סיפורי הצלחה כמו זה של סאן מזרחי לא שומעים כל יום. היא הפכה מסטודנטית לדוגמנית-על כמעט בין לילה, צעדה על המסלולים הכי נחשבים ודגמנה עבור המותגים הכי יוקרתיים. כשהתארחה השבוע בפודקאסט "הברזייה" של בר זגה, היא סיפרה על ההצלחה בחו"ל לעומת ההתעלמות שזכתה לה בארץ, על המעבר הקרוב לפריז וגם כמה מילים על אביה המפורסם, כוכב הכדורגל לשעבר אלון מזרחי.
"לפני שנתיים עוד למדתי עיצוב אופנה שנקר, ואז החלטתי לפרוש", מספרת מזרחי ומוסיפה בחיוך: "בעקבות אינטואיציה טובה כנראה".
החלטה לא פשוטה, איך הגעת אליה? "האמת שפשוט התחלתי לעבוד תוך כדי. בהתחלה הגדרתי לסוכן שלי ניר, שהלימודים בראש סדר העדיפויות ונראה איך זה ילך. הלך טוב, עשינו פגישות בזום עם סוכנויות בחו"ל והרגשנו שזה קורה. ידעתי להגיד וגם ניר אמר לי 'קורה פה משהו יוצא דופן'".
מה קרה? "הייתה התלהבות גדולה, מאוד לא צפויה. ברמה שדיברנו עם כמה סוכנויות ובזו שאני איתה היום אמרו: 'אנחנו שולחים לכם עכשיו חוזה'. יום אחרי זה, כשעדיין לא ענינו להם, הם שלחו עוד מייל והתקשרו עוד פעם, אלו דברים שלא קורים. קצת חיזרו אחריי".
5 צפייה בגלריה
סאן מזרחי
סאן מזרחי
"קצת חיזרו אחריי". סאן מזרחי
(צילום: Vogue runway)
עם זאת, מזרחי מבקשת להבהיר שההצלחה לא הגיעה כל כך מהר ובקלות כפי שזה אולי נשמע: "לפני זה הייתי חתומה בסוכנות בארץ ולא עשיתי כלום במשך שנה, ובכל השאר פשוט לא קיבלו אותי. אמרו 'את לא מתאימה לנו' או שמתרצים את זה ב'את לא גבוהה מספיק', 'את לא ככה מספיק'".
מזרחי עמדה לוותר על חלום הדוגמנות לטובת הלימודים בשנקר, ולא תיארה לעצמה שדווקא שם יהיה המקום שבו יגלו אותה: "אחד המרצים שלי ביקש ממני להצטלם למותג שלו", היא מספרת. בין אלה שראו את התמונות שלה היה ניר, הסוכן הנוכחי שלה שמיהר לפנות אליה ולהחתים אותה. "ומשם הכול היסטוריה", היא אומרת.
היא דגמנה כאמור לכמה מהמותגים הנחשבים בעולם, ביניהם דיור, שאנל, הרמס, פנדי, ורסצ'ה ו-H&M: "יש לקוחות חוזרים שאני עובדת איתם די בקביעות. אני לא חתומה איתם על שום הסכם אבל אני מאוד ה-DNA שלהם אז הם ממשיכים לקרוא לי. וממש נוצר קשר עם הצוות, יוצרים קשרים עם אנשים ויש מערכות יחסים, זה מהמם".
יוצא לך לפגוש דוגמניות ומעצבים מפורסמים? "פגשתי את בלה וג'יג'י חדיד, את קנדל ג'נר, את אמרטה (הכינוי של אמילי רטאייקאוסקי; ב.ז). האמת שג'יג'י ממש החמיאה לי בתצוגה האחרונה, היא אמרה לי 'את נראים מדהים בלוק הזה!', ואני כזה, 'וואו, איזו חמודה'. קנדל יותר מופנמת, הרגשתי באנרגיה שזה לא בגלל שעלה לה, אלא פשוט כי היא יותר נשארת בשלה.
"קרה לי מקרה עם מייקל קורס בכבודו ובעצמו כשהייתי במדידות לתצוגה שלו, והוא אמר לי 'אני רוצה לספר לך משהו. סבתא שלי היהודייה אהבה מאוד לצפות בתצוגות אופנה בטלוויזיה, וכל הזמן הייתה מתלוננת שאין ייצוג ישראלי או יהודי לדוגמניות בעולם האופנה'. ואז הוא אמר, 'אני רוצה להגיד לך שאת ממש סוג של מגשימה לה חלום'".
