בר זגה
שי-לי שינדלר: ״לא מתנצלת על כלום, לא גנבנו. זו עבודה מאוד קשה של שנינו״
44:03
אשת התקשורת ומנחת הטלוויזיה שי-לי שינדלר מצאה את עצמה בשבוע שעבר בליבה של סערה לא צפויה שהתרחשה במהלך תכנית הלייט-נייט שבהנחייתה "אח לילה", שמלווה את שידורי "האח הגדול".
שינדלר והמנחה שלצידה קווין רובין רגילים לכך שתוכנית האם היא זו שמושכת את האש ותשומת הלב בעוד ששלהם מתנהלת על מי מנוחות – אך הפעם אירע מקרה חריג כשספיר בורגיל, שהודחה לא מזמן מהבית, התארחה וברגע מפתיע במיוחד שפכה כוס מים על אורח אחר – שי חי.
הרגע עורר סערה גדולה והדעות היו חלוקות: היו כאלה שהעבירו ביקורת על המעשה האלים, אחרים שיבחו את בורגיל על התעוזה והיו כאלה שהאמינו שהרגע הסנסציוני בכלל מבויים. השבוע התארחה שינדלר בפודקאסט "הברזייה" של בר זגה וסיפרה שהיא מתקשה להבין על מה המהומה: "באותו רגע הייתי בשוק אבל הכול היה בבדיחות הדעת. זה לייט-נייט וזה בדיוק המקום לעשות שטויות וצחוקים".
הצופים והגולשים לא נשארו אדישים. "אנחנו בתקופה כזאת שהלהבות כל הזמן מאוד גבוהות, ואנשים יוצאים מאיזון ומתערערים מכל דבר. למרות שזה היה בצחוקים ושניהם זרמו, והוא אמר 'וואלה, מגיע לי", ובאמת הכול היה כל כך בסבבה, מיד היו תגובות של 'זאת אלימות ומה היו אומרים אם הוא היה עושה את זה לאישה'. זה קצת יצא מפרופורציה".
גם אתם המנחים קיבלתם ביקורת, שהייתם צריכים להגיב בצורה יותר אגרסיבית. "אני לא מסכימה עם זה, אולי בגלל שהייתי שם והרגשתי את הווייב עוד מלפני. ספיר ושי חי ישבו כל הערב ביחד וצחקו, ובאמת ששי היה ממש סבבה עם האירוע. אנשים לא חייבים להסכים ויכולים להגיד "הייתם צריכים לעשות ככה", אבל בסוף זה מה שהיה וזה מה שיפה בשידור חי. הכל טוב, יש לנו אחלה תוכנית".
בכלל מדברים על זה ש"האח הגדול" קיבל נפח קצת אלים בעונה הזו. "אני לא הייתי משליכה את זה על 'האח הגדול' אלא על מדינת ישראל. אנחנו בתקופה מאוד קשה חברתית וזו בסך הכול מראה של מה שקורה כרגע לחברה. השיח האלים שיש בין חברי הכנסת ופילוג כל כך גדול בין מחנות באותו עם, אז זה לא מוזר. זה לא ש'האח הגדול' עשה פה משהו חריג, זו התקופה וזו מראה לתקופה".
אני לא בטוח שהייתי רוצה שהילדים שלי ייחשפו למשהו כזה. "כל הורה צריך לקחת אחריות ולקבל החלטה אם התוכן הזה מתאים לילד שלו ואם הוא יכול להשפיע עליו או לא. ואם אני כבר נותן לו לצפות בתוכן הזה, ובעיניי הוא אלים או גס, אז אתה ההורה המחנך ואתה יכול להראות לו – 'אתה רואה את מה שקורה כאן עכשיו? לא עושים דבר כזה'. לראות סיטואציות ולנצל אותן לשיח. אם זה לא מתאים לך, סגור את הטלוויזיה. אי אפשר רק לבוא בתלונות וטענות. הרי אם הייתה עונה שקטה ומנומנמת, היו אומרים 'זה משעמם, אין שם כלום". תמיד לאנשים יש מה לומר".
