רגע לפני ליל הסדר, תפסנו את מושיק ושירן רוט להפקה זוגית ומיוחדת לחג הפסח. בניגוד למה שהייתם חושבים (או לפחות מה שאנחנו חשבנו), דווקא השף עטור כוכבי המישלן לא מארח ולא מבשל בחג. "נו, המרוקאית משתלטת", צוחקת שירן ומודה שבהתחלה היה למשפחה שלה קצת קשה עם המחשבה ששף מצליח כל כך מגיע לאכול. "הדודות שלי ואמא שלי נלחצו כשמושיק הגיע לארוחות, ואני אמרתי להן שהן משאירות לו אבק במטבח שלהן".
8 צפייה בגלריה
(צילום: טל חמדי)
נעשה רגע תזכורת עבור מי מכם שלא עוקבים: מושיק רוט (50), הוא השף הישראלי היחיד שהייתה לו מסעדה שזכתה לדירוג של שני כוכבי מישלן. והוא בכלל לא התכוון להיות שף. בגיל עשרים פלוס הוא עבר להולנד עם אשתו הראשונה, אלס, אותה הכיר באילת. לאורך השנים הוא גידל איתה את ילדיה מנישואים קודמים, והשניים לא הביאו ילדים משותפים לעולם (אלס מבוגרת ממנו בכמעט 20 שנים). אחרי שהפך לשם דבר בהולנד, הטלוויזיה הישראלית גילתה אותו והוא הפך למשתתף קבוע. תחילה ב"משחקי השף", כיום ב"המסעדה הבאה", ובין לבין גם בריאליטי "היחידה".
את אשתו שירן (36) הוא הכיר שנה וחצי אחרי שהתגרש מאלס, כשהבין שמשאת נפשו היא ילדים. "הייתה נקודה ספיציפית שבאמת פחדתי. אתה לא רוצה להתעורר בגיל 60 ולהיזכר שלא הבאת ילדים לעולם. התעוררתי באמצע הלילה ושאלתי את עצמי 'איך אני עושה את זה עכשיו?' הלכתי לגרושתי ודיברתי איתה על זה. בחודשיים הראשונים זה היה מאוד קשה לשנינו אבל כשיש הבנה שזה בא מהמקום הנכון, מבינים שהחיים נמשכים".
רוט ממשיך: "אני חושב שבסופו של דבר גם את פרק א' סיימתי במקום הכי טוב שיש. אלס היא חברה שאני מדבר איתה פעם בשבוע וכשגרנו באמסטרדם היא הייתה מגיעה אלינו הביתה, היא מכירה את הילדים שלנו. בערב האחרון שלנו באמסטרדם יצאנו כולנו לבלות".
שירן: "בימי הולדת היא שולחת לי מזל טוב ובחגים. כל אחד המשיך הלאה. זה הכי בוגר שיש. מושיק פירק את הזוגיות שלו כי הוא רצה משפחה".
מושיק: שנה וחצי אחרי, ביום שהכרתי את שירן האמנתי שזה יכול לקרות, שאני יכול להיות אבא".
8 צפייה בגלריה
"עד היום אני אומר לה שאני אוהב אותה יותר"
"עד היום אני אומר לה שאני אוהב אותה יותר"
"עד היום אני אומר לה שאני אוהב אותה יותר"
(צילום: טל חמדי)
איך באמת הכרתם?
מושיק: "הכל התחיל כשהגעתי לארצות הברית במסגרת נסיעת עבודה. אחרי תקופה מסויימת היא הגיעה לאמסטרדם בפעם הראשונה ואז היא גם בישלה לי בפעם הראשונה".
ומי התחיל עם מי?
שירן: "אני יכולה להגיד לך שאני הגבתי לו באינסטגרם על מה שהוא העלה"
מושיק: "ואני התחלתי איתה. זה לא רק שהיא הגיבה על מנה, ברגע שדיברתי איתה בטלפון ומשם זה עבר לשיחת וידיאו ומשם לפגישות, הכל היה בידיים שלי, כל הדחיפה הזו, עד הרגע של החתונה. עד היום אני אומר לה שאני אוהב אותה יותר".
שירן: "אני חושבת שאני אוהבת אותו יותר".
שירן, את גם התפרסמת בעצם בעקבות הזוגיות בן לילה. איך זה הרגיש מהצד שלך?
"אמרו שאני איתו בגלל הכסף, שאלו מה אני עושה איתו, אמרו שאם הוא לא שף מפורסם, אז לא הייתי הולכת איתו... אני לא חושבת שאני צריכה לתת מענה לזה, כי אני שלמה עם המקום שלי. לי ולמושיק יש קשר מושלם, הוא אהבת חיי. יש בינינו תקשורת מדהימה שאני מאחלת לכל זוג. לפני שהכרתי את מושיק גרתי בארצות הברית ולא הייתי מודעת לפרסום שלו בארץ, קיבלתי את זה בנסיעות שהיינו עושים לכאן. אני מודה שבהתחלה היה לי קשה".
