במשך שנים פרסם מגזין "פנאי פלוס" את רשימת "היפים והנכונים" – שם דירג מדי שנה את אנשי הבידור הבולטים ביותר: שחקנים, זמרים, ספורטאים וכוכבי רשת שהותירו את החותם הגדול ביותר. אלא שהשנה האחרונה לא הייתה כקודמותיה: מגפת הקורונה שיבשה והשביתה את מרקם החיים בישראל, ועולם התרבות נדם לתקופה ארוכה.
לאור הנסיבות ובאקלים הנוכחי, הרגשנו שלא יהיה זה נכון לדרג את אנשי הבידור: חלק גדול מהם, בסופו של דבר, לא זכה להזדמנות שווה והוגנת לעצב את סדר היום התרבותי בישראל. לכן, מלבד המקום הראשון, כוכבי הביצה לא מדורגים השנה – אלא מוצגים בעמדה שווה, היות שכולם לקחו חלק בהפיכת השנה המאתגרת הזו לקצת יותר אופטימית. זהו גם הקונספט של הרשימה השנה - "הרגע האופטימי שלי".

איתי תורג'מן

14 צפייה בגלריה
לחיים, נשמה. איתי תורג'מן
לחיים, נשמה. איתי תורג'מן
לחיים, נשמה. איתי תורג'מן
(צילום: אינסטגרם)
מה יפה בו: 2020 היא שנה שרובנו נשמח לשכוח אבל עבור איתי תורג'מן מדובר בשנה בה הוא חזר לחיינו, ובגדול. מי שלקח צעד אחורה מהתעשייה בשנים האחרונות, עשה קאמבק מוצלח ביותר ששחקנים אחרים יכולים רק לחלום עליו, עם תפקיד בלתי נשכח בסדרת עטורת השבחים "חזרות" (כאן 11). תורג'מן גילם את עופר מרציאנו, שחקן מצליח שמגיע לראשונה לתיאטרון ומתמודד עם התמכרות למין. אז מה יפה בו? נתחיל בעובדה המאוד ברורה שהוא פשוט חתיך. אולי זה הגנים או פשוט קרם פנים מאוד מוצלח אבל איכשהו הוא מצליח להשתבח משנה לשנה והוא עדיין אחד הגברים עם הטעם הכי משובח שיש לנו בביצה, ואין דבר יותר סקסי מגבר שמתלבש בלי שזה יראה מתאמץ.
מה נכון בו: למעלה מעשרים שנה עברו מאז נחשפנו אליו לראשונה על המסך בסדרה "פלורנטין", ונדמה שאיתי תורג'מן מודל 2021 הוא בוגר, שקול ונכון יותר מאי פעם. מי שידע לא מעט עליות ומורדות לאורך חייו המקצועיים, חזר לשמחנו בשיא הכוח לתודעה עם התפקיד ב"חזרות", רק שהפעם נדמה שהוא באמת יודע מה לעשות עם כל הטוב הזה. בנוסף, בשנה הקרובה נוכל לראות אותו בפריים טיים כשינחה את העונה החדשה של "זוג מנצח VIP" שתעלה ברשת לצידה של האקסית אנה ארונוב.
ובכל זאת: ממש בא לנו לראות אותך מתחת לחופה ויש לנו הרגשה שהנוכחית ,לור כהן, היא האחת. אבל בלי לחץ, כן?
התמונה האופטימית של איתי תורג'מן: "בתוך כל חוסר האונים והחששות של התקופה, בהפתעה מרגשת זכיתי לאהבה חדשה שלגמרי הכניסה אור ושמחה לתקופה הזאת".
14 צפייה בגלריה
(צילום: מאיר כהן)

