10 צפייה בגלריה
נועזת. אביבה תבורי
נועזת. אביבה תבורי
נועזת. אביבה תבורי
(צילום: אמיר מאירי)

18-24.05.1995 - השבוע לפני 25 שנים: אביבה תבורי על שער "פנאי פלוס" בשיאו של הליך גירושים משימי תבורי

הרומן של אביבה תבורי עם אור הזרקורים התחיל בניינטיז, כשהכירה את אחד הזמרים הבולטים והמוכרים של אותה תקופה, שימי תבורי. אביבה אזולאי הייתה נערה מרדנית בת 16 שהצטרפה לאביה ופועליו באחד מביקורי העיקולים שלהם. רצה הגורל והם באו לעקל את ציוד האולפן של תבורי, שהיה מסובך בערבות שנתן לחברו. למחרת היום, הזמר בן ה-36 התקשר לאזולאי והזמין אותה להופעה. כך נרקם הקשר בין השניים, אליו הוריה התנגדו בתוקף.
חודשים לאחר היכרותם הראשונית, תבורי ואזולאי עמדו מתחת לחופה במלון "הילטון" בתל אביב כשהיא מדגמנת היריון ראשון. בתם הבכורה, בת אל, נולדה בינואר 1991, כשאביבה בת 17 בלבד. כזכור, לתבורי היו באותה עת כבר שלושה בנים מאשתו הראשונה ג'ניפר ג'וסלין (אלירן, אריאל ודניאל). האידיליה בין בני הזוג לא נמשכה ולו רגע אחד נוסף, והשניים חוו משבר ביחסים, במקביל לגילוי שאביבה בהיריון שני (חודשים ספורים אחרי הלידה). היא לקחה את בתה התינוקת וחזרה לבית הוריה, אך לאחר הלידה של בן אל, חזרה לזרועתיו של תבורי. הניסיון לשקם את מערכת היחסים ולתחזק במקביל את המשפחה בת ארבע הנפשות לא צלח, ובני הזוג נפרדו סופית. תבורי עזב לארצות הברית ואביבה שבה לבית הוריה.
10 צפייה בגלריה
פרובוקטיבית. אביבה תבורי
פרובוקטיבית. אביבה תבורי
פרובוקטיבית. אביבה תבורי
(-)

בכתבת השער בה כיכבה אביבה תבורי לפני 25 שנים נכתב:

לא מכבר התארחה אביבה תבורי באולפנו של יהודה ברקן כאחת המתחרות ב"לא דופקים חשבון". יומיים לאחר מכן מיהרה לאולפני הרצליה, לצילומים אצל רובי פורת שובל, שאירחה אותה בפעם השנייה בתוכנית שעסקה בסלבריטיז המתוקשרים במדורי הרכילות. חוץ מזה, הספיקה תבורי להשתתף בתוכנית של מני פאר ולהצטלם לפיילוט לתוכנית הסאטירית של דובי גל. מסקנה: לאביבה תבורי נותר רק לכבוש את השלישייה המובילה: דן שילון, דודו טופז, ויאיר לפיד.
לא נמאס לך להופיע בתוכניות האירוח?
"זה מראה שאני חשובה, הרי לא ייקחו סתם אנשים לתוכנית אירוח. השתתפתי כמעט בכל התוכניות. אני אדם שמעניין את הציבור".
במה בדיוק?
"איך אני נראית, מה אני לובשת".
ולהופיע בתוכנית אירוח שעוסקת ברכילות?
"אין לי שום בעיה, ידברו איתי ואני אענה, אני לא מפחדת מכלום".
10 צפייה בגלריה
מתוך מגזין "פנאי פלוס", מאי 1995
מתוך מגזין "פנאי פלוס", מאי 1995
מתוך מגזין "פנאי פלוס", מאי 1995
(-)
אילו תגובות קיבלת בעקבות התוכנית של יהודה ברקן?
"אמרו לי שזה יפה מאוד".
