבידור: חלק גדול מהם, בסופו של דבר, לא זכה להזדמנות שווה והוגנת לעצב את סדר היום התרבותי בישראל. לכן, מלבד המקום הראשון, כוכבי הביצה לא מדורגים השנה – אלא מוצגים בעמדה שווה, היות שכולם לקחו חלק בהפיכת השנה המאתגרת הזו לקצת יותר אופטימית. זהו גם הקונספט של הרשימה השנה - "הרגע האופטימי שלי".

אביבית בר זוהר

12 צפייה בגלריה
כבר נרשמתם לקורס? אביבית בר זוהר
כבר נרשמתם לקורס? אביבית בר זוהר
כבר נרשמתם לקורס? אביבית בר זוהר
(צילום: מור צידון)
מה יפה בה: הלב הגדול, הכנות והאותנטיות, הם חלק בלתי נפרד מאביבית בר זוהר. היא תמיד מדברת בגובה העיניים, בין אם לעוקבים באינסטגרם, למעריצים ברחוב או למראיינים בתקשורת. השנה, בר זוהר השכילה לעשות את המעבר מפליטת ריאליטי לכוכבת הז'אנר והפכה לאישיות בולטת בביצה - עם נוכחות מכובדת ברשתות.
מה נכון בה: המעבר מריאליטי לסדרות טלוויזיה עושה לה רק טוב, ולצד חזרה למקורות (היא פרשנית העונה הנוכחית של "האח הגדול") היא גם תשחק רבנית בסדרה "מלכות", ובהמשך השנה נראה אותה אומרת "כן" לשלל דברים חדשים בסדרת הדוקו-ריאליטי "יס מן". אבל יותר מהכל, חייבים למחוא לבר זוהר כפיים על כך שהיא עומדת על שלה ונלחמת על השם הטוב שלה - גם בבתי משפט – ומנצחת ותיקים ומנוסים ממנה. בר זוהר תבעה את הקומיקאי רמי ורד ואת שי גולדשטיין ורדיו 103 בגין לשון הרע וזכתה בשתי הפעמים, כשהיא מבהירה באופן חד משמעי שאף גבר לא יכול יותר להגיד כל העולה על דעתו לאישה, בלי לשלם את המחיר.
ובכל זאת: קצת פחות סטוריז ברצף, תודה.
התמונה האופטימית של אביבית בר זוהר: "כולנו עוברים תקופה קשה אבל האופטימיות שלי היא בנוכחות האלוהית שנמצאת איתנו. אלוהים נמצא בכל מקום וכשהאמונה שלך כל כך גדולה - אף אחד לא יכול לנצח אותך. תודה לבורא וליוצר שלי, גם כשרע אני יודעת להוציא מזה את הטוב".
12 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

אגם רודברג

12 צפייה בגלריה
"אני נינה!". אגם רודברג
"אני נינה!". אגם רודברג
"אני נינה!". אגם רודברג
(צילום: יאיר שגיא)
מה יפה בה: על כמה שהיא יפה אפשר לדבר שעות, אבל כל הטוב הזה לא מגיע ריק מתוכן. רודברג היא שחקנית מוכשרת עם אקרדיטציות מפה ועד תיאטרון בית ליסין, אבל השנה היא כבשה אותנו מחדש עם הדמות של מיה גוטמן בסדרה "חזרות".
מה נכון בה: במילה אחת – הכל. בשתי מילים: "אני נינה!". התפקיד שהפך לאייקון בין לילה מוכיח חד משמעית שרודברג היא שחקנית נשמה שיכולה לעשות כל תפקיד. גם "השחף", לתשומת ליבך ורה קורקין. השנה, פרט להפיכתה לאמא להלני, היא גילמה את ענת אלימלך בסרט "ענת אלימלך: הילדה הכי יפה בירושלים" וריגשה את הצופים גם בסרט "אנחנו המהפכה", לצד מאור שוויצר ועוז זהבי.
ובכל זאת: ילדת לפני פחות משנה, את יכולה להיראות קצת פחות זוהרת?

