בר פאלי (38) מודה שהיא מתרגשת וכשאני מנסה לברר מדוע, בכל זאת – מדובר בשחקנית ותיקה שכבר רגילה למעמד, היא מודה: "כנראה בגלל שלא עשיתי הרבה דברים בארץ, בעברית. זה כיף אבל גם מלחיץ, אתם מלחיצים אותי".
אנחנו הישראלים? "אתם הכתבים! וגם הישראלים", היא אומרת וצוחקת.
בגלל שנכווית בעבר מראיונות? "ברור שזה קרה, זה קורה הרבה. כשהייתי צעירה זה יותר הציק לי. היום אני יודעת להחליק".
מה למדת בשנים האלה? "למדתי שציניות לא עובדת איתכם חברים, בעיקר לא בכתב. למדתי להיפתח אבל לא לחשוף את עצמי לחלוטין כי בכל זאת יש דברים שאני רוצה לשמור".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - בר פאלי
שער Pplus - בר פאלי
בר פאלי
(צילום: שי ארבל)
בדיוק 20 שנה חלפו מאז שפאלי פרצה לתודעה כשכיכבה בסדרת הדרמה היומית של ערוץ 2 "אהבה מעבר לפינה" והתחילה לבנות לעצמה רזומה נאה של תפקידים ועבודות, ביניהם במחזמר "ספיד וגלגלי הקסם" ובסדרה "ניו יורק" פלוס ג'וב נחשק ביותר בתור "נערת תפוזינה". כמובן שהדמיון של שמה לזה של כוכבת ישראלית גדולה אחרת, אתם יודעים מי, הקנה לה לא מעט תשומת לב ולא פעם גם כמה מבטים מבולבלים.
למרות ואולי בזכות הקריירה הפורחת בישראל, פאלי העזה לחלום בגדול, ארזה מזוודות וטסה להגשים את החלום האמריקני בהוליווד. והצליח לה. היא עשתה תפקידי אורח בסדרות כמו "CSI: ניו יורק", "איך פגשתי את אמא", "NCIS: לוס אנג'לס", ו"איי זומבי", כיכבה בסרטים לצד שמות גדולים כמו מארק וולברג, דוויין ג'ונסון, ליאם ניסן, ג'וליאן מור, ג'ון האם ופירס ברוסנן ובשנת 2013 אפילו דורגה במקום 52 ברשימת 100 הנשים הסקסיות בעולם על ידי מגזין "Maxim". בהחלט רשימה שאינספור שחקנים בהוליווד היו משתוקקים לה.
אבל לפאלי חשוב להבהיר מיד שהיא לא מתכוונת לדבר על פועלה, מהסיבה הפשוטה שאסור לה. "יש עכשיו בארה"ב שביתה של השחקנים והתסריטאים, אז אני לא יכולה לדבר על שום פרויקט, גם כאלה שעשיתי וגם עתידיים, אסור לעשות יחסי ציבור. זה חלק מהסדרי השביתה. גם היינו באמצע צילומים והכל התבטל".
זה עד כדי כך קשה? "כן, זה האיגוד שלנו. זו מלחמה מאוד חשובה".
אז איפה הייתה הוליווד כשהארווי וינשטיין ודומיו חגגו ועשו כל מה שברצונם? "אני חושבת שברגע שאנשים מתאחדים כמו שקרה ב'מי טו', הקולות של האנשים יצאו החוצה ואנשים התאגדו. כשמישהי עוברת משהו נוראי לבד והיא מתביישת או מפחדת לדבר על זה, שם נמצאת הסכנה. עכשיו כשהאיגוד שולט וכולם עומדים איתנים מול המפיקים, אני חושבת ששם נמצא הכוח".
את מרגישה את השינוי בהוליווד? "מי טו" באמת הצליחה לחולל מהפכה? "אני חושבת שכן, בהחלט. אישית לא עברתי משהו כזה, אולי בגלל שמגיל מאוד צעיר אני נמצאת לבד בעולם הזה ותמיד הייתי מודעת שיש סכנות. גם יש לי סוכנים שמאוד שמרו עלי".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - בר פאלי
שער Pplus - בר פאלי
מכנס וג׳קט עור - קלווין קליין לפקטורי 54 "תמיד הייתי מודעת שיש סכנות"
(צילום: שי ארבל)
ייתכן והיכולת שלה לשמור על עצמה היא זו שעזרה לה להימנע מסיטואציות שהיו מקנות לה אייטמים במדורי הרכילות. פאלי שומרת על פרטיותה, כמעט לא משתפת בחייה האישיים ובכלל – לפי מה שהיא מספרת אין יותר מדי דרמות בחייה: "אני רוצה שיכירו אותי בזכות העבודה ופחות בגלל שערוריות, שגם ככה אין לי", היא אומרת.
