בתור מלכת יופי לשעבר וכאשת עסקים מצליחה, מור ממן (26) כבר רגילה להיות בעין הציבור. אך כששמה עלה לכותרות בתחילת החודש, היה זה בנסיבות פחות משמחות: היא ובעלה, פרנק אמסלם, החליטו להתגרש אחרי ארבע שנות נישואים וזמן קצר לאחר שנולדה להם בת. "תקשיב אני עדיין הורמונלית, אני חמישה חודשים אחרי לידה, כל שאלה יכולה לגרום לי לבכות", היא מזהירה.
אפשר להגיד שהכתובת הייתה על הקיר – כבר לפני שנתיים צצו דיווחים על כך שבני הזוג נמצאים במשבר, כזה שעליו הם הצליחו בסופו של דבר להתגבר. למרבה הצער, שלום הבית היה זמני בלבד.
תעשי לנו סדר. לפני שנתיים היו שמועות על בעיות בנישואים שלכם. הפעם הודעתם על הפרידה בעצמכם. זה סופי?
"זה סופי. אומרים עלינו שאנחנו דור של אנשים שלא עובדים קשה על הזוגיות ועל הנישואים שלהם, ממהרים לפרק, אבל זה לא תקף במקרה שלי. מי שמכיר את המקרה מקרוב יודע שלא הפסקתי להילחם לשנייה".
7 צפייה בגלריה
(צילום: זהר שטרית)
מרגישה שניסית הכול?
"אני עשיתי הכול כדי להציל את הנישואים האלה, עד כדי כך שכל הסביבה שלי אמרה לי שאני עושה יותר מדי. אחרי הפרידה לפני שנתיים, מה שניהל אותי היה זה שאמרו לי ששלום בית זה הדבר הכי חשוב, וש'אישה בונה - אישה הורסת'. חשבתי שאולי יש משהו בי, שאני זו שלא בסדר, ונלחמתי. אבל בסוף הבנתי ששלום בית זה לא הדבר הכי חשוב, הנשמה שלנו הרבה יותר חשובה.
"הגעתי למצב שוויתרתי על כל מה שאני לא אמורה לוותר ואלו הדברים הבסיסיים, כמו להרגיש נאהבת, להרגיש אישה. הפכתי להיות גם האמא וגם האבא, גם האישה וגם הגבר של הבית, הרגשתי שנגמר לי האוויר".
ונלחמת.
"מאוד. זה הגיע למצב שגם פרנק אמר לי לפני שבוע שהוא מרגיש כל כך מטומטם על מה שהוא עשה, שהוא סגר את העיניים שלו. והייתי שם בשבילו בהכול כדי שהוא יצליח, אבל הרגשתי שככל שאני מצליחה יותר ומתקדמת קדימה הוא שואב אותי אחורה, למטה. גם בחוסר פירגון. די, אני לא יכולה לבכות כל כך הרבה".
אז אולי זה זמן טוב להיזכר ברגעים שמחים יותר – כמו זה שהביא לראשונה את ממן לקדמת הבמה. בחודש הבא היא תחגוג את יום השנה השמיני להכתרתה כמלכת היופי של ישראל, ובניגוד למה שנהוג לחשוב על כוכבות הז'אנר – ממן לא הגיעה לתחרות כנערה פופולארית ומלאת ביטחון עצמי. ההפך הוא הנכון: "אני זוכרת את הרגע הזה כניצחון של חיי", היא מספרת. "כל השנים בבית הספר, וההוכחות שלי כלפי עצמי וכלפי החברה, הסתכמו לאותו ערב שהוא באמת חלום של כל אחת, וזה באמת היה סיפור סינדרלה. זה גרם לי למהפך, מהילדה הלא מקובלת למלכת הכיתה, ואני ממש אסירת תודה על הדרך שעברתי".
7 צפייה בגלריה
"החלפתי מכוניות רק כדי לקבל קצת רגש, ואז הבנתי שאני בודדה! יש לזה שם"
"החלפתי מכוניות רק כדי לקבל קצת רגש, ואז הבנתי שאני בודדה! יש לזה שם"
"החלפתי מכוניות רק כדי לקבל קצת רגש, ואז הבנתי שאני בודדה! יש לזה שם"
(צילום: זהר שטרית)
דיברת לא פעם על כך שהיו נוהגים להעיר לך על המשקל ומעודדים אותך לעשות דיאטות.