היה רגע שבו הבנת את גודל ההצלחה שלך? "כשממש הרגשתי המון שינוי ביחס. את יושבת עם המלהק הראשי ולא ליד דוגמניות חדשות, או שנותנים לך יותר חשיבות. בתצוגה האחרונה של ג'קמוס מדדתי כמה לוקים ואחד מהם היה זה שסוגר את התצוגה והם רצו לתת לי אותו. אמרתי להם 'לא, זה לא מתאים', כי זה היה חשוף לגמרי והם כבר יודעים שאני לא מצטלמת ככה, והם ענו 'אנחנו מצטערים, שכחנו'. באותו רגע הרגשתי שזהו, אני כבר לא במבחן, אני כבר לא רודפת אחרי לסגור את התצוגה הזאת. הם רוצים לתת לי את זה כי זו אני, כי אני מתאימה וראויה".
מבחינתך חזה חשוף זה קו אדום? "כן, לא הרגשתי שזה היה שווה לי את זה".
מה הופך משהו לשווה? "כלום, זה לא שווה את העקרונות או את תחושת הנוחות שלי. בסוף צעדתי בלוק אחר שהרגשתי בו הרבה יותר בנוח, וזה אותו לוק שג'יג'י החמיאה לי עליו. גם הרגשתי שהוא היה בין הלוקים הטובים בתצוגה, אז הכל הסתדר ממש לטובה".
5 צפייה בגלריה
סאן מזרחי
סאן מזרחי
"כלום לא שווה את העקרונות או את תחושת הנוחות שלי"
(צילום: טל עבודי)
בארץ יש לפעמים הרגשה שהדוגמניות מופיעות בעיקר במדורי הרכילות ופחות במדורי האופנה. "זו הסיבה שאני כנראה לא בכותרות, אני מתרחקת מזה כמו מאש. אני גם לא מרגישה שבא לי להיות מפורסמת".
יש דברים ספציפיים שאת מתרחקת מהם? "יש ראיונות שאנחנו מסרבים להם. בהתחלה הזכירו המון שאני הבת של אלון מזרחי, והצבתי אולטימטום שלא יכתבו את זה. והנה, היום יודעים מי אני כי אי אפשר להימנע מזה, ולא כי דחפתי את זה לכותרות. אני גם לא מנסה שיידעו מי אני, אני אוהבת להיות אנונימית ולא מרגישה סלב. דרך אגב, גם לא הבנתי כל כך למה הזמנת אותי לפודקאסט, זה נחמד לי ותודה על זה, אבל אני לא סלב".
ואם כבר העלית את שמו של אביך אלון מזרחי, מה הוא חושב על העבודה וההצלחה שלך? "אבא כמו אבא, בהתחלה היו לו חששות אבל הוא לומד לסמוך על הבת הגדולה שלו, שהיא יודעת מה היא עושה ושיש לה 'סנטר' והוא מאוד גאה בי".
יש איזה פחד לעשות דברים שאולי יביכו את ההורים? "כן. הלוואי שלא היה, אבל אני חושבת על זה הרבה. חשבתי על זה גם כשבחרתי לא ללכת עם השמלה החשופה, זה נבע מזה שאני לא רוצה שאבא שלי יראה אותי ככה. אני לא חושבת שזה ראוי בשבילי וזה המעט שאני יכולה לעשות".
זה שגדלת בבית עם אבא מפורסם, גרם לך גם לקחת איזה צעד אחורה מהפרסום? "יכול להיות שבאופן לא מודע. אבא שלי חווה המון. בכלל, להיות שחקן כדורגל בארץ זה לשמוע על בסיס יומיומי קללות ואיחולי מוות, זה לא נתפס. אבל כן, אבא שלי היה בשיא של השיא. אמא שלי הלכה איתנו פעם אחת למשחק ופשוט לא הפסיקו לקלל אותה".
5 צפייה בגלריה
סאן מזרחי
סאן מזרחי
"אני לא רוצה שאבא שלי יראה אותי בשמלה חשופה"
(צילום: Vogue runway)
בגילה הצעיר, מזרחי בת ה-24 נשואה כבר שנתיים לאביב, שאותו הכירה בגיל 17 והיה גם בן זוגה הראשון. "ידעתי שזה גיל צעיר לחתונה, אבל זה הרגיש נכון וכרגע זה עומד במבחן הזמן ומעבר לזה", היא אומרת.
