כשליהיא גרינר מדברת על תחום העיסוק החדש שלה, עיניה זורחות ויש ארשת מאושרת על פניה. האישה שהתפרסמה בתור כוכבת ריאליטי (ויש שיגידו: חובבת שערוריות) פצחה בחודשים האחרונים בקריירה מפתיעה: אחרי שראיתם אותה על מסך הטלוויזיה שלכם, עכשיו תוכלו למצוא אותה גם בחדר הלידה – מכיוון שגרינר היא כעת גם דולה מוסמכת.
"אני ממש אוהבת לידות ואוהבת ללדת, הלוואי שהייתי יכולה להביא עוד ועוד ילדים רק בשביל הלידה", היא אומרת.
למה שלא תהיי פונדקאית? "רציתי, זו שליחות וזה מהמם אבל בעלי לא מסכים. הוא אומר שיהיה לו מאוד קשה עם זה שאני בהיריון אבל התינוק לא שלנו".
מאיפה הגיע הרצון להיות דולה? "הייתי מייעצת הרבה לחברות שהיו בהיריון, עזרתי לכולן ותמכתי בהן. כשהתחילה המלחמה, הגעתי למצב נפשי כל כך נמוך. כאב לי הלב וכאבה לי הבטן מרוב עצב. אז הייתי חייבת לברוח מזה ולהתעסק במשהו יותר משמח. סיימתי כבר קורס מדריכת עיסוי תינוקות ובייבי יוגה ואני עובדת בזה הרבה ועושה סדנאות, זה הדבר הכי מתוק שיש. יש לי מקצוע מדהים".
מה זה אומר בדיוק? "אני מדריכה אימהות מה לעשות עם התינוקות שלהן, איך להעביר את הגזים או איך לעזור לתינוק עם הטראומה שהוא עבר בלידה. כי להיוולד בכל דרך שהיא, קיסרי או לא, זה טראומטי מאוד לתינוק. היה לו כל כך נעים בתוך הבטן, ופתאום הוא יוצא החוצה לעולם המחריד הזה, וזה מלחיץ. אז אני מעבירה הדרכה דרך מגע ועיסויים, ואני מרגישה שזו שליחות ועושה משהו מאוד משמעותי. וכבר נכנסתי ללימודים של הדולה וזהו, בשבוע הבא אני אקבל את התעודה שלי".
בר זגה
ליהיא גרינר: ״האזרחים עובדים יותר מהממשלה, כל מה שהח"כים עושים זה לצרוח כמו בריאליטי מעפן״
56:46
כמה לידות כבר ליווית? "ארבע לידות ויש עוד הרבה לפני, אני עם לו"ז עמוס. יש לי אפילו לידה בנובמבר".
אימהות ממש רוצות את ליהיא גרינר ברגע הכי מטורף בחייהן? "קודם כל כן, זה מאוד מיוחד. הן מרגישות שאני אעביר להן את זה ביותר כיף ועם אנרגיות ואולי אפילו אעזור להן לעבור את זה ללא אפידורל. והיחס בבית חולים הוא מגניב, כי אני גם מעלה משם סטורי ומפרגנת לצוות. תבין שעל כל לידה, הבית-חולים מקבל בערך 17,500 אלף שקל ואם נולד פג, אז הוא מקבל 200 אלף שקל. זאת אומרת שכולם בתחרות ענקית. אבל באמת שכולם באמת מדהימים, עבדתי עם צוותים מטורפים".
אנשים מתרגשים מלידות איתך? "מאוד, מצטלמות איתי היולדות, הרופאים, המנהלת של המחלקה".
איך זה לעבוד עם תינוקות? "זה מספק. אני מרגישה כאילו ילדתי בעצמי, אני מאושרת כשיש תינוק. חיים חדשים, בן אדם חדש בעולם, אין מרגש מזה. במיוחד עכשיו כשאנחנו חייבים להתרבות, אוקיי? העם שלנו חייב להתרבות – מלא מלא, כמה שיותר ילדים ותינוקות. אנחנו צריכים את זה, אנחנו מיעוט. צריכים לתת בראש".
3 צפייה בגלריה
ליהיא גרינר קורס דולה
ליהיא גרינר קורס דולה
"אני מרגישה כאילו ילדתי בעצמי, אני מאושרת כשיש תינוק". ליהיא גרינר בקורס דולות
(צילום מסך: אינסטגרם )
יש משהו בתפיסה שלך שהשתנה בעקבות המלחמה? "אין מה לעשות, אני מסתובבת ביפו ורצה בכל שבת בבוקר, ויש ערבים ואנחנו אומרים 'בוקר טוב' וצוחקים ביחד כאילו הכול בסדר. יש את האסלאם הרדיקלי אבל אי אפשר להגיד שכל הערבים כאלה. אני מקווה שרובם לא כאלה. אבל לעולם לא תדע מי יכול להתהפך כמו איזה פיטבול, זה מלחיץ. אני מנסה להיות פתוחה ולקבל כל אחד כבן אדם, בלי לחשוב על המוצא או העדה שלו". את חושבת שזה ייגמר מתישהו? "אני מאמינה שכן, לכל מלחמה יש סוף, גם לשואה היה סוף. אני מאוד מקווה לסוף טוב. כל המדינות מסביב שמאיימות, אני לא מבינה למה הם נכנסים לזה בכלל, תתעסקו בעניינים שלכם. והחות'ים, מאיפה באתם יא תימנים? תראו כמה תימנים יש לנו במדינה, אני נשואה לתימני, למה אתם עושים את זה? כולם רוצים פיסה מאיתנו".
