אתמול (שבת), העלתה ריהאנה סרטון לטיקטוק ובו חשפה לראשונה את בנה המשותף עם אייסאפ רוקי. הכוכבת, שפתחה את האפליקציה למען מטרה זו, הגיעה לשישה מיליון לייקים בתוך שעה וקיבעה את מעמדה כסופרסטארית פעם נוספת.
לפי אתרים בחו"ל, הסיבה שריהאנה העלתה את הסרטון הייתה כדי להקדים את הפפראצי שצילמו תמונות של בנה בן החצי שנה (ששמו עדיין לא נחשף), ולכן גם נתנה לו את השם Hacked. מנגד, הבחירה שלה לעלות את זה בטיקטוק ולא באינסטגרם למשל, שם יש לה כבר 139 מיליון עוקבים - היא נושא מעניין בפני עצמו.
כבר לא מעט זמן שטיקטוק נחשבת לפופולרית ביותר בעולם, לאחר שהפכה לאפליקציה עם הכי הרבה הורדות בעולם עוד בשנת 2020. אלא שלהבדיל מהשימוש שעשו בה בתקופת מגפת הקורונה, שבה היא נחשבה לרשת של ילדים מתחת לגיל 18 או של "אנשים משועממים שרק רוקדים למצלמה", בשנים האחרונות היא שידרגה את מעמדה והפכה לרווחית בעולם ולקרקע פורה במיוחד עבור יוצרי תוכן שמחפשים קהל בינלאומי ואופציות לעשות עוד כסף.
עד כה ידענו שיוצרי התוכן הגדולים באמת בישראל, עושים כסף באינסטגרם. בין שמדובר בכוכבי רשת ישראלים שהתחילו ברשת (אוראל צברי, דניאל עמית, קווין רובין ועוד), ובין שמדובר בכאלו שעשו את המעבר מהמסך הקטן לדיגיטל (קורין גדעון, דנית גרינברג, מעיין אדם ושות). אבל כך או כך השורה התחתונה היא שאתה חייב להיות בטיקטוק. אם אתה לא שם, אתה לא קיים.
מי שהשכילו להבין את זה הם כמו תמיד הצעירים, ומתחת לרדאר (לפחות של בני ה-25 ומעלה), נוצרה קהילה של משפיענים שחיים רק שם, יצרו לעצמם קהל עצום וגורפים מיליוני לייקים על כל סרטון. ההכרה הזו כמובן מיתרגמת גם לכסף, אבל בעוד באינסטגרם השמות כבר מוכרים ואפשר לכמת את המכירות בזכות קודי קופון, בטיקטוק זה עובד אחרת וגם אם אתם בכלל לא מכירים את הכוכבים שם, הם עושים קופה רצינית – לפעמים הרבה יותר משמעותית מהמפורסמים הוותיקים. אז במי מדובר?

עמית מזרחי, בת 22. 488 אלף עוקבים, 27.8 מיליון לייקים

7 צפייה בגלריה
כתבת סוף שבוע טיק טוק עמית מזרחי
כתבת סוף שבוע טיק טוק עמית מזרחי
"זו עבודה מאוד קשה, את גם הקריאייטיב, המפיקה, הפנים, הכול. הכול תלוי בך". עמית מזרחי
(צילום: עמית נעים)
"העבודה שלי זה הרשת. לקח לי שנה וחצי עד שזה הפך למקור הפרנסה העיקרי שלי", היא מודה. "אנשים צריכים להבין שמדובר בהתמדה וזה לא בא בקלות. כשרק התחלתי לבנות את עצמי, זה היה לגמרי מסביב לשעון. בתקופת הצבא הייתי חוזרת הביתה במיוחד לצלם ולערוך סרטונים, לא מוותרת, ידעתי שאני צריכה להתמיד".
מזרחי, שהתחילה עם הטיקטוק לפני כמעט שנתיים, העלתה בהתחלה סרטוני ריקוד וטיפים אופנתיים, אך בהמשך הבינה שמדובר בקהל שמחפש משהו אחר. "טיקטוק התפוצצה כי היא הייתה פלטפורמה חדשה בתקופת הקורונה והיא הרבה יותר אותנטית. יש בה הרבה יותר פתיחות. אתה מרגיש שאתה בצ'ט עם עוד המון אנשים", היא מסבירה את האפיל.