בקרוב הם יעברו לפריז והיא מסבירה את ההחלטה: "אני עוברת כדי ליצור לעצמי את הבית שחסר לי כרגע. הבסיס שלי היה בתל אביב אבל טסתי אחת ליומיים-שלושה ואני רוצה ליצור לעצמי איזו קרקע. אנחנו מרגישים ששם זה המקום עבורנו, במיוחד עכשיו כשלא מפסיקות לקרות לי בארץ סיטואציות שבהן אני אומרת, "למה אני צריכה את האנרגיה הזאת? או 'זאת ישראל שלא התגעגעתי אליה'".
הדוגמניות והדוגמנים בארץ מרוויחים יפה, אבל לא כמו בחו"ל. "הכל יחסי. ביחס לחו"ל הם לא מרוויחים יפה. ביחס לארץ מרוויחים מדהים".
מה הסכומים בחו"ל? "יש מותגים שמשלמים 15 אלף יורו ליום צילום וזה יכול להיות גם 200 או 250 אלף. תלוי בשימושים שעושים בזה".
יש מותגים נחשבים שמרשים לעצמם לשלם פחות בגלל השם שלהם? "המון מותגים עושים את זה, ורסאצ'ה, שאנל, כל המותגים האלה מרשים לעצמם לשלם פחות כי הם מה שהם. אבל היום אני סאן מזרחי והם לא רק שאנל, אז הם יצטרכו לשלם בהתאם".
מה עושים עם כל הכסף? "אני מאוד מאופסת. בעלי הוא מנהל פיננסי ואנחנו ממש על הקרקע".
אז על מה את בכל זאת מבזבזת? "אני נהנתנית. אוהבת לטייל בעולם, לאכול טוב. אני אוהבת לדאוג לעצמי וחשוב לי לדאוג לעצמי, אז לומדים לעשות באלאנס".
5 צפייה בגלריה
סאן מזרחי
סאן מזרחי
"היום אני סאן מזרחי והם לא רק שאנל, אז הם יצטרכו לשלם בהתאם"
(צילום: Louise & Maria Thronfeld)
אפרופו אוכל ותזונה, יש עדיין אישיו בעולם הדוגמנות מהבחינה הזאת? "יש בהחלט. אני עובדת על זה עם המטפלת שלי. אבל אני מאמינה שזה התחיל משם, זה היה הטריגר שהציף את זה. אבל זה היה קורה כך או אחרת כי זו אכילה רגשית ולומדים להתנהל עם זה. אני כן יכולה להגיד באופן חד משמעי שאם לפני שלוש שנים הייתי קונה ג'ינס, לא הייתי חושבת אם הוא משמין או מרזה אותי או כמה הוא מחמיא לי. פשוט הייתי קונה אותו כי הוא יפה ואני רזה ואין סיבה שזה לא יהיה יפה. היום אני יותר במודעת, לטוב ולרע".
את שומרת על מה שאת אוכלת או אוכלת מה שבא לך? "הייתי אוכלת מה שבא לי. השמנתי קצת, בגלל אכילה רגשית ושוק מהעולם, אחר כך רזיתי, אחר כך העליתי שוב הכול, ועכשיו אני ממש מאוזנת. אני מרשה לעצמי אבל מתעסקת המון בבריאות, חוקרת המון על תזונה ועל ההשפעה שלה עליי כבן אדם ועל הנפש, אז אני משתדלת לאכול בריא בשביל הנפש ולא כדי להיות רזה. אני כבר במקום אחר".
דיברת על אכילה רגשית, יכולה לשתף? "זו כבר שיחה עם המטפלת שלי, לא נכנס לזה, אבל בהתחלה זה כנראה היה המון בדידות, את כל הזמן במבחן, עולם לא מוכר שהוא גם מאוד קר ומנוכר עד שאת לא נכנסת לתוכו והופכת לחלק ממנו".
ועכשיו, כשאת חלק ממנו? "אני מרגישה שלאנשים אכפת ממני, שנוצרו חברויות ושאני נהנית יותר. בהתחלה זה שוק".
חושבת כבר על ילדים, הקמת משפחה? "חושבת אבל לא מרגישה שזה הזמן שלי כרגע. אני עוד מנסה לגלות את עצמי, אני לא יודעת אם אני יכולה לדאוג כרגע גם לגלות מישהו אחר".
להאזנה בספוטיפיי:
להאזנה באפל:
5 צפייה בגלריה
סאן מזרחי
סאן מזרחי
סאן מזרחי ובר זגה
(צילום: )