"זו תקופה שעושה לי סלט בבטן", מודה רועי סנדלר. "אני עושה מוזיקה כבר 11 שנים, התחלתי כשהייתי בן 14, ואני חושב שעכשיו אני הכי בשל מבחינת היצירה, המילים והעקביות. זה סוד המפתח במקצוע שלנו, במיוחד היום כשיוצאים כל כך הרבה אמנים ושירים, אחרי שבועיים שיר חדש הופך לישן. כל הזמן צריך לחדש ולגוון, ואני חושב שאני עושה את זה ממש טוב".
יש להודות שעד לאחרונה סנדלר היה מוכר בעיקר כבן הזוג של אנה זק. הוא אמנם היה מוזיקאי בפני עצמו - את אלבומו הראשון הוציא כשהיה בן 17 - אבל הפריצה הענקית של זק וההצלחה לה היא זוכה בשנים האחרונות העפילו על פועלו ושמו אותו מעט בצילה. בינואר השנה, השניים נפרדו אחרי שלוש וחצי שנות זוגיות שכללו גם מגורים משותפים במגדל יוקרה בתל אביב. הם היו אמורים לטוס ביחד לחופשה רומנטית בתאילנד, אבל ביטלו הכל וסנדלר עזב את הבית וחזר לגור אצל הוריו.
הפרידה אולי העציבה את המעריצים אבל ייתכן ונתנה לסנדלר את החופש והשחרור לפרוץ קדימה בזכות עצמו. "כשאני בתוך משהו אני מאה אחוז בתוך זה, אם בזוגיות או במטרה שיש לי. ועכשיו המטרה היא לחשוף את המוזיקה כמה שיותר", הוא מצהיר. "להשמיע, לרגש ולשמח, להרגיש אינטראקציה עם הקהל. הרבה יותר קל לי עכשיו כי אין לי מישהו בחיים שאני מתחלק איתו בדברים, בנשמה שלי, באנרגיה שלי. האנרגיה שלי נורא ממוקדת".
8 צפייה בגלריה
שער Pplus - רועי סנדלר
שער Pplus - רועי סנדלר
רועי סנדלר
(צילום: אור דנון)
נשמע שהפרידה הזאת עשתה לך טוב באיזשהו מובן. "ברור שפרידה זה משהו שנורא משפיע עליך, לפעמים לטוב ולפעמים לרע. ברוך השם זה משפיע עליי לטובה, כי אני מאמין שכל פרק שנגמר בחיים צריך לחבק אותו, להודות עליו ולהמשיך הלאה. אין זמן לבכות על משהו שלא שלך. אני מרגיש שכל שינוי שאתה עובר, משפיע עליך".
איך השינויים האלו השפיעו עליך? "כשהתחלנו לצאת הגענו מעולמות שונים לגמרי, אנה עוד לא שרה בעברית ואני ממש הייתי בשיא היצירה שלי, ואז במשך ארבע שנים שמתי את עצמי בצד. אני כבן אדם, לא יודע לנתב את עצמי. האסרטיביות שלי זה משהו שאני לומד לעבוד עליו כי אני לא אסרטיבי בעליל. אני ממש עובד על זה.
"עכשיו זו חצי שנה ראשונה שאני - אני. לפני אנה גם הייתי בזוגיות, אז עברתי מזוגיות לזוגיות, ועכשיו אני מרגיש שיש לי את הזמן למקד את כל הכוחות במה שאני רוצה וכדי להטביע חותם. זה לוקח זמן, אבל אני לא חושב שיש דרך לברוח ממשהו שנכנס ויוצא מהחיים, יש דרך ללמוד מכל דבר שמגיע אליך, אז אני לומד".
8 צפייה בגלריה
שער Pplus - רועי סנדלר
שער Pplus - רועי סנדלר
מכנסיים: COS, ג'קט וינטג': אוסף פרטי, נעליים: h&m "אני חושב שבאתי לעולם כדי להשפיע"
(צילום: אור דנון)
ואכן, בחצי השנה האחרונה סנדלר זוכה להצלחה והכרה שלא ידע לפני כן: "השיר 'תזייפי אהבה' שיצא באפריל האחרון היה נורא אישי וכבר עשו לו 800 קאברים בטיק טוק, זה מטורף ברמות", הוא מספר.