"אני משתדלת מאוד להעלות כל יום לפחות סרטון אחד. פיתחתי קהילה של אנשים שמצפים לראות מה קורה איתי, והם דואגים אם אני לא מעלה. בגלל שההצלחה שלי קרתה בזמן הקורונה כשכולם היו סגורים בבתים, לא הייתי מודעת לכמות האהבה שאני זוכה לה עד שיום אחד הלכתי ברחוב בוגרשוב בתל אביב וניגשה אליי ילדה וביקשה להצטלם איתי. הייתי בשוק. גם עכשיו קורה שאני הולכת בקניון וחבורה של ילדים יצעקו לי ויבקשו להצטלם איתי".
מזרחי מודה שהחלום שלה הוא להיות שחקנית, אך המלהקים באודישנים עדיין לא מכירים אותה. מנגד, היא מתפרנסת יפה רק מהרשת. "הגעתי למצב שזה מקור הפרנסה שלי. זו עבודה מאוד קשה, את גם הקריאייטיב, המפיקה, הפנים, הכול. הכול תלוי בך".
איך בכל זאת הופכים לכוכבים בטיקטוק? למה דווקא את?
"אני מאוד תחרותית כלפי עצמי, מנסה להתעלות כל פעם מחדש. אני גם לא נופלת אם סרטון שלי לא מצליח. לדעתי יש מקום לכולם - אם את מביאה את הייחודיות שלך, ואין עוד אחת כמוני. אוהבים אותי גם אם יהיו עוד 20 אנשים שעושים תוכן דומה, אבל הם לא אני. בסוף זה אם אנשים מתחברים אלייך".

עידן שלו, בן 21 (366 אלף עוקבים, 15.5 מיליון לייקים)

7 צפייה בגלריה
כתבת סוף שבוע טיק טוק עידן שלו
כתבת סוף שבוע טיק טוק עידן שלו
"אנחנו ה'גאליס' של הילדים האלה, הם חוזרים הביתה וזה מה שהם רואים". עידן שלו
(צילום: אורן זיו )
"אני יחסית מהחדשים, רק שנה וחצי באפליקציה. אני שחקן, שיחקתי בקאמרי ובתיכון למדתי בתלמה ילין, הגעתי מעולם קצת שונה. על הבמה הייתי מפורסם בקרב בני 60 פלוס, ואז פתאום מחכים לי מחוץ לבית עשרות ילדים".
זה עוזר באודישנים להיות כוכב טיק טוק?
"כרגע זה לא מרגיש כך, אני לא מקבל יחס שונה בגלל שאני מפורסם ברשתות החברתיות. אבל היתרון של הטיק טוק הוא שזו פלטפורמה שבה אני לא מחכה לאף אחד שיגיד לי שאני מתאים לתפקיד. אמרתי לעצמי שאני מספיק טוב, יש לי מוח יצירתי, אז פאק איט, אני אעשה את זה".
שלו גם מסביר למה כוכבי טיקטוק הם כבר מזמן לא "הדבר הגדול הבא", אלא אלילי הנוער לכל דבר ועניין. "רוב הילדים חוזרים הביתה ולא פותחים טלוויזיה, הם נכנסים לטיק טוק. אנחנו ה'גאליס' של הילדים האלה, הם חוזרים הביתה וזה מה שהם רואים.
"אני משתדל להעלות סרטון אחד ביום, וזו עבודה מאוד תובענית. אתה תמיד רודף אחרי הרלוונטיות. אני לא יורד מסרטונים של 100 אלף צפיות. הפרופורציות משתנות בין טיקטוק ואינסטגרם ויותר קל לעקוב אחרי פרופיל בטיקטוק, יש כמות מטורפת של אנשים. יש לי עשרות סרטונים של למעלה ממיליון צפיות".
שלו אמנם השתתף בכמה פרויקטים מוכרים, בהם בסדרה "לבד בבית" ובקליפ "קופידון" של אגם בוחבוט, אבל הוא הראשון להבהיר שכוח הפרסום בטיקטוק. "אנשים לא מבינים איזה פרסום זה הטיקטוק, הכוח של יוצרי התוכן המוערכים הוא עצום וגם המפרסמים התחילו להבין את זה. הבינו שבמקום לשלם מיליון שקל לפרסומת, הם יכולים לשלם ליוצרי תוכן, לחבר אותנו יחד, להגיע לקהלים שונים ובום. וככה הם השיגו חשיפה הרבה יותר גדולה תמורת הרבה פחות כסף מפרסומת לטלוויזיה".
