1. משתמש במעמד כדי להשפיע לטובה: אסי עזר

12 צפייה בגלריה
הכי שווים באינסטוש. אסי עזר ואלברט אסקולה
הכי שווים באינסטוש. אסי עזר ואלברט אסקולה
הכי שווים באינסטוש. אסי עזר ואלברט אסקולה
(צילום מסך)
גיל: 40
במילותיו שלו: במילותיו שלו: "תמיד הרגשתי משיכה לגברים, היה לי ברור מגיל צעיר שזה שם, ושאני יכול לבחור אם להתעסק עם זה או לא. בחרתי שלא, כי נמשכתי גם לבנות". (" 7 ימים", אפריל 2005).
למה מגיע לו הכבוד: הרי לא יכולה היות רשימה כזאת בלי אסי עזר, המגיש המפורסם בישראל מוביל את ספינות הדגל של קשת 12 . ב־ 2010 שיתף את ציבור הישראלי בסיפור היציאה שלו מהארון בסרט התיעודי לו "אמא, אבא, יש לי משהו לספר לכם", מה שהיה קול באותו זמן לטיפול משפחתי למדינה שלמה. לפני שלוש שנים נסע עזר עם חבריו ומשפחתו לברצלונה, שם התחתן עם בן זוגו הספרדי אלברט אסקולה, ויעידו חשבונות אינסטגרם של השניים שהרומנטיקה חוגגת, על אפם חמתם של כל אלה שטרם התקדמו למאה ה־ 21 .
לאחרונה בני הזוג הכריזו כי הם מתחילים בתהליך פונדקאות במטרה להקים משפחה. לא נשכח שעזר גרף מחמאות בעולם על ההנחיה שלו באירוויזיון, ועוד יותר לא נשכח את הבחירה האצילית לתרום את השכר שקיבל לארגון הנוער הגאה איג"י. מעבר לכך, אסי ידוע בתרומתו הגדולה לארגון ולקידום הקהילה הגאה בכלל.

2. מציפה את המסך בנועם שלה: נסלי ברדה

12 צפייה בגלריה
יפה מבפנים ומבחוץ. נסלי ברדה
יפה מבפנים ומבחוץ. נסלי ברדה
יפה מבפנים ומבחוץ. נסלי ברדה
(צילום: אמיר מאירי)
גיל: 35
במילותיה שלה: "היו לי בני זוג גברים לאורך השנים. אהבתי אותם, נמשכתי אליהם מאוד ורציתי להיות איתם. אני דוגמה חיה לזה שאת יכולה לחיות כאישה שאוהבת נשים ולמצוא אושר". ("זמנים מודרניים",
אפריל 2018).
למה מגיע לה הכבוד: בכל פעם שנסלי ברדה מתייצבת מול מצלמה היא מייד מציפה את המסך בנועם שלה, בין אם בחדשות הבוקר בקשת 12 ובין אם בתוכנית "אחד למיליון" בהובלתה. חוץ מהיותה מגישת טלוויזיה ועיתונאית, כאמור היא לגמרי אישה שאוהבת נשים – היא אפילו נשואה לאחת. שמה אירית מגל והיא התחתנה עם ברדה בטקס שבו שתיהן לבשו שמלות לבנות והיו מוקפות בחברים ובבני משפחתן. לא תראו הרבה אירועים מסוג זה בתעשיית הבידור בארץ – שתי נשים מתחתנות, כאילו הושלם המאבק על שיוויון הזכויות והכל טוב ושמח. ובעצם בדיוק ככה זה צריך להיראות, ולשדר מסר שאנחנו כמו כולם.
"השיא היה לראות בחתונה את ההורים שמחים וחוגגים, הם התקרחנו כמו החברים שלי, סגרו את המסיבה יחד איתנו", היא סיפרה באותו הריאיון, והמשיכה: "לילדה בת ה־ 12 שהתאהבה בחברה שלה ולא יודעת איך לצאת מזה, אז שתדע שהכל מעולה, ושיום אחד היא תתחתן במסיבה גדולה עם האישה שלה". השראה גדולה.