"כשהייתי נערה תמיד העירו לי על המשקל שלי. גם בתור ילדה קטנה, 'אם תרזי, תהיי יפה', 'אם תרזי את תהיי דוגמנית'. עד היום אני נלחמת בזה. אני אחרי 2 לידות. בהיריון הראשון העליתי 40 קילו, ועכשיו העליתי 13 קילו שזה פער משמעותי".
מה השתנה?
"בהיריון הראשון קיבלתי טראומה מעצמי. בהיריון השני שילבתי בין אורח החיים הבריא שלי, עשיתי ספורט ושמרתי על תזונה. כשהילד הראשון נולד, הגוף נשאר והיה לי קשה לקבל את המראה שלי. ילדתי בגיל 21, הייתי ילדה, ופתאום קיבלתי מראה של בטן גדולה וכל הגוף מתעוות. הבטחתי לעצמי שבהיריון הבא אני לא אעשה את זה לעצמי".
והיום כשאת מסתכלת במראה? אוהבת את מה שאת רואה?
"אני מסתכלת ממקום הרבה יותר שלם, כי אני מבינה שאני לא רוצה לחזור להיות הנערה בת ה-18 הרזה-רזה. היום אני אוהבת את המודל החדש שלי. נכון שאני רוצה להתחטב יותר ולהחזיר את הדברים למקומם, אבל אני יותר שלמה עם עצמי היום".
כשהיית רזה בגיל 18, היית מאושרת? חשבת שאת מספיק רזה?
"אני חושבת שבגיל הזה הגעתי לאיזו נקודה שבאמת הייתי יותר מדי, על גבול המדאיג. מנערה שהייתה שמנה לרזון כזה, והיום כשאני מסתכלת על התמונות מאז אני אומרת שזה לא היה יפה הרזון הזה. יש כאלה שאוהבות, ואני לא חושבת שזה החמיא לי. היום אני חושבת שאני ממש נשית".
היית מהחלוצות שדיברו על המשקל שלהן, את מרגישה שאת פורצת דרך?
"עד עצם היום הזה אני כל הזמן מראה לנשים שעוקבות אחרי, ויש מאחורי קהילה שלמה באינסטגרם, שאפשר לעשות הכול - אבל תוך כדי אהבה עצמית. כי אין מושלמת, יש שלמה. את יכולה להיות עם הגוף הכי מדהים אבל אם לא תאהבי את עצמך, יש פה בעיה. אני חושבת שהאהבה שאנחנו נותנים לגוף מקרינה על המראה שלנו".
7 צפייה בגלריה
"החלום הוא להתרחב, שיהיו חנויות על שמי בכל העולם. אני מאוד ריאלית, אני לא מדמיינת, וזו השאיפה"
"החלום הוא להתרחב, שיהיו חנויות על שמי בכל העולם. אני מאוד ריאלית, אני לא מדמיינת, וזו השאיפה"
"החלום הוא להתרחב, שיהיו חנויות על שמי בכל העולם. אני מאוד ריאלית, אני לא מדמיינת, וזו השאיפה"
(צילום: זהר שטרית)
בניגוד למשתתפות אחרות בתחרות, ובפרט כאלו שזכו - ממן הפתיעה כשהחליטה שלא לפתח את קריירת הדוגמנות, ואחרי שחזרה מתחרות "מיס עולם" היא לקחה צעד אחורה. "הבנתי שלהתארגן במשך שעות להשקות ולאירועים כדי לעשות תמונה ולחזור הביתה, זה פחות בשבילי. או להיות 12 שעות ביום צילום. זה לא אני, לא התחברתי לזה, ולקחתי את זה לתחום העסקים".
ואכן, ממן הקימה חברת קוסמטיקה משלה, ובבעלותה מספר מותגים מצליחים, ביניהם של איפור וחברת טיפוח לתינוקות ואימהות. תוך כדי העבודה הקשה וההצלחה, היא אספה סביבה קהל גדול של נשים שאוהדות את פועלה (באינסטגרם למשל יש לה 151 אלף עוקבות), וכמובן שזה מתבטא בדבר החשוב ביותר: מכירות.
"זו קהילה של נשים שמאוד נאמנות לי, באש ובמים, ואני מרגישה את זה", היא אומרת. "כשאני פותחת מכירה, אני רואה את הסולד-אאוט תוך לילה. אני רואה את הציפייה וההודעות שאני מקבלת, התגובות מהנשים. אני מקבלת כל כך הרבה אהבה שזה לא מרגיש אינסטגרם, זה מרגיש אמיתי, ואלו הפירות שלי".
מקבלת אהבה ועושה כסף.
"גם וגם. אין מה לעשות, צריך להתפרנס".
