בבוקר, קצת לפני שאנחנו נפגשות, דניאל גרינברג השתלטה על ערימת כלים היסטרית שבן הזוג אייל גולן השאיר לה ליל אמש בכיור. הכיור בדירה ברחובות הוא עוד לא כיור משותף - גרינברג עוד גרה באופן רשמי בדירת שותפות בראשון לציון, יחד עם חברתה הטובה מהשהות המשותפת ב"האח הגדול", בר סנדלר. אבל בכל זאת, כלים הם כלים. לפני שנכנסה גרינברג לחיי גולן הייתה שם עוזרת שדאגה לזה 24/7 , ולא רק לזה - היא גם הייתה זו שמקלחת את הבן יאן, מכינה לו ארוחת ערב ומשכיבה אותו לישון.
אבל לגרינברג יש חוקים משלה, והיא הודיעה לבן זוגה בחצי שנה האחרונה שלא צריך עוזרת, ושמי שמכין את ארוחת הערב ומקריא סיפור ליאן הקטן מעתה ואילך זה אבא. וזה בדיוק מה שקורה. "עכשיו התחלנו גם ליינים חדשים שכל הילדים ישנים ביחד בבית בשישי-שבת", היא ממשיכה, "זה משהו שאני יזמתי. אין בייביסיטר באופן קבוע ששומרת על יאן, וזה מאוד כיף. כולם עם כולם ויש להם זמן איכות יחד כאחים. חשוב לי לאחד אותם, והכי כיף להם. כשאני רואה את הניצוץ בעיניים של אייל כשכל הילדים בבית, זה עושה לי את זה".
ומה עם זמן האיכות שלכם?
"הוא אף פעם לא על חשבונם. אני לא מצפה שהוא יאהב אותי יותר מהם. זה קודם כל הם ואחר כך אני. ואין לי בעיה שבשישי אני ישנה במיטה עם אלין ויאן ישן עם ליאם, וכולם עם כולם, זה כיף. אם הייתי רואה שהם לא בראש מעייניו, זה לא היה נראה לי. ככה אני".
היא רק בת 25, אבל גרינברג מוכיחה בגרות מפתיעה ביחס לגילה. כשחברות שלה עוד מתלבטות בין שכשוך בים או בבריכה, כבר 6 חודשים שהיא מתחזקת מערכת יחסים מתוקשרת עם מלך הזמר הים תיכוני, שמבוגר ממנה ב-23 שנה. הדיל מגיע גם עם שלושת ילדיו - ליאם, אלין ויאן - משתי בנות זוגו הקודמות, אילנית לוי ורוסלנה רודינה. אחרי אפיזודת "האח הגדול", בה השתתפה בעונתה התשיעית (והראשונה ברשת 13, זו שזכה בה ישראל אוגלבו), היא גם פורצת עכשיו בקריירת משחק. הסנונית הראשונה היא "מצולמים" שעלתה עכשיו ב-HOT3, פארודיה על הפורמט של "מחוברים" מאת שלישיית מה קשור, בה היא מגלמת את האקסית של אלילו - זמר מזרחי בגילומו של ציון ברוך. וברור שמדובר בליהוק שנועד להתכתב עם המציאות, לא? ובכן, מסתבר שלא - גרינברג קיבלה את התפקיד עוד לפני שהתחברה לאייל גולן.
5 צפייה בגלריה
לא מבזבזת זמן. דניאל גרינברג
לא מבזבזת זמן. דניאל גרינברג
לא מבזבזת זמן. דניאל גרינברג
(צילום: אלכס ליפקין)
"צילמנו את זה באוקטובר, ובאותו הזמן לא היינו יחד", היא מאשרת. "אני חתומה בסוכנות ADD מאז שיצאתי מ'האח הגדול', וממש איך שיצאתי סידרו לי את האודישן הזה. הייתי בשוק שקראו לי. שבועיים אחרי זה הייתי במיטה אצל ההורים, והתקשרו להגיד לי שעוד שעתיים יש לי מאצ'ינג עם ציון ברוך. זינקתי מהמיטה, היה מהמם וקיבלתי את התפקיד. אני משחקת את נטע, הגרושה של אלילו שהוא זמר מזרחי. הוא קורא לה 'השטן' ושונא אותה, אבל בתוך תוכו הוא אוהב אותה וכועס עליה. זה מאוד קלישאתי מה שקורה פה, אבל בסדר".
איך היה על הסט?
היו לי שם סצנות שמאוד הובכתי בהן. באחת מהסצנות הייתי צריכה ללקק לציון ברוך את האף וזה היה מביך ברמות קשות. אני עדיין לא שחקנית ויש על הסט עוד 40 איש ואני במיטה עם ציון, שהוא אדם זר לי, עם בגד שהיחיד שאמור לראות אותו זה אייל".