פער הגילאים ביניכם הלחיץ אותך?
"לא, בכלל לא. אין שום פקטור. נכון שיש בינינו פער של 14 שנה, אבל אין לזה משמעות".
מה אנחנו לא יודעים על מושיק?
"שהוא רגיש...סתם! כל הזמן חושבים שהוא כזה חמוד, הוא לא כזה חמוד. כשאנחנו מתווכחים אני אומרת לו שכולם צריכים להבין שהוא לא כזה חמוד כמו שהוא מצטייר על המסך, הוא לא תמיד כזה מאמי".
8 צפייה בגלריה
"אתה לא רוצה להתעורר בגיל 60 ולהיזכר שלא הבאת ילדים לעולם"
"אתה לא רוצה להתעורר בגיל 60 ולהיזכר שלא הבאת ילדים לעולם"
"אתה לא רוצה להתעורר בגיל 60 ולהיזכר שלא הבאת ילדים לעולם"
(צילום: טל חמדי)
אתם מוצאים זמן אחד לשנייה במהלך השבוע?
שירן: "אני תמיד בוכה שאני לא רואה אותו, אבל הוא תמיד מצליח למצוא את הזמן בשבילי. זה פיקים כאלה. אתה רגיל לא להיפגש בגלל העומס ופתאום יש לך געגוע. למרות שאני חושבת שזה טוב למערכת יחסים, שומר על הגחלת. זה יוצר געגוע תמידי".
את הילדים שלהם, שייה וארי, הם עוד לא חושפים ברשתות החברתיות. מושיק מתייחס לזה בהומור: "עד שלא נקבל איזה קמפיין... ואז אני אגיד סבבה". אבל האמת, כמו תמיד, היא קצת יותר מורכבת מזה. שירן, שספגה לא מעט מחצי הביקורות והטוקבקים, מבהירה שמבחינתה שם עובר הגבול. "כשהתחתנתי עם מושיק נחשפתי לתגובות של אנשים - ועם זה אין לי בעיה, כי אני גם משתדלת לא לקרוא ואני שלמה במקום שלי. אבל אם אני אחשוף את הילדים ואקבל רוע - כמו שלפעמים קורה - אני לא חושבת שאני אצליח להתמודד עם זה".
איך באמת נראים החיים האמיתיים עם שני ילדים?
"מקלחות, הרדמות, לחץ, ישראל ווייב אחר לגמרי מאירופה, כאן זה קצב שונה לגמרי, אבל אנחנו לא מתלוננים. אנחנו נהנים מאוד מהחזרה שלנו לארץ, אני בכל אופן".
נכון, חזרתם לארץ בשיא הקורונה.
"בסך הכל זה עבר בסדר גמור. בניגוד לזוגות אחרים שלא שרדו את התקופה, אותנו זה דווקא חיבר. אל תשכח שחמש שנים מושיק לא היה איתנו בבית. את מתחתנת עם שף ואת צריכה להבין שאין מישהו איתך ביום יום, מלבד שבתות. ובקורונה קיבלנו אותו קצת, נהנינו מאבא בבית".
8 צפייה בגלריה
"אלס היא חברה, אני מדבר איתה פעם בשבוע"
"אלס היא חברה, אני מדבר איתה פעם בשבוע"
"אלס היא חברה, אני מדבר איתה פעם בשבוע"
(צילום: טל חמדי)
שינוי גדול נוסף שקרה בבית משפחת רוט בשנה האחרונה, הוא אחד שאי אפשר לפספס. השף המצליח הוריד כ-80 קילוגרמים ממשקלו, אחרי שעבר ניתוח ממש לפני ליל הסדר אשתקד. "הוא הטיל עלי פצצה ערב לפני ליל הסדר, וזה אצלי בבית! מי יבשל?", אומרת שירן בחיוך, אבל מסתבר שהיא אכן לא ידעה דבר.
"זה תהליך שלמעשה התחיל עוד בהולנד, אבל בגלל הקורונה זה התעכב, גם בית החולים שהייתי אמור לעבור בו את הניתוח פשט את הרגל", מגולל מושיק את ההחלטה המשמעותית שלקח בחייו. "זה תמיד היה בתוכי שאני רוצה לעבור את השינוי הזה. ברגע שהתחתנתי והילדים נולדו, וההבנה שאתה רוצה לחיות בשבילם, אתה מבין שאתה כבר לא מרכז החיים. השמש זה המשפחה, שירן, שייה וארי, ואתה חלק מזה, ואתה סובב סביב זה. וכדי להיות שם בשביל הגרעין הזה, אתה צריך להיות בריא".