לא פאדיחה להופיע בתוכנית כזאת, כאחת שסידרו אותה?
"לא הרגשתי פאדיחה שמתחו אותי. זה חלק מהתוכנית. דווקא נהניתי. שעם ישראל יצחק, מה יש".
ולעד תישארי אביבה תבורי, אשתו של שימי תבורי?
"אשתו של שימי תבורי אני לא אשאר. אנחנו בשלבי גירושין די סופיים. חוץ מזה, כבר מזהים אותי בתור אביבה תבורי, בזכות עצמי. הייתי עכשיו בצילומים לשער של המקומון של ראשון לציון, ואחד האנשים שאל מי זאת? מישהו אחר אמר לו 'זאת אביבה תבורי, הבעל שלה זה שימי תבורי, אני כבר לא אשתו, הוא 'הבעל של', למרות שאני יודעת, שאולי בתודעה אשאר אשתו, כי ככה הציבור הכיר אותי".
תבורי הפכה לחביבת מדורי הרכילות בעקבות סיפור פרידתה מהזמר. התהליך כולו לווה בסדרת כתבות בכל העיתונים, בהן הצהירה תבורי, כי מעתה, אחרי שהשתחררה מעולו של בעלה, תעשה כל מה שהיא אוהבת ותחזור למסלול הדוגמנות. "זה משהו שתמיד אהבתי, משהו שתמיד עניין אותי. השתתפתי בתור ילדה בשתי תחרויות יופי. בגיל 13 זכיתי בתואר סגנית מיס בת-ים, ובגיל 15 זכיתי בתואר מיס בת-ים".
10 צפייה בגלריה
ביום המאושר. אביבה ושימי תבורי
ביום המאושר. אביבה ושימי תבורי
ביום המאושר. אביבה ושימי תבורי
(צילום: איציק בירן)
לתבורי (1.74 מ') נתונים גופניים מרשימים, שאותם היא נהנית להפגין. המלתחה שלה כוללת בעיקר שמלות מיני וחולצות חושפות בטן. בקולקציה גם מכנסונים קצרים. היא שזופה עם שיער קצר מחומצן. עד לאחרונה הסתובבה עם תוספות שיער, והיום חזרה לשיער באורך הטבעי.
את נהנית למשוך תשומת לב. את לא חושבת שההופעה שלך מתגרה מדי?
"לא, ככה אני אוהבת ללכת. אם יש לי נתונים ואני יכולה להרשות לעצמי להסתובב עם לבוש חושפני, אז למה לא?"
תבורי מנצלת היטב את המהומה התקשורתית לצרכי עבודה. היא מרבה לצעוד על מסלולי תצוגות האופנה באיזור הקניונים של עיר מגוריה ראשון לציון, ומשתתפת קבועה בתצוגות האופנה של שלווה בן גל. "יש יתרונות לפרסום", היא אומרת. "ככל שאתה מתוקשר יותר, אתה מעניין יותר. יש המון דוגמניות, אבל כשאני עולה על המסלול, אני רואה את האנשים מתלחשים. אני מודה שאני נהנית מתשומת הלב שמעניקים לי, מזהים אותי. מתחילים איתי בחורים ברחוב, אבל לפעמים זה מעיק. לפעמים אני רוצה ללכת לאיזה מקום בלי שיבדקו עם מי אני נמצאת ובלי שלמחרת זה יהיה בעיתון".
10 צפייה בגלריה
אידיליה שנגמרה מהר
אידיליה שנגמרה מהר
אידיליה שנגמרה מהר
(צילום: איציק בירן)
בריאיון האחרון שהעניק שימי תבורי לעיתון, הוא טען שאת ילדה שצריכה צעצועים, כמו אוטו יקר ופלאפון. זה נכון?
"אני מאוד אוהבת מכוניות מיוחדות (לתבורי פונטיאק סאנבירד 94' פתוחה). האוטו שלי שווה 120 אלף שקל, ואם אני יכולה להרשות לעצמי, אז למה לא? כל אחד והאהבות שלו. פלאפון יש לכל אחד".