3. הפנטזיה של כולנו: רן דנקר

12 צפייה בגלריה
חמים עליך עוד מתקופת "השיר שלנו". רן דנקר
חמים עליך עוד מתקופת "השיר שלנו". רן דנקר
חמים עליך עוד מתקופת "השיר שלנו". רן דנקר
(צילום: ענת מוסברג)
גיל: 35
במילותיו שלו: "המיניות היא עוד דרך של הנפש לבטא את עצמה. היא מורכבת ובנויה מהמון חלקים. כסך האנשים כך סך האפשרויות המיניות. אני נמשך לנשים ולגברים. למה צריך לצמצם את עצמנו כל כך להגדרה? לא רוצה להגדיר את עצמי. בסוף העניין הוא זוגיות. לבנות בית עם אדם שאתה אוהב. אני חושב שאף פעם בחיים שלי לא הרגשתי בית כמו שאני מרגיש עכשיו". (" 7 ימים", יולי 2015).
למה מגיע לו הכבוד: רן דנקר, אחד הכוכבים הלוהטים בביצה, היה הפנטזיה של רבים מאיתנו מהשנייה שבה הפציע על המסך בדרמה היומית "השיר שלנו". בזכות היופי העדין והמתיקות לצד הכישרון הגדול, לא יכולנו שלא לכלול אותו ברשימה הזאת. הוא הספיק לצאת עם לא מעט נשים מפורסמות ואנחנו אכלנו את הלב מרוב קנאה. הקשר המיתולגי שלו, כפי שנחרט בזיכרון הלאומי היה עם נינט טייב, אולם חוץ ממנה היו לאורך הדרך גם יעל פוליאקוב וליאל דניר.
לפני ארבע שנים, בריאיון ששם סוף לכל הספקות והתהיות של קהל המעריצים ומדורי הרכילות, הוא יצא בפומבי מהארון כבי-סקסואל. בכתבת השער שלו בפנאי פלוס באפריל האחרון, דנקר סיפר "היו אנשים שאמרו לי: 'יצאת מהארון, בטח אתה מאושר עכשיו'. לא, אני לא, זה לא שינה שום דבר. מה שמשתנה זה הבפנים שלי, זה הלעשות את המהלך הזה, שהוא הרבה יותר עמוק מרק הזהות המינית שלי, שאני עדיין שואל עליה שאלות". לכל המתעניינים, צר לנו להזכיר לכם שדנקר נמצא במערכת יחסים עם הבמאי איתי וייזר (42) בשש השנים האחרונות. הם מגיעים יחד לאירועים מתוקשרים, גרים ביחד ואין ספק שאנחנו מעט מקנאים.