@idan_shalva ובזה נסגור את הטרנד הזה 💀….יאלה הלכתי לשתות תקפה פרסום ממומן בשיתוף @nescafe.il ♬ צליל מקורי - MAR__SHALVA
פרסומת של עידן שלו בטיקטוק
בכסף שהרוויח, שלו מספר שקנה לעצמו את רכב החלומות ("בלי לבקש שקל מההורים"), הוא טס ברחבי העולם ומבלה כאוות נפשו.
מי שכן הצליחה לעשות את המעבר מכוכבת טיקטוק לאושיה בביצה, היא שחר חיון (359 אלף עוקבים, 7.6 מיליון לייקים), שהתפרסמה לראשונה ברשת החברתית אך מאז הפכה כבר לשם בפני עצמה (ואף קיבלה שער במדור זה) ואוחזת בן זוג מפורסם – און רפאלי. "הרומן שלי עם טיקטוק התחיל כשהצטלמתי לחברת בגדים ושיגעו אותי לפתוח טיקטוק, זה היה לפני שנה וחצי. עשיתי סרטון אחד מצחיק כי זה האופי שלי ואז היה קטע סאונד ויראלי של מישהי מבוגרת שצעקה, ועשיתי לזה ליפסינק וזה הגיע לחצי מיליון צפיות בתוך שבוע בלבד.
"היום סרטונים שלי מגיעים למאות אלפי צפיות, ויש לי סרטון שחצה את רף 5 מיליון הצפיות. זה בהחלט נותן לי דרייב להמשיך וליצור תוכן לטיקטוק".
7 צפייה בגלריה
שחר חיון שער
שחר חיון שער
"צריך לזכור שלא כל דבר אפשר לקנות בכסף, במיוחד אם זה אומר שאני עלולה לאבד מהאותנטיות שלי". שחר חיון
(צילום: שי פרנקו)
איך טיקטוק שינה את הקריירה שלך?
"תמיד הייתי הדוגמנית היפה, וככה חשבתי שאני צריכה להיות, אבל כשנכנסתי לטיקטוק גיליתי שיש לי גם יכולות משחק וזה עזר לי לפתח צדדים באישיות שלי. היום אני הרבה יותר פתוחה, זו האני האמיתית ולשמחתי זה גם עובר מסך. אני חושבת שאני גורמת להרבה בנות להרגיש בנוח, שגם דוגמנית יכולה להשתטות ולעשות סרטונים מצחיקים, זה נותן הרבה ביטחון למי שצופה בי".
זה עוזר לקריירה?
"אני לא אשקר, אני מרגישה כאילו כיכבתי בארבע הסדרות הכי מצליחות על המסך. אנשים מזהים אותי בזכות הטיק טוק, מכל הארץ, מכל המגזרים".
מה סוד ההצלחה?
"לטיק טוק יש אלגוריתם מאוד פשוט. בחמש השניות הראשונות אתה צריך לעניין את העוקב, לגרום לו להישאר בסרטון שלך. אם אתה יודע איך לעשות את זה - אתה בדרך הנכונה. צריך לזכור תמיד שכשאתה עושה דברים בצורה אותנטית וכמה שיותר טבעי, זה עובר מסך וזה מה שהקהל מחפש היום".
ובואי נדבר על כסף.
"בטיק טוק שלי אני משווקת ועושה שיתופי פעולה מאוד ספציפיים. מדובר בקמפיינים שאני מרגישה איתם בנוח, כאלו שאני חושבת שהמסר יועבר בצורה אותנטית. כבר ביטלתי קמפיין כי לא התחברתי אליו ולא חשבתי שהוא מתאים לערכים שאני מביאה, צריך לזכור שלא כל דבר אפשר לקנות בכסף, במיוחד אם זה אומר שאני עלולה לאבד מהאותנטיות שלי".
גם חיון וגם שלו מבהירים כי הטיקטוק השתנה בשנה-שנתיים האחרונות ומי שהבין את זה בזמן – יהיה זה שיישאר אחרון. "הטיקטוק עכשיו בשיא שלו. בהתחלה אנשים התביישו להגיד שיש להם כי זה היה מגוחך, 'אנשים רוקדים' - זה היה הסטריאוטיפ. אבל בקורונה הייתה קפיצה מאוד גדולה ליוצרי תוכן והיא הפכה למקום שאפשר לתת בו ערך מוסף", אומר שלו וחיון מחזקת: "צריך לזכור לגבי טיקטוק שזה מזמן לא רק אנשים שרוקדים או עושים דברים ילדותיים. זה עולם ומלואו, וכדאי מאוד להיות שם כי לשם העולם הולך, וצריך להשאיר מאחור את הדעות הקדומות".
