5 צפייה בגלריה
גרפו צ'קים שמנים בלי קשר למיליון. מתוך "הישרדות VIP"
גרפו צ'קים שמנים בלי קשר למיליון. מתוך "הישרדות VIP"
גרפו צ'קים שמנים בלי קשר למיליון. מתוך "הישרדות VIP"
(צילום: אור דנון)
כוכבי "הישרדות" הפכו בחודשים האחרונים לגיבורי התרבות החדשים. אם המדליה האולימפית מריו לא הספיקה כדי לגרום לילדות קטנות לרצות להיות ירדן ג'רבי כשיגדלו, השהות שלה על האי, הדרך בה היא מתנהלת מול חברים, יריבים ובני ברוכים אחד – עשתה את זה בשבילה.
יגידו מה שיגידו (לרוב זה יהיה: "אני עושה את זה בשביל החוויה"), סלבס רבים הולכים לריאליטי כדי להיות שם דבר בפני קהל רחב יותר. בין אם מדובר במפורסמים שימי התהילה שלהם מאחוריהם או כאלה שעוד לא עשו את הפריצה הגדולה שלהם. השתתפות בפריים טיים של "הישרדות" עושה את העבודה – לפעמים אפילו יותר ממה שהם דמיינו.
זה לא סוד שהמפורסמים מקבלים סכומים גבוהים מאוד כדי לבלות חודש על האי בתת תנאים. זה יכול לנוע מכמה עשרות אלפי שקלים לסלב פחות מוכר, ועד למאות אלפי שקלים לשם הכי חם, ש"עושה" את העונה. אבל הכסף ממש לא נגמר שם. רגע אחרי שהתוכנית עולה, המניה של הסלבס הופכת לחמה מאוד ונסחרת בשוק של הביצה מיד ליד. רק השבוע התבשרנו על שני קמפיינים חדשים: של בני ברוכים ועידו קוז'יקרו לסלופארק ,ושיתוף הפעולה בין ירדן ג'רבי ו-GO של תנובה .וזו רק טיפה בים. אז כדי לעשות לכם סדר בסכומים, קבלו את כל הפרויקטים החדשים של כוכבי הישרדות – וכמה הם קיבלו לפי ההערכות.
5 צפייה בגלריה
שווה 200 אלף שקלים? ירדן ג'רבי
שווה 200 אלף שקלים? ירדן ג'רבי
שווה 200 אלף שקלים? ירדן ג'רבי
(צילום: ניר סלקמן)
עם האמור לעיל, יש לציין כי את המספרים בכתבה צריך לקחת בערבון מוגבל. לתעשיית הפרסום בארץ יש כסף להשקיע בקמפיינים, אבל לא סכומי עתק – במיוחד במציאות שאחרי הקורונה. הכסף הגדול שמור לפרזנטורים שיכולים להחזיק מותג לאורך זמן ואילו כוכבי ריאליטי שסופם להיעלם מהפריים טיים אחרי תקופה מסוימת – יתוגמלו בהתאם. בנוסף, אסור לשכוח שיש נטייה לנפח את הסכומים שהטאלנטים מקבלים כשהם מדווחים לתקשורת. העניין עובד לטובת כל הצדדים: ככל שהסכום יותר גדול, כך הסלב מצטייר כמבוקש יותר וגם המותג אותו הוא מייצג, נתפס כמי שיכול להרשות לעצמו לשלם סכומי עתק.
בני ברוכים ועידו קוז'יקרו בקמפיין לסלופארק 
(צילום: ניצן דרור)
השבוע כאמור, היינו על סט הצילומים בפרסומת של ברוכים וקוז'יקרו, בה הם משחזרים את היחסים ביניהם על האי עבור פרסומת. לפי מקורות, כל אחד מהם קיבל מאה אלף שקלים כדי להיות הפנים של האפליקציה לתקופה של חצי שנה, ולאחריה יראו הצדדים אם מעוניינים להמשיך בהסכם. קוז'יקרו הוא גם הפרזנטור של מותג האופנה לגברים "מתאים לי", ועליו הוא קיבל עוד מאה אלף לפי הערכות. גם לברוכים יש עוד קמפיין בקנה, הפעם לצד יובל שרף לקניוני עופר.