4. הזמן לא נוגע בו: נדב אבקסיס

12 צפייה בגלריה
הנציד שלנו בקהילה. ובטוויטר. נדב אבקסיס
הנציד שלנו בקהילה. ובטוויטר. נדב אבקסיס
הנציד שלנו בקהילה. ובטוויטר. נדב אבקסיס
(צילום: ענת מוסברג)
גיל: 47
במילותיו שלו: "מכיתה ב' אני זוכר את הסצנה בבהירות, גם אחרי יותר מ־ 30 שנה: אמא משחקת קלפים עם לאה קדוש וסוזן סבח. אני שוטף כלים במטבח, וסוזן ז"ל אומרת לאמא: 'נדב הזה, מי שתתחתן איתו תהיה מאושרת'. ואני ידעתי שלא אתחתן, שאני הומו. וזה נמשך כל השנים. כיתה ו' אני הולך לספרייה העירונית, לוקח את 'זיונים זה לא הכל' של דן בן אמוץ, ומוצא שם את הפורקן המיני שלי במחשבות על הגברים ולא על הנשים. וכל הזמן אני חושב שאני פגום. שאני חולה. שאני חייב להעביר את זה ממני" (" 7 לילות", אוגוסט 2013) .
למה מגיע לו הכבוד: אנחנו מכירים את הסטנדאפיסט נדב אבקסיס לא מעט שנים וככל שהזמן עובר הוא רק נהיה חתיך יותר. גם השיער שמעט מכסיף וגם החיטוב המוצלח לגמרי עושים את העבודה והפכו אותו לגבר שמעל הזמן. לאורך השנים אבקסיס שמר על עמימות בכל מה שקשור לנטיותיו המיניות אבל בסופו של דבר, לפני שש שנים החליט לעשות את הצעד ולספר למשפחתו ולאחר מכן לעם ישראל את הסוד הגדול. עם השנים הביא אבקסיס שני ילדים בהורות משותפת עם מירה שובל: שירה (7) ואורי (4). לכל המעוניינים – הוא ממשיך לשמור על הסטטוס רווק, מוזמנים לנסות את מזלכם.
כסטנדאפיסט הוא ממלא אולמות בכל הארץ, וברשתות הוא גם חזק בעניינים – מאימוני הכושר שהוא דואג לתעד באינסטגרם ועד הציוצים שלו בטוויטר, כיאה לחיית אקטואליה שכמותו. גם בהופעת אורח לצד אסף ליברמן בכאן רשת ב' הראה שהוא יודע לתת בראש. עוד באותו הריאיון אבקסיס סיפר על היציאה מהארון: "לפני 18 שנה הורדתי עליהם את הפצצה וחזרתי בי. כשזה קרה עם הבחור, סיפרתי להם. והיה בכי גדול. אמא שלי נסעה לקברי צדיקים. אגב, זו תהיה אחת הבדיחות הראשונות שלי בהופעה החדשה. אמא שלי נסעה לקברי צדיקים והביאה לי מים קדושים, 'קח וזה יעזור לך'. וזה באמת עזר – התחילו איתי חתיכים בטירוף. אז אם אפשר את הכתובת של הרב, שיביא עוד מים".

5. מעורר בנו דדי אישיוז: מוטי רייף

12 צפייה בגלריה
היי אבאל'ה. מוטי רייף
היי אבאל'ה. מוטי רייף
היי אבאל'ה. מוטי רייף
(צילום: אור גפן)
גיל: 54
במילותיו שלו: "תמיד הייתי מוקף בנות, הקשבתי לבנות, הבנתי בנות, דאגתי לבנות. הדבר היחיד שלא רציתי זה לשכב איתן - וגם את זה עשיתי הרבה. נלחמתי עם עצמי לא להיות הומו. מאוד לא רציתי להיות הומו. הייתי שנים עומד מול המראה ואומר, 'תגיד: אני הומו'. לא יכולתי להגיד את המילה! הצלחתי להגיד אותה רק בגיל 35 " (" 7 לילות", נובמבר 2016).
למה מגיע לו הכבוד: מפיק תצוגות האופנה והאבא של הדוגמניות הישראליות, מוטי רייף, הוא אחד הגברים הלוהטים בישראל ועל זה יסכימו גברים ונשים כאחד. הוא משתרך לגובה של 192 ס"מ והתברך בקול גברי ועבה שמעורר בנו דדי אישיוז ברמות חמורות (ולא שהזיפים הכסופים מפריעים לחספוס, כן?). בריאיון ל"לאשה" סיפר רייף על מערכות יחסים שניהל עם נשים טרם צאתו מהארון: "מערכות היחסים הטובות והארוכות שלי היו דווקא עם נשים. אני הרבה יותר נהנה במערכת יחסים עם נשים משום שהן יותר מעניינות ועמוקות. אבל המשיכה הפיזית היא לגברים. אני מאמין שכל גבר יכול לקיים יחסים עם גברים. אם הוא פתוח והולך עם עצמו עד הסוף, בלי עכבות. מדובר במשהו פיזיולוגי".
כנראה שיש משהו מדבק ביופי, אחרת איך תסבירו את זה שרייף רגיל להיות מוקף בנשים הכי יפות בישראל וחלק מהן הן מחברותיו הטובות ביותר. רייף עצמו התחיל את דרכו כדוגמן בצעירותו, ואפשר לומר שגם חיצונית הוא לגמרי השתבח עם השנים. כשהיה בן 29 , עדיין בארון, הוא ופנינה בריק הביאו לעולם זוג תאומים - נועה ועומרי, היום כבר בני 25 , והוא אבא לתפארת. היו לו כמה מערכות יחסים
מתוקשרות עם גברים, ובחודשים האחרונים הוא יוצא עם סימור לוזון, קניין ומנהל דיזל בישראל. רק לאחרונה השניים נסעו עם ילדיו של רייף לחופשה באפריקה.