אייל כבר ראה את הסצנה?
לא, והוא אמר שהוא מעדיף שלא לצפות בזה. לא רק בקטע הזה, אלא בכלל. יש לי גם סצנה של נשיקה עם מישהו, יהיה לו קשה. אבל אני שמתי את זה במשבצת של 'דמות' וככה צלחתי את זה. והשלישייה הזו הם אנשים מדהימים. לא ידעתי איך הדברים עובדים והם השרו אווירה טובה וביטחון. היה כיף לקפוץ איתם למים".
גרינברג גדלה במיתר, יישוב קהילתי קטן בדרום, עם עוד 5 אחים - 2 מנישואיה הראשונים של אמה ועוד 4 משותפים. "כל האחים הם שכפולים אחד של השני, כי גם ההורים שלי דומים. כולם עם עיניים ירוקות, שפתיים גדולות ועור שחום". חצי אשכנזייה וחצי תוניסאית, אבא סוכן ביטוח ואמא דיילת יופי בסופר פארם ("והיא יצאה לעבוד רק כשאחי הקטן הגיע לגיל 13, לפני זה היא חיכתה לנו כל צהריים עם בישולים במטבח"). הייתה לה ילדות משפחתית, חמה ואוהבת לדבריה. רקדה כל ילדותה, אך לא חלמה אף פעם על חיי זוהר או פרסום. בשירותה הצבאי שירתה ביח"צ והפקת אירועים בבסיס חצרים, וגילתה בעצמה מיומנויות שלא הכירה. "דאגתי להפיק אירועים כמו ביקור של ראש הממשלה והנשיא, יום זיכרון למשפחות שכולות, ביקורים של תורמים גדולים מחו"ל, כמו חיים סבן וכאלה. הייתי מוערכת בתפקיד שלי ואחרי השחרור הוחתמתי קבע ל-8 חודשים. היה לי חלום להיות מפקדת, והייתה לי הזדמנות לעשות את זה בלי קורס קצינים. נהניתי בטירוף, הייתי מורעלת. חזרתי הביתה רק בסופ"שים. היה לי שם חדר של נסיכות, עם טואלט והכל. לא היית מזהה שזה חדר בבסיס צבאי. אבא שלי דאג לי לזה".
אחרי השחרור חברה לאחיה הגדול בנאשוויל, טנסי, ומכרה מוצרי "ים המלח" בעגלות. "הייתי שפיצית, למדתי שם אנגלית ועשיתי להם קרקס. באופי שלי אני מאוד מתחברת לאמריקה כי חיים שם בלי עצבים ובלי צפירות ואנשים יותר מחייכים ונעימים עם עצמם ואליך. חייתי שם 3 שנים בהפוגות, וזה היה קודם כל כדי לדאוג לעצמי כלכלית כי אני אוהבת לחיות ברמת חיים מסוימת, ושם מרוויחים הרבה יותר. וגם רציתי לחיות חיים עצמאיים. לא הבנתי איך חברות שלי עוד חיות בבית, כשאני כבר מנקה ודואגת לעצמי. חייתי גם 5 חודשים בלוס אנג'לס והיה מושלם. אם לא אייל ו'האח הגדול', סביר להניח שהיום הייתי עדיין שם".
5 צפייה בגלריה
קצינה וג'נטלמנית
קצינה וג'נטלמנית
קצינה וג'נטלמנית
(צילום: אלכס ליפקין)
באחת ההפוגות בישראל החליטה לחיות שנת ניסיון בתל אביב, שכרה דירה באזור שרונה וסבלה מכל רגע. "תל אביב ממש לא מתאימה לי, אני חנונית", היא מסבירה, "יצאתי אולי איזה 3 פעמים כל השנה הזו, זה לא בשבילי". חודש לפני שהחוזה נגמר, גרינברג קנתה כרטיס טיסה חזרה לארה"ב. ואז פנו אליה מ"האח הגדול". "הם הגיעו אלי מהאינסטגרם. היו לי אז איזה 6,000 עוקבים, הכי דל, ואמרתי להם שאני לא מעוניינת, ושיחזרו אלי כשיהיו אודישנים ל'המירוץ למיליון'". אבל בהפקה לא הרפו, וגרינברג השתכנעה ונכנסה לבית בכניסה השנייה. חודש וחצי היא שרדה שם ואז הודחה. "העונה הזו נראתה לי מחרידה, אבל אמרתי לעצמי: 'פותחים לך דלת, תכנסי'", היא נזכרת. "אני חושבת שבסופו של דבר נכנסתי ויצאתי דניאל גרינברג, וזה מה שחשוב.