5 צפייה בגלריה
שי לי שינדלר
שי לי שינדלר
"אנחנו בתקופה שהלהבות מאוד גבוהות, ואנשים יוצאים מאיזון ומתערערים מכל דבר". שי-לי שינדלר
(צילום: אינסטגרם)
לשינדלר ובן זוגה מזה עשר שנים ליעד אגמון, יש שלושה ילדים. בשנת 2019 נמכרה החברה של אגמון למקדונלד'ס - באקזיט של כ-300 מיליון דולר. כמובן שהמהלך עשה כותרות ועורר הרבה שיחה בארץ, ולצד הפירגון היו כמתבקש גם לא מעט עיניים צרות. בשנה שעברה עשתה שינדלר סרט בשם "העשירים החדשים" שעסק בחייהם של מתעשרי ההיי-טק והיא ספגה לא מעט ביקורת על כך שהיא והסרט שידרו בעיקר ניתוק וחוסר מודעות, מן הסתם – לא מה שהיא התכוונה אליו בעשייתו.
את מרגישה לפעמים צורך להתנצל על ההתעשרות שלכם? "אני ממש לא מרגישה צורך להתנצל על כלום. לא גנבנו, זו עבודה מאוד קשה שלו בחברה ושלי בשאר בזמן כשהוא עושה את מה שהוא עושה".
את מרגישה שקיבלת את הקרדיט שמגיע לך? או שאומרים "הוא עשה את האקזיט והיא רק אשתו"? "בעבר זה חירפן אותי כי הרגשתי שלא רואים אותי ואת תרומתי למאמץ, אבל היום הגעתי לאיזה שקט, אני יודעת מה הבאתי להצלחת הדבר הזה וכל השאר זה סתם רעשי רקע".
מה עשית מבחינתך כדי שכל הדבר הזה יצליח? "הדבר הכי גדול שזה דרש ממני לעשות זה לעזוב את הארץ עם תינוק בן חצי שנה לניו יורק, את הקריירה, את המשפחה, את החברים. אני מאוד אוהבת את ישראל ואף פעם לא היה לי איזה חלום לגור בניו יורק, אבל עשיתי את זה למען המשפחה שלנו ולמען ההצלחה של החברה של ליעד. אחר כך זה דרש ממני להיות מסורה לבית שלנו. האנלוגיה שאני נותנת זה שבזמן שהוא מגלגל גלגל ענק שזו החברה שלו, מאחורה אני מגלגלת מיליארד גלגלים קטנים של הבית, הילדים, לאפשר לו, לתמוך בו".
5 צפייה בגלריה
שמיים אדומים
שמיים אדומים
"הוא מגלגל גלגל ענק שזו החברה שלו, ואני מאחורה מגלגלת מיליארד גלגלים קטנים". שינדלר ובעלה ליעד אגמון
(צילום: ענת מוסברג)
קשה להיות עם שלושה ילדים בבית? "אני חווה קושי כשהם מתחילים לריב, שגם זה טוב עד גבול מסוים. אבל להעסיק אותם ולהיות איתם, לקחת, להחזיר, אלו הילדים שלי, בשביל זה הבאתי אותם, כדי להיות איתם, הכל טוב. רק כשהם מתחילים להתנגח, זה מה שמפעיל אותי, צריך להיות כל הזמן עירנית. את כמו מפיקת אירועים, יש לו"ז שלך, של הבית, של הילדים ועכשיו תצליחי לג'נגל הכל. יש כל כך הרבה דברים שאנחנו עושים כהורים, אז כן, זה לא פאן".
