כוהנת הביוטי אשלי וקסמן בקשי נמצאת בתעשיית הבידור כבר עשור, אך בשבועות האחרונים השם שלה עלה בנסיבות פחות מחמיאות לאחר שפרסמה סרטון ביוטיוב בו הביעה את דעתה (הנחרצת!) על תופעת כוכבות הביצה שמוציאות מוצרי איפור על שמן. "לא יכולתי לשתוק, הגיע הזמן שאני אפסיק לשתוק על משהו שמעצבן אותי ולמה אני כל-כך שונאת את מה שקורה לתעשייה שלי", אמרה וקסמן בקשי בסרטון, והוסיפה: "אני מרגישה שמכבים לי את האור ואני צריכה להילחם כל בוקר מחדש על הפאשן לתחום שאני אוהבת, בגלל תופעה כל-כך מגעילה".
אלא שבזמן שהביוטרית התכוונה לתעשייה עצמה, שמנסה למתג כל מפורסמת שמוציאה ליין משלה כ"קיילי ג'נר חדשה", היו מי שנעלבו וחשבו שהיא מתכוונת לסלבס עצמן. את וקסמן בקשי, זה תפס קצת בהפתעה. "אני לא רגילה לזה. אני לא בנאדם שנוי במחלוקת, אני לא מייצרת דרמות", היא אומרת לנו ומבהירה כי הדברים שאמרו לא נבעו מחוסר פירגון לקולגות. "אני הראשונה להגיד שיש מקום לכולם. הנקודה שלי הייתה שאני מבקשת שמי שעושה את זה תהיה גלויה. זה לגיטימי שבחורה שאין לה אמצעים וידע, תלך למפעל ותקנה מוצר מוגמר ותשים עליו את השם שלה. הכל בסדר. מפריע לי שמישהי באה ומסתכלת לעוקבים שלה בעיניים ואומרת 'שנים עבדתי על הפורמולה'".
על מי דיברת? בר זומר או אלין כהן?
"ממש לא. לא ידעתי בכלל שיש להן מוצרים משלהן".
באמת, על אלין לא ידעת?
"על אלין ספציפית ברור שידעתי. היא חברה ואף אחד לא מרים פה גבה על הזכות שלה להיות בתעשיית הביוטי. ניסיתי פעם חלק מהמוצרים שלה. הם בסדר גמור, הם אחלה".
ומה לגבי בר זומר? וקסמן בקשי טוענת כי התקשרה אליה עוד באותו יום ליישר את ההדורים. "היה לי חשוב, הרגשתי לי לא נעים. לא דיברתי עליה. היא אמרה לי 'תודה' ו'אני מבינה ואני מקבלת'. התנצלתי ואנחנו בסדר".
הביוטרית ממשיכה ומבהירה: "הביקורת שלי היא על התעשייה. כלפי אותם מפעלים שפונים אל משפיענית – אופנה או בישול, זה לא משנה, בלוגרית עם 40 אלף עוקבים, ואומרים לה 'בואי תייצרי ליפסטיק עם השם שלך'. זה גרם לי להגיד 'רגע'. נהיה פה שוק!"
אנשים נכנסו בך ולא ממש ריחמו עלייך.
"הקהל שלי והקהל שאוהב ביוטי מאוד תמך במה שאמרתי והרבה אמרו שסוף סוף מישהו מדבר על הפיל שבחדר. כולם יודעים - אבל לאף אחד לא היה אומץ להגיד. קיבלתי הערכה מהקהל שלי. ברור שהיו בנות שחשבו שדיברתי עליהן, אבל אני לא דיברתי עליהן ספציפית".
עבור מי מאיתנו שלא מרח מסקרה מימיו, נספר כי וקסמן בקשי פרצה לחיינו אי שם בשנת 2012 כשפירסמה סרטון בנושא שטיפת מברשות איפור - לאחר שלא מצאה אחד בעצמה. לאור הצפיות, היא הבינה את הביקוש, המשיכה לפרסם סרטוני ביוטי, ולאט לאט קיבעה את מעמדה כאחת הבלוגריות המצליחות בתחום בישראל. אם בשנה הראשונה היו לה 3,000 עוקבים, כיום הערוץ שלה מחזיק מעל ל-200 אלף מנויים, יש לה עוד 300 אלף עוקבים באינסטגרם, ומעמדה כאוטוריטה התקבע. עם זאת ואולי בעקבות הניסיון שצברה בתחום לאורך השנים, היא הראשונה שתודה כי התעשייה מזויפת. "קשה להישאר אותנטי עם רגליים על הקרקע. העובדה שיש לי ארבעה ילדים עוזרת לי מהבחינה הזו. אני כל הזמן חושבת האם הייתי רוצה שהבת שלי תעקוב אחרי מישהי עם ערכים כמוני".
איפה התעשייה מזוייפת?
"בחברויות. לאורך השנים הייתי מאוד תמימה ורציתי להיות חברה של אנשים ולא הבנתי שכל מה שמעניין אותם זה שהם מקבלים חשיפה או פלטפורמה או פירגון למוצר. לא הבנתי שזה 'מצטלם יפה לסטורי' וכולן חברות שלי ורגע אחרי הן לא יענו לסמס. היום אני מבינה ובגלל זה לקחתי צעד אחורה מהתעשייה".