"הרבה אמרו לי שהצניעות שלי זה מה שדיבר אליהם. יש לי קטע כזה. מבחינתי אף גבר לא יכול להגיד לי משהו על המראה החיצוני שלי, או לרמוז לי משהו על סקס או מיניות, כי זה לא מכבד אותי כאישה. זה סוג של פרימיטיביות כזו. כשאלי זרקה זרק לי: 'בואי נעשה סטוץ', לא עברתי על זה בשתיקה. אבא שלי יושב וכנראה רואה את זה בבית. להציע לי סטוץ? זו לא צורה לחזר אחריי, ולא אחרי אף אישה. גם הריבים שלי עם אדל (בספלוב - מ.ז) היו סביב הערכים שלי. היא מאוד פגעה בעמוס (חלפון - מ.ז) שהיה לי דמות אב בבית ועד היום אנחנו חברים מאוד קרובים. כשהיא דיברה אליו בצעקות ובזלזול, כל הצד התוניסאי שלי קם עליה. פישרית בת 25 לא יכולה לדבר לבן אדם מבוגר ככה. אני והיא לא באמת הצלחתנו לשדר על אותו גל. הרוחות נרגעו אבל לא נהיינו בסטיס, ומהיום שיצאתי מהבית לא החלפנו מילה. יש דברים שאני לא יכולה לעבור עליהם בשתיקה".
5 צפייה בגלריה
משפחה וילדים? בעזרת השם
משפחה וילדים? בעזרת השם
משפחה וילדים? בעזרת השם
(צילום: אלכס ליפקין)
ולישראל הגיע לזכות?
"הוא לא היה המועמד הפייבוריט שלי ולא היינו קרובים בכלל בבית. אני תמכתי באליאב (רחמים - מ.ז). אבל בהסתכלות ריאלית, הוא עבר חיים כל כך קשים בלי אמא בלי אבא וישן בספסלים, שזה צדק קוסמי שיהיה לו את המיליון. אני גדלתי עם כפית זהב בפה ועטופה בצמר גפן, וגם אם אני וישראל היינו בפיצוצים של החיים, הייתי בעדו. אני לא בקומבינות של מי חבר של מי, לי חשוב הצדק. זה כמו שיהיה מישהו שיתמודד לתפקיד שלומד משחק 8 שנים ופתאום יגיע בן של סלב שרוצה את התפקיד ויקבל אותו. לא חראם?".
יכול להיות שיש שחקנית שהתמודדה על התפקיד ב"מצולמים" ותגיד את זה עלייך.
"אני נכנסתי ל'האח הגדול' בזכות עצמי ורק אחר כך הגעתי ל'מצולמים'. אם הייתי יוצאת אז עם אייל עוד הייתי מבינה, אבל זה אפילו לא היה בגדר אופציה במוח שלי. כשיצאתי מ'האח' הייתי אפאתית כלפי כל העולם. לא רציתי שאף אחד יתקרב אליי. לכל המחזרים שהיו לי אמרתי 'לא'. באופן כללי, בחיים לא יצאתי עם מישהו שהתחיל איתי, אני בדרך כלל זו שמתחילה. אייל הוא הראשון שחיזר אחרי ויצאתי איתו".
לדבריה של גרינברג, הודעת התמיכה של אייל גולן בה - שהעלה באינסטגרם שלו בזמן שהיא שהתה בבית 'האח' - הגיעה אליה כהפתעה גדולה. הוא לא ממש "חבר משפחה" כמו שהוצג אז, אבל גרינברג זוכרת שנפגשו קודם לכן. "ההורים שלי הוזמנו לאיזה אירוע של חברים משותפים כשהייתי בת 19, ואני באתי איתם. גם אייל היה שם, ונערכה בינינו היכרות אבל הייתי ילדה ולא היה כלום. והוא זכר אותי. כשהייתי ב'האח' אחותי, הייתה באובססיה לזכייה שלי, כנראה שלחה לו איזושהי הודעה וביקשה ממנו לתמוך בי, והוא עשה את זה. כשיצאתי ושאלו אותי מה הקשר ביני לבין אייל גולן, לא הבנתי על מה מדברים. כתבתי לו הודעת תודה והוא ענה לי וכך זה התחיל".