כוכב מיינסטרימי אחד לפחות שהבין את הפוטנציאל בהגדלת החשיפה שלו הוא טום באום (76 אלף עוקבים, 1.8 מיליון לייקים), שבפור יו שלכם תוכלו לראות אותו גם עושה חיקויים, מעלה סרטוני שיעורי משחק עם חברות מפורסמות וגם מפרסם מוצרי ניקוי.
7 צפייה בגלריה
שיק שוק
שיק שוק
שיק שוק
(צילום: אמיר מאירי)
"באינסטגרם ובפייסבוק אתה מעלה תוכן לאנשים שבוחרים לעקוב אחריך ולצרוך את התוכן שלך. בטיקטוק זה לא עובד ככה. העוקבים זה לא באמת פקטור והתוכן שלך יכול להגיע לכולם אם הוא טוב. סרטון שלך יכול להגיע לפור יו בישראל ויכול להגיע גם לפור יו העולמי, כמו שלי קרה, והיו לי שני מיליון צפיות.
"אני יכול לספר לך שאני הולך ברחוב ואנשים יעצרו אותי ויזהו אותי מהטיקטוק ולא מערוץ הילדים, או מ'המרוץ למיליון', אנשים שלא בחרו לעקוב אחריי. הטיקטוק זה כמו טלוויזיה - אני מופיע להם על המסך בלי שהם יודעים מי אני. זה לא כמו באינסטגרם שהעוקבים שלי הם אנשים שכבר כבשתי את ליבם ובחרו לעקוב אחרי התוכן שלי".
בוא נדבר על כסף בטיקטוק.
"קמפיינים בטיקטוק הם ייעודיים רק לשם. לאחרונה התחלתי לעשות את זה וזה שונה מאוד כי אין הבטחה שהסרטון יגיע למספר צפיות מסוים. זה אלגוריתם שאין לך שליטה עליו. באינסטגרם אני יכול לדעת פחות או יותר כמה צפיות יהיו לסרטון כזה. וכן, זה קצת מלחיץ אבל הלקוח מודע לזה. באינסטגרם אתה מתחייב למספר מסוים של צופים, ובטיקטוק אתה לא יכול להתחייב. בטיקטוק הסרטונים שלך מגיעים לאנשים שלא עוקבים אחריך, זה יכול להגיע לכל אחד ולכל מקום, הטווח הוא הרבה יותר רחב וגם - בטיקטוק הסרטון שלך נשאר בפיד".

עומר לוי, בת 25 (209 אלף עוקבים, 6.8 מיליון לייקים במצטבר)

7 צפייה בגלריה
כתבת סוף שבוע כוכבי טיק טוק
כתבת סוף שבוע כוכבי טיק טוק
"צריך להבין שטיקטוק זו תורה שלמה שצריך לנתח, לראות ולהבין מה הכי עובד ומה לא". עומר לוי
(צילום: סטודיו מאיסה )
"לפני שנהייתי כוכבת טיק טוק במשרה מלאה הייתי משווקת דיגיטלית. בצבא הייתי קצינה שלישה של גדודים. כשהשתחררתי, התחלתי כמשווקת דיגיטלית, ואחד המנהלים המליץ לי לבנות לעצמי קהילה בטיקטוק. בהתחלה לא הבנתי למה שאנשים ירצו לעקוב אחרי ולאט-לאט התחלתי גם להעלות סרטונים. תוכן הומוריסטי, הרבה ליפסינק וטרנדים שהיו חזקים והייתי מגיעה לעשרות אלפי צפיות".
לוי מבהירה שיש לה גם חשבון באינסטרם, אך היא מתייחסת אליו אחרת. "אני מעלה לשם סטורי כל יום ומעדכנת בזמן אמת על החיים שלי. האינסטגרם הוא יותר אישי והטיקטוק הוא הטלוויזיה של היום. יש מצב שאם ילד ילך ברחוב הוא לא יזהה את שלומית מלכה והוא כן יזהה את דניאל יונה. כל מקום שאני אלך אליו יש אנשים שיזהו אותי. טיק טוק עשה כאן מהפכה מטורפת, הכניס את הווירדים ואנשי השוליים והפך אותם ל'אין'.