"שיר אחר שיצא לפני חודשיים, 'מצאתי את האור', מספר על תקופת חרדות שעברתי בחיים, ואני כל הזמן מקבל עליו הודעות מאנשים, שהם מסתכלים על החיים בצורה מסוימת עכשיו כשהם שמעו את השיר. הוא סיכם תקופה וזה עוד ניצחון בשבילי. ויצא לי עוד שיר עם און רפאלי, שפרץ דרך הטיקטוק, העליתי סרטון ב-2 בלילה ויום אחרי זה קמתי ל-400 סרטונים. אין חוקים ואין דבר כזה הכי הצליח - יש להשפיע. אני עושה את המוזיקה שלי כי אני רוצה לראות את ההשפעה שלי על האנשים בבית".
עשית לא מעט שינויים מאחורי הקלעים בשנים האחרונות, מבחינת הצוות סביבך. הייתה לזה השפעה על הקריירה שלך? "זה עיכב אותי. אני מאוד חשוף וכל אדם שאני מכניס לחיים שלי יודע עליי הכול תוך שבועיים. למדתי לעדן את זה בתקופה האחרונה, אין לי כוח לתת לאנשים להיכנס לחיים שלי, לחשוף את הקלפים כל כך מהר ולהתאכזב אחרי חודשיים.
"עכשיו הכנסתי את כל המשפחה שלי לעסק, האחות בהופעות, האח בכספים, לכל אחד יש את התפקיד שלו ואין אינטרס לאף אחד, לכולם יש מטרה אחת וזה לראות את הדבר הזה קורה".
זה יכול להיות קצת מסוכן, לא? אצל אלין כהן למשל, העסק היה משפחתי וכשהיא לקחה צעד אחורה כולם התפזרו. "הם היו עסק מדהים והייתה שם התרסקות מיתוגית, אבל במוזיקה אתה לא בא למכור לאף אחד מוצרי טיפוח או שיער, אתה מוכר את הנשמה שלך. למשפחה שלי אין קשר למוצר, הם רק עוזרים לדברים לקרות עבורי".
8 צפייה בגלריה
שער Pplus - רועי סנדלר
שער Pplus - רועי סנדלר
חליפה ירוקה: אמריקן וינטג׳ "כל האמנים מרגיש לי שהתחילו אצלי בבית"
(צילום: אור דנון)
כפי שקורה בדרך כלל בתעשיית הבידור, עם ההצלחה מגיעות גם תופעות הלוואי כמו נוכחות תדירה במדורי הרכילות. יש סלבס שנהנים מכך, אחרים פחות. סנדלר שייך לקבוצה השנייה: "אנחנו חיים במדינה קטנה שאין מה לעשות, היא מתה על צהוב, ואם תשאל אותי אני הכי רחוק מזה. היום יש לי חשש אפילו לצאת עם ידידה שלי מהבית, כי אז אני קם בבוקר ומגלה שאני בזוגיות חדשה".
מצד שני, זה טוב שאתה מעניין. "זה נחמד, זה מגניב, אבל זה לא משהו שאני רוצה להתעסק איתו ולהתחיל להסביר ולתת תשובות לאנשים. גם עם האקסית שלי, בשנה הראשונה שלנו ביחד היו שואלים אותנו כל הזמן ולא ענינו עד שהבנו שהדבר הזה חזק מאיתנו. מאוד קשה לנהל זוגיות בעולם שלנו. אני חצי שנה אחרי הפרידה ועד היום בכל מקום שואלים ומתעניינים. זה חלק בלתי נפרד ממני ואני עונה באהבה גדולה, אבל ההתעסקות מוציאה הרבה אנרגיה".
הפרידה הייתה קשה עבורך? "עד שהפרידה הגיעה עברתי התגלגלויות וביום שהחלטתי לעזוב את הבית זה היה ממקום נורא שלם. מהיום שעזבתי - לא חזרתי, לא התקרבתי לבניין. אני מתנתק מהתקופה הזו, לא ממקום של כאב אלא מתוך רצון להסתכל קדימה. אני בן אדם מאוד רגשי וכשאני נכנס למשהו או חושב עליו, הרגשות שלי, לא יודע אם חונקות אותי אבל ישר עולות. אז לחזור אחורה, לבית ולדברים שהיו משותפים, ישר ניתקתי את הדבר הזה. אני לא יודע איך לקרוא לזה, זה לא כאב אבל זה מלמד. כל פרידה מלמדת אותנו".