אלה לי להב

14 צפייה בגלריה
100 אחוז אומץ. אלה לי להב
100 אחוז אומץ. אלה לי להב
100 אחוז אומץ. אלה לי להב
(צילום: אלון שפרנסקי )
מה יפה בה: מעבר למראה המצודד של אלה לי להב (שבכלל לא מבינה כמה היא יפה), יש עוד כל כך הרבה. הלוק הייחודי, הצבעוני והמעניין, שמבדיל אותה משאר כוכבי המוזיקה הנוכחיים, גרם לנו לעקוב בשקיקה אחרי חשבון האינסטגרם שלה ולדעת שצומחת לנו כאן מלכת שיק עתידית. ההוכחה לכך שמדובר בכוכבת בהתהוות הוא שהיא כבר סימנה וי על נושא חשוב: ספקולציות תקשורתיות ורכילותיות לגבי בן הזוג החדש שלה. היא ויובל שמלא אמנם הכחישו שהם ביחד אבל זה לא האישו – ברגע שיש עניין סביב חייך הרומנטיים, את יודעת שעשית את זה באופן רשמי.
מה נכון בה: להב פרצה לחיינו בתוכנית "הכוכב הבא", שם הגיעה עד לגמר הגדול אך הפסידה בסופו של דבר לעדן אלנה. רובם המוחלט של כוכבי תוכניות מהסוג הזה נעלמים אל תהומות השכחה אך להב עשתה את מה שרבים וטובים לפניה נכשלו בו – היא הצליחה להכות על הברזל בעודו חם ולנפק סחורה לוהטת. מה שיפה בסיפור הוא שהיא לא הלכה על בטוח והוציאה שני שירים שונים מאוד מהנוף המוזיקלי הישראלי: פופ חדשני, לא בהכרח קליט אבל כיפי וממכר. הסינגל הראשון שהוציאה, "זוט עני", הפתיע כשלקח השראה מהקיי פופ, ז'אנר מוסיקלי שכמעט ולא שומעים במחוזותינו אך הפך לאהוד מאוד בתקופה האחרונה. לשיר התלווה קליפ סופר מושקע שצבר עד כה יותר מ-14 מיליון צפיות ביוטיוב, מספר מדהים שגם כוכבים בינלאומיים לא תמיד משיגים. הסינגל השני שלה, "מה אתה רוצה", לווה גם הוא בקליפ מרהיב וכמו קודמו עושה חיל בסופטיפיי. ישראל מעולם לא הייתה מעצמת פופ, בטח לא כזו שמתכתבת עם מוזיקה קצבית ושמחה מחו"ל, לכן כל מה שנותר להגיד הוא: אלה לי, טוב שבאת, חיכינו לך.
ובכל זאת: היא מאוד צעירה ועדיין בתחילת דרכה. חובת ההוכחה עליה.
התמונה האופטימית של אלה לי להב: "צילמתי את התמונה הזו בחווה בצפון. בתוך כל הטירוף של השנה האחרונה, התמונה הזו גרמה לי לעצור לרגע, להירגע ולהתמלא באנרגיות מחדש. משהו בשגרה ובטבע איזן את המציאות הלא הגיונית שחווינו".
14 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

אלין כהן

14 צפייה בגלריה
פיס גם לך, חברה. אלין כהן
פיס גם לך, חברה. אלין כהן
פיס גם לך, חברה. אלין כהן
(צילום עצמי)
מה יפה בה: אלין כהן עוד לא בת 20 וכבר זוכה לתואר הנחשק "כוהנת ביוטי" ולסיומת "בע"מ" אחרי שמה בזכות חברת האיפור שלה שמגלגלת מיליוני שקלים. עם מיליון עוקבים בטיקטוק ועוד 800 אלף באינסטגרם, הרשתות החברתיות של כהן הפכו אותה לאימפריה שחולשת על כל התחומים: סרטוני ריקוד בהתאם לטרנדים הנכונים, תמונות ביוטי שמזכירות הפקות של ג'יי לו וביונסה ואפילו רגעים נדירים בלי איפור שמזכירים שבכל זאת מדובר רק בילדה בת 19.
מה נכון בה: הטיימינג והמינוף. בגיל 15 כהן השכילה לעשות את מה שסלביות רבות מבינות רק עכשיו – באיפור יש כוח וכסף, והרבה משניהם. נכון, היו לא מעט שערוריות השנה, אבל מכולן היא יצאה כשידה על העליונה, עם עוד כמה אלפי עוקבים. בזמן שאנחנו ניסינו לעשות קונטורינג כמו בטוטוריאל שלה, כהן נכנסה לרשימת "30 מתחת ל-30" של פורבס, שיחקה בסדרת הנוער "זיגי", גנבה את ההצגה בתוכנית "אבאל'ה", כתבה שיר לקדם אירוויזיון ואפילו קיבלה את תו תקן האיכות עם חיקוי משלה ב"ארץ נהדרת". כל זה, כשהיא חיילת בצה"ל.
ובכל זאת: את הנשיקות על השפתיים בואי נשמור לחבר, סבבה?