מושיק ממשיך ומבהיר שלאורך חייו, הקילוגרמים העודפים לא השפיעו עליו. "הרגשתי מעולה מבחינה בריאותית וגם עם איך שאני נראה, לא סבלתי מרגשי נחיתות אבל הילדים מתחילים לרוץ וקשה לך לשבת איתם על הרצפה. קשה, אתה מזיע. אז לקחתי את ההחלטה כשחזרנו לארץ, חצי שנה אחרי שהגענו לכאן, בלי שאף אחד ידע ואפילו לא סיפרתי לשירן - עד שבוע לפני הניתוח. עד שהרופאה המרדימה רצתה להכיר את אשתי, ורק אז סיפרתי לשירן. עברתי את כל התהליך לבד".
למה בעצם?
"רציתי את זה כל כך ואמרתי לעצמי שאם אני רוצה לשלוט בזה ב-100 אחוז אף אחד לא יוכל להתערב לי בזה. שירן פתאום הייתה יכולה להגיד לי 'איך אתה עושה את זה רגע לפני פסח?'"
8 צפייה בגלריה
"הניתוח של מושיק עשה טוב לזוגיות שלנו"
"הניתוח של מושיק עשה טוב לזוגיות שלנו"
"הניתוח של מושיק עשה טוב לזוגיות שלנו"
(צילום: טל חמדי)
כמה ירדת?
"ירדתי שמונים קילו. אני עדיין יכול לאכול הכל, אבל לא יכול לאכול הרבה. אני יכול לאכול 2-3 ביסים. אני מזמין למשל דג שלם במלח רק כדי לחוות את הטעם, אני אוכל חמישית ממנו ולא יכול לאכול יותר".
נהנה עדיין מאוכל? בכל זאת זו גם העבודה שלך.
שירן: "קשה לו".
מושיק: "כן, אבל זה תהליך פסיכולוגי, אני חייב להגיד שזה לא פשוט. אני מאוהב ביצירה ובאוכל והטעם לא השתנה לי, אני גם חושב שהוא התחדד לי. פעם אוכל היה בשבילי תאווה והיום הוא הנאה".
האוכל שלט בך?
"האוכל שלט בי, היום אני שולט בו".
שירן, איך זה נראה מהצד שלך?
"קשה לו. לפעמים הוא רוצה והוא מתבאס שהוא לא יכול לאכול אבל זה משהו שהיה צריך לקרות עוד לפני שהוא הכיר אותי, בשביל הבריאות שלו. כל הזמן ציינתי בפניו את זה שיש לו אחריות עכשיו כשיש לו משפחה ושהוא חייב לעשות את זה. ציפיתי וחיכיתי ואני תומכת בתהליך הזה כמה שאני יכולה. יש לו קשיים פסיכולוגים, אבל בו זמנית שנינו מאוד אוהבים את השינוי. אוהבים את התוצאה. הניתוח שלו עשה טוב לזוגיות שלנו".
היום הוא כבר יושב על הריצפה עם הילדים?
מושיק: "מה זה על הריצפה? היום אני עושה כל יום ספורט, כל יום מתאמן".
8 צפייה בגלריה
"כולם צריכים להבין שהוא לא כזה חמוד כמו שהוא מצטייר על המסך, הוא לא תמיד כזה מאמי"
"כולם צריכים להבין שהוא לא כזה חמוד כמו שהוא מצטייר על המסך, הוא לא תמיד כזה מאמי"
"כולם צריכים להבין שהוא לא כזה חמוד כמו שהוא מצטייר על המסך, הוא לא תמיד כזה מאמי"
(צילום: טל חמדי)
כאמור, רוט הוא כבר חלק בלתי נפרד מהתעשייה בישראל, מככב בתוכניות בפריים טיים, ובקיץ שעבר פתח עם שותפים ריזורט אירועים מפואר באזור התעשייה בעמק חפר בשם "קאי", הכולל שלושה מתחמי ענק. כמובן שהנושא לא חמק מעיניהם של המבקרים, שהרימו גבה על השף עם כוכבי המישלן שפותח אולם אירועים. "הכל טוב ויפה", אומר מושיק שמודע לסימני השאלה. "מהמקום שלי אני יכול להגיד שמאוד חשובה לי היצירה ובאמת לעשות אותה בצורה הכי פורה וללכת על החוויה הכי אקסטרימית שאני יכול לתת ללקוח. בסופו של דבר אנחנו נותנים 24 שעות של חוויה, ולא 5-6 כמו שהיה אצלנו כשאנחנו התחתנו ואני לא זוכר כלום. בשביל ליישם את הדבר הזה, צריך להיות לא פחות ממצוין ואין יום שאני לא מקבל הודעות מזוגות שהתחתנו".