הממשלה עושה כול מה שאפשר כדי להחזיר את החטופים? "כל מה שאני יכולה להגיד זה שאני לא מרגישה ככה. אני חושבת שהעם, המשפחות, מטה החטופים, כולם עושים יותר עבודה עצמאית. אני מרגישה שאנחנו כאזרחים עובדים הרבה יותר קשה מהממשלה, כי כל מה שהם עושים שם זה לצרוח וזה נהיה כמו איזה ריאליטי מעפן. אני חושבת שצריך לחדש את הממשלה, לחדש את השרים".
הח"כים יוצאים לפגרה, אז אולי הם יחזרו בכוחות מחודשים בעוד חודש וחצי. "זה מגוחך ולא בסדר. אסור לצאת לפגרה, במיוחד לא בזמן מלחמה ובמיוחד לא במדינה שלנו".
זה חופש שאנחנו אלו שמשלמים עליו. "ברור, אנחנו משלמים על הכול. גם על הבן שלו שבחופש במיאמי אנחנו משלמים. זה ממש פאתטי. שני שומרים עם רכב, דירה. זה יותר מעצוב, זה פשוט מעליב. הוא צריך לחזור הביתה, שיהיה בבית של ההורים שלו ושיסתגר בחדר".
3 צפייה בגלריה
ליהיא גרינר
ליהיא גרינר
"אנחנו משלמים על הכול. גם על הבן שלו שבחופש במיאמי אנחנו משלמים. זה ממש פאתטי"
(צילום: מוטי קמחי)
גרינר התפרסמה בשנת 2013, כשהשתתפה בעונה השלישית של "האח הגדול" והגיעה למקום השני. רוב יוצאי הריאליטי חזרו בסופו של דבר אל האלמוניות, אך גרינר הצליחה להפוך לאחת הדמויות הדומיננטיות בתעשיית הבידור – בעיקר בזכות האישיות הנוצצת והפה הגדול שלה, שלא פעם הכניס אותה לצרות (וגם הביא אותה כמה פעמים לבית המשפט).
"בוא נגיד שיעריכו את האישיות שלי יותר בארה"ב, הפתיחות האמריקאית קצת קשה לישראלים", היא אומרת. יחד עם זאת היא לא לוקחת קשה את הביקורות: "אני מרגישה מאוד אהובה. אני גם מאוד אוהבת שצוחקים עלי".
היום את נזהרת יותר במה שאת אומרת ועושה? "כן, התבגרתי, ואני חושבת שגם התרגלו אליי והתחילו להבין אותי יותר".
אחת השערוריות המפורסמות של גרינר התרחשה ביום חתונתה בשנת 2012, כשסילקה את אביבית בר זוהר מהאולם אחרי שהרגישה שהיא מנסה לגנוב לה את ההצגה בעזרת בן זוג חדש.
בהמשך גרינר התראיינה אצל חנוך דאום וסיפרה לו בבכי דרמטי על תחושותיה (פלוס כמה קללות לכיוונה של בר זוהר). הקטע הזה הפך בשנים האחרונות לוויראלי ונראה שגרינר דווקא מרוצה מזה: "כשהפרק שודר מאוד התביישתי בסצנה הזאת, אמרתי 'אני לא מאמינה איזו פסיכופתית אני', הייתי מאוד נבוכה", היא מודה. "אבל היום, כשלוקחים את הסאונד ההוא וצוחקים עליו, אני פשוט עפה על זה. זה כל כך מרכך את הפדיחה הזאת, זה באמת הציל אותי. קודם כל עדן דניאל גבאי היה זה שלקח את זה והחזיר את זה לחיים, והוא הציל אותי כי החתונה הזאת באמת הרסה לי הרבה. זה משהו שלא נהוג לעשות, להוציא מישהו מהחתונה, כן? והסאונד הזה ריכך לי את כל המועקה. אנשים כל כך יצירתיים, חיילים בבסיס שמו ליד תמונה של ביבי תמונה שלי עם כל המונולוג הזה, וזה כאילו ההמנון שלהם. זה מצחיק אותי כל כך, אני מתה על זה".
אביבית פחות אוהבת את זה. "אז חבל, היא חייבת לשחרר. זה כל כך ישן, הפכנו לחברות אחרי הדבר הזה והיום אנחנו כבר לא, אבל היא צריכה לשחרר. אף אחד גם לא באמת יודע מה בדיוק היה שם, רוצה שאספר לך? היא באמת רק נחתה באותו יום מלוס אנג'לס, שזה הבית שלי, חייתי שם עשרים שנה. היא הסתובבה עם חברים שלי, והם סיפרו לי שהיא יצאה שם עם כמה גברים. אז איך רק נחתת ואת כבר משיקה חבר חדש? את באה עם בן אדם זר והוא כאילו החבר הדוגמן החדש שלך?
"אבל זה באמת עבר וזו באמת אחת החרטות הגדולות שלי בחיים. זה רק הרס לי, החתונה שלי לא קיבלה את הבמה שהיא הייתה צריכה לקבל כי רק זה עניין את כולם".
אגב, אם זה היה תלוי בגרינר – בוטוקס היה נכנס לסל התרופות, במיוחד לאור התקופה האחרונה: "אנחנו עם מאוד לחוץ ומאוד עצבניים, והבוטוקס מרגיע. זה טוב, אנחנו צריכים את זה".
צפו בריאיון המלא בווידאו בראש העמוד!
3 צפייה בגלריה
ליהיא גרינר
ליהיא גרינר
ליהיא גרינר ובר זגה
(צילום: פרטי)