4 צפייה בגלריה
נולדו להיות כוכבים. סטפן גאגבה ויושיבה ג'ונס
נולדו להיות כוכבים. סטפן גאגבה ויושיבה ג'ונס
נולדו להיות כוכבים. סטפן גאגבה ויושיבה ג'ונס
(צילום: דניאל קמינסקי)
יש אנשים שנולדו להיות כוכבים, זה בדי.אן.איי שלהם. הילה של קסם מקיפה אותם ומבדילה אותם מיתר בני האנוש הסבירים והבינוניים, ואינני צינית כלל. כמובן שאם תשאלו אותם על כך, הם יעידו שזה לא נכון ושהם עממיים ופשוטים ובדיוק כמו כולם, אבל אל תאמינו להם, כי זוהי הצטנעות בלבד. עמוק בפנים גם הם יודעים שאור הזרקורים טבוע בתוכם, ושאם הם יזרמו עם המתנה הזאת, עם הקסם הנדיר הזה שהם קיבלו, אפילו השמים לא יעצרו אותם. כאלו הם סטפן גאגבה (19) ויושיבה ג'ונס (23), שמככבים בגיליון הביכורים של "פנאי פלוס". מדובר בשני דוגמנים מבוקשים בעולם האופנה הישראלי שתמונותיהם מככבות בקמפיינים של הרשתות המקומיות. לשניהם יש קריירות בנסיקה שאותן הם בונים הופעה אחרי הופעה, צילומים אחרי צילומים, עם עבודה קשה, סדר יום קפדני וסוללת יח"צנים וסוכנים שזיהתה בהם את הפוטנציאל ומתכוונת לדחוף אותם הכי גבוה שאפשר.
4 צפייה בגלריה
רקדן מלידה
רקדן מלידה
רקדן מלידה
(צילום: דניאל קמינסקי)
בגיל 19 בלבד, סטפן גאגבה כבר הספיק להפוך לאחת התופעות המרתקות והמסקרנות ביותר בישראל, ולאמן מעורר השראה שיודע בדיוק ממה הוא עשוי וכמה טוב ומעניין הוא על הבמה. "בחטיבה הבנתי שאני ממש אוהב לרקוד", הוא מספר. "הייתי מסתכל על קליפים של זמרים ולהקות היפ הופ ואר.אן.בי, ומחקה את התנועות". לדבריו, ההחלטה לקחת את זה צעד קדימה וללמוד כוריאוגרפיה כבר הגיעה ממנו: "אמרתי לאמא שלי שאני רוצה ללמוד את זה בצורה מקצועית יותר וככה הגעתי לסטודיו". גאגבה ידע בדיוק על מה הוא מדבר, ומהר מאוד החל להשתתף בתחרויות היפ הופ ולהוביל את נבחרת הרקדנים שאיתו לניצחון.
לפני שנה וחצי חבר משותף הכיר לו צמד "אנונימי ולא חשוב" בשם סטטיק ובן אל תבורי, והחיבור ביניהם היה מיידי. השלושה הפכו לחברים טובים, וגאגבה החל לרקוד ולהשתתף בהופעות של הצמד הפופולרי, כולל בקליפ ללהיט "סלסולים", שקיבל 35 מיליון צפיות ביוטיוב. אבל הפריצה של גאגבה בתור אמן בזכות עצמו אירעה עם אתגר הריקוד שהעלה ליוטיוב שצולם בחולות ראשון לציון. רואים אותו ושתי רקדניות נוספות, מור חממי ושלי שניידר, כשהם מבצעים כוריאוגרפיית היפ הופ מורכבת, ומעודדים את הגולשים ללמוד את הצעדים ולצלם את עצמם כשהם רוקדים לפי התנועות, ומשתדלים שלא ליפול תוך כדי.
"הרעיון הוא להעלות קודם כל סרטון שמלמד את כולם את התנועות ואז, שבועיים אחרי, להוציא את הקליפ הרשמי", הוא מספר. הקליפ בקושי חצי שנה באוויר, וכבר הספיק לצבור יותר מ־5 מיליון צפיות. "אני עדיין לא מאמין שהוא ישראלי", כתב אחד הגולשים, והוא לא היחיד. מתוך כמעט 3,000 תגובות, יש כמה עשרות שתהו על הדבר, מתקשים להאמין שהניחוח הבינלאומי הזה הוא בכלל "אחד משלנו", סטפן מחולון. בקרוב הוא יופיע על מסך הטלוויזיה באתגר מוזיקלי שנערך כחלק מקמפיין חדש לנביעות ובינתיים הוא מתאושש מנסיעתו הקצרה והעמוסה לניו יורק ולאטלנטה, שלשם הגיע כדי לצלם קליפ לשיר They Know. "ציפיתי למספר גדול של צפיות כי כבר היה לי קהל שהכיר אותי לפני כן והשיר נשמע ממש טוב. גם באתי אליו עם המון ביטחון, אבל לא באמת ידעתי איך זה מרגיש כשמוציאים שיר. לא ידעתי שמהרגע הזה הכל כבר יתגלגל הלאה, ושבעקבות הקליפ הראשון יתחילו להזמין אותי לאירועים. הרשת היא דחיפה לכל מה שאתה עושה. אני לא באתי מהרשת, הרי. אני כבר עסקתי בריקוד והרשת רק נתנה את הפוש, כי ברשת הכל מתפוצץ ואנשים רואים אותך".