6. סימנה וי (כמעט) על הכל: סתיו סטרשקו

12 צפייה בגלריה
מלכת הנשף. סתיו סטרשקו
מלכת הנשף. סתיו סטרשקו
מלכת הנשף. סתיו סטרשקו
(צילום: דניאל אלסטר)
גיל: 26
במילותיה שלה: "זה פתאום התחיל ממש להציק לי שמתייחסים אלי כמו אל גבר אבל אני מרגישה אישה. אמרתי לעצמי 'פאק סתיו את במקום כל כך טוב בחיים שלך, אין זמן יותר טוב מהזמן הזה בשבילך לקבל את עצמך כמו שאת'" ("אולפן שישי", ספטמבר 2018).
למה מגיע לה הכבוד: סתיו סטרשקו היפהפיה מדגמנת כבר שנים. עשר שנים ליתר דיוק, מאז גיל 16 , ובעשור שחלף מאז בלטה בזכות המראה האנדרוגיני שסיקרן את עולם האופנה. כזכור, לתודעה הישראלית היא פרצה בעונת ה־ VIP של "האח הגדול". היא הופיעה בפרסומות רבות ועד כה הספיקה לסמן וי על שערים במגזינים נחשבים בעולם דוגמת "ווג", "Elle" ונוספים – מה שעזר לה להוכיח את עצמה כדוגמנית בין־לאומית מצליחה ונחשבת. בשנה האחרונה היא הגיעה להישג משמעותי נוסף בקריירה שלה כששיחקה בסרט "הנשף" והייתה האישה הטרנסית הראשונה שמועמדות לפרס אופיר לשחקנית הטובה
ביותר, דבר שהיווה ציון דרך עבור הקהילה הטרנסג'נדרית בישראל.
בסמוך לעליית הסרט לאקרנים, סטרשקו התארחה בתוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ' ב"קשת 12 ", שם נשאלה על ידי האחרון שאלות פולשניות לגבי מיניותה, והסערה לא איחרה לבוא. בהמשך לכך אמרה בריאיון למוסף " 24 שעות": "אני לא רוצה שיציגו אותי כקורבן בעקבות הריאיון, אבל כשראיתי אותו בדיעבד הבנתי כמה זה גורם נזק לקהילה שאני חלק ממנה. צריך להתייחס אלינו בכבוד ואין שום סיבה שבן אדם שאני לא מעוניינת שידע עליי פרטים אינטימיים כאלה ישאל אותי עליהם. לא איזה ניתוחים וטיפולים אני עוברת ולא מה קורה בחיי המין שלי. זה שלי ולא עניינו של ברקוביץ' ולא של אף אחד אחר. לכפות עליי להתייחס לזה בשידור חי זה לא לעניין". לאחרונה פורסם כי סטרשקו מנהלת מערכת יחסים עם בחור בן 32 בשם עמית שמשחק בתיאטרון הבימה.

