לירון רמתי חוצה שלולית בג'ינס קרוע וכפכפים, ומגיע לפגישה שלנו עם משהו ביד. "אל תסתלבט עליי, כן?", הוא צוחק, ומציג חבילה של ופלים לא ממותגים, באריזה כסופה כזאת, משהו שתמצאו בדרך כלל במגירת הממתקים של סבתא שלכם. וכן, אם נידרש למטאפורה, אפשר לראות את הקריירה המוזיקלית של רמתי, מבוגריה הזכורים של "כוכב נולד" ובעל הקול הזך והמלטף ביותר שתשמעו, כסוג של ופל באריזה כסופה, אחד שבהחלט לא זכה למיתוג הולם. עד עכשיו, לפחות.
5 צפייה בגלריה
לא מבקש תעודות זהות, אבל מאוד נזהר. רמתי
לא מבקש תעודות זהות, אבל מאוד נזהר. רמתי
לא מבקש תעודות זהות, אבל מאוד נזהר. רמתי
(צילום: זיו שדה)
בימים אלה נהנה רמתי מנתוני השמעה יפים לשני הסינגלים ששחרר בחודשיים האחרונים, "כשאת בוכה" שכתב יוסי גיספן, ו"שר לך" שכתב אדיר גץ (תלחצו פליי בסוף הכתבה). "יוסי עושה שינוי בסגנון הכתיבה שלו", מסביר לי רמתי. "לאחרונה הוא כותב שירים יותר עמוקים, עם יותר משמעות. למשל 'כשאת בוכה', זה שיר שמתאים לכל תחנה, למזרחים וגם לאשכנזים, שיר לייט שנמצא על האמצע של סקאלת הסגנונות, הוא לא מזרחי ולא אשכנזי. אני אוהב את האמצע הזה ולא רוצה להיות קיצוני לשום כיוון. אני שר מוזיקה ישראלית בעברית פשוטה. אני לא אוהב את כל ה'אני אוהב אותה, היא אוהבת אותי', אני מחפש את העניין בשיר. לא אשיר משהו שלא מתחבר אליו".
מה הכוונה ב"אוהב אותה, אוהבת אותי"?
"אתה יודע על מה אני מדבר. זמרים ששרים שירים חסרי תוכן רק כי הם מתאימים לחופה, למשל. שירים שנכתבים מראש שיתאימו לחתונות, לחאפלות או לכל דבר אחר. זה קורה המון בזמר הים תיכוני, כשזמרים חושבים רק על הכסף ועל 'הנה, יש לי להיט ביד' ולא אכפת להם אם הם מתחברים לשיר או לא. אצלי זה לא ככה, אני לא יכול לשיר משהו שאני לא מתחבר אליו ויש לי קשר אישי איתו. זה יכול להיות כל שיר, מכל ז'אנר, לאו דווקא מזרחי, כמו שעשיתי ב'כוכב נולד', למשל, עם קאוורים לקלאסיקות, כי התחברתי אליהן".
5 צפייה בגלריה
לא יכול לשיר משהו שלא מתחבר אליו. רמתי
לא יכול לשיר משהו שלא מתחבר אליו. רמתי
לא יכול לשיר משהו שלא מתחבר אליו. רמתי
(צילום: זיו שדה)
בימים אלה נמצא רמתי בשלבים סופיים של עבודה על אלבום הבכורה שלו שמתוכנן לצאת בקיץ, וב־23.4 יופיע בתיאטרון תמונע עם הרכב חדש ובמופע חדש, שם צפוי רמתי לבצע את שיריו החדשים לצד קלאסיקות ישראליות של אריק איינשטיין, שלמה ארצי ועוד. אבל זה לקח קצת זמן, לא? נדמה כי מאז הפריצה בעונה התשיעית של "כוכב נולד" (זו שבה ניצחה לבסוף חגית יאסו), ההיכרות של הציבור הישראלי עם רמתי מבוססת בעיקר על מדורי הרכילות, וההבטחה הגדולה לא היתה קרובה למימוש בשום אופן אמנותי. "הייתי פה כל הזמן", הוא עונה כשאני שואל לאן נעלם, "אבל עשיתי טעויות בדרך. יום אחרי שיצאתי מ'כוכב נולד' נפרדתי ברוח טובה מחברת ההפקות שאיתה עבדתי. יצאתי מהתוכנית והייתי חדש בעולם הזה, לבד ובלי שום ניסיון קודם. מחוסר הבנה וידע בחרתי לעצמי ניהול בעייתי. היה לי מנהל שלא ידע לכוון אותי נכון, לא היה לו כסף לקדם אותי, הוא לא היה מקושר מספיק".
