רגע אחרי שמעצמות העולם חתמו על הסכם גרעין והשאירו את ישראל בודדה במערכה, בדקנו בביצה המקומית שלנו, אם אי פעם היו אויבים מרים, שבלית ברירה, נאלצו לעשות "הפסקת אש" כפויה, בעקבת לחץ מהסביבה. נו, ברור שמצאנו:

זהבה בן Vs. אתי לוי

6 צפייה בגלריה
משפחה לא בוחרים
משפחה לא בוחרים
משפחה לא בוחרים
(צילום: שרון רביבו, אביגיל עוזי)
הרקע: האחיות התאומות זהבה בן ואתי לוי ידעו שנים רבות של סכסוכים. הקרע התחיל עוד לפני שנת 1992, כשהשתיים שרו שיר משותף בקדם אירוויזיון. השמועות מדברות על קנאה מקצועית, על תחושה שבת אחת מועדפת יותר מהשנייה עוד מילדות ומשם זה רק התדרדר.
הריב: איזה מכולם?? ב-2005 אתי עשתה עם זהבה סולחה אחרי שזו נקלעה למצב כלכלי קשה, אך נותרה מבוצרת בכעסה. ב-2011 אתי הצטרפה ל"חי בלה לה לנד" במטרה לעשות קאמבק מקצועי ואישי, אך המתיחות בין שתיהן היתה ברורה ואתי אפילו לא הסכימה לשבת לידה.
מאז: שום דבר. נתק מוחלט. ביולי 2012 חגגה זהבה מסיבת בר מצווה מאוחרת לבנה, בן. אתי הוזמנה, אבל לא הגיעה. בן גם אמרה בעבר "אנחנו יכולות להשלים עכשיו ואחרי זה שוב לא נדבר. אני יותר מדי סולחת ומורידה את הראש, אבל כמה אתה יכול להיות טוב? לא יודעת אם זו קנאה, לא יודעת מה זה. אני לא יודעת למה אנחנו לא מדברות בכלל. היא זאת שפתאום נעלמת או פתאום מנתקת את הטלפון".

גל אוחובסקי Vs. הראל סקעת

6 צפייה בגלריה
כשגייז יוצאים למלחמה
כשגייז יוצאים למלחמה
כשגייז יוצאים למלחמה
(צילום: ענת מוסברג)
הרקע: גל אוחובסקי ידוע כמי שמתעקש להוציא מהארון גייז לא בשלים, אבל השיא היה כשהראל סקעת הגיע להופיע בעצרת הזיכרון לנרצחי הבר נוער, שנה לאחר האירוע המתועב, ואמר לקהל שהוא הגיע כדי "להביע תמיכה בקהילה". באותו זמן סקעת עוד לא יצא מהארון, אך כל הסימנים היו שם.
הריב: אוחובסקי התרתח על המשפט הזה, הודיע קבל עם ועדה כי ההופעה הזאת "השפילה אותו" והוציא אותו למעשה מהארון בלי שסקעת היה מוכן לכך.
מאז: סקעת יצא מהארון בסרט מתוקשר והפך לאחד הגייז הבולטים בקהילה. הוא ואוחובסקי לא חברים, יותר בקטע של שלום שלום, ושלא תבוא לי בחלום...

ליהיא גרינר Vs. אביבית בר זוהר

6 צפייה בגלריה
לא מתעסקים עם ליהיא. או עם אביבית
לא מתעסקים עם ליהיא. או עם אביבית
לא מתעסקים עם ליהיא. או עם אביבית
(צילום: ראובן שניידר)
הרקע: אביבית בר זוהר הוזמנה לחתונה של ליהיא גרינר ויוסי צבר והגיעה למקום מוקדם מהצפוי ועם חבר חדש ולמעשה "גנבה" לכלה את תשומת הלב ביומה המיוחד. בתמורה, ליהיא גירשה אותה מהאולם.
הריב: ליהיא אמרה בראיון כי "אביבית צריכה להיות מיוצגת בסוכנות לנערות ליווי" ובר זוהר תבעה אותה על מאות אלפי שקלים כפיצוי, בטענה שהיא דמות מוכרת וכי דבריה של גרינר גרמו לה נזק ומבוכה רבה.
מאז: בר זוהר תבעה את גרינר בבית משפט, והשופטת הציעה פסק דין מקורי במיוחד: שהשתיים יובילו ביחד קמפיין חדש ויחלקו את הסכום על-פי החלטת בית המשפט. כתוצאה, אנחנו קיבלנו את הפרסומת שלהן ל"איזי לייף" ואיך לומר, הן ממש לא שחקניות מספיק טובות בשביל לגרום לנו להאמין שהן מחבבות אחת את השניה עכשיו.