קוזי'קרו וברוכים לא רק שלשלו לעובר ושב שלהם צ'קים מכובדים, אלא כמו שאר חבריהם לאי, הגדילו את מספר העוקבים שלהם בעשרות אלפים (ויש כאלה שגם במאות). מדובר בנתון שגם אם אי אפשר לכמת אותו במספרים מדויקים, מתורגם לכסף. כלומר, אחד מהשיקולים של מותג הוא כמה עוקבים יש לפרזנטור שהוא בוחר, כמה אנשים ייחשפו לתכנים שהוא מעלה וכמה ויראלים יהיו המוצרים שלו בזכותו. יותר מזה, תחשבו על סטנדאפיסט כמו בני ברוכים שהתחיל את התוכנית עם 7,000 עוקבים, וכיום עומד על יותר מ-47 אלף. אין ספק שהוא גם יקבל יותר הזמנות להופעות ואירועים פרטיים.
גם ג'רבי הג'ודוקא שעשתה לה שם של כבוד בהיסטוריה של מדינת ישראל כשזכתה במדליה אולימפית, דשדשה עד לאחרונה עם 32 אלף עוקבים בלבד ברשתות, וכיום עומדת על 155 אלף. עבור ג'רבי, שחלק ניכר מפרנסתה מגיע מהרצאות, ככל שהחשיפה שלה ברשת גדולה יותר, כך היא צפויה לקבל יותר פניות. פרט לזה, לפי גורמים בשוק, ג'רבי שלשלה לכיסה סכום של 200 אלף שקלים עבור הפרסומת של תנובה.
פנינו ליריב נתי, בעלים של משרד פרסום וסוכנות טאלנטים, בניסיון להבין אם הסכום המדובר ריאלי. הוא טוען שכן. "לדעתי היא קיבלה קצת יותר, אפילו 230 אלף וזה עדיין זול לעומת מה שהיא הייתה מקבלת אם לא הייתה קורונה. ירדן ג'רבי היא דוגמה לטאלנט שמביא איתו ערכים - בכל זאת היא זכתה במדליה אולימפית - וגם בתכנית עצמה היא מביאה ערכים שהרבה אנשים שיכולים להתחבר אליהם, כך שהיא בחירה טובה מבחינתם. הם שילמו מעט יחסית למה שמגיע לה ואם לא הייתה קורונה היא הייתה יכולה לקבל על אותה עבודה גם 30% יותר".
5 צפייה בגלריה
חברת כנסת לשעבר, דוגמנית בהווה. נאוה בוקר
חברת כנסת לשעבר, דוגמנית בהווה. נאוה בוקר
חברת כנסת לשעבר, דוגמנית בהווה. נאוה בוקר
(צילום: עידן סבח)
נמשיך הלאה עם ישראל אוגלבו. רגע אחרי שכוכב הריאליטי הוכרז כזוכה הגדול של "האח הגדול" בספטמבר 2018 ושלשל לכיסו סכום של 630 אלף שקלים (מה שנשאר לדבריו מהמיליון אחרי מיסים), הוא הוחתם כפרזנטור של חברת האופנה רנואר. הזוגיות החדשה אמנם לא החזיקה מעמד יותר מדי זמן, אבל שבועיים אחרי הוא הפך לפרזנטור של "אשת טורס". כעת ובעקבות השתתפותו ב"הישרדות VIP", חברת התיירות החתימה אותו על חוזה לשנה נוספת תחת הסלוגן "ישראל, נראה שאתה צריך חופשה", משחק מילים על ההתנהלות שלו על האי ועל כל המדינה בתקופת הקורונה. אוגלבו אגב גם ראה את ההבדל בין מספר העוקבים לפני ואחרי הישרדות, הגם שמדובר בזוכה ריאליטי אחר. לפני שהתוכנית התחילה הוא התהדר ב-148 אלף עוקבים, וכיום עומד על 235 אלף.
עוד שורד שקטף קמפיין גדול הוא עידן חביב, שמככב בימים אלו לצד עדי חבשוש בפרסומת לשטראוס .חביב שהיה זמר מוכר יחסית עוד לפני התוכנית, הגדיל את כמות העוקבים שלו באינסטגרם פי שבע, וגרף מעל מאה אלף שקלים על הפרסומת. "ביחס לחיסכון של הלקוח במדיה - הסכום ממש לא מופרך", אומר נתי ומוסיף: "זה אפילו לא עשרה אחוז מהכסף שהוא היה משקיע בפירסום באינסטגרם כדי להעביר את אותם ערכים".