ואכן, הדבר הכי קרוב למידע צהבהב שאפשר למצוא בהיסטוריה שלה הוא כנראה העובדה שבשנת 2018 התגרשה מהתסריטאי היהודי-קנדי איאן קסנר, אחרי 11 שנות נישואים. "זה היה תהליך", היא מספרת. "ניסינו, באמת ניסינו וזה לא עבד".
אתם בקשר היום? "לא".
הייתם נשואים הרבה זמן. "המון. אני חושבת שהגירושים זה הדבר הכי טוב שעשיתי בשביל עצמי, אבל גם הדבר הכי קשה שעברתי. זה קשה, זה עשור מהחיים שלך ואת צריכה להתחיל הכול מחדש. אבל זה בסדר, זה לא קל ומצד שני זה גם מגניב ומרגש. הייתי עם בעלי לשעבר מגיל מאוד צעיר, ופתאום לצאת לעולם זה 'אוקיי, איך הדברים עובדים?'"
היום את בזוגיות? "כרגע לא, אני מאוד נהנית לחוות את החיים שלי בעצמי, לבד. יש לי חברים טובים ואני נהנית לטייל איתם בעולם".
מה את מחפשת בבן זוג? "חכם, אני אוהבת מוחות. אין לי משהו חיצוני, אצלי זה הכול במוח, מנטלי".
יש סיכוי למישהו מהתעשייה? שחקן? "לא, שחקן אסור! מפיק אני מוכנה, תסריטאי גם".
על שחקן את מטילה וטו? "בהחלט. יכולה להיות רק דיווה אחת במערכת יחסים".
את מרגישה קצת דיווה לפעמים? "לא, אבל שחקנים דורשים הרבה תשומת לב".
גבר ישראלי בא בחשבון? "בהחלט. גברים חכמים וישראלים".
כי עכשיו את פה לתקופה, אז זו הזדמנות להכיר. "כן, אני פה בגלל השביתה. וההורים שלי פה, החברים שלי פה".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - בר פאלי
שער Pplus - בר פאלי
אוברול שמנת - איוצ׳קה "יכולה להיות רק דיווה אחת במערכת יחסים"
(צילום: שי ארבל)
אחרי כל השנים בחו"ל את עדיין בקשר עם החברים הישראלים? "בהחלט. החברים הכי טובים שלי הם מישראל. אם אני אתקע בארבע בבוקר ואצטרך הצלה אני אעדיף להתקשר לחברים הישראלים מאשר לחברים בלוס אנג'לס, גם אם אני שם".
איך את מסבירה את זה? "אלו אנשים שגדלתי איתם. אני חושבת שיש משהו בישראלים שהוא חם ונעים ואם קורה משהו אז כל העם מתאחד".
בארצות הברית אין את הערבות ההדדית הזו? "יש, אבל לא כמו בישראל".
אגב, הקליקה הישראלית בהוליווד זה באמת משהו שקורה? מבלים ביחד? "עושות מסיבות פיג'מה. לא, זה לא קורה. כולם מאוד עסוקים. זו עיר מאוד מבודדת, לא כמו תל אביב. בלוס אנג'לס זה לקבוע מראש ביומן כדי להיפגש".
לא קופצים לקפה? "זה פחות עובד ככה, אין את המנטליות הזו. הכל רחוק, זו נסיעה, הכל זה תכנון".
נשמע מאוד בודד. "יש את זה, זה נכון".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - בר פאלי
שער Pplus - בר פאלי
שמלה שחורה שקופה - Dresscode by romy, מגפיים - איוצ׳קה "לוס אנג'לס זו עיר מאוד מבודדת - לא כמו תל אביב"
(צילום: שי ארבל)
בשנת 2016 פאלי תקעה יתד נוסף בארה"ב והגשימה חלום של אזרחים זרים רבים השוהים שם: היא קיבלה את האזרחות האמריקנית הנכספת.
היום את מרגישה שייכת לחברה האמריקנית או שעדיין שופטים אותך כישראלית? "לא שופטים אותי אבל אני מרגישה שינוי שקרה שם בשנים האחרונות. אם פעם מאוד התלהבו לשמוע שאני מישראל, עכשיו פה ושם אנשים נכנסים לעניינים פוליטיים".
המגמה כלפי ישראל השתנתה? "טיפה. לא למקום הקיצוני אבל כן, אני מרגישה את זה".
מה בדיוק? להיות ישראלי בהוליווד זה כבר לא כזה להיט? "אני חושבת שבכלליות עם תרבות הביטולים אז כולם מאוד זהירים וישראל זה נושא שפוחדים לגעת בו. אתה מרגיש מתח כשהמילה 'ישראל' עולה בשיחה בהוליווד. המילה ציונות עבור ישראלים היא שונה מאיך שהמושג הזה נתפס בחו"ל, הם מאוד אוהבים להשתמש במילה הזאת נגדנו, כמילת גנאי. אני מאוד מתעקשת להסביר מה זה באמת ציונות ומה זה אומר בשבילנו".
