רגע אחרי שאחרון החגים עזב אותנו (חכה, עוד לא הספקנו להיפרד כמו שצריך) ושניה אחרי שהתרגלנו לשגרה המשמימה, הגיע תורם של הסטודנטים לחזור אל ספסל הלימודים במכללות והאוניברסטאות, ולפנות את הרחוב ההומה והברים לטובת למידה ממוקדת.
אז לפני שאתם מתכננים להבריז מהשיעור ולהגיע רק לבחינה, תחשבו פעמיים, כי אולי תפספס את האיש המפורסם שיושב בדיוק בספסל שלידכם. לכבוד שנת הלימודים האקדמית שתפתח מחר (א'), אספנו עבורכם את הסלבס שהכי לא הייתם מאמינים איזה תואר יש להם בתיק. ולא, אנחנו לא מדברים על תואר האבירות של מיכל אנסקי. גם יפה וגם אופה גרסת פולניה, מתחילים:

טיירה בנקס: דוגמנית לוהטת או בנקאית מדופלמת

8 צפייה בגלריה
(צילום מסך)
אם חשבתם שטיירה בנקס היא רק פנים יפות, טעות בידכם. הדוגמנית, המנחה והאישה שהמציאה את ה"סמייזינג", היא לא רק מלאכית של ויקטוריה'ס סיקרט (תואר מכובד בפני עצמו), אלא בעלת תואר בבנקאות מאוניברסיטת הרווארד. יותר מזה, במקום שנת לימודים מלאה, בנקס סיימה את לימודיה בגיל 38 תוך תשעה שבועות בלבד. מה אתם רוצים? זה בדיוק הזמן שלוקח לה לייצר טופ מודל חדשה.

סינדי קרופרד: הצלצול הגואל, ווג סטייל

אמנם קריירת המשחק של הטופ מודל של שנות ה-90 נחלה כשלון, אבל היא לחלוטין לא סמכה רק על המתנה שנתן לה אלוהים, ונרשמה ללימודי כימיה באוניברסיטת "נורת'וורסטון". ולא רק זה - היא אפילו קיבלה מלגה אקדמית. אבל בכל זאת, כשהתקשרו מ"ווג" היא לא היססה ונטשה לחלוטין את חלוק המעבדה. גם אנחנו חיכינו לשיחה מהם, בינתיים סיימנו את הדוקטורט.

אשטון קוצ'ר: כי אפשר להיות גם חתיך הורס וגם גאון

השחקן ומותח הסלבס הרשמי (ומודל ההשראה של עפר שכטר), אמנם התפרסם בתוכנית "מופע שנות ה-70" בדמותו של מייקל, הבחור החתיך והטמבל, אבל במציאות הוא דווקא יותר חכם ממה שנדמה לכם. קוצ'ר נרשם להנדסת ביוכימיה באוניברסיטת איווה, כי קיווה שיוכל למצוא תרופה למחלה של אחיו התאום מיכאל, שנולד עם מום בלב וסובל משיתוק מוחין. אווווו.

קן ג'ונג': קוריאני עם אמא פולנייה

כן חבר'ה, הדמות המגוחכת שלו ב"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס" הצליחה להטעות גם אותנו. אמנם קן ג'ונג' הוא שחקן וקומיקאי אמריקני ממוצא דרום קוריאני, אבל התאור המדויק יהיה ד''ר קן ג'ונג', רופא. מכירים את המעצבנים האלה שטובים בהכל? אז כזה.

שאקיל אוניל: על הספה של ניטשה

אפשר לומר שכדורסל זה תחום מאוד רציונלי. מהלכים, ראיית משחק רחבה, אימונים אינטנסיביים, משהו מאוד מובנה, מה שמסביר את ההפתעה שהייתה לנו, כשגילינו שלשאקיל אוניל הבולדוזר, יש לא פחות מאשר תואר בפילוסופיה. אז בין פיק אנד רול להטבעה, אוניל חולם על ניטשה, אפלטון ואריסטו ויודע שהאמת המוחלטת בעולם, היא פשוט לרקוד.

קניה ווסט: גם תואר של כבוד זה תואר

את התהליך שעברנו עם קניה ווסט כנראה שצריך ללמד באוניברסיטה. משנאה וחוסר הערכה מוחלטת, לאהבה חסרת גבולות. אז אם צריך ללמד אותה באוניברסיטה, ווסט עצמו לגמרי יכול לעשות את זה, כי רק בחודשים האחרונים הוא זכה בתואר של כבוד מטעם בית הספר לאומנויות של שיקאגו. אחרי הכל הוא גם מעצב אופנה, לא?