איך ייראה הגבר הבא בחייך?
"אחד שנראה טוב, שיפנק אותי, שיהיה גאה שאני לצדו"
אחד שייתן לך לפזר כספים בלי הפסקה ולקנות כל מה שבא לך?
"הוא צריך להיות אמיד".
ומבוגר?
"לא, ממש לא. גבר עד גיל 30".
10 צפייה בגלריה
אז והיום
אז והיום
אז והיום
(צילום: אמיר מאירי)
במבט לאחור, את מצטערת על החיים עם שימי?
"אני לא מצטערת. יש דברים שהרווחתי, יש דברים שהפסדתי. למה קוראים לגיל 16 גיל טיפש עשרה? כי באמת טיפשים. רציתי לנסות חיי נישואין, כמו שמישהו רוצה לנסוע לארה"ב ולהפוך למיליונר. לא ידעתי למה אני נכנסת".
מה הפסדת?
"הפסדתי את הנעורים שלי. לא ביליתי מספיק, הפסקתי את הלימודים בכיתה י"א והייתי תלמידה טובה. החלום שלי היה להיות עורכת דין, והיום אין לי מקצוע, אבל הרווחתי המון ניסיון בחיים".
ומה הלאה?
"אני לא חושבת שאעסוק בדוגמנות מעבר לשנה שנתיים הבאות. הכיוון שהייתי רוצה לעסוק בו הוא טלוויזיה".
מה בדיוק?
"הייתי רוצה תהיה לי תוכנית אירוח אבל לא משהו כבד, משהו סטייל 'שישי חי', קליל".
חוץ מזה, ניגשת לאודישנים?
"אני מודה שאני לא כל כך מתאמצת. אני לא רשומה בשום סוכנות, גם לא בדוגמנות ונוח לי להיות פרילנס, אני מחכה שיגיעו אלי הצעות".
שאותן תקבלי בגלל שאת מפורסמת?
"צריך לנצל את הפרסום. אני גם חושבת על פתיחת עסק משלי, שיישא את שמי, שאנשים יגיעו אלי בגלל שזאת אני, אבל הכל כרגע בגדר תוכניות. מישהי אמרה לי היום, שאני אתחיל לדאוג כשאגיע למצב שלא יכתבו עלי יותר".
10 צפייה בגלריה
אביבה תבורי
אביבה תבורי
אביבה תבורי
(צילום: מוטי לבטון)
אביבה תבורי צדקה, גם היום, 25 שנים אחרי השער ההוא, עדיין כותבים עליה. ב-2002 נישאה תבורי לכדורגלן עופר טלקר והביאה עימו שתי בנות - טום וזואי, אך התגרשה בהמשך. ב-2014 התחתנה תבורי בשלישית עם איש העסקים אבי פרידמן, אך אחרי קצת יותר משנה השניים התגרשו.
בנה הבכור, בן אל תבורי, הפך לכוכב בפני עצמו עם חברו סטטיק וטיפח קריירה מוזיקלית מרשימה. כיום, תבורי היא דמות מוכרת בביצה בזכות השתתפותה בתוכניות ריאליטי ,אך בעיקר ידועה כ"אמו של".
אביבה את זוכרת את השער הזה? מתגעגעת לתקופה?
"האמת שלא זכרתי, עברו 25 שנה. אני זוכרת את כל השטויות שלי אבל לא את זה ספציפית, מלא זמן עבר! אני לא מתגעגעת. עכשיו יותר כיף לי, זו הייתה תקופה של גירושים, הייתי ילדה בת 22. אתה לא יודע מה קורה עם עצמך בגיל 22, הרבה יותר כיף עכשיו."
את רואה היום את התמונה הזאת, שהיא קצת פרובוקטיבית, חושבת שזה היה מתקבל היום בברכה?