כשנכנסת לעולם העסקים, לא מעט אנשים צקצקו ולא ממש ידעו איך לקבל אותך. הרגשת את זה?
"אני למשל הייתי הראשונה שהביאה לארץ את הטינט. קיבלתי אז הרבה ריקושטים כי אף אחד לא הכיר את המוצר, אבל תמיד דאגתי להיות הראשונה שמביאה מוצרים וככה הוכחתי לאנשים שאני לא רק גימיק. עברו כמעט שלוש שנים מאז, וברוך השם אני כל הזמן מייצרת מוצרים חדשים ואני רואה את העשייה שלי. אני נמצאת גם בדיוטי פרי אז בכלל, אני עם כל החברות הכי גדולות בעולם וזה מחמיא מאוד".
את מרגישה שתמיד היית צעד אחד לפני כולם בתחום?
"כשרק התחלתי היו בודדות שהיה להן מותג איפור משלהן, והיום זה הפך להיות פופולארי".
ואיך ההרגשה עכשיו, כשכל אחת שמכבדת את עצמה היא בעלת מותג איפור משלה?
"האמת שאני מסתכלת על זה מהזווית של כמה נחמד העולם הזה הפך להיות, שיותר נשים משתלבות בתחום העבודה ורוצות להגשים את עצמן. כי להגשים את עצמך זה לצאת מאזור הנוחות שלך, ובמיוחד כשמדובר באיפור. זה לא סתם לייצר משהו, זה ממש לעמוד מאחורי הפורמולה, כי אם קורה משהו ללקוחה או שהיא לא מרוצה - את הפנים וזה ממש עולם ומלואו".
7 צפייה בגלריה
"התחתנתי בגיל מאוד מוקדם, הפכתי לאמא בגיל צעיר ועכשיו אני בשלב שבו אני מנסה להכיר את מור"
"התחתנתי בגיל מאוד מוקדם, הפכתי לאמא בגיל צעיר ועכשיו אני בשלב שבו אני מנסה להכיר את מור"
"התחתנתי בגיל מאוד מוקדם, הפכתי לאמא בגיל צעיר ועכשיו אני בשלב שבו אני מנסה להכיר את מור"
(צילום: זהר שטרית)
ואם העלינו את נושא המתחרות, אי אפשר שלא להתייחס לוויכוח הפומבי שהתרחש בין ממן ובין כוהנת קוסמטיקה אחרת – אלין כהן, לפני קצת יותר משנה. לאחר שממן השיקה סוג מיוחד של שפתון, כהן לא התרשמה ועקצה ברשת: "אני פונה כרגע לכל החפרפרות היקרות שצופות בסטורי הזה מעמוד בדוי, אני אתן לכן רשימה של כל המוצרים שעומדים לצאת, כדי שלא תאלצו לעבוד קשה מאחורי הקלעים כדי להוציא את המוצר לפני או לחקות אותי".
מה באמת קרה שם? תעשי לנו סדר.
"אני מכירה את אלין והיא ילדה מדהימה. אני חושבת שלפני שנתיים היא קיבלה ניהול לא נכון".
דיברתן ביניכן?
"לא, אבל אני אשמח לדבר. אני חושבת שהיא עושה עבודה טובה. מה שהיה בעצם זה סביב אריזה של מוצר פילינג לשפתיים. אני הוצאתי את הפילינג למכירה והיא אמרה שהיא תכננה להוציא גם כזה. אני לא יכולה לדעת מה בן אדם מתכנן בחיים שלו".
יש לך כבר רזומה מובהק של ראשוניות על כל מיני מוצרים שהוצאת.
"אני הראשונה שעשיתי את הטינט בארץ, הראשונה שעשיתי את הסבון גבות. כל מוצר שהוצאתי הפך ללהיט, אלפי הזמנות בכל לילה. החיים שלי ממש השתנו מאז".
השתנו מבחינה כספית?
"מבחינת הכול. בגלל שאני לא הולכת לתוכניות לשווק את עצמי ולא מתראיינת בהשקות, אנשים לא מבינים איזו מעצמה בניתי. מהעובדים שלי בחברה ועד ההזמנות, אני רואה את הביקוש למוצרים שלי, ואת הפניות שאני מקבלת מגורמים מאוד גדולים".
אז מה החלום באמת?
"וואו, מבחינת הקוסמטיקה החלום הוא להתרחב לעוד דברים ושיהיו חנויות על שמי בכל העולם. אני מאוד ריאלית, אני לא מדמיינת, וזו השאיפה".
