אורי לייזרוביץ' (31) לא רוצה שתגדירו אותו. הרכש החדש של "ארץ נהדרת" - ושחקן עובד שנמצא בשטח כבר יותר מעשור אבל רק בשנתיים-שלוש האחרונות סוף סוף זוכה לעדנה שכה מגיעה לו - מודה שהוא מגיע לריאיון הזה בידיעה ובהשלמה ברורה שיש מי שאוהב אותו ושואב ממנו השראה, אבל שבהחלט יש גם את מי שלועג לו או מתייחס בציניות כלפי הבחירות המקצועיות והאישיות שלו. וגם זה בסדר גמור מבחינתו. "יכול להיות שאני אעשה בקריירה שלי מעשים שייראו לאנשים אחרים פתטיים, אבל לי זה כבר לא אכפת, זה כבר לא מטלטל את עולמי. אני אגיד סבבה, מגניב, וזהו", הוא מודה.
אז ההצלחה לא עלתה לך לראש.
"ממש-ממש לא עלתה. נדיר שאני אגיד: 'אני עושה סדרות נוער. אני שחקן אופי', לא, כי לפעמים יבוא לי לעשות קמפיין לבושם יוקרתי או להצטלם ל'ענבי טלי' כי זה יצחיק אותי, כי זה יגניב אותי. וכאילו, אני חושב שבגלל זה אני יכול להיות מאוד שלם עם כל מה שאני עושה. קשה לי להרגיש חנוק או מוגבל מדי".
4 צפייה בגלריה
שונא הגדרות. אורי לייזרוביץ'
שונא הגדרות. אורי לייזרוביץ'
שונא הגדרות. אורי לייזרוביץ'
(צילום: דניאל אלסטר)
גם במישור הרומנטי לייזרוביץ' שומר לעצמו את החירות שלא להיכנע להגדרות. בראיון שהעניק למוסף שבעה לילות סיפר שבעיניו, "אהבה של בני אדם אין לה צורה או גוף". "כשבן אדם מדליק אותי, אז הוא מדליק אותי", הוא אומר כעת, "ויכולים להיות ציניים לגבי זה, או להתעקש לקרוא לזה בשם, אבל אני לא נכנס לזה".
יש הגדרה שנקראת "ספיוסקסואל" - אדם שנמשך לשכל. כלומר, רואה באינטליגנציה את איבר המין הראשי, לא משנה אם זה גבר או אישה. אולי אתה כזה?
"אמרת הגדרה וכבר יש לי צמרמורת. כבר אמרנו שאני לא אוהב הגדרות. זה גם לא המקרה שלי, אני לא נמשך רק לשכל, למרות שזה חשוב. אבל עוד פעם: למה הגדרה? אני יודע מה יהיה איתי, תגידי לי? אם עכשיו בן אדם מחליט שהוא מתנזר לשנתיים ממין. זה הופך אותו לנזיר? את מבינה מה אני אומר? אם עכשיו יש לי בת זוג אז אני סטרייט? אם עכשיו אני אצא עם בן זוג אז אני גיי? החברה יכולה לתייג, אבל אני לא משחק את המשחק הזה".
4 צפייה בגלריה
"לא נמשך רק לשכל"
"לא נמשך רק לשכל"
"לא נמשך רק לשכל"
(צילום: דניאל אלסטר)
אבל אתה מבין שקשה לאנשים לא להגדיר. לא בכל יום יש שחקן מפורסם שמודה שהוא לא מפריד במשיכה שלו בין המגדרים השונים.