אופירה אסייג

12 צפייה בגלריה
האישה שלא פחדה לדבר. אופירה אסייג
האישה שלא פחדה לדבר. אופירה אסייג
האישה שלא פחדה לדבר. אופירה אסייג
(צילום: באדיבות לאישה דביר כחלון)
מה יפה בה: כשהתוכנית בהגשתך (לצידו של אייל ברקוביץ') נחשבת לאחת התוכניות המשפיעות ביותר בסדר היום הציבורי, ופוליטיקאים עולים לרגל בכל שבוע כדי לנפק כותרות שמגיעות עד למהדורות החדשות - אז מקומך ברשימת "היפים והנכונים" יותר ממובטח. אפשר לא להסכים עם "פירה" ואפשר גם לא לאהוב אותה, אבל הכי יפה בה שהיא ישנה טוב בלילה גם בלי להיות קונצנזוס.
מה נכון בה: היא לא רואה אף אחד ממטר כשזה נוגע לאמת הפנימית שלה. הרבה גבות הורמו כשאסייג לא היססה להיכנס לחזית מול ראש הממשלה ומשפחתו, וגם עכשיו היא יורה שאלות אל מירי רגב ויאיר לפיד בלי למצמץ, וגורמת לאנשים לבלוע את הכובע שלהם, אחרי שפקפקו ביכולות שלה. עיתון "הארץ" הגדיל לעשות וכינה אותה "המראיינת הכי טובה כיום בטלוויזיה", ואם זו לא חותמת תו תקן איכות, מה כן? ואם לשים רגע פוליטיקה בצד, אסייג כיכבה השנה בפנאל השופטים בריאליטי "זמר במסכה", שהייתה אחת התוכניות המדוברות של 2020.
ובכל זאת: אל תיכנעי ללחץ ואל תלכי לפוליטיקה.

אוראל צברי

12 צפייה בגלריה
אתה הורס אותנו מצחוק. אוראל צברי
אתה הורס אותנו מצחוק. אוראל צברי
אתה הורס אותנו מצחוק. אוראל צברי
(צילום: אור דנון)
מה יפה בו: ה"חדודים"! צברי בעצמו מעיד שזה החלק שהוא הכי אוהב בעצמו, אבל ברור שזה רק נדבך של הבחור המוכשר, שפרץ את גבולות הרשת עם המון הומור ואג'נדה של אהבה וקבלה עצמית. המעבר של אוראל צברי למסך הקטן מרחיב את אידיאל היופי המצומצם שהתרגלנו לראות ומאפשר לילדים בכל הגדלים להגיד בגאווה: "היי, יש מישהו כמוני בטלוויזיה".
מה נכון בו: האומץ – צברי כבר היה בדרך לקריירה מבטיחה במשרד הביטחון ואחרי שנה וחצי החליט להמר וזינק בקפיצת ראש על התשוקה האמיתית שלו – עולם הבידור. מקריירה של כוכב רשת הוא קיבל תפקידי משחק נחשקים בסדרות כמו "זיגי", "שמשון גיבור" ו"שבאבניקים", והוא לא עוצר. ואם כבר מדברים על אומץ, אתם ראיתם פעם מישהו שמחקה את אופירה אסייג בצורה מדוייקת כל כך ולא מת מפחד?
ובכל זאת: אנחנו רוצים עוד ממך, לא רק חיקויים.
התמונה האופטימית של אוראל צברי: "נקודת האור שלי בשנה האחרונה היא לגמרי העשייה שקרתה למרות ובזכות הקורונה. אם זה הוולוגים ביוטיוב שהמשיכו לא משנה מה כל שבוע, ואם זו ההזדמנות המדהימה שקיבלתי בין היתר כי דחו את הצילומים של 'שבאבניקים' וזכיתי להתלהק לסדרה שבה למדתי כל כך הרבה. זכיתי בפרטנרים מדהימים, וגם חליתי שם על הסט בקורונה, בקיצור, על הדבש ועל העוקץ נאמר תודה ונתקדם הלאה❤️"
12 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

אורטל עמר

12 צפייה בגלריה
בשמלה אדומה ושיער פזור. אורטל עמר
בשמלה אדומה ושיער פזור. אורטל עמר
בשמלה אדומה ושיער פזור. אורטל עמר
(צילום: פיני סילוק)
מה יפה בה: בהרבה מאוד מובנים, האימהות השתלטה על חייה של אורטל עמר, במיוחד בחודשים בהם תפקדה כאם חד הורית. אבל עמר לא התלוננה לרגע, עשתה כל שביכולתה כדי למלא את החסך של בנה בדמות אב וברגע שנוצרה ההזדמנות לאחד את תו פרינס עם אביו, היא שמה את טובתו לנגד עיניה, בלעה את כל הצפרדעים שבעולם, ותיקנה את היחסים. עמר היא מודל לחיקוי לנשיות חזקה, לא מתנצלת ולא עוצרת לרגע. בזכות זה, בשנה האחרונה היא מבססת את עצמה פחות על תקן "האקסית של" ויותר ככוכבת חדשה בביצה.
מה נכון בה: היא עבדה שנים בתעשייה, אך התפרסמה ככתבת של "ערב טוב עם גיא פינס" שפצחה במערכת יחסים עם בן אל תבורי והפכה לאם בנו. אלא שהיא ממש לא עצרה לנוח על זרי דפנה. עמר עברה לפרונט והתעוררה מדי יום בשעות לא הגיוניות כפאנליסטית בתוכנית "חדשות הבוקר עם ניב רסקין", השתתפה בצילומי העונה החדשה של "גולסטאריות" ואם זה לא מספיק לכם, היא מככבת בתמונות נוטפות סקס אפילו בקמפיין ההלבשה התחתונה של Odelis.
ובכל זאת: קצת מיצינו את הטיקטוק.
התמונה האופטימית של אורטל עמר: "נקודת האור שלי בתקופת הקורונה הייתה עם הבן שלי, זה היה בבריכה, במקום הכי פשוט וברגע הכי קליל בקיץ. שנינו בבגד ים, יש אוויר טוב ופשוט בחופש. לרגע בלי מסכות, לא כלואים בבית, חופשיים כמו שכולם מחכים להיות שוב".
12 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