7 צפייה בגלריה
"ניהלו אותי רבנים ורבניות שאמרו לי ש"שלום בית זה הכי חשוב'"
"ניהלו אותי רבנים ורבניות שאמרו לי ש"שלום בית זה הכי חשוב'"
"ניהלו אותי רבנים ורבניות שאמרו לי ש"שלום בית זה הכי חשוב'"
(צילום: זהר שטרית)
תוך כדי שהקימה והגדילה את האימפריה שלה, ממן גם הרחיבה את התא המשפחתי: ביוני 2018, כשהייתה רק בת 21, נולד לה ולבעלה בנם הבכור ג'וזף. בספטמבר האחרון נולדה בתם לואן אסתר. השילוב בין קריירה והורות בהחלט יכול לאתגר, כפי שיעידו לא מעט הורים. גם ממן מאשרת: "זה קשה. כשאת הופכת להיות אמא מעורבים הרבה רגשות אשם, ובשילוב עם קריירה תמיד יש תחושה שאת לא עושה מספיק. אבל אני מבינה שאני עושה את זה בשביל הילדים שלי, שיהיה להם עתיד כשהם יגדלו, ושיהיה להם את הבית שלהם. בארץ הכול נהיה מאוד יקר ובלתי ניתן להשגה, ומה שאני עושה היום זה עבור הילדים".
התחלנו לדבר על הילדים וכבר העיניים שלך נוצצות.
"כן, הילדים הם המהות שלי. בשביל מה אני עובדת כל כך קשה? כדי לתת להם את ההכי טוב. אני גם גדלתי בבית עם אמא קרייריסטית והיא בקושי גידלה אותי. כשהייתי קטנה מאוד כעסתי עליה אבל היום אני מבינה שהיא עשתה את זה מתוך אותה הבחירה שאני בוחרת".
יש ויתורים מצידך? איפה את משלמת את המחיר?
אני מוותרת המון על התא המשפחתי".
גם על עצמך?
"בהכול בגדול. מה אני יכולה לעשות? יש את החיים שאני רוצה לעומת החיים שאני צריכה לעשות כרגע. אני בן אדם מאוד ריאלי, אני מסתכלת על זה מהמקום של מה שהלב רוצה לעשות ומה שההיגיון צריך לעשות".
את במקום חדש בחיים שלך, עכשיו אחרי הפרידה. מה הלאה מבחינתך?
"אני רוצה להכיר את עצמי, התחתנתי בגיל מאוד מוקדם, הפכתי להיות אמא בגיל צעיר ועכשיו אני בשלב שבו אני מנסה להכיר את מור".
בגיל 26 את לא יודעת מי את?
"אני יודעת מי זאת מור שבארבע שנות הנישואים שלי שתקה המון. גם כי השפה הייתה שונה וגם כי הוא לא ממש הכיל אותי, הוא לא היה איש של שיחה".
7 צפייה בגלריה
"אני לא רוצה לחזור להיות הנערה בת ה-18 הרזה-רזה. אני אוהבת את המודל החדש שלי"
"אני לא רוצה לחזור להיות הנערה בת ה-18 הרזה-רזה. אני אוהבת את המודל החדש שלי"
"אני לא רוצה לחזור להיות הנערה בת ה-18 הרזה-רזה. אני אוהבת את המודל החדש שלי"
(צילום: זהר שטרית)
התחתנת מאהבה?
"התחתנתי מאהבה, מרצון מאוד גדול להקים משפחה. אני לא יודעת על עצמי הרבה, אבל מה שאני יודעת זה שאני בן אדם מאוד משפחתי, מאוד עתיק, מאוד אוהבת את המשפחה שלי, ואני זקוקה לזה. הלב שלי כרגע... מבחינתי זה מאוד קשה. די למה אני בוכה ככה?"
מפריע לך שרואים אותך בוכה?
"אנשים מבחוץ, אפילו חברות שלי, נוטות לראות בי בן אדם מאוד חזק. אני לא נוטה להישבר, בטח שלא לבכות בפניהן, אז אני תמיד שומרת על איפוק והייתי בטוחה שזה יקרה גם בריאיון הפעם אבל זה לא קרה".
איך ההורים שלך הגיבו לפרידה?
"בסופו של דבר כל אבא ואמא ירצו לראות את הילדים שלהם מאושרים, ואני מנסה לבחור את המילים שלי כי מעורבים כאן ילדים, אבל כשהם רואים שהבת שלהם לא מאושרת והכל בסוף נופל עליה, ושהיא שותקת הרבה כי אין שיחה ממש... לא הרגשתי אישה, לא ימי הולדת, לא יום נישואין, לא בלידות, אין התייחסות, הרגשתי שאני שקופה בבית. הגעתי למקום בחיים שאני מצליחה אבל חוזרת לבית ומשהו בו ריק. החלפתי מכוניות רק כדי לקבל קצת רגש, ואז הבנתי שאני בודדה! יש לזה שם, ולא ידעתי לקרוא לזה - בודדה".
