קייטי פרי בישרה הבוקר (ה') בשורה משמחת – הכוכבת וארוסה, השחקן אורלנדו בלום, מצפים לילד ראשון יחד .פרי הודיעה זאת לעולם בדרך מקורית - בסיומו של הקליפ החדש שלה היא נראית חובקת את בטנה ההיריונית, ובכך עשתה את הופעת הבכורה הרשמית שלה כאמא לעתיד. מיד לאחר פרסום הקליפ, הזמרת עשתה לייב צ'ט עם מעריציה, ובו אישרה את החדשות ואף בישרה שעומד לצאת לה אלבום חדש בקיץ הקרוב.
אפשר לראות את הצעד של פרי בשתי דרכים – מצד אחד, היא בישרה לעולם על מצבה החדש דרך האומנות שלה, כפי שאמנים רבים נוהגים לעשות, לחשוף פן אישי ביצירותיהם. מצד שני, אין ספק שהיא השתמשה בסיטואציה כדי להגביר את הבאז סביב השיר החדש. כבר אתמול שיחררה הזמרת בצעד מחושב טיזר קצרצר מהקליפ, בו רואים בדיוק את הרגע מהקליפ שבו היא חובקת את בטנה ההריונית. כמובן שעד מהרה החלו הספקולציות לגבי מצבה של הזמרת, והקליפ, שבכל מצב אחר אין ספק שהיה מושך תשומת לב רק עקב היותה של פרי זמרת פופולרית, קיבל תשומת לב גדולה אף יותר. כמה יותר? 1.8 מיליון צפיות תוך שש שעות, וזה ממש לא הסוף.
3 צפייה בגלריה
קייטי פרי
קייטי פרי
קייטי פרי
(צילום מסך)
כמובן שפרי היא לא הכוכבת היחידה שבחרה לבשר לעולם ידיעה חשובה בשילוב פן פרסומי, כלכלי או של קידום עצמי. אחת ההופעות הזכורות של ביונסה נעשו על במת ה-VMA ב-2011, כשבסיום ההופעה פתחה את כפתור הז'קט שלה, ליטפה את בטנה ובכך הודיעה שהיא וג'יי זי מצפים לילדם הראשון. גם כאן לא מדובר בקידום מובהק למוצר כלשהו, אבל כמובן שביונסה הפכה לכוכבת הערב וביום שאחרי כולם דיברו רק עליה, צפו שוב בהופעה והשיר שאיתו הופיעה קיבל חשיפה ענקית.
ובטח לא תופתעו לשמוע שגם מי שהפכו למלאכת אומנות את היכולת להתפרנס מניצול האירועים החשובים בחייהן, בנות הקרדשיאן כמובן, השתמשו בהיריונות שלהן למטרות שונות – קלואי קרדשיאן בישרה על היריונה בתמונה בה לבשה טופ של קלווין קליין, עם לוגו שבלט היטב מעל לבטן העגלגלה. את ההיריון של קיילי ג'נר לעומת זאת, הוחלט להסתיר היטב, והחדשות על כך "דלפו" בנוחיות יומיים לפני ספיישל טלוויזיוני מיוחד שציין עשור לעליית תוכנית הריאליטי של המשפחה.
ג'נר גם דאגה להסתתר ממצלמות הפפראצי על מנת שיהיה כמה שפחות תיעוד להיריון שלה, במטרה כמובן להגביר את הסקרנות והעניין סביב שידור העונה החדשה של תוכנית הריאליטי. הירידה למחתרת של ג'נר הייתה כל כך קיצונית, עד שלא הופיעה אפילו בתמונת חג המולד המסורתית של המשפחה.
ולא רק כוכבות הוליווד עלו על השיטה. רק לפני כמה שבועות חשפה טהוניה שהיא בהיריון – תוך כדי שהיא מפרסמת משקה של מותג מפורסם. שני הצדדים יצאו נשכרים – המותג קיבל חשיפה שאחרת כנראה לא היה זוכה לה, והכוכבת גרפה לכיסה, לפי הדיווחים, עשרות אלפי שקלים.
3 צפייה בגלריה
שותה לחיי ההיריון? טהוניה רובל
שותה לחיי ההיריון? טהוניה רובל
שותה לחיי ההיריון? טהוניה רובל
(אינסטגרם)
והיא כמובן לא הייתה החלוצה. עשתה זאת הרבה לפניה בר רפאלי, שדיווחה לעולם שהיא בהיריון ראשון עם תמונה מתוכננת היטב של בדיקת ההיריון שלה, עליו מתנוסס בגאווה שם היצרן. על היריונה השלישי רפאלי בישרה בסרטון הומוריסטי כשלצידהאסי עזר – שרגע לפני עוד הספיק לספר לצופים שהוא הפרזנטור החדש של מותג המשקפיים קרולינה למקה, יחד עם רפאלי. בשורה עסקית לצד בשורה אישית, שכצפוי גררה גל כותרות ותשומת לב ברחבי המדינה.
ולא רק מהודעות ההיריון אפשר לעשות כסף טוב, אלא גם ממה שקורה אחרי הלידה – קחו את למשל נטלי דדון, שמרוויחה לא מעט מהאינסטגרם הפופולרי שלה, ופתחה שלוחה נוספת בדמות חשבון אינסטגרם גם לבנה ריף - מיד אחרי שיצא לאוויר העולם.
גם נינט מצאה דרך מקורית לרכב על גימיק היותה אם טרייה, כשהגיעה שבוע אחרי שילדה לתקלט באירוע של חברת "האגיס", ולפי הדיווחים הכניסה לכיסה כמה עשרות אלפי שקלים. כן, כפי שניתן לראות, האפשרויות לכוכבות בכל הנוגע למיסחור היריונן הן מגוונות ורווחיות עד מאוד.
אך כל זה לאו דווקא אומר שיש בזה מן הפסול. לכאורה, הדבר הטבעי הוא אולי לגנות את אותן כוכבות על כך שלקחו רגע אישי ומשמח ו"עשו עליו קופה" בדרך צינית וממוסחרת. ואכן, לא מעט טוקבקים ותגובות ברשת יצאו לא פעם נגדן ונגד ואחרות שעשו דבר דומה. אך לפני שתצקצקו בלשונכם, או לחילופין, תצאו להגן על זכותן להשתמש בסטטוס החדש שלהן כאוות נפשן, צריך אולי לזכור דבר חשוב - המראה החיצוני של הכוכבות מהווה רוב הזמן חלק חשוב בעבודתן. דוגמנית עם בטן תהיה לרוב מושבתת (אלא אם תקבל נניח, קמפיין לבגדי היריון). שחקנית היריונית תתקשה לקבל תפקידים וגם מוזיקאיות לא תמיד יוכלו לקדם, להצטלם ולהופיע. לכן בכך שהן מנצלות את ההזדמנות להרוויח שכר, הן מצליחות לפצות, או לפחות למזער נזקים, על חודשים שבהם הן עלולות להיות חסרות פרנסה לחלוטין. אז האם אפשר להאשים אותן על כך שהן דואגות לעצמן בדרכים קצת פחות שגרתיות – אך בהחלט לגיטימיות?
מה דעתכם? ספרו לנו בתגובות!
3 צפייה בגלריה
הפכו את הודעת ההיריון להזדמנות עסקית
הפכו את הודעת ההיריון להזדמנות עסקית
הפכו את הודעת ההיריון להזדמנות עסקית
(צילום: Getty Images)