אז האשמה היא בניהול כושל? מה איתך? אולי זה משהו בך?
"טוב, כנראה שלא הייתי צריך להיכנס לקשר רומנטי עם המנהלת שלי בזמנו".
בוא נדבר על "מה שקורה באילת VIP".
"ברגע שפנו אליי מהפקת התוכנית ישר הסכמתי להשתתף. מה הבעיה? מציעים לך חודש באילת, שמש, ים, בריכה וצחוקים, יש יותר טוב מזה? אני אוהב פאן וזה היה בדיוק ככה, פאן. מה? אתה חושב שזה צעד שיכל לפגוע לי בקריירה?".
כן.
"ממש לא. לא עניין אותי בכלל מה שזה יעשה לקריירה שלי וגם היום, אני בטוח שעשיתי החלטה נכונה. העולם כיום, זה לא מה שהיה פעם. אם פעם צחקו על ריאליטי ועל כל מי שלקח חלק בזה, היום זה חלק מהחיים. נכון לעכשיו, אין לזמר במה להופיע ועוד יותר, אין לו דרך אמיתית להראות את האופי שלו מעבר לקול. לשיר טוב זה מצוין, אבל זה רק 40 אחוז מלהיות זמר טוב. שאר האחוזים הם אופי, וריאליטי זאת פלטפורמה מצוינת להוציא את זה".
ולא היה חשש להיות ממותג כפליט ריאליטי, עכשיו שכבר רשמת וי על שניים?
"עזוב שטויות. לא משנה כמה אנשים יבקרו את הז'אנר ויצחקו עליו, זאת עובדה, ריאליטי חושף אותך לקהל חדש. אתה תצחק, אבל אנשים מזהים אותי כיום יותר מ'מה שקורה באילת' מאשר מ'כוכב נולד'. לא יקרה לאף אחד כלום אם הוא יצא קצת אהבל לפעמים ויצחק על עצמו, מה קרה? אז מה? בזכות התוכנית קהל חדש הכיר אותי, את לירון האמיתי של הבית ולא זה מהרדיו וזה מה שחשוב לי. (צוחק) העיקר ש'אגאדו' בבריכה לא הסכמתי לעשות".
ואת אביבית בר זוהר? היו שמועות שהיה ביניכם איזה משהו.
"שמועות. לפני שהכרתי את אביבית במציאות חשבתי שהיא מוחצנת מדי, אבל אחרי שהכרנו גיליתי אדם נהדר במציאות. אדם עם לב ענק, חכמה ומקסימה".
יופי. אז היה שם משהו.
"זה רק אחד יודע".
5 צפייה בגלריה
"אגאדו" בבריכה הוא לא הסכים לעשות. לירון רמתי
"אגאדו" בבריכה הוא לא הסכים לעשות. לירון רמתי
"אגאדו" בבריכה הוא לא הסכים לעשות. לירון רמתי
(צילום: עמרי ברנד, יח"צ)
בר זוהר היא רק שם אחד ברשימה ארוכה של רומנים חולפים שאליהם נקשר שמו של רמתי (34) בעבר. לפני כשנתיים אף התארס וביטל את החתונה אחרי כמה חודשים. כנראה שהנוסחה של זמר ים תיכוני מפורסם פלוס הופעות בשעות הקטנות של הלילה שווה רקורד עשיר עם הליידיז, עובדת גם במקרה שלפנינו. "אני אוהב בחורות ואני לא מתבייש בזה", מכריז רמתי. "זה שקוראים לי לירון רמתי וכל בחורה שאני איתה ישר הופכת לכותרת צהובה באיזה אתר זאת לא אשמתי. אני לא חושב שיש בזה משהו רע לאהוב נשים כל עוד אתה רווק וכמובן, מתייחס אליהן בכבוד".