אילנית לוי

12 צפייה בגלריה
אמרנו שאנחנו מעריצים? אילנית לוי
אמרנו שאנחנו מעריצים? אילנית לוי
אמרנו שאנחנו מעריצים? אילנית לוי
(צילום: יניב אדרי)
מה יפה בה: לכאורה כשמדובר במלכת יופי לשעבר, לא ממש צריך לפרט מה יפה בה, אבל אילנית לוי, שנמצאת בחיינו כבר 20 (!) שנים, מוכיחה כל שנה מחדש כי היא רק משתבחת עם הזמן - ולא רק חיצונית. מדובר באחת הנשים המרשימות בביצה, שלא נותנת לשום דבר לעבור לידה, אלא לוקחת ללב ומנסה לפעול במסגרת יכולותיה ככל האפשר. אבל הכי יפה - הסטוריז.
מה נכון בה: הדרך שלה והעובדה שהיא מקפידה להיות עם הרגליים על הקרקע - לא משנה מה. לאורך כל הקריירה וכל רגעי התהילה, אילנית נשארה אילנית. היא יודעת מאיפה היא באה והתגברה על כל קושי בדרך עם המון חן, כנות וטוב לב. השנה היא עשתה צעד נוסף כשהצליחה להתגבר על הפחד מאודישנים וכיכבה לצד בעלה, אלירז שדה, בסדרה "זיגי". בנוסף, הזוגיות הטלוויזיונית שלה עם גלית גוטמן מממשיכה להמריא ולייצר כותרות - למרות שלוי היא אישה שתמיד תבחר בשלום על פני מלחמות. ואלוהים יודע כמה הזדמנויות למלחמות היו לה בדרך. לא משנה איך תסתכלו על זה ומאיזו זווית - אילנית היא אחת הנשים האהובות בארץ ולגמרי בצדק.
ובכל זאת: די לנקות את הבית.

איתי לוי

12 צפייה בגלריה
העביר את הכתר. איתי לוי
העביר את הכתר. איתי לוי
העביר את הכתר. איתי לוי
(זוהר שיטרית)
מה יפה בו: הזוכה במקום הראשון של שנה שעברה ,איתי לוי, ממשיך לשמור על מעמדו כאחד האמנים הפופולריים ביותר בביצה, אבל גם אחד הצנועים בה. מכירים את המילה מענטש? אז הוא.
מה נכון בו: כשהקורונה פרצה בישראל וסגרה את רצף ההופעות הבלתי נגמר שלו, לוי לא נח והוציא מיני אלבום ראשון בשם "הולכת יחפה". בין לבין הוא כיכב בשולחן השופטים של "הכוכב הבא" והכניס לפריים טיים מילים בתימנית שאף אחד לא באמת הכיר (וזה עוד לפני שדיברנו על הח' והע' שפתאום לא נשמעים זרים באוזן). השיר "חצי בשבילי" כבר עבר את 10 המיליון צפיות ביוטיוב, הוא השתתף בפסטיגל, קטף קמפיינים לכלל ביטוח, לי קופר וביסלי, ואם נשאר לכם אוויר, נספר שהוא גם הגיע לדיון בכנסת כדי לספר לראש הממשלה ולחברי הכנסת מהו עולם ללא תרבות. "זה כיף לבוא בשמחות, לפעמים צריך לבוא גם בהלוויות", אמר לוי בכאב אמיתי והפך לגיבור הרגע.
ובכל זאת: ללעוס ביסלי בקול רם? באמת?
התמונה האופטימית של איתי לוי: "הדבר הכי טוב שקרה לי השנה הוא שהיה לי זמן. זמן לאסוף חוויות חדשות ולפתח תחביבים ישנים. זמן למשפחה היקרה שלי וזמן לכל החברים וזמן בו גיליתי את הגלים. אחד הדברים החשובים שלמדתי מהגלישה הוא שלא משנה כמה פעמים נפלת וכמה חזקים הגלים, תמשיך לחתור ולחתור עד שיבוא גל מהסרטים".
12 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)