אומרים שנורא יקר אצלך, יש הצדקה להוציא כל כך הרבה כסף על חתונה?
מושיק: "אני לא חושב שצריך להשקיע אצלנו יותר כסף מאשר אצל אחרים. המחיר הממוצע אצלנו למנה זה לא מה שחושבים, בכיוונים של 600 שקל וצפונה. זה לא שם. המחיר אצלנו נע בין 400-450 שקל, ויש את האקסטרה עבור נושא הלינה שמעניק חוויה של 24 שעות".
ושמעתי שאתה מגיע עכשיו לבורסה, תספר על זה קצת.
"אנחנו מנסים לצאת לדרך בורסאית, יצא תשקיף למקום וזה בתהליך. מעבר לזה, אני לא יכול לדבר על זה יותר מדי. אני רוצה לגדול, אנחנו רוצים לגדול בקצב, והיום הבורסה יכולה להעניק לזה תוקף".
כמה הכסף מדרבן אתכם?
"זה לא עניין של כסף. אני והשותפים שלי רוצים שקאי תהיה מעין 'ארבע עונות' נגישה, ריזורט אירועים נגיש. אני רוצה לפתוח עוד מקום בראשון לציון. קנינו עוד שטח ליד הקאי כדי לבנות שם עוד חדרים ללינה, כי קיים ביקוש גדול".
8 צפייה בגלריה
"מושיק חייב שתהיה לו עוד מסעדה. אני לא אוותר לו"
"מושיק חייב שתהיה לו עוד מסעדה. אני לא אוותר לו"
"מושיק חייב שתהיה לו עוד מסעדה. אני לא אוותר לו"
(צילום: טל חמדי)
אתה כבר כמה שנים חלק מהתעשייה, שם מוכר בכל בית בישראל. אתה מרגיש חלק מזה? מהמשחק?
"להשקות אני כמעט ולא הולך אם זה לא קשור אלי באופן אישי".
היום שף חייב להיות סלב כדי להצליח?
"אני לא חושב. תיקח לדוגמא את יובל בן נריה, שהוא לא עושה טלוויזיה והוא אחד השפים הכי מצליחים בארץ. ויש רשימה ענקית כזו. זה מתחלק לשתיים: יש להיות מסעדן טוב ויש להיות שף טוב. כדי להיות שף טוב אתה צריך להיות קריאייטיבי וליצור אוכל שאנשים יתחברו אליו ולדעת לספר את הסיפור. כדי להיות מסעדן טוב, צריך להכיל את הדמות הזו שנקראת שף וגם להיות איש עסקים מוצלח. אם אתה מוצא את השילוב של שניהם, אתה לא חייב להיות סלב, אתה פשוט מצליח".
תהיה לך עוד מסעדה?
"זה החלום, ואני מאמין שחלומות מתגשמים".
מתגעגע לזה?
"מאוד. זה אחד מהדברים שהכי בוערים בי. לבשל לאנשים, אני משתדל לעשות את זה כרגע בבית. לכל טבח, ובכוונה אני אומר טבח ולא שף ולא מסעדן, לכל טבח חסר לו את הרגע הזה שאתה יוצר, שאתה מכין עושה משהו שמישהו אחר נהנה ממנו".
שירן: "מושיק הוא באמת אומן, הוא יוצר מנות מדהימות. הוא חייב שתהיה לו עוד מסעדה. אני לא אוותר לו, הוא חייב עוד מסעדה".
8 צפייה בגלריה
"לי ולמושיק יש קשר מושלם, הוא אהבת חיי. יש בינינו תקשורת מדהימה שאני מאחלת לכל זוג"
"לי ולמושיק יש קשר מושלם, הוא אהבת חיי. יש בינינו תקשורת מדהימה שאני מאחלת לכל זוג"
"לי ולמושיק יש קשר מושלם, הוא אהבת חיי. יש בינינו תקשורת מדהימה שאני מאחלת לכל זוג"
(צילום: טל חמדי)
צילום: טל חמדי
סטיילינג, שיער ואיפור (במוצרי סופר פארם) שירן: גילי אלגבי
ע. איפור שיער: דניאל ברכה
סטיילינג מושיק: נופר נוריאל
הפקה: ערן רחמני
צילום וידאו: ירון שרון
ביגוד מושיק - כל הלוקים: ביג מן - נחלת יצחק 18 ת"א, נעליים - אלדו
ביגוד שירן:
לוק שער: שמלה אדומה - ג'ניפר קים
לוק 2: שמלה - עידן לרוס
לוק 3: חצאית - ג'ניפר קים, חולצה וגוזיה - זארה
לוק 4: שמלה - אסיה