ומי עוד יש לנו? אסי בוזגלו מככב עם שאר בני משפחתו בפרסומת לבזק, ואם לפני "הישרדות" מאור בוזגלו היה הכוכב המשפחתי הבלתי מעורער, אין ספק שאסי נושף בעורפו בעקבות הריאליטי עם כמות עוקבים שגדלה בכמעט 200 אלף מאז שהתוכנית עלתה לאוויר. אלה איילון אמנם ספגה לא מעט ביקורת על ההתנהלות שלה על האי, אבל במקביל היו מפרסמים שאהבו את מה שראו ולפי יודעי דבר היא אמורה לסגור בימים הקרובים שני קמפיינים גדולים (הימור שלנו, חברת בגדי ים או הלבשה תחתונה) שכל אחד מהם שווה כ-200 אלף שקלים. היא גם קפצה מ-150 אלף עוקבים ל-350 אלף תוך כמה חודשים. האחרון בברית השועלים, רגב הוד, היה בין הראשונים שקטפו קמפיין ועלפי הערכות גרף פחות ממאה אלף שקלים מרשת מכוני הכושר "ספייס".
5 צפייה בגלריה
בקרוב על שלטי חוצות? אלה איילון ל"בלייזר"
בקרוב על שלטי חוצות? אלה איילון ל"בלייזר"
בקרוב על שלטי חוצות? אלה איילון ל"בלייזר"
(צילום: ZOOM בהנחיית זוהר שטרית )
גם מפורסמים שלא בהכרח הייתם חושבים עליהם לתפקיד פרזנטור, כמו חברת הכנסת לשעבר נאוה בוקר, הצליחו לקטוף קמפיין בעקבות הריאליטי וכיום היא מדגמנת למותגהקוסמטיקה "ביופור", עבור כמה עשרות אלפי שקלים.
דנה רון שרדה יממה בלבד על האי של "הישרדות", ולראייה, מספר העוקבים שלה לא עלה באופן משמעותי (מכמעט 60 אלף עוקבים ל-72 אלף). עם זאת, 24 השעות האלו הספיקו לה לסגור שני קמפיינים לחברת התעופה ארקיע, קמפיין לחברת קוסמטיקה ועוד אחד שיעלה בקרוב ליבואני ציוד למספרות. על פי נתי, היא גרפה כ-500 אלף שקלים עבור כל הנ"ל. "הלקוח רוצה להתחבר לערכים שהטאלנט מייצג. דנה רון, דוד דביר או קוז'יקרו הם אנשים שלא נעלמים מחר, הם נשארים רלוונטיים גם הרבה אחרי שהריאליטי יורד. דווקא החבר'ה היותר טרנדיים פחות יהנו מזה".
למה?
כי הם טרנדיים, זה נקודתי. אם זה קמפיין שאמורים לרוץ איתו לאורך זמן לא יקחו מישהו שנתפס כרגעי".
כאמור, החוזים בין המפרסמים למפורסמים סודיים בהחלט ולאף אחד מהצדדים אסור להוציא את המספרים החוצה. מאחר וכך, האופציה לנפח את הסכומים קורצת למדליפים לתקשורת, והם עלולים לגדול בעשרות אם לא במאות אחוזים. אלא שאם עד עכשיו הניפוח עבד לטובת הסלבס, כיום, בעידן הקורונה, זה עלול לעשות להם שירות דוב. בעבר, סלב שדווח כי קיבל מאות אלפי שקלים לג'וב היה יכול לטפוח לעצמו על השכם, אך כעת הוא בבעיה: הקהל קורא על סכומי העתק שהוא לכאורה שלשל לכיסו ובמקביל רואה אותו מתלונן על כך שעולם התרבות סגור בחצי השנה האחרונה והוא משווע להכנסות. כך נוצר דיסוננס בדעת הקהל, שכן, איך אפשר להתייחס ברצינות לקריאה לעזרה של מפורסמים שטוענים כי לא קיבלו כסף מהמדינה, כשרגע לפני נכתב עליהם שחתמו על חוזה בשווי מאות אלפי שקלים? דווקא עכשיו, הגיע זמנם של המפרסמים והמפורסמים לנקוב בסכומים שקרובים למציאות. זה לא יוריד מערכם של הסלבס, להפך.
5 צפייה בגלריה
כוכבים ונהנים. כוכבי "הישרדות"
כוכבים ונהנים. כוכבי "הישרדות"
כוכבים ונהנים. כוכבי "הישרדות"
(צילום: ענת מוסברג)