7. גם האמריקאים מעריכים: עברי לידר

12 צפייה בגלריה
יה, זה בדיוק מה שאנחנו חושבים עליך! עברי לידר
יה, זה בדיוק מה שאנחנו חושבים עליך! עברי לידר
יה, זה בדיוק מה שאנחנו חושבים עליך! עברי לידר
(צילום: אמיר מאירי)
גיל: 45
במילותיו שלו: "ביום שהכרתי את יניב ונהיינו חברים, האנשים הסובבים אותי הכירו את יניב. זהו. זה אף פעם לא היה פוליטי כזה. ביני לבין עצמי, זה תמיד נראה לי נורא בסדר ונורא טבעי. היו לי חברות, ואחר כך נהיה לי חבר. אף פעם לא הכרזתי הכרזות" ("מעריב סופהשבוע", דצמבר 2001).
למה מגיע לו הכבוד: איכשהו, ככל שהשנים עוברות, עברי לידר רק נהיה חתיך יותר ויותר, וזה דבר שהמדע עדיין לא פיצח. מהרגע שהוא פרץ לתודעה לפני קצת יותר מעשרים שנה הוא הפך למכונה של להיטים. כשהוא נמצא בשיא הקריירה שלו ושומר על פופולריות גבוהה, לידר תקע יתד גם בטלוויזיה כשלוהק לעמדת המנטור בגרסה המקומית ל"אקס פקטור". אם זה לא מספיק לכם, גם הוא מוכשר גם בצילום, כפי שראינו כבר בתערוכת שבהן הציג עבודות שלו בשנים האחרונות. לא רק אנחנו אומרים שלידר לוהט, כבר ב־ 2014 המגזין הגאה האמריקני " OUT " כלל אותו ברשימת מאה הגייז הרווקים הנחשקים בעולם, זאת לצד כוכבים כמו וונטוורת' מילר וריקי מרטין וזה ממש לא הפתיע אף אחד.
לפני כחודשיים חשף הזמר בחשבון האינסטגרם שלו כי בגיל 45 הוא מצפה לילד ראשון וכתב: "חשוב לי שתשמעו את הדברים בפעם הראשונה ממני. לפני חצי שנה, אחרי תהליך ארוך של התלבטות על הדרך המתאימה לי, התחלתי בהליך פונדקאות בארצות הברית. אני מאושר לשתף אתכם, עברנו את השבוע ה־ 12 להיריון". בתכלס, אין דבר שהופך גבר ללוהט יותר מאשר ילד במנשא או בעגלה. מחכים לזה יותר אפילו יותר ממך.

8. למען הדורות הבאים: דניאל מורשת

12 צפייה בגלריה
איך אפשר להגיד לזה לא? דניאל מורשת
איך אפשר להגיד לזה לא? דניאל מורשת
איך אפשר להגיד לזה לא? דניאל מורשת
(צילום: איתן ברנט)
גיל: 25
במילותיו שלו: "את חיי אני אחלוק עם גבר. כי ככה אלוקים רצה. לא פשוט לשרוד את הג׳ונגל של גיל ההתבגרות, עוד יותר לא פשוט לעבור את זה כשאתה הומו" (פוסט באינסטגרם, יולי 2017).
למה מגיע לו הכבוד: דניאל מורשת אמנם שחקן די צעיר אבל כבר שנים הוא מככב במסך ועל הבמה בתפקידים שונים ומפגין כישרון רב – החל מהצגות ילדים ועד סדרות נוער אהובות. יציאתו מהארון מול הקהל שלו הייתה צעד אמיץ שהיווה דוגמה לדור הצעיר ושירות לקהילה הגאה כולה. נזכיר שאנחנו מדברים על 2017 , כשבזמנו קמה מחאה מצד אזרחים רבים, ביניהם גם מפורסמים, נגד המלצת הממשלה שלא לתת למשפחות להט"ביות לאמץ ילדים. היום, כשהוא כבר בן 25 ואפשר להסתכל עליו לא בתור הנער ההוא מ"גאליס", אנחנו מרשים לעצמנו לומר שהוא גם הפך להיות בחור חתיך שופע סקס- אפיל (ושוב - תודה לזיפים), וגם יכולות המשחק התחדדו, וזה תמיד עשה לנו את זה.
הוא אמנם חשף בפני הציבור את היותו הומו כשהיה בן 23 , אך בריאיון למוסף " 7 ימים" סיפר כי שיתף את קרוביו מזמן: "שיתפתי את ההורים שלי כשהייתי בן 14 , והשמיים לא נפלו. כילד, למרות התחושות שלי, הייתי בטוח שאתחתן עם אישה. זה מה שלימדו אותי. זה החינוך שקיבלתי. בחתונות שהייתי הולך אליהן היו חתן וכלה, בסרטי דיסני ראיתי את הנסיך והנסיכה". גאים בך דניאל.