בשיחות האלה את מוצאת את עצמך נאלצת להסביר את הצד הישראלי? "כן, אני יכולה להביע את נקודת המבט שלי, אבל אני לא חושבת שאנחנו נשנה דעות. אם מישהו מקובע בדעה שלו, אני לא אשנה את דעתו והוא לא ישנה את שלי. אם אנשים באמת יצליחו להגיע לדיאלוג ולשמוע אחד את השני זה יהיה מדהים, אבל זה לא קורה".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - בר פאלי
שער Pplus - בר פאלי
שמלת תחרה - מישי מונו, בלייזר וינטג׳ - אוסף פרטי, שרשרת נחש - קסוטו "מרגיש מתח כשהמילה 'ישראל' עולה בשיחה בהוליווד"
(צילום: שי ארבל)
את חושבת שאמנים צריכים להשמיע את הדעה הפוליטית שלהם? "זה תלוי. אם הם מרגישים את זה בכל העצמות שלהם וזה חשוב להם ועקרוני עבורם, לכו על זה. אבל יש אנשים הרבה יותר חכמים ומנוסים לכל העניינים הפוליטיים שלא מצליחים לפתור את זה, אז למה שדעה של אמן זה מה שישכנע את כולם?"
אחרי כל כך הרבה שנים בהוליווד, את מרוצה מהמקום שהגעת אליו בקריירה? "מאוד קשה לתת לעצמך טפיחה על הכתף ולהגיד עשית טוב. כמובן שאני תמיד ארצה יותר דברים אבל מצד שני אני מנסה להגיד לעצמי בת ה-16 'תראי איפה תהיי בעוד X זמן'. הייתי נותנת את יד ימין שלי להיות איפה שאני נמצאת היום. בסופו של דבר חשוב להסתכל על התמונה הגדולה ואני חושבת שאני מאוד מרוצה וגאה".
מה גורם לבחורה צעירה עם קריירה מצליחה, להעז ולעשות צעד שרבים לפניה עשו וכשלו בו? "אני חושבת שזה תמיד היה בראש שלי. יש וידיאו שלי מהגן ששואלים את הילדים מה הם רוצים לעשות כשיהיו גדולים, ואני ילדה מעצבנת עונה 'שחקנית'. וההורים שלי אומרים 'לא, לא, היא תהיה רופאה'".
הם עדיין רוצים שתהיי רופאה? "אני יכולה לשחק רופאה. ההורים שלי מאוד תומכים הם הדבר שהכי חשוב לי בעולם אני כל כך אוהבת אותם".
הם גאים בך? "אני מאמינה שכן. זה בית רוסי, אנחנו לא עושים דברים כאלה ואומרים 'אנחנו מאוד גאים בך', אבל אתה יודע כשזה קורה. ואני מאוד מודה להם שהם אף פעם לא באמת לחצו עלי ללכת על הקריירה הבטוחה. הם לא הכניסו לי את הפחדים האלה שמשהו יכול להשתבש, ויש הרבה דברים שיכולים להשתבש, וזה מה שנתן לי ביטחון לנסוע להוליווד בגיל כל כך צעיר. הם אנשים שלקחו סיכונים כעולים חדשים כשהגיעו למקום חדש, הם הבינו את העניין שצריך לקחת סיכונים כדי לנצח בגדול, או ליפול על הפנים".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - בר פאלי
שער Pplus - בר פאלי
שמלה שחורה - Dresscode by romy, שרשרת - קסוטו "פעם התלהבו בהוליווד לשמוע שאני מישראל, עכשיו אנשים נכנסים לפוליטיקה"
(צילום: שי ארבל)
יש איזה מחיר שאת מרגישה ששילמת לטובת הקריירה? "אני חושבת שחיי משפחה באיזשהו מקום, זה מחיר שאתה משלם. שילמתי את מחיר חיי המשפחה עבור הקריירה שלי. יש לזה כוכבית - אני לא מרגישה קורבן, אני מאוד אוהבת את מה שאני עושה. יש רגעים שאני אומרת 'אולי...', אבל אני לא שמה על עצמי לחצים או יעדים".
כשאת מדברת על חיי משפחה, אני מניח שאת מדברת גם על ילדים משלך. "גם, בגלל שאני עובדת וגם נהנית מהחיים שלי בשלב הזה. אבל אני חכמה, הקפאתי מלא ביציות אז זה קצת מוריד מהלחץ".
יש את המחשבה שלהיות אמא עלול לפגוע לך בקריירה? "לא שזה יפגע לי בקריירה כמו שאני חושבת איך לשלב בין שני הדברים. כרגע הדברים קורים מרגע לרגע, וברגע שיהיה לי ילד... אני מאמינה שיום אחד אני אהיה במקום הזה".
היית רוצה לגדל אותו בארץ או בחו"ל? יש סיכוי בכלל שתחזרי? "אני מאוד אוהבת את ישראל ואם הייתי מגדלת ילד הייתