פסטיבל הסרטים הישראלי השנתי בלוס אנג'לס, נפתח ביום שישי האחרון בגאלה חגיגית בבוורלי הילס, זו השנה ה-28 ברציפות. באירוע הוענק פרס החזון למפיק העל הישראלי, ארנון מילצ'ן, שחברת ההפקה שלו, "New Regency Production" היא אחת הגדולות והעסוקות בהוליווד, ומפיקה את הסרטים הגדולים ביותר (ביניהם "נעלמת", "מר וגברת סמית", "תיקי L.A." ועוד). את הפרס העניק למילצ'ן אגדת הקולנוע האמריקני, וורן ביטי.
כשקיבל את הפרס, אמר מילצ'ן: "אין לי שום חזון, את החזון שלי כתבתי בתוך 20 דקות, העליתי אותו על הפרומפטר ונכנסתי ללחץ כי המצאתי אותו... אין לי חזון, אבל יש לי תחושת בטן שלפעמים מתעלמת ממה שאומרים לי, כי למדתי שככל שאתה יודע פחות – זה יותר טוב". זוכים נוספים בעבר כוללים שמות כמו ג'ונה היל, שרי לנסינג, יוצרי "הומלנד" ואפילו אבי לרנר על תרומתם רבת השנים לקולנוע.
2 צפייה בגלריה
מעניק הפרס, בייטי
מעניק הפרס, בייטי
מעניק הפרס, בייטי
(וורן בייטי אנט בניג פסטיבל הסרטים הישראלי לוס אנג'לס)
גם השחקנית דאנה איבגי, המיוצגת בסוכנות ADD, זכתה באות כבוד על תרומתה לקולנוע הישראלי, אותו העניק לה השחקן לארי מילר, שהנחה את הטקס. איבגי בחרה להודות לכל היוצרים שבחרו לעבוד איתה לאורך השנים ואמרה "אני לא יודעת איך זה עובד כאן אבל בישראל לוקח בין 3 ל-8 שנים ליצור סרט ולמצוא לו מימון, לכן בכל פעם שיוצר מבקש ממני לשחק בסרט שלו אני מאוד מתרגשת ונלהבת. זוהי הזדמנות מצויינת להודות לכל היוצרים איתם עבדתי, שחלקו איתי את העולם שלהם, החזון שלהם והחלומות שלהם". בתום הטקס, הוקרן הסרט "את לי לילה" בכיכובה של השחקנית.
בין האורחים הנוספים שהיו בטקס, נראו הבמאים הישראליים אבי נשר ("פלאות"), אורן שטרן ("זינוק בעלייה") ושי כנות ("שושנה חלוץ מרכזי"). מאיר פנינגשטיין, מייסד ומפיק הפסטיבל מסר כי "חווינו ערב מרגש מאוד, בו חשפנו את הקולנוע הישראלי לכמה מהשמות הגדולים ביותר" והוסיף כי "זוהי גאווה גדולה במיוחד לקיים את הפסטיבל בשנה כל כך מוצלחת לקולנוע הישראלי".
2 צפייה בגלריה
מאיר פניגשטיין, דאנה איבגי וארנון מלצ'ין
מאיר פניגשטיין, דאנה איבגי וארנון מלצ'ין
מאיר פניגשטיין, דאנה איבגי וארנון מלצ'ין
(Abraham Joseph Pal)