5 צפייה בגלריה
הסרט "חיזור גורלי" נכתב עליכם
הסרט "חיזור גורלי" נכתב עליכם
הסרט "חיזור גורלי" נכתב עליכם
(צילום: אלכס ליפקין)
גולן חיזר אחריה במשך 4 חודשים, היא מספרת - תקופה שאין לה כנראה אח ורע בהיסטוריית הדייטינג של גולן. "הייתי אנטי בקטע של אייל", חולקת גרינברג, "חטפתי כאפה כשיצאתי מ'האח', שפתאום אנשים זיהו והכירו אותי. נבהלתי מזה והייתה לי חרדה, ולא היה בא לי משהו כזה. דווקא בר (סנדלר - מ.ז) הייתה מאוד אופטימית ונורא עודדה אותי לזה. היא כל הזמן אמרה: 'אל תשללי, תנסי, תזמיני אותו, את לא צריכה להיות איתו לבד, אני אשב איתכם". אמרתי לו שאנחנו יכולים להיות חברים ולא מעבר לזה והוא הסכים, ובאמת נהיינו ממש חברים הכי טובים. זה גרם לי להבין שאני רוצה. פתאום החבילה שלו, הגיל שלו, הילדים שלו, הפרסום שלו - הכל נראה לי מגניב. הילדים שלו נראו לי מגניבים, כל מה שאני עוברת הוא עבר מזמן, הוא יכול להרים לי ולדחוף אותי, ואין לו את השגעת של הקרחנות והמסיבות כמו לבחורים בגיל שלי. למרות שאם מישהו מבין שנינו אוהב מסיבות, זה אייל".
אז איך נראה החיזור ההוא?
"4 חודשים הייתי מדברת מילה ונעלמת. רוצה ולא רוצה. כשהתחלנו להיות קצת יותר קרובים הוא בא לנשק אותי פעם אחת וזזתי הצידה. הוא אמר לי: 'יו!', ואמרתי לו: 'על סמך מה אתה מנשק אותי?'. מהרגע הזה הוא הבין שצריך לעשות הכל אחרת, והוא נתן לי את הספייס שלי. הוא אמר לי: 'רוצה, לא רוצה - אני החבר שלך, אני פה ומה שאת צריכה'. כשבן אדם בא בגישה הזו ורוצה להיות חלק מהחיים שלך, זה נהיה קשר יציב שמבוסס על חברות. התחלנו מחברים הכי טובים ועכשיו אנחנו זוג, אצלנו דברים נבנים ומגיעים לשיא".
ומה יהיה השיא?
"השיא יהיה, בעזרת השם, חתונה וילדים. אני לא מחפשת זוגיות סתם. אנחנו חצי שנה יחד ואני לא מתכוונת לשחק עם הזמן שלי".
אייל אמר שהוא לא יתחתן שוב.
"בן אדם יכול לצאת בהצהרות מפה עד לונדון, ואז הוא נכנס לסיטואציה ושואל את עצמו: 'למה אמרתי לא?'. אני מאמינה שהוא עובר עכשיו משהו שונה. אייל הוא מאוד משפחתי ובזוגיות שלנו מה שמחבר בינינו זה ששנינו כאלה. משפחה זה ערך עליון! חברים זה חברים אבל משפחה זה מעל הכל, ובגלל זה הקשר הוא הכי רציני ונכון. אני לא מושכת יותר מדיי זמן. גם במערכת יחסים קודמות, אם משהו לא זורם, אני ישר חותכת. אם אני פה, זה כי אני מסתכלת קדימה".
מה הסוד בעינייך למערכת יחסים מוצלחת?
"לתת לצד השני לבלות ולחיות, להעצים אחד את השני. אני דואגת גם שהוא יהיה עם הילדים שלו הרבה בגלל איך שגדלתי אני רואה את הילד כילד, ולא משנה מי האמא שלו, ולא משנה מה היחסים של ההורים שלו ביניהם. לי זה מאוד חשוב, וכשמתחיל להיות כבד עלי הכביסות והמטלות, אני חושבת על אמא שלי, שגידלה 6 ילדים ולא הפגינה קושי, ועל אבא שלי, שהיה גבר שעושה הכל, מקלח ושוטף ומבשל, כמו אמא".
יש סיכוי שגם אייל יהיה כזה?
"אני מאחלת לעצמי, ועד כה נראה שזה הכיוון. יש משהו שמאוד מזכיר לי את אבא שלי באייל, כי אני אובססיבית לאבא שלי ברמות. אייל אבא מדהים. מאז שאין בייביסיטר, הוא עושה הכל בעצמו ואני רואה כמה הוא נהנה מזה. הוא לוקח את יאן לגינה אחרי צהריים, וזה מדהים, מדהים, מדהים. הכי חשובה לי התמיכה והחברות ביננו ואת זה יש לנו, ביג טיים"

הריאיון המלא עם דניאל גרינברג וכתבות נוספות בגיליון החדש של פנאי פלוס - עכשיו בדוכנים!

5 צפייה בגלריה
דניאל גרינברג על שער פנאי פלוס
דניאל גרינברג על שער פנאי פלוס
דניאל גרינברג על שער פנאי פלוס
(צילום: אלכס ליפקין)
פורסם לראשונה: 08:20, 05.06.19