9. כנות כובשת: חן אהרוני

12 צפייה בגלריה
מה יותר נוגה, הקול או המבט? חן אהרוני
מה יותר נוגה, הקול או המבט? חן אהרוני
מה יותר נוגה, הקול או המבט? חן אהרוני
(צילום: ענת מוסברג )
גיל: 29
במילותיו שלו: "אני באמת פ'. פאנסקסואל. אני נמשך ומתאהב באישיות, בקול, בעיניים, בלב, בנשמה, בבן אדם. הצורה מעניינת אבל היא לא העניין. מגדר מבחינתי זה רק עוד פרט במערכות יחסים. ברור שיש צורך במשיכה פיזית, ובמקרה שלי, כשזה קורה זה קורה" (פוסט באינסטגרם, ינואר 2019).
למה מגיע לו הכבוד: חן אהרוני התפרסם בעונתה החמישית של "כוכב נולד" ב־ 2007 וכבר אז החיוך שלו כבש אותנו. כשהוא פתח את הפה ושמענו גם את השירה היפה שלו – בכלל נמסנו. נטייתו המינית לא הייתה ברורה מהרגע הראשון ועוררה סקרנות רבה לאורך השנים. כבר בריאיון לשער פנאי פלוס ב־ 2013 הייתה רמיזה קלה בנושא כשנשאל אם הוא גיי. "אני אומר עכשיו לא" הוא השיב, "כאילו, לא נראה לי. זה לא קרה עד עכשיו, אז אם זה יקרה אחר כך, בכיף. נורא מפחיד אותי להגיד משהו חד משמעי על משהו שאפילו בשבילי הוא לא חד משמעי".
השנה הוא חשף ציבור רחב בישראל להגדרה מינית לא מאוד מוכרת ובכך גם עשה שירות לקהילה הגאה. מאז שיצא מ"כוכב נולד" אהרוני לא הפסיק להופיע ולעבוד בתחום המוזיקה. הוא ניסה את מזלו בגרסה הבריטית של "אקס פקטור" ובשלב מאוחר יותר חזר לפריים טיים בציוֹן עם "הכוכב הבא לאירוויזיון", שם הגיע לגמר והתמודד מול נטע ברזילי. רגע לפני שיצא מארון הפאנסקסואליות אהרוני הוציא את הסינגל "למרות הכל" מאלבומו השלישי שעליו הוא עובד בימים אלה.