וקפיצה קטנה חזרה לישראל:

אנחנו יודעים, הבטחנו לכם סלבס שאתם אשכר יכולים ללמודעל ספסל הלימודים, ואיך לומר, אתם לא תפגשו על הדשא של גילמן את קניה. אז מי מכם שיתחיל את לימודיו בשבוע הקרוב יוכל לסובב את הראש ולראות על ספסל הלימודים את יון תומרקין, שיתחיל ללמוד ממשל, דיפלומטיה ואסטרטגיה, אבל הוא ממש לא הראשון מהביצה המקומית שיעשה את כל הדרך אל התואר. קבלו את הנציגות הישראלית בהשכלה הגבוהה ותתכוננו לכמה הפתעות:

ימית סול: רוצים לספר לך את כל הסודות שלנו

8 צפייה בגלריה
מתים לשבת על הספה שלך. ימית סול
מתים לשבת על הספה שלך. ימית סול
מתים לשבת על הספה שלך. ימית סול
(צילום: ענת מוסברג)
הדוגמנית והשחקנית ימית סול ידועה אולי בתור חובבת פיג'מות מקצועית, אבל בין צילומים לבין פיתוח חיי המשפחה שלה, הצליחה סול לסיים תואר שני בפסיכולוגיה קלינית באוניברסיטת חיפה ממש השנה וכך הוכיחה לכולם שהסטיגמה על דוגמניות היא הכי לא נכונה שיש.

אפרת אנזל והילה קורח: יש רופא באולם?

8 צפייה בגלריה
יכולות לבדוק לנו דופק? אפרת אנזל והילה קורח
יכולות לבדוק לנו דופק? אפרת אנזל והילה קורח
יכולות לבדוק לנו דופק? אפרת אנזל והילה קורח
(צילום : ענת מוסברג)
אפרת אנזל והילה קורח אמנם פוקדות את המסך שלנו לעיתים קרובות, אבל ידעתם שמקביל הן בחרו ללמוד רפואה? אנזל אמנם ויתרה רגע לפני התעודה וקורח נמצאת בעיצומם של הלימודים, אבל שלא תחשבו שזה מתוך שאננות, היא פשוט מחזיקה כבר בתואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי המדינה ובתואר שני בדיפלומטיה. הנה מישהי שכדאי להעתיק ממנה במבחנים.

דנה ברגר: בין פרויד לאלבום פלטינה

8 צפייה בגלריה
הכי לוק של פסיכולוגית.דנה ברגר
הכי לוק של פסיכולוגית.דנה ברגר
הכי לוק של פסיכולוגית.דנה ברגר
(צילום: ענת מוסברג)
זמרת הרוק הישראלית דנה ברגר, התפרסמה אולי בסדרה "עניין של זמן", אבל ממש לא בזבזה את הזמן והחליטה, לצד ההופעות והתקליטים, להשקיע גם בשכל. מסתבר שבזמן שהיא דיגמנה רוקיסטית על הבמה, היא נרשמה ללימודי פסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה ורכשה כבר את הספה. שנצפה ממך למניפולציות פסיכולוגיות על האי בהישרדות החדש?

שרן ייני ועמרי אפק: מנפצים סטיגמות על כדורגלנים

8 צפייה בגלריה
מנפצים את הסטיגמה. שרן ייני ועמרי אפק
מנפצים את הסטיגמה. שרן ייני ועמרי אפק
מנפצים את הסטיגמה. שרן ייני ועמרי אפק
(צילום: ראובן שוורץ, עדי סרדס)
כן כן, לא רק הדוגמניות ומגישות הטלוויזיה מנפצות את הסטיגמה, גם הכדורגלנים מוכיחים לנו שדעות קדומות זה מה זה פאסה. הכדורגלן שרן ייני (28), שחקן נבחרת ישראל בהווה והקפטן של קבוצת מכבי תל אביב בעבר, אמנם משקיע את כל כולו בכדורגל, אבל במקביל למשחק, לומד לתואר ראשון בפסיכולוגיה. כי כולנו יודעים כמה זה עוזר במגרש, לא? אבל הוא לא היחיד שמחזיק בטייטל 'סטודנט', כשכדורגלן העבר, עמרי אפק (36), גם הוא אוחז בתעודה, כשסיים את לימודי התואר ראשון במנהל עסקים. היום, לצד היותו פרשן ספורט, הוא גם מתעסק בנדל"ן. הכי יש לנו מישהי להכיר לכם.