4 צפייה בגלריה
תמיד חלמה להיות דוגמנית
תמיד חלמה להיות דוגמנית
תמיד חלמה להיות דוגמנית
(צילום: דניאל קמינסקי)
הסיפור של יושיבה ג'ונס יכול להחזיק גם סדרה של שלוש כתבות שער, והיא רק בת 23. הדוגמנית המצליחה היא בתם של הורים מקהילת העבריים בדימונה שהתגרשו כשהייתה תינוקת. כיום ג'ונס מתגוררת בראשון לציון עם הארוס שלה, אבישחר ג'קסון (31), שאותו אתם כנראה זוכרים מהתוכנית "אקס פקטור". גם ג'קסון הוא בן קהילת העבריים, ולולא היה מהקהילה זה כנראה לא היה עובד ביניהם.
איך הכרתם?
"שנינו מגיעים מהקהילה בדימונה כי גם הוא גדל שם, אבל התחלנו להכיר זה את זה באמת רק לפני שנתיים וחצי ככה. ידעתי מי הוא לפני זה, אבל לא ידעתי מי הוא כבן אדם. הוא גם מבוגר ממני בשמונה שנים, אז לא היה לי יותר מדי עניין. אבל לו יש יומולדת ב־ 12 בדצמבר ולי ב־13, כך שבעצם התחלתי איתו כשהתקשרתי להגיד לו מזל טוב. אמרתי לו שבא לי לצאת לבלות, ושאני הולכת להיות בת 21 אז בא לי להתפרע ולחגוג קצת. הוא שמח ויצאנו באותו הערב ומשם זה כבר הפך לקשר".
ג'ונס אמנם צעירה, אבל היא וג'קסון כבר מדברים על ילדים. "אני רוצה ילדים. מתי? אני עוד לא יודעת בדיוק. אין תכנונים עדיין. אנחנו שנינו מתמקדים עכשיו בקריירות שלנו". והקריירה של ג'ונס אכן דורשת את מלוא הפוקוס והזמן שלה. עם צילומים לצד גלית גוטמן בקרייזי ליין ולצד שלומית מלכה בפוקס, לא חסרה לה עבודה.
מתי הבנת שאת רוצה להיות דוגמנית?
"זה משהו שתמיד חלמתי עליו, חלום ילדות. הייתי רואה סדרות של דוגמניות, תחרויות ריאליטי עם טיירה בנקס, למשל. הייתי מתבוננת בהן עושות פוזות מול המצלמה, ואומרת לעצמי שאני גם יכולה לעשות את זה. הייתי מודדת בגדים בחדר מול המראה, עושה פוזות ומתאמנת.. חרי הצבא עבדתי בים המלח בעבודה מועדפת, ויום אחד ראיתי מודעה במחשב שהיה כתוב בה: 'אם את רוצה להיות דוגמנית, תכניסי את הפרטים שלך ויחזרו אלייך'. אז אמרתי 'למה לא?', והכנסתי את הפרטים שלי. הם חזרו אליי עוד באותו היום וקבעו איתי. התרגשתי ממש ואמרתי: 'זהו, החלום הולך להפוך למציאות', והם באמת קיבלו אותי. הסוכן אמר לי שהוא הולך להפוך אותי לטופ מודל הבאה. הייתי בסוכנות הזאת שנה ולא כל כך הסתדר לי. רציתי סוכנות שתקדם אותי עוד יותר, אז שלחתי לכל הסוכנויות את תיק העבודות שלי, ובסוף הלכתי על יולי כי מיד היה בינינו קליק".
אם נחזור לשורשים שלך בקהילת העבריים, איך זה מסתדר עם מקצוע כמו דוגמנות? לא ציפו ממך לשמור על צניעות?
"בהתחלה התייחסו לזה בצורה... אני לא רוצה להגיד שלילית, אבל הם לא כל כך הבינו, כי אנחנו באים ממקום סגור וצנוע, אבל בזמן האחרון כולם נפתחו לזה והם שמחים בשבילי. זה אפילו נותן להם מוטיבציה לדעת שאם יש להם חלום הם יכולים להגשים אותו".

>> הראיון המלא עם סטפן גאגבה ויושיבה ג'ונס, בגיליון פנאי פלוס החדש - עכשיו בדוכנים.

4 צפייה בגלריה
(צילום: דניאל קמינסקי)