ואתה מתייחס אליהן בכבוד.
"ברור. זה עניין של חינוך מהבית. אצלי אין דבר כזה לשכב עם מישהי וישר אחרי זה להתנהג אליה מגעיל. זה נוראי בעיניי. אני מכבד כל אחת ותמיד אחרי שמישהי ישנה אצלי, גם אם זאת מישהי שבאה אליי ישר אחרי הופעה ואנחנו לא מכירים - אכבד אותה, אחבק אותה בבוקר ואתן לה יחס טוב".
רגע, "באה אליי ואנחנו לא מכירים". תסביר.
"אתה יודע, אחרי הופעות למשל. אני מסיים הופעה, אחרי ששתיתי קצת והדברים זורמים".
אני צריך טיפה יותר פירוט על "זורמים".
"יש מקרים שאחרי שאני יורד מהבמה ניגשות אליי נשים, מעבירות לי מספרי טלפון לפעמים, לפעמים שואלות מה אני עושה מחר ולפעמים גם חוזרות איתי הביתה".
5 צפייה בגלריה
לא יקרה לאף אחד כלום אם הוא יצא קצת אהבל לפעמים ויצחק על עצמו. רמתי
לא יקרה לאף אחד כלום אם הוא יצא קצת אהבל לפעמים ויצחק על עצמו. רמתי
לא יקרה לאף אחד כלום אם הוא יצא קצת אהבל לפעמים ויצחק על עצמו. רמתי
(צילום: זיו שדה)
בנושא אחר ולא קשור בכלל בכלל, מה דעתך על פרשת אייל גולן?
"נראה לי שהתקשורת, כרגיל, ניפחה את זה מעבר לפרופורציות. כמובן שאני לא יודע מה באמת היה שם, אם בכלל היה, אבל זה מרגיש שעשו מהומה גדולה. אותי לימדו להאמין רק למשהו שראיתי במו עיניי".
התחלת לבדוק תעודות זהות לפני כניסה למיטה?
"תצחק, אבל הפרשה הזאת גרמה לי להיזהר הרבה יותר. ברור שלא אבקש תעודת זהות, אבל התחלתי לשאול יותר שאלות, לוודא שהכל בסדר, שהבחורה מבינה אם זה רק סטוץ ללילה אחד. אני מבהיר לכל אחת שמגיעה אליי מה הכוונות שלי ודואג שיש בינינו התאמת ציפיות. לא מזמן אפילו הקלטתי מישהי בנייד שלי".
קים קרדשיאן סטייל?
"לא לא, לא וידאו כזה, רק קול, סאונד. מישהי באה אליי הביתה אחרי הופעה והקלטתי אותה אומרת שהיא יודעת בשביל מה היא באה, שהיא עושה את זה מרצון ולא בכפייה או משהו כזה. תשמע, מה שקורה עכשיו זה מפחיד, בלי קשר לאייל גולן, תראה מה קרה לירון ברלד. אני לא מאמין שהוא עשה את מה שאומרים שהוא עשה. הוא נראה בן אדם טוב שעבר טראומה ואני לא מאמין שהוא אשם. יש קטע עכשיו של בחורות שמתלוננות סתם. החוק נותן להן לגיטימציה לעשות את זה. בחורה אומרת לעצמה, 'אני יכולה להרוס לו את החיים עכשיו, הוא פגע בי ועכשיו אני אתנקם בו'. נו באמת, זה מגוחך שכל בחורה יכולה להגיש נגדך תלונה על הטרדה מינית או אונס, גם אם בחיים לא פגשת אותה - אתה תקבל כתם לכל החיים מהתקשורת. גם אם תצא זכאי בסוף, אנשים יזכרו שהיית מעורב ב'פרשיית אונס'. זה בעייתי מאוד. אז אני נזהר".

בונוס - השירים החדשים של לירון רמתי

>> הראיון המלא - בגיליון פנאי פלוס - עכשיו בדוכנים!