אמיר שורוש

14 צפייה בגלריה
רוצים עוד ממך. אמיר שורוש
רוצים עוד ממך. אמיר שורוש
רוצים עוד ממך. אמיר שורוש
(צילום: סלי בן אריה)
מה יפה בו? החיוך של חתול צ'שייר, היכולת שלו לא לקחת את עצמו ברצינות תהומית והסירוב שלו להיכנס לקונלפליקטים בנוגע לזהות שלו כערבי ישראלי הופכים את הצפייה בשורוש לתענוג על המסך הקטן.
מה נכון בו? ראמזי עבד ראמזי הוא אחת הדמויות האהובות עלינו על המסך, אבל השנה שורוש עשה את קפיצת המדרגה הנדרשת, כשהצטרף לקאסט המשובח של "ארץ נהדרת" והפליא עם חיקויים של איימן עודה, אביר קארה, סלאם עלי ומנסור עבאס. ועוד מילה: כששאלנו את הזוכה במקום הראשון, נועה קולר, מי הכי ראוי להיכנס לרשימה, היא לא מצמצה לפני ששלפה את השם שלו. ואם היא אומרת, היא יודעת.
ובכל זאת: הגיע הזמן לזלוג לעוד ז'אנרים.
התמונה האופטימית של אמיר שורוש: "אשתי ואם ילדיי מחייכת בסוּפרמרקט. כמה סמלי. טלי היא עוגן האופטימיות בחיי בכלל, ובשנת הקורונה בפרט. השותפה הכי אוהבת ותומכת בעולם בתקופה מאתגרת מכל כך הרבה בחינות".
*ראמזי מוסר שמדף הכלים החד פעמיים יכול להיות מתוקתק יותר.
14 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

אסי בוזגלו

14 צפייה בגלריה
השורד שלא יישכח לעולם. אסי בוזגלו
השורד שלא יישכח לעולם. אסי בוזגלו
השורד שלא יישכח לעולם. אסי בוזגלו
(צילום: איתן טל)
מה יפה בו: הוא נתפס כאסטרטג, אבל הוא גם אנושי עם לב ענק ושומר על האנשים שהוא אוהב קרוב קרוב. למרות העבר ככדורגלן, הגוף המקועקע למשעי ותדמית האלפא מייל שכלום לא יצליח לסדוק, אסי בוזגלו הוכיח שאין דבר כזה "גבריות נכונה", שפך את הלב ואפילו הזיל דמעות בפריים טיים, כל הדרך למיליון.
מה נכון בו: העונה האחרונה של "הישרדות" הייתה לשם דבר בישראל (לא רק בזכות הקורונה), וכמעט כל ערב ישבנו מול המסך וצפינו באסי בוזגלו כובש את האי ועל הדרך גם את הלב שלנו, בדרך לניצחון הגדול. אחרי שנים שהיה בצל של אחיו "מאור", פתאום עם ישראל גילה את אסי, ולא רק בזכות "הבוזגלוס". הכדורגלן במיל' שזכה בתואר אהוב הקהל וגם במיליון השקלים, הצליח לשמור על התדמית שלו לאורך כל המשחק ועל הדרך הפך לאחד השורדים הבודדים שנשארו בתודעה מאז ירידת התוכנית.
ובכל זאת: היו לו כמה אמירות שאנחנו מעדיפים לשכוח.
התמונה האופטימית של אסי בוזגלו: "זו תמונה מוורנה, שמסמלת לי חופש. נסענו לשם בקורונה, אפשר לומר שדי ברחנו מהסגר. זה מסמל לי את התקופה שאני כל הזמן עם הילדים וסביבם - חי אותם, נושם אותם, זה זמן משפחתי עבורי - שאני בספק אם יחזור. עם כל הקושי, אני רואה את האופטימיות בכך שאני כל הזמן עם הילדים שלי וכיף לי".
14 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

בן זיני

14 צפייה בגלריה
"את קוראת לי מי אמור". בן זיני
"את קוראת לי מי אמור". בן זיני
"את קוראת לי מי אמור". בן זיני
(צילום: עומר שפירא)
מה יפה בו? שנת 2020 לנצח תיזכר כשנה חשוכה בהיסטוריה של בני הנוער בישראל, ולא רק בגלל הקורונה – זוהי השנה בה בן זיני וטיילור מלכוב פירקו את החבילה הזוגית. אחרי שהפאוור קאפל של עולם הילדים הפרידו כוחות, כוכב הרשת הבין שחובת ההוכחה עליו ועושה הכל (כולל גילוח הראש סטייל נינט טייב) כדי להוכיח שהוא רלוונטי ומוכשר גם בלי האקסית.
מה נכון בו? היכולת להמציא את עצמו מחדש. בן זיני הוא לא מסוג הכוכבים שטייטל אחד מגדיר אותם והוא ממש לא שם את כל הביצים שלו בסל אחד. חוץ מעמוד אינסטגרם עם קרוב לחצי מיליון עוקבים וטיקטוק עם כמעט 300 אלף עוקבים, הוא מתחזק ערוץ יוטיוב נצפה במיוחד בו השיק סדרת רשת חדשה בשם "זינילנד" ובה הוא מארח לא מעט סלבס. זיני גם מבסס את מעמדו כזמר, וחוץ משיר הפרידה, הוציא כמה להיטים שזכו להצלחה - ואם אין לכם מושג על מה אנחנו מדברים, אתם לא בגיל המתאים. בעולם ההנחיה הוא הספיק להשתפשף בתוכנית הנוער המצליחה "הבנים והבנות", בקרוב תראו אותו מתנסה במשחק בעונה החדשה של "סברי מרנן" ובסדרת הנוער "הכתר", הוא סימן וי מכובד על "נינג'ה ישראל" והוסיף לרזומה את התואר "דוגמן" עם קמפיין ל- one project. הספק לא רע לבחור בן 24.
ובכל זאת: אולי די עם "לישונצלי"?
התמונה האופטימית של בן זיני: "שנת 2020 הייתה שנה משמעותית עבורי, שנה של החלטות אמיצות. צלחתי אותה בזכות היצירה - צילמתי סדרה שלמה לבד (׳מחשב מסלול מחדש׳) המלווה את החיים שלי. המוזיקה כמובן גם הייתה מקום מפלט עבורי לפרוק את אשר על ליבי, והספורט? הספורט זה הפסיכולוג שלי. בכל רגע קשה פשוט רוקנתי את כל מחשבות והלכתי לשחק טניס".
14 צפייה בגלריה
(צילום פרטי)