עפרה חזה Vs. ירדנה ארזי

6 צפייה בגלריה
מאיזה מחנה אתם? ירדנה או עפרה?
מאיזה מחנה אתם? ירדנה או עפרה?
מאיזה מחנה אתם? ירדנה או עפרה?
(צילום: דנה קופל, סער יעקב, לע"מ)
הרקע: בשנת 1983 ירדנה ארזי ועפרה חזה התחרו בקדם אירוויזיון ובסיום התחרות, השיר של ארזי, "שירו שיר אמן", הפסיד בנקודה אחת, לשיר "חי" של עפרה חזה. לימים התברר כי חלה טעות בספירת הקולות והייתה זו דווקא ארזי שניצחה על חודה של נקודה, אך היא סירבה לערער על תוצאות התחרות ובכך אפשרה את נסיעתה של חזה לאירוויזיון בגרמניה.
הריב: מאותה נקודה הכל התדרדר: חזה תפסה לזמן קצר את מקומה של ירדנה ב"שוקולד מנטה מסטיק", ב-1984, לראשונה מזה ארבע שנים, הפסידה חזה את תואר "זמרת השנה" לירדנה ארזי, ובמהלך הופעה של ארזי באמפי וואהל בקיץ 1985 ירתה עליה מעריצה של חזה דיו מתוך אקדח מים במה שזכה לכינוי "תקרית הדיו".
מאז: המלחמה נמשכה לאורך כל שנות ה-80 ולובתה בידי מעריצותיהן, והגיעה לסופה כאשר השתיים הודיעו כי התחרות אינה ביניהן, אלא בין המעריצות. עם זאת, בואו לא נתבלבל, עד למותה בטרם עת של חזה, הן ממש לא הפכו ל-BFF.

אתניקס (זאב נחמה) Vs. אייל גולן

6 צפייה בגלריה
איך שגלגל מסתובב. זאב נחמה ואייל גולן
איך שגלגל מסתובב. זאב נחמה ואייל גולן
איך שגלגל מסתובב. זאב נחמה ואייל גולן
(צילום: ענת מוסברג)
הרקע: אתניקס גילו את אייל גולן בשנת 1996 והפכו אותו לכוכב כאשר לקחו אותו תחת חסותם והפיקו לו את האלבום "בלעדייך" שהיה הצלחה חסרת תקדים. בזכות השירים שכתבו לו זאב נחמה ותמיר קליסקי ("לב של גבר", "בלעדייך", "צאי אל החלון"), זכה גולן בתואר "זמר השנה" והיה לזמר המזרחי הראשון שזוכה בתואר.
הריב: לפני ארבע שנים, אתניקס פנו לגולן בבקשה להקליט שיר משותף שיעזור להם לעשות קאמבק. גולן סירב ונחמה, סולן הלהקה, השתלח בו בראיון לעיתון "7 לילות" וסיפר כי חברי הלהקה נעלבו מהיחס של גולן.
מאז: אתניקס זכו לקאמבק מכובד בעצמם, גולן הסתבך בפרשת הקטינות והיום הם מדגמנים משפחתיות מאושרת ואפילו ישתפו שוב פעולה בחגיגות ה-30 ללהקה. להגיד לכם שזה מאהבה ולא רק כסף? אנחנו ממש לא נגיד.

אושרי כהן Vs. איתי תורג'מן

6 צפייה בגלריה
הברומנס הכי פוטוגני בתעשייה
הברומנס הכי פוטוגני בתעשייה
הברומנס הכי פוטוגני בתעשייה
(צילום: ענת מוסברג)
הרקע: מדובר ב"ברומנס" הכי ידוע של הביצה, אושרי כהן ואיתי תורג'מן (או אושרי ותורג'י) שני שחקנים והחברים הכי טובים, גרו ביחד לאורך תקופה ארוכה (ומה שקרה בין כותלי הדירה הזו עוד ייזכר בצ'יזבטים של בנות תל אביב), נסעו לאי של "הישרדות" וממנו לא חזרו אותו דבר.
הריב: בין אם זו אנה ארונוב שגרמה לסכסוך (הי יוקו) בין בני הזוג המקוריים, או שהחברות המפורסמת פשוט עלתה על שרטון, נוצר קרע בין אושרי ותורג'י, ומחברים טובים הם הפכו לחברים, לידידים, למכרים ואז לשני אנשים שאומרים שלום רק כשהמצלמות נדלקות.
מאז: ארונוב ותורג'י נפרדו וכיום הוא מתחזק זוגיות עם ליאן פישביין, אושרי מאושר עם אריאל רייס והשניים חזרו להיות חברים, בצורה אחרת. יש שיגידו בוגרת יותר.