למה נפרדתם? "אני חושב שהגענו למקום של מיצוי. הגענו למקום שהיינו מאוד אוהבים אבל לא יכולים לעשות טוב אחד לשנייה וזה בסדר גמור".
8 צפייה בגלריה
שער Pplus - רועי סנדלר
שער Pplus - רועי סנדלר
חולצה צהובה ומכנסיים שחורים: דיזל, נעליים - h&m "ברור שפרידה זה משהו שנורא משפיע עליך, לפעמים לטוב ולפעמים לרע. ברוך השם זה משפיע עליי לטובה"
(צילום: אור דנון)
טוב, בוא נדבר על זה שאתה ברשימת הרווקים הנחשקים שלנו! "זה מטורף, איזה כיף. זו גם פעם ראשונה שאני רווק כל כך הרבה זמן. זה כיף לדעת שאתה מעניין, אבל להגיד לך שמעניין אותי להיות נחשק או לא נחשק? לא יודע. אבל זה מאוד מחמיא לי".
מתחילות איתך הרבה בנות? "כן, האמת שמתחילות איתי לא מעט, גם באינסטגרם וגם ביומיום. זה נחמד, זה כיף. אני לא מקבל רק מבנות אלא גם מגברים. אין לי בעיה עם זה אבל אני לא שם".
זה מחמיא שגברים מתחילים איתך? "זה מחמיא שכל דבר מתחיל איתך, זה גם יחמיא לי אם סבתא או אמא יתחילו איתי. אתה צריך להיות נחמד לכולם".
אתה עונה להם? "לא, כי אני לא רואה סיבה לפתח שיח. אבל זה מחמיא, זה גם כיף לדעת".
8 צפייה בגלריה
שער Pplus - רועי סנדלר
שער Pplus - רועי סנדלר
"עדיין לא היה לי את הלהיט מדינה, אבל זה יגיע"
(צילום: אור דנון)
מה הבנות כותבות? ”האמת שהדבר שהכי מפריע לי זה שגם בחורות שהן נורא יפות, אני לא יודע אם מבחינה פנימית כי אני לא מכיר אותן, אבל חיצונית, הן שולחות דברים כל כך זולים, כמו פתאום תמונה של החזה. הדרך שהן מוותרות על הערך של עצמן זה משהו שגומר לי על הנשמה. כשאני מסתכל על נשים, אני מסתכל על האחיות שלי ואני הכי קטן בבית אבל תמיד שמרתי עליהן כמו ביצת זהב. אם גבר בן ארבעים היה מתחיל עם אחותי הייתי מעיף אותו. אני באובססיה מטורפת לאחותי".
אתה מגיב לבנות האלה? "אני אפילו לא פותח את התמונה. אני אומר לה 'בבקשה, אני מקווה שאני אהיה האחרון שתשלחי לו דבר כזה'. אם אחותי הייתה עושה דבר כזה הייתי שובר לה את שתי הידיים. אני טריפוליטאי של פעם, נשבע לך. אני הכי עתיק בעולם בראש. קשה לי להיחשף לדברים האלה. לעומת זאת, אני מקבל הודעות של 'יש דרך להתחיל איתך?' וזה נורא מצחיק. מה זה דרך? אנחנו בני אדם, אלו דברים שקורים בצורה הכי טבעית שיש".
אז לבנות שכותבות לך אין סיכוי לקבל תשובה חיובית? "אני כרגע בתקופה שאני נורא ממוקד אז קשה לי לתת למישהי להיכנס לי לחיים. בא לי להמשיך לישון עם הכלבה שלי, יש לי שתי כלבות שישנות איתי במיטה ואני שרוף עליהן, הן לא דורשות ממני בבוקר, הן לא מבקשות ממני בלילה, אני רוצה רגע להתעסק בעצמי".