יש לי הרגשה שכשמישהי כמוך אומרת את זה, חושבים "מה יש לה להתלונן, בטח יש לה צי של מטפלות ועזרה בלי סוף". "קודם כל אלה לא בעיות, זה פשוט קשה כשאתה מנסה לנהל עוד דברים, הסינכרון. עם כל הקושי שבדבר, מאוד חשוב לי לבלות עם הילדים אחר הצהריים, אז אין לי בייביסיטר בשעות האלה. זו אני שלוקחת, מחזירה, שיושבת לעשות שיעורים, משחקת בנינטנדו. אז כן, יש לי עזרה בבית עם הניקיונות למשל, אבל אני מבטיחה לך שהעזרה שלי לא מנסה לחשב מתי להוציא את הילד הזה מהחוג הזה ולהביא את זאת לחברה ההיא ולקחת אותו לשיננית, זו לא העזרה שיש לי. אלה ממש לא בעיות, אלה החיים. לא הבאתי ילדים כדי שמישהו אחר יגדל אותם.
"אגב, אין לי בעיה עם בחירה של אנשים שבוחרים שיהיו להם המון מטפלות, בייביסיטר ועזרה. שכל אחד יעשה מה שטוב לו. אני וליעד הורים במשרה מלאה, זו בחירה שעשינו כהורים. אני רוצה להשכיב אותם לישון ולקום אליהם בבוקר, אני רוצה לקבל את הילד שלי שחוזר מבית הספר ולזהות על הפרצוף שלו איזה יום היה לו בלי שהוא יגיד מילה".
5 צפייה בגלריה
שי לי שינדלר
שי לי שינדלר
"אני וליעד הורים במשרה מלאה, זו בחירה שעשינו כהורים". שינדלר עם בעלה וילדיהם
(צילום: אינסטגרם)
את זוכרת את היום שהעסקה הזו נחתמה? כמה החיים השתנו מאז? "זוכרת כאילו זה היה אתמול, כל פרט. מהרגע שהעסקה נחתמת ועד שהחיים שלך משתנים כי אתה פוגש את הכסף, יש זמן. יש פגישות ומתח במשך חצי שנה, כן, לא, ועורכי דין. ואז כשזה נחתם יש זמן עד שהכסף נכנס לך לחשבון וגם אז החיים לא מיד משתנים. אני יכולה להגיד לך שרק היום אני מצליחה לראות את השינוי שהכסף עשה, והוא מבורך".
מה השינוי? "אני חושבת שהדבר העיקרי שאני יכולה לתת לו כותרת זה מין שקט, ביטחון, שזה הדבר הכי טוב שיכול לקרות".
יש דברים שהשתנו אצלך בעקבות הכסף? דברים שלא יכולת להרשות לעצמך לפני, לא כי לא היה לך כי חשבת 'מה אוציא על זה כסף' ועכשיו פתאום אין לך בעיה עם זה? "מגיל מאוד צעיר אני חיה בדרך שנקראת 'תודעת שפע'. זו לא תודעה לכסף, אלא להבנה שאם אתה באמת רוצה משהו, הוא יגיע אליך. אני לא בן אדם של חומר, גם עכשיו כשיש לי, אני לובשת את הדברים הכי פשוטים. הדבר העיקרי הוא שקנינו בית. אני יכולה לאפשר קורת גג לילדים שלי ואין דבר יותר מרגיע וחשוב ונותן ביטחון מזה. לא תיקים ולא רכוש ולא כלום. אנחנו צוברים חוויות, אנחנו מטיילים המון וזה האושר. אבל כמה אפשר לדבר על כסף? אני כבר עייפה מלדבר על כסף".
5 צפייה בגלריה
שי לי שינדלר
שי לי שינדלר
שי-לי שינדלר ובר זגה
(צילום: פרטי)
את מלווה עכשיו את "האח הגדול" בלייט נייט "אח לילה", זה השבוע נגמר. מה התוכניות להמשך? "אני כל הזמן עובדת, אני כל הזמן מחפשת, קוראת, מחפשת פורמטים מחו"ל, מנסה לעשות אדפטציות, כרגע אני עובדת על פרוייקט דוקומנטרי מאוד גדול שאני לא יכולה להרחיב עליו. כל הזמן אני בעשייה תודה לאל, כי כשאני לא - לא כדאי לך להיות לידי. אני אדם כבוי, אני נובלת".
