בזמן שדיירי "האח הגדול 7" רבים בתוך הבית ומתחרים על אהבת הקהל, כוכבת העונה השנייה של הריאליטי, אלינה לוי, החליטה לחשוף את הפרעת האכילה שפיתחה בעקבות ההשתתפות בתוכנית.
4 צפייה בגלריה
בתקופת הרזון אחרי האח הגדול, כשעוד הייתה אלין
בתקופת הרזון אחרי האח הגדול, כשעוד הייתה אלין
בתקופת הרזון אחרי האח הגדול, כשעוד הייתה אלין
(צילום: רועי חביב)
"כשהייתי בת 19 נכנסתי לריאלטי ״האח הגדול״, הייתי שם עד הגמר - כלומר 110 ימים. בימים הארוכים האלה לקחתי חלק פעיל בניסוי שנערך על נשמתי. בניסוי הזה הגעתי לקצה, הייתי בשפל נפשי ופיצוי עבורי היה הבריחה לאוכל.. לא משנה כמה אכלתי - לא הרגשתי שובע. בכלל". לוי ממשיכה ומפרטת: "חמישה משולשי פיצה, לאחר שעה עשרים כדורי שוקולד, לאחר זמן קצר פרוסות עם שוקולד וזו רק דוגמא. היה לי בור שלם בנשמה שניסתי למלא על ידי אוכל... עליתי עשרה קילו בשלושה חודשים".
בהמשך הפוסט שפירסמה בפייסבוק, בקבוצה ייעודית שפתחה, כותבת לוי: "בבית האח הגדול אין מראה וכשיצאתי מהבית ראיתי את עצמי לראשונה ואת השינוי שחל בגופי, אך מעבר לזה התחלתי ללכת לצילומים ולפרוייקטים והתגובות מאנשי המקצוע לא איחרו לבוא. 'את חייבת לרדת', 'זה לא מצטלם טוב', ציוותו אליי מאמן כושר שהתזונה שלי במשך שנה הפכה להיות חלבונים בלבד וללא שומן כלל - בשפה פשוטה - יוגרט 0%, תפוח ירוק ליום, חמישה אימונים בשבוע וככה חייתי. בבכי וסבל. 'אבל הנה, רואים תוצאות'".
4 צפייה בגלריה
אפשר להיות רזה וגם בריאה. אלינה של זמננו
אפשר להיות רזה וגם בריאה. אלינה של זמננו
אפשר להיות רזה וגם בריאה. אלינה של זמננו
(צילום: אביב חופי)
אלינה, איך נתת לזה לקרות?
"ניסיתי את כל הדיאטות האפשריות, וגם כשהגעתי כבר למשקל של 50 קילוגרמים על 1.74 זה לא הספיק להם וכל מאמן כושר ותזונאי שפגשתי, היה אומר לי 'אפשר להוריד עוד'".
וכמה את שוקלת עכשיו?
"כבר הרבה זמן לא נשקלתי, אני פשוט לא רוצה לדעת כמה אני שוקלת ולא רוצה שזה ינהל אותי, אבל אני מאמינה שבסביבות ה-60 קילוגרמים".
את לא חוששת שעדיין יגידו שאת רזה?
"לא, כי דימוי עצמי בכלל לא קשור לאיך שאת נראית, אלא למה שאת מרגישה. בשביל שנאה עצמית לא צריך להיות במשקל מסויים. גם מעצבן אותי ההתמודדויות האישיות שיש לכל אדם ואדם, גם אם אני לא סובלת מזה, ורק תראי מה קורה ברשתות האופנה, המידות שם מעוררות שאלות, זה בכלל לא מידות לנשים.
4 צפייה בגלריה
רוצי רוצי ילדה
רוצי רוצי ילדה
רוצי רוצי ילדה
(צילום: מוטי לבטון)
השחקנית היפה אמנם הצליחה להשתקם וכיום, בגיל 26, אחרי התעסקות בנבכי הנפש בלימודי המשחק, היא מתרגלת שגרה בריאה של תזונה ואימונים גופניים, אך היא מבקשת להפנות את תשומת הלב ל-85 אחוזים מהחברה, בגילאים 12-20, שנשאבים אל הפרעות בדימוי הגוף.
אלינה מבהירה שהיא לא מאשימה את התוכנית, אלא שההשתתפות ב"אח הגדול" הייתה הטריגר שפיתח את השנאה העצמית שחשה ושלב הפרסום שלא איחר להגיע אחרי היציאה מהבית, בשילוב עם השקות ואירועים מלאים באנשים מהתעשייה שלחשו באוזנה שעליה לרדת במשקל - דחפו אותה אל הקצה.
"אני לא אומרת לאנשים לכו תאכלו ג'אנק פוד ותזניחו את עצמכם, אני בעד תזונה בריאה ולהתייחס לגוף כאל מקדש, אבל זה בדיוק ההיפך מהרעבה ושנאה עצמית".
ומה יש לך להגיד לגורו תזונה שמטיפה לרזון כמו נגיד מיכל צפיר?
"אני לא יודעת מה הטריגר של השינוי שלה, אבל היא עברה שינוי בריאותי בחיים שלה והיא נראית מוארת. אם היא מרגישה טוב - זה הכי חשוב".
4 צפייה בגלריה
הפוסט שפורסם בעמוד
הפוסט שפורסם בעמוד
הפוסט שפורסם בעמוד
(צילום מסך)