"עבורי, הטיקטוק טיפל בעניין של ביטחון עצמי. ההערכה העצמית שלי הייתה ברצפה כשהייתי נערה ובצבא. מצאתי את עצמי בטיקטוק מרגישה הרבה יותר בנוח להשתטות ולחשוף את עצמי למיליוני צופים. בלי פילטרים, אפילו הפסקתי להתאפר בסרטונים שאני מעלה לשם. אנשים אוהבים טבעי. הקהל היה צמא לזה אחרי עידן האינסטגרם".
מתי זה עלה שלב?
"כשהתחלתי ללמוד מה אנשים אוהבים והפסקתי לעשות את מה שלא עבד. צריך להבין שטיקטוק זו תורה שלמה שצריך לנתח, לראות ולהבין מה הכי עובד ומה לא. אני הבנתי שמה שהכי חשוב הוא לגרום לאנשים להזדהות עם רגש מסוים כמו עצב, שמחה ואפילו עצבים.
"אני יכולה ללמד אחרים מה עובד יותר ומה פחות אבל צריך לזכור שבטיקטוק אין דבר כזה 100 אחוז. זה אף פעם לא מדויק אבל להפעיל רגש אצל אנשים זה משהו שעובד".
בואי נדבר תכלס. איך זה מתגמל אותך כלכלית?
"אני זוכרת את הרגע שהחלטתי שאני כל כולי בטיקטוק, החלטתי לעזוב את העבודה היומית שלי וגם אם זה היה אומר לבזבז את כל החסכונות, לקחתי החלטה אמיצה. מצאתי את עצמי מצלמת ועורכת סרטונים כל היום. המטרה שלי הייתה להיות יוצרת תוכן ולהרוויח כסף, והצלחתי. לשמחתי זה קרה בתוך שלושה חודשים".

יובל מידן, בת 22 (460 אלף עוקבים, 7 מיליון לייקים)

7 צפייה בגלריה
כתבת סוף שבוע טיק טוק עמית מזרחי
כתבת סוף שבוע טיק טוק עמית מזרחי
"מצאתי דרך לפזר את כל השטויות שלי לכל העולם, בלי להיות מכורה". יובל מידן
(צילום: עמית נעים)
"הטיקטוק בשבילי זו דרך להביע את כישרון המשחק שלי. כל החיים התעניינתי במשחק והייתי במסגרות של תיאטרון. היום אני חלק מ'מיומנה'", מספרת מידן, וממשיכה לספר בכנות: "הייתי אנטי טיקטוק עד שנהיו לי 470 אלף עוקבים. לא השקעתי בזה בכלל, רוב הסרטונים שלי שהצליחו כבר היו קיימים אצלי בטלפון וזה פשוט היה לפרסם את זה".
מידן גם מתייחסת לחלק הפחות מדובר בשימוש באפליקציה: "אני מודה שקשה לי עם טיקטוק, זה פשוט מלחיץ אותי, מכניס אותי לחרדות, לדריכות בגלל כמות האהבה והלייקים. קשה לי גם שאנשים חיים דרך רשתות חברתיות, אנשים תקועים שם, ילדים נחשפים לדברים לא נעימים".
כלכלית זה עוזר?
"תמיד התנגדתי לקבל כסף, אני לא רוצה לעבוד בזה. אני יודעת שזה מאוד יכול לעזור אבל אני לא רוצה להיות משועבדת לטיקטוק, זה יכול להיות דבר מאוד תובעני.
"הסכמתי להיות חלק מזה כי בשנים האחרונות זה הפך לחלק מהמקצוע. רוב הסוכנים מבקשים שלשחקנים שלהם יהיה טיקטוק, זו עוד דרך להראות יכולות. אני מרגישה שהרבה אנשים מלוהקים לתפקידים כי יש להם הרבה עוקבים, אבל צריך לזכור שהעוקבים זה בונוס ו צריך להסתכל על הכישרון האמיתי".
מתוך הטיקטוק של יובל מידן
מידן מוסיפה: "אני יכולה להשתטות ואנשים עדיין יאהבו אותי, אנשים אוהבים אותנטיות וזה מה שגורם לאהבת הקהל כלפיי, בלי להתאמץ. אני חושבת שאני נקלעתי לסיטואציה, אולי יזמנו אותי לאודישן בגלל הטיקטוק, זה כלי מאוד גדול בשבילי כשחקנית". בניגוד לאחרים בכתבה, היא לא מתפעלת לעצמה את העמוד, אלא אמא שלה, והסיבה מאוד הגיונית עבורה: "אני לא רוצה להתמכר. בטיקטוק אתה יכול להשתעבד, לראות בזמן אמת אם אוהבים את התוכן שאתה יוצר ואני מצאתי דרך לפזר את כל השטויות שלי לכל העולם, בלי להיות מכורה".