כמה שנים את בתעשייה? "מגיל 15, אני בת 37, תעשה את החישוב, הרבה. זו באמת תעשייה שאתה יכול למצוא את עצמך בלי עבודה מסוג להיכנס לאולפן ולצלם, אבל יש המון דברים שאתה יכול לפתח, לחשוב, לחקור כל מיני נושאים שמעניינים אותי, לייצר פגישות, לשתף פעולה, אם אתה רק פותח את הראש להבנה שעבודה לא נופלת עליך מהשמיים, אלא אתה צריך לייצר אותה ולזמן אותה".
יש לך חלומות על פריים טיים? "בוודאי, תמיד, הם יגיעו. עדיין לא הגיע הזמן שלהם או שלי שם או שעדיין לא הגיע הדבר המדויק".
מה היית רוצה? "אני רוצה המון דברים. בפריים, מצד אחד בא לי פריים כזה כמו מה שיש לך היום בפריים, הריאליטי הגדולים, אבל מה שקיים היום מאויש על ידי מנחים שרובם חברים שלי. אבל מה שכן, אני רוצה להביא אותי. יש הרבה פורמטים, שכמנחה אתה מנחה נטו. זה מה שכיף ב'אח לילה', אני מנחה עם קווין המתוק, אבל זה אנחנו שם, אנחנו מביאים אותנו. מה שאני הכי רוצה זה משהו מהסוג הזה, שאני יכולה גם להחזיק תכנית פריים עטורת עניין ותוכן שיש שם גם פרופר הנחייה וגם אני יכולה להביא אותי על כל רבדיי".
את רואה את המנחים של התוכניות פריים טיים, כולם חברים שלך, זה לא מדגדג לך להגיד על ההצלחה שלהם, שבא לך גם כמוהם. קנאה זה הכי לגיטימי שיש. "אתה ממש צודק, אבל אני רוצה לעשות הבחנה בין קנאה ירוקה רעה, לבין קנאה מדרבנת. מה זה קנאה? קנאה זה איתות שהגוף שלנו, הראש שלנו, שאנחנו מקבלים שיש לנו תשוקה. כשאני מזהה קנאה, אני יודעת היום מיד לתרגם אותה ולהגיד 'שי לי תראי, יש לך תשוקה לדבר הזה', זה לא אומר שאני רוצה להיות במקום איקס, אני מזקקת את הדבר כדי שיהיה לי יותר קל גם להגשים אותו. איזה רגש את רוצה להרגיש? הרי את לא רוצה ספציפית לעבוד על הבמה כמוהו, את הטקסט הזה, מה את רוצה? את רוצה אדרנלין, את רוצה פרסום, את רוצה שיסתכלו עליך, את רוצה שידור חי, מה את רוצה? אני קוראת לזה מפרג'לס – שזה פרגון עם קנאה וזו קנאה שהיא בעצם חשובה כדי לייצר את התשוקות אצלנו וכדי להתקדם בחיים. אם לא נקנא קנאה טובה, לא נתקדם. זה נמנום כזה ואני אדם שמכור להתרגשות, ככל שתהיה יותר התרגשות אני יותר בעניין, אז אני דווקא מסתכלת על החברות והחברים שלי ואני בטח מקנאה קנאה טובה, מדרבנת".
חשבת ב-20 שנה פלוס שאת בתעשייה, חשבת שזה כבר יקרה? "בטח, בטח. אני גם יושבת בסוכנות שלי ואומרת 'די! נו די!' כזה, אבל אני יודעת שלא משנה כמה אני אגיד די וזה לא משנה מה אני חושבת, כי כל עוד יש לי את התחושה והרצון, ואני ממשיכה לחתור להשגת המטרות שלי והגשמת החלומות שלי, הכל טוב. כל דבר יגיע בזמנו שהקב"ה יחליט שזה הזמן".
5 צפייה בגלריה
קנאה טובה בחברות שעל המסך
קנאה טובה בחברות שעל המסך
קנאה טובה בחברות שעל המסך
(צילום: אמיר מאירי)