10. בד אס אמיתית: בת חן סבג

12 צפייה בגלריה
הכי לא מטומטמת. בת חן סבג
הכי לא מטומטמת. בת חן סבג
הכי לא מטומטמת. בת חן סבג
(צילום: ענת מוסברג)
גיל: 34
במילותיה שלה: "אין פה איזה סיפור של 'הייתי עם גברים אבל בעצם, בפנים־ בפנים, רציתי להיות עם נשים ולא נתתי לזה לקרות'. היו לי מערכות יחסים נהדרות עם גברים. היו לי התאהבויות. היה הכל, והיה אדיר. ועכשיו יש עוד עולם שאני נהנית להיות בו. זה פתאום הגיע והתיישב לי בחיים בצורה מאוד טבעית וזורמת. לכן פחות מעניינות אותי הגדרות. אני מתאהבת בבן אדם. זה לא היה איזה סוד ששמרתי כל חיי והתגלה פתאום" (" 7 ימים", אוגוסט 2017).
למה מגיע לה הכבוד: בשנת 2016 פרצה בת חן סבג בסערה לחיינו עם הסדרה שיצרה "מטומטמת", שבה היא גם גילמה שירי אזוגי כוכבת הסדרה. מהר מאוד התאהבנו בה, בחוש ההומור, באינטלגנציה והחן שלה, ואיך לא גם באטיטיוד – בחורה מגניבה עם גלח קטן בצד של הראש שאומרת מה שבא לה בלי לדפוק חשבון. בסדרה היא אמנם מגלמת סטרייטית אבל בחיים האמיתיים המצב קצת אחר. לפני כשנתיים היא פגשה את הקומיקאית אורנה בנאי בפסטיבל בלונדון, והחיבור הזה הפך לאהבה גדולה.
בנאי וסבג היו ביחד קרוב לשנתיים בהן בילו בחופשות משותפות בחו"ל, הגיעו יחד לאירועים, והפגינו לא מעט חיבה בציבור, למרות שהן לא בדיוק מתלהבות מחשיפה של חייהן הפרטיים. הזוגיות הזאת באמת חיממה לנו את הלב אך לצערנו בשבועות האחרונים מערכת היחסים הזאת הגיעה לסיומה. בקרוב תעלה העונה השלישית של הסדרה "מטומטמת" בכיכובה של סבג, כשהפעם תשתתף גם האקסית בנאי. את הדינמיקה של השתיים על המסך אנחנו כבר ממש מצפים לראות. אמן שזה גם יוביל לקאמבק.

ובליגה משל עצמה - המלכה האם: דנה אינטרנשיונל

12 צפייה בגלריה
דיווה! דנה אינטרנשיונל
דיווה! דנה אינטרנשיונל
דיווה! דנה אינטרנשיונל
(צילום: AP)
גיל: 50
במילותיה שלה: "אף פעם לא הרגשתי בן לכל דבר. מאז ומתמיד חשבתי שאני נשית מאוד והעתיד שלי להיות בחורה, לא יכולתי לתפקד כגבר" ("סיבה למסיבה" עם רבקה מיכאלי, 1993).
למה מגיע לה הכבוד: דנה אינטרנשיונל, המנצחת הגדולה של אירוויזיון 98 ' וה-דיווה שלנו הפכה לסמל של הקהילה הגאה בישראל, וסללה עבור רבים את הדרך לקבלה העצמית ולקבלת האחר. מדינה שלמה התאהבה בשירים שלה "לא יכולה בלעדיך", "דיווה", "Love Boy", "הכל זה לטובה" ועוד רבים וטובים אחרים. לא פעם היא הייתה זמרת השנה, כבשה את מצעדי הפזמונים, התראיינה לכלי תקשורת בכל העולם והביאה כבוד רב למדינה ישראל.
בתחילת שנות ה־ 90 אינטרנשיונל עברה הליך לשינוי מין ובכך הפכה לטרנסג'נדרית המפורסמת ביותר בישראל. לצד הקריירה המוזיקלית הענפה היא החלה לשמש כשופטת בתוכנית הריאליטי "כוכב נולד" והביעה בכל סלון במדינה את דעתה הנחרצת, זאת לצד חוש הומור שאין כמותו בכל הביצה וגם רגישות ומקצועיות. אין ספק שדנה תשאיר פה חותם ותיזכר שנים קדימה, הן מבחינת העשייה המוזיקלית כזמרת והן מבחינת תפקידה במאבק של הקהילה הגאה. כבר בשנת 1996 , עוד לפני שקיבלה את הפסלון בבריטניה, אינטרנשיונל כיכבה על שער "פנאי פלוס" לצד הרקדנים שלה. בהמשך, כידוע, היא כבר זכתה לקטוף שערים רבים בארץ ובעולם כולו.

הכתבה המלאה בגיליון הגאווה החגיגי של "פנאי פלוס" - עכשיו בדוכנים!

12 צפייה בגלריה
אניה בוקשטיין על שער פנאי פלוס
אניה בוקשטיין על שער פנאי פלוס
אניה בוקשטיין על שער פנאי פלוס
(צילום: טל עבודי)