8 צפייה בגלריה
שער Pplus - רועי סנדלר
שער Pplus - רועי סנדלר
"היום יש לי חשש אפילו לצאת עם ידידה שלי מהבית, כי אז אני קם בבוקר ומגלה שאני בזוגיות חדשה"
(צילום: אור דנון)
אתה מרגיש שהמשכת הלאה מאז הפרידה? "אני מרגיש שמבחינת הנשמה שלי, אני במקום חדש ובפרק חדש בחיים. אני לא יודע אם לקרוא לזה להמשיך הלאה כי אין לי אמצע, כשאני בתוך משהו אני עד הסוף וכשאני יוצא ממנו, ביום שהחלטתי שאני מתנתק אז אני מתנתק. אני לא יוצר ולא שומר על קשר. זה לפעמים ילדותי לא להיכנס לאינסטגרם אבל אני פשוט לא שם".
הפסקת לעקוב אחרי אנה באינסטגרם? "לא, ממש לא. אני מת עליה. הייתה לנו זוגיות מדהימה, עברנו דברים שאנשים עוברים ב-20-25 שנה, באמת היו לנו 4 שנים נורא אינטנסיביות ואני מאוד מכבד את מי שהיא ואת מי שהיא הייתה בשבילי אבל אנחנו בפרקים חדשים".
יוצא לך לראות אותה באירועים? "יוצא לי לראות אותה בהמון אירועים משותפים, אבל זה לא מרתיע אותי. אני חושב שכל עוד לא פגעת ואתה יכול להסתכל בעיניים ולהגיד שלום, זה לא עולה כסף להגיד שלום ואני לא בן אדם פוגע, אני אפגע בעצמי לפני שאפגע בצד השני. מעניין אותי שלאדם יהיה טוב ושלי יהיה טוב ואם אנחנו אמורים להיפגש ולדבר אז זה סבבה לשבת ולהגיד שלום. אני לא אכנס לשיחות נפש וכאלה כי זה נורא טרי בשביל להתחיל לדבר על דברים, אבל זה טבעי".
8 צפייה בגלריה
שער Pplus - רועי סנדלר
שער Pplus - רועי סנדלר
"נשים שולחות דברים כל כך זולים, כמו פתאום תמונה של החזה. הדרך שהן מוותרות על הערך של עצמן זה משהו שגומר לי על הנשמה"
(צילום: אור דנון)
אז בתקופה הקרובה לא נראה אותך בזוגיות חדשה? "אני לא יודע להגיד לך כי אני לא קוסם והחיים דינאמיים, אני לא יודע את מי אפגוש כשאצא מפה ואת מי אני אפגוש מחר, אבל כרגע בנשמה שלי אני מתעסק רק ב... זה נשמע אגואיסטי אבל אין לי בעיה להיות אגואיסטי כלפי עצמי, אני צריך את הזמן הזה לעצמי גם".
מה החלום שלך? "להגיע לכל בית בישראל. לרגש, לשמח, שמשפחה שלמה תרצה לבוא להופעה שלי. אני חושב שבאתי לעולם כדי להשפיע. אני מסופק ממה שאני עושה, אני נהנה מכל רגע וזה הדבר הכי חשוב בעולם. אני תמיד אומר שצריך לבחור משהו שאתה אוהב ומסופק ממנו. החלומות לא נגמרים והיעדים לא נגמרים, אנחנו תמיד רוצים עוד ועוד".
8 צפייה בגלריה
שער Pplus - רועי סנדלר
שער Pplus - רועי סנדלר
"גם גברים מתחילים איתי. אין לי בעיה עם זה אבל אני לא שם"
(צילום: אור דנון)
צילום: אור דנון
סטיילינג: זוהר מאירי
איפור, שיער: כנרת כהן (לסוכנות "Solo")
הפקה: ערן רחמני
צילום וידאו: ירון ברנר
עריכה: קורל קוט
קרדיט לוקים:
לוק שער: חליפת פסים - פומה לפקטורי 54
לוק חום: מכנסיים - COS, ג׳קט וינטג׳ - אוסף פרטי, נעליים - h&m
לוק חליפה ירוקה - אמריקן וינטג׳
לוק כסא: חולצה צהובה ומכנסיים שחורים - דיזל, נעליים h&m
לוק ראיון: ריפליי