"תראי, כל האנשים בסביבה שלי מדברים על זה מאוד בפתיחות. בסביבה שלי לחלק מהבנות היו התנסויות עם בנות. חברה טובה שלי בגיל 40 החליטה שהיא לסבית שחיה עם בת זוג, אחרי שהבחורה הזאת הייתה פעם טורפת הגברים של תל אביב וחיי הלילה. או חבר שלי - יש לי חבר טוב שהיה תמיד גיי-גיי-גיי. פתאום הוא התאהב באישה והקים איתה משפחה. ואני אומר לו: 'מה, היא מפרגנת לך עם בנים?'. ולא, הוא מאוהב בה. אז אני לא רוצה לתת למישהו שקורא את הכתבה ואולי יש לו מחשבות והוא רוצה לנסות, או למישהי שתמיד הייתה עם גברים ואומרת: 'יואו יש מישהי שאני מרגישה אליה משהו', להרגיש שהם לא בסדר. להרגיש שעכשיו אסור להם לעשות משהו כי אז תשתנה להם ההגדרה. אני לא רוצה שמישהי תשאל את עצמה: 'אז מה? עכשיו אני כבר לא סטרייטית? עכשיו אני דו-מינית? לסבית?'. להפך. לכי תתנסי! תעופו על החיים, מפגרים".
עד כה היו לך חברות או חברים?
"חברות. עוד לא היה לי איזה בן זוג, אפרופו. אבל יכול להיות שאני אהיה עם בן זוג ויכול להיות שאני אהיה עם בת זוג".
אתה יוצא לדייטים?
"לא כזה, גם אין לי ממש זמן. אני גם ישר קולט פייק. ויש הרבה פייק. זיוף. כשבאים לדייט אנשים ישר באים עם המגננות. אבל למה? מבחינתי דייט מגניב זה בוא נלך ל... לא יודע מה, בר יווני. צריך לצאת מאזור הנוחות. זה שאמרו שדייט צריך להיות בבר? למה? מי אמר שדייט לא יכול להיות בצהריים?".
4 צפייה בגלריה
אז לא נקבל תשובה לגבי זוגיות, הא?
אז לא נקבל תשובה לגבי זוגיות, הא?
אז לא נקבל תשובה לגבי זוגיות, הא?
(צילום: דניאל אלסטר)
את הקפיצה המשמעותית שלו לסלון שלכם עשה לייזרוביץ' ממש לאחרונה: החל מתוכנית פתיחת העונה ה 16- שלה, לייזרוביץ' גאה להיות חלק מהקאסט הקבוע של 'ארץ נהדרת', הגביע הקדוש של השחקנים/קומיקאים בישראל. "בתוכנית הראשונה עשיתי חיקוי לארז טל, והיו כאלו שישר ניסו להוריד לי", הוא מספר, "אמרו לי: 'מה, לא זיהו אותך". חשבו שזה בכלל חיקוי שעשה שחר חסון. אבל תכלס? אין מחמאה יותר טובה מזאת. זה חלום שלי. זה מראה שכל כך נכנסתי לדמות עד שאף אחד לא יודע מי משחק אותה".
איך הגעת לשם?
"במונית, שלחו לי מההפקה", הוא צוחק. "ב'ארץ נהדרת' אין אודישנים, אין סוכנות. אבל מולי, כפרה עליו, מולי שגב (העורך הראשי והבוס של "ארץ" - ל.ש), סימס לי: 'היי, אורי. בוא ניפגש'. זה היה מאוד מגניב ומרענן. זה גם היה בתוך כל הטירוף של החזרות לפסטיגל ולא היה ממש מתי להיפגש, אז נפגשנו במשרד שלו בשמונה בבוקר. פתחנו את קשת, מה שנקרא".
עם הפרסום מגיעה גם התהילה...איך אתה מתמודד עם הצד הזה?
"פחות חשוב לי מה יגידו או איך להתלבש, ואם יתפסו אותי אוכל עכשיו את הכריך הזה", הוא אומר ונותן ביס מהסנדוויץ' שלו, "איי-קודנט-קייר-לס. להפך, אם אני רואה פפראצי אני אומר לו: 'כפרה עליך, צא מהעץ ותעשה תמונה'. פעם זה היה נראה שככל שתהיה יותר דיווה ומניאק ורע, כך אתה תהיה יותר נאהב כי אתה בעצם בלתי מושג. אז לא, זה שונה ממני לגמרי. אין לי פוזה או אגו בדברים כאלה"

הריאיון המלא עם אורי לייזרוביץ' וכתבות נוספות בגיליון החדש של פנאי פלוס - עכשיו בדוכנים.

4 צפייה בגלריה
עכשיו בדוכנים!
עכשיו בדוכנים!
עכשיו בדוכנים!
(צילום: דניאל אלסטר)