להבדיל מהשמות הצעירים בכתבה, מתן פרץ (190 אלף עוקבים, 10.9 מיליון לייקים) הוא גבר בן 30 פלוס שהגיע לטיקטוק עם דעות קדומות. "אני הורדתי טיקטוק בתחילת הקורונה כשהתחילו הסגרים. עד אז הסתכלתי על זה כאפקליציה מוזרה, ילדות רוקדות ומה לי ולזה? אבל הייתי בפרויקט יוטיוב גדול מאוד שהתפרק ורציתי להביא את עצמי וליצור תוכן. התחלתי להעלות סרטונים וצחוקים על הקורונה. הייתי רגיל לחשיפה באינסטגרם שהיא מאוד ידועה ומובנית וגיליתי שטיקטוק זו רולטה רוסית. אתה אף פעם לא יכול לדעת מתי זה יקרה, רוב הזמן אנחנו מופתעים ואני גם לא חושב שאף אחד פיצח באמת את השיטה. אתה כמובן יכול להבין מה עובד ומה לא".
7 צפייה בגלריה
כתבת סוף שבוע כוכבי טיק טוק
כתבת סוף שבוע כוכבי טיק טוק
"נכנסו לי קמפיינים מהטיקטוק, שעל כל אחד אני יכול לקבל 6,000 ש"ח, שזה יותר ממה שהרווחתי בצהרון בחודש שלם. ואני עושה 4-7 קמפיינים בחודש". מתן פרץ
(צילום: סטודיו מאיסה )
ספר לי על הסרטון הראשון שלך שהגיע למיליון צפיות.
זה היה סרטון שעשיתי כשקמתי בבוקר ואני בתוך המיטה. ראיתי בחור שהעלה סרטון לטיקטוק שהוא פשוט אומר 'צהריים טובים' בהולנדית והחלטתי שאני אעשה גם כזה ופשוט צילמתי את עצמי אומר 'בוקר טוב חולון'. סרטון של כמה שניות. בשתיים בצהריים לא הפסקתי לקבל הודעות בווטסאפ על הסרטון הזה, ותוך שעות בודדות הוא היה על 300 אלף צפיות עד שהגיע למיליון".
"הכי הייתי רוצה שיזהו אותי מהבמה אבל היום אנשים באים להופעות שלי בגלל הטיקטוק, זו הסיבה שהם קונים כרטיס. בזכותי 90 אחוז מהסטנדאפיסטים בישראל פתחו את האפליקציה.
"אני זוכר שבהתחלה אני גם זלזלתי באינסטגרם וכשהגיע לאוזניי שטיקטוק זה הדבר הגדול הבא, אמרתי לעצמי שאני לא חוזר על הטעות הזאת, אני אכנס מוקדם. בהתחלה כולם בקהילת הסטנד-אפ בישראל זלזלו בי, אמרו שזה לא ימכור כרטיסים, שאני מבזבז זמן - וכל אלה שירדו עליי וזלזלו בי אוכלים היום את הכובע".
פרץ גם מתייחס לחופש הכלכלי שטיקטוק העניקה לו. "בזכותה אני לא עובד בעבודה רגילה. אני סטנדאפיסט, אז במקביל הייתי חייב לעבוד בדיי ג'וב כי לא כולם עדי אשכנזי או אדיר מילר, ועכשיו בזכות הטיקטוק התהליך הזה להיות סטנדאפיסט במשרה מלאה לוקח הרבה פחות זמן. לפני זה עבדתי בצהרון עם ילדים, ועזבתי את זה כי נכנסו לי קמפיינים מהטיקטוק, שעל כל אחד אני יכול לקבל 6,000 שקלים, וזה יותר ממה שהרווחתי בצהרון בחודש שלם. ואני עושה בין ארבעה לשבעה קמפיינים בחודש.
"טיקטוק נתן לי את היכולת להוציא את מי שאני החוצה. הייתי בחמישה ראיונות עבודה במשרדי פרסום שלא קיבלו אותי כי 'אני לא מספיק יצירתי', וכל אלו שלא קיבלו אותי לעבודה משלמים לי עכשיו עשרות אלפי שקלים כדי שאני אעשה להם קריאייטיב".
@matanperetz

אני כאן בשבילכן בנות.

♬ צליל מקורי - Matan Peretz
מתוך הטיקטוק של מתן פרץ