את מרגישה שתקעו לך סכינים בגב?
"כן, אבל אני לא מתבאסת על זה. יחסית, למדתי מהר לזהות את הזיוף, אני שמחה שהתפרסמתי בגיל מבוגר ושידעתי לשים דברים בפרופורציות - הרבה בזכות בעלי עידן שהוא שותף טוב ומחזיר אותי לקרקע. וזה מה שחשוב, הוא ואני, הילדים, השפיות".
שקלת פעם להגיד "אוקי. ניסיתי, עשיתי, הצלחתי, נקסט"?
"כמה פעמים. לאורך העשור האחרון היו מספר רגעים שחשבתי למה לי? יש לי את הפאשן שלי, אולי אהיה מאפרת ואלך לעבוד בתכנים שאני אוהבת. לא צריך ביוטיוב או ברשת. מה שעשיתי כדי להתגבר על זה, זה שפשוט הפסקתי לקרוא לעצמי כוכבת רשת. ברגע שאני קוראת לעצמי ככה אני שמה על הכתפיים שלי הרבה מאוד לחץ לעמוד בכמות העוקבים, כמות הלייקים, כמות החשיפות. ברגע שאני אומרת שאני יוצרת תוכן בתחום ביוטי, לייפסטייל, הורות - מה שאני אחליט אגב - אני מורידה מעצמי את הלחץ שיאהבו אותי. אני יוצרת תוכן בשבילי ואם מישהו יראה אותו, זה כבר לא משנה לי".
מפחיד אותך שיגידו שאת כבר לא מעניינת?
"הייתה תקופה שכן, אבל היום פחות כי אני מספיק מאמינה בעצמי שאמצא את הדרך להיות רלוונטית. במוצרים, במותג, או בתחום אחר לגמרי - אני לומדת תזונה".
אז וקסמן בקשי בהחלט מתרחבת לתחומים נוספים, אבל בגזרה האישית, היא לגמרי מצטמצמת. כמה מצטמצמת? 20 ק"ג ממשקלה, שירדו אחרי ההיריון הרביעי. "אני אוכלת לפי אורח חיים קטוגנית, זה מתאים לי. לפני זה אכלתי בצורה מאוד לא בריאה, חשבתי שאני עושה דיאטות נכונות והיום אני מבינה שזה לא עבד לי. השינוי בא בעקבות סכרת היריון בהיריון השלישי, שם למדתי כמה אכלתי לא בריא, אי אפשר לאכול כל היום פחמימות ולהיות רזה ובריאה".
היום כשאת מסתכלת במראה, את מבסוטית ממה שאת רואה?
"מאוד. אבל הייתי גם לפני, יש לי עודף ביטחון עצמי. עכשיו אני גאה שעשיתי את זה בכוחות עצמי".
חומצות, בוטוקס, מדבר אלייך?
"מאוד! עשיתי בוטוקס פעמיים ובגלל הקורונה אני צריכה לעשות שוב ולא קרה. מחכה שיאפשרו לי".
מה חשבת על תקרית אלין כהן והשפתיים? עשתה או לא עשתה?
"חשבתי שזו הייתה טעות. אני בטוחה שהיא למדה מזה. היום כולנו מוקפים במידע ואי אפשר לשקר. מצד שני, אני חושבת שלא צריך למהר להעביר ביקורת. אם היא הסתירה - אולי יש לה סיבה. לא כולן מרגישות בנוח לספר".
וקסמן בקשי מודה כי גם לה יש קושי לשתף בדברים מסויימים, אבל אחרי שנים של הסתרה, היא כבר לא מתביישת. "אני סובלת מחרדות. לא ממש פתחתי את זה מעולם, אבל סובלת מגיל צעיר. הטריגר הוא שקר. אם שיקרתי להורים שלי - זה עשה לי התקף חרדה. כך הבנתי שכדי לא לסבול מחרדות אני חייבת להיות אמיתית תמיד", היא אומרת ונותנת עוד הסבר לווידאו בו אמרה את מה שעל ליבה. "זו אחת הסיבות שאני אומרת את האמת הכואבת. לפעמים זה נשאר בערוץ שלי ואף אחד מהתקשורת לא רואה, ולפעמים בתקשורת רואים, מעלים, עורכים, מדביקים תמונות של אותן בנות, מנסים לעשות אש. הכל טוב, אני מבינה".
ייצוג אשלי וקסמן בקשי: ADD
צילום: שי יחזקאל
סטיילינג: אייל חג'בי
איפור: אדם משאלי
שיער: ליאור גבריאלוב
יחסי ציבור: נתנאל מויאל
הפקה: ערן רחמני
עוזר צלם: בן יצחקי
לוקיישן: צולם במלון בראון ביץ' האוס, הירקון 64, תל אביב *9646
לוק 1
ג'קט וחצאית: אריאל טולדנו
מחוך: ניצן מזרחי
לוק 2
חליפה: Bow M
חגורה: Diesel
לוק 3
חליפת פייטים: שי רוזנשטוק
מחוך: ניצן מזרחי
לוק 4
מעיל: בוטיק עמנואל
מחוך: ג'ק קובה
נעליים: Steve Madden
לוק 5
אוברול: בוטיק מיכל שופ michalshop