בר ברימר

14 צפייה בגלריה
הגבר הסקסי לשנת 2021! בר ברימר
הגבר הסקסי לשנת 2021! בר ברימר
הגבר הסקסי לשנת 2021! בר ברימר
(צילום: ערן לוי)
מה יפה בו? התמונות שלו די מדברות בעד עצמן אבל אם אתם צריכים גושפנקא סופית, נזכיר שכמי שפרץ רק השנה בתעשייה וכבר זכה בתואר "הגבר הסקסי של שנת 2020", הוא לגמרי במקום הנכון. אבל יותר מזה, בר ברימר הוא גם שחקן טוב, בחור צנוע ופשוט מתוק אמיתי, שכשראיינו לכתבת השער שלו אמר לנו בכנות: "אני לא מבין אפילו מה קרה פה, אני עדיין בהלם. מבחינתי אני עדיין ילד בן 16 ומה לי ולגבר הסקסי?". אין כמו גבר שלא יודע כמה הוא לוהט.
מה נכון בו? ברימר נכנס לחיינו בשנה האחרונה כשנישק את נועה קירל על מסך הטלוויזיה בסדרת הנוער "כפולה" ומיד סומן כ"דבר הבא" ולוהק לסדרה "אבא מטפלת" לצד יובל סמו וליאת הר-לב ולטלנובלה החדשה של הוט, "בעלת החלומות". הוא היה אמור לככב בהצגה פיטר פן שנדחתה בגלל הקורונה, ובימים אלה מוביל קמפיינים נחשקים, ביניהם לקלווין קליין לפקטורי 54, למותג העל מוסקינו עם השקת הבושם החדש בסדרה ול-One Project לצד עמית פרקש ובן זיני.
ובכל זאת: אפשר להוסיף עוד קצת פלפל.
התמונה האופטימית של בר ברימר: "חוויתי את השנה האחרונה בדואליות מבלבלת, מצד אחד עולם שנכנס להקפאה, סגרים, חשש מהלא נודע ופחד ליקרים לנו מכל. מנגד, חוויתי את השנה הכי עמוסה בקריירה שלי, שנת הפריצה שלי. אם יש משהו אחד שהשנה הזאת לימדה אותנו זה שאנחנו צריכים וכמהים ליתד בחיים, קרקע יציבה. אם זה המשפחה, הקריירה, בני הזוג שלנו והאנשים שאנחנו בוחרים שיהיו סביבנו. את העוגן שלי מצאתי באמונה שלי בבורא עולם. כאשר קמנו כל יום למציאות מפחידה, חסרת שליטה ובלי מידע מה יוליד יום ידעתי איפה אני מוצא את השקט שלי, מקום מבטחי.
האמונה בבורא עולם ממקדת אותי, משאירה אותי על הקרקע, הרי כולנו חווינו השנה כמה הכל חסר שליטה, כמה אנחנו קטנים במשחק הזה אבל בפני האל כל אחד הוא עולם. למדתי לנהל איתו שיחות, הבטחתי לו הבטחות וקיימתי מצוות, ידעתי לשאת עיני לשמיים ולהוקיר לו תודה על המבחנים, ההצלחות, הכשלונות והשיעורים בחיים. הרי כולנו תלמידים של אלוהים. האמונה מפקסת אותי ומחדדת אותי, לא לקחת שום דבר כמובן מאליו. ברשימות שלו כולנו יפים, כולנו נכונים, כולנו ילדים של אלוהים"
14 צפייה בגלריה
(צילום: דורון ברסקי)