אחרי המשבר לפני שנתיים, החלטתם לחזור, נכנסת להריון והבאתם עוד ילד. למה בעצם?
"מאוד ניהלו אותי הרבנים והרבניות שייעצו לי ששלום בית זה הדבר הכי חשוב, והחלטתי לתת לו צ'אנס. בסופו של דבר אנחנו אוהבים אחד את השני, זה מה שחשבתי אז, ואמרתי שאני מוכנה לעשות הכול, גם להביא עוד ילד. ואחרי הלידה של הבת שלי לואן, פירקנו. לא דמיינתי שזה יקרה, כשנכנסתי להריון השני הייתי בטוחה שעכשיו זה להזדקן ביחד, ומה שאנחנו מתכננים ומה שקורה בפועל זה שונה לגמרי".
מרגישה שנכשלת?
"אני מרגישה שיצאתי מהנישואים האלה בתחושת ניצחון כי אני יודעת שעשיתי הכול, אפילו להביא עוד ילד. עברו שנתיים מאז הפרידה הראשונה, ועשיתי הכול ואפילו יותר מדי. הרגשתי שאני רוקדת בפני עיוור שלא רואה אותי. הצלחתי סוף סוף לעשות משהו עד הסוף, עשיתי את זה! נלחמתי עד הסוף! אין אחד שיכול לקום ולהגיד שלא עשיתי מספיק. או כאלה שאוהבות לכתוב לי באינסטגרם שצריך לעשות עוד".
איך באמת מתמודדים עם התגובות ברשת, עם כל היועצים למיניהם?
"התגובות לגבי הגירושים מתחלקות. יש כאלה שכותבים 'חבל על הילדים' ו'מה יהיה עם הילדים', או כאלה שנותנים לי טיפים על שלום בבית. מאיפה אתם יודעים מה קורה מבפנים? לאנשים תמיד יהיה מה להגיד. לפני שנתיים אמרו שעזבתי אותו בגלל שלא היה לו כסף, וגם כשהתחתנתי איתו אמרו שזה בגלל הכסף. אני וגם הוא יודעים שזה נגמר בגללו, לא בגלל הכסף. אני התחתנתי עם הנשמה של הבן אדם ואם אני מצליחה, מבחינתי זו גם ההצלחה שלו".
איפה היחסים ביניכם עומדים היום?
"הוא אבא טוב, וזה הדבר שהכי חשוב לי. כרגע כל המאמצים שלי מתרכזים בזה שהיחסים בינינו יהיו טובים".
אז לא מדובר בגירושים 'מלוכלכים'?
"אני מבחינתי, אעשה הכל כדי שהוא יהיה מאושר, כי כשהוא מאושר הילדים שלי מאושרים. אין לי עניין לדכא אותו, יש לנו ילדים ואנחנו לנצח נהיה במערכת יחסים, זה לא נגמר".
הרבה פעמים אומרים שאת סיפור סינדרלה, את מרגישה את זה?
"כן, אבל סינדרלה של 2022, עם חליפת עסקים, פחות שמלות".
7 צפייה בגלריה
"עשיתי הכול כדי להציל את הנישואים האלה, עד כדי כך שכל הסביבה שלי אמרה שאני עושה יותר מדי"
"עשיתי הכול כדי להציל את הנישואים האלה, עד כדי כך שכל הסביבה שלי אמרה שאני עושה יותר מדי"
"עשיתי הכול כדי להציל את הנישואים האלה, עד כדי כך שכל הסביבה שלי אמרה שאני עושה יותר מדי"
(צילום: זהר שטרית)
צילום: זהר שטרית
סטיילינג: דניאלה קפלוטו (לסוכנות Artbook)
איפור: אילנה פיצ'חזה
שיער: ערן אוחיון
ע. שיער: דניאל מושייב
הפקה: ערן רחמני
יחסי ציבור: מאיה זאנה
לוקיישן: הסטודיו בנגה (ניצנה15, יפו)
לבוש:
לוק שער: בלייזר - מנגו
לוק 2: מעיל תכלת עם פרווה - זארה
לוק 3: שמלה ורודה - אלון ליבנה
לוק 4: חליפת פסים - Parlez De Vous, נעליים - זארה