הרבה פעמים מדברים על הדור שלנו כדור שקשה לזעזע אותו. אנחנו צופים בכל כך הרבה ריאליטי ונחשפים להמון דברים מטורפים, כולל סרטים של טרנטינו, טרנדים ויראליים ואורית פוקס, כך שקשה מאוד להפתיע אותנו (וכולנו צריכים להסכים שאורית פוקס היא לא עניין של מה בכך). אולי בגלל זה עשו השבוע שתי כוכבות שונות דברים מטורפים לחלוטין - רק כדי שנשים לב אליהן.
3 צפייה בגלריה
ליידי גאגא עלתה על פורמט
ליידי גאגא עלתה על פורמט
ליידי גאגא עלתה על פורמט
(רן קר-פה)
היתה זו מיילי סיירוס שהשוויצה בקעקוע החדש של חתול בוכהשעשתה בחלק הפנימי של השפה שלה - ככלל, המקום שהדבר היחיד שצריך לקשט אותו הוא אפטות. עוד לא הספקנו לעכל את העניין המזעזע הזה, וכבר ליידי גאגא הופיעה בטקסס ונתנה ל"אמנית" להקיא עליה נוזל ירוק זרחני בהופעה חיה. כן, להקיא. על הגוף שלה. בכוונה.
עכשיו, זה נכון שלא מדובר בדברים שלא היה להם תקדים: קים קרדשיאן עשתה טיפול פנים מלא דם מול מצלמות, רוב כוכבות הפופ יצאו מהבית או מהלימוזינה ללא תחתונים ועם חצאית מיני כדי לעלות לכותרות, וריהאנה מעלה לאינסטגרם שלה על בסיס קבוע תמונות כה סליזיות, שלעתים גם הסוטים ביותר שבאומת האינטרנט מרגישים שמטרידים אותם מינית.
השאלה שעלתה השבוע במערכת היתה האם גאגא וסיירוס ניסו לבחון גבולות אמנותיים־תרבותיים ולמתוח את גבול האקספרסיביות העצמית, או שמא מדובר בלא יותר מפרובוקציות מתוכננות בקפידה. לעניות דעתי, התשובה המדויקת ביותר היא: ביץ', פליז. הבחורות הללו רוצות למתוח את גבולות האמנות כמו שאני רוצה למתוח את גבולות המכנסיים שלי עד שאצטרך לעבור למידה אחת גדולה יותר. זאת לא פרובוקציה, זאת סופר־פרובוקציה, וזאת לא רק נואשות, הן ארכי־טרוריסטיות של אסתטיקה וטעם טוב.
3 צפייה בגלריה
פרובוקציה מתוכננת בקפידה? מיילי והקעקוע החדש
פרובוקציה מתוכננת בקפידה? מיילי והקעקוע החדש
פרובוקציה מתוכננת בקפידה? מיילי והקעקוע החדש
(מתוך אינסטגרם מיילי סיירוס )
מה שבאמת מדאיג אותי הוא מה יהיה הסוף. אם הן רוצות שיקיאו עליהן כדי לקבל כותרת, מי מבטיח לי שמחר ליידי גאגא לא תגנוב איזו חבילה משירותים ציבוריים ותמרח אותה על עצמה, תוך כדי שהיא מתגפפת עם חציל? ושמיילי סיירוס, שהצטלמה בשבוע שעבר בחברת דילדו, לא תצא בשבוע הבא עם אוטוביוגרפיה שנכתבה - מילולית - על ידי הוואגינה שלה?
כשהכל מותר והכל לגיטימי כדי לקבל כותרת, איפה נגמרת הפרובוקציה ומתחיל הכבוד העצמי? סיירוס וגאגא הן סימפטום של תופעה שהולכת להרוג את כולנו, ה"תראו אותי". הן לא צריכות פרסום, הן צריכות טיפול - ויפה תמונת אינסטגרם והקאת מיצי קיבה אחת קודם.