"היום? הקטע הוא שאז, לפני 25 שנה לא עשו את הבלגן שהיו עושים היום, שהעולם התפתח ואנשים כבר מצטלמים ככה וזה כבר לא אישיו. אני לא זוכרת שהיו לזה הדים וקולות וירידות כמו שהיום, כשכל המתחסדים אומרים משהו. העולם מתקדם אבל היום היו עושים מזה יותר עניין מאשר אז".
10 צפייה בגלריה
עם הבן, בן אל תבורי
עם הבן, בן אל תבורי
עם הבן, בן אל תבורי
(צילום: אמיר מאירי)
עם כל מה שאת יודעת היום והנסיון שצברת, היית עושה את הכל שוב?
"לא הייתי עושה את אותה דרך. הייתי מתגייסת לצבא ועושה הרבה יותר דברים מאשר אז. אבל מה שראיתי אז זה היה ויז'ן של בית, ילדים אהבה. עם השכל של היום לא הייתה עושה את אותם דברים, הייתי עושה מסלול אחר לגמרי. הייתי מביאה ילדים יותר מאוחר, מתחתנת מאוחר יותר. אני מברכת על מה שעשיתי, ועשיתי דרך קשה, ואני מברכת על הילדים שלי ועל השכל שקיבלתי ועל איפה שאני נמצאת היום. יכולתי להיות גם במקום אחר".
בן אל הוא בעצם דור שני של סלב. ככה רצית שהוא יגדל?
"אני מברכת על זה מאוד. איזה אמא לא הייתה רוצה? יש בזה דברים טובים ודברים רעים. כואב לי על מה שהוא עובר, לפעמים כואב לי כל כך שבא לי לאכול את כל העולם, אבל אני יודעת שזה המחיר, אני חיה את זה כבר כמעט 30 שנים. אין טוב בלי רע, אני יודעת שהוא משלם מחיר כבד אבל אלה הבחירות שלו. הוא היה יכול לשלם מחיר פחות כבד, אבל אלו הבחירות שלו והוא לומד על בשרו".
10 צפייה בגלריה
בפרק הפתיחה של "האח הגדול" עם כניסתה לבית
בפרק הפתיחה של "האח הגדול" עם כניסתה לבית
בפרק הפתיחה של "האח הגדול" עם כניסתה לבית
(צילום: אמיר מאירי)
אם זה היה תלוי בך, היית רוצה שהוא ישאר אנונימי?
"הייתי רוצה שהוא יעשה את הבחירות שלו בצורה שכלתנית ושיהיה פחות אמוציונלי ויקדיש יותר מחשבה לפני שהוא פועל".
יש קצת דמיון בין סיפורי האהבה של בן אל ושימי.
"אם הוא לא היה מפורסם, כל זה לא היה בתקשורת. אנשים עוברים גירושים, רוב החברים שלי עוברים גירושים קשים והכפשות ובגלל שהוא מפורסם ובגלל שלצד השני יש יד בתקשורת, היד שלה יותר קלה על ההדק וזה הרבה יותר מוחצן. גם אנשים שגדלו בבתים נורמטיביים עוברים את זה. אני לא יודעת אם זה בגלל שימי".
אמרת בראיון לפני 25 שנה ש"אני אתחיל לדאוג כשאגיע למצב שלא יכתבו עלי יותר". את דואגת מזה?
"אני עוד לא צריכה להתחיל לדאוג, מסתבר. אמרו לי את זה גם השבוע, 'את 30 שנה נמצאת בתעשייה, פעם פחות, פעם יותר, פעם בגללך, פעם בגלל זה', כבר 30 שנה כותבים עליי לטוב ולרע. אני עוד לא התחלתי לדאוג אבל היום כבר לא אכפת לי כל כך, אני כבר במקום אחר".
10 צפייה בגלריה
אביבה תבורי על שער "פנאי פלוס" ב-2019
אביבה תבורי על שער "פנאי פלוס" ב-2019
אביבה תבורי על שער "פנאי פלוס" ב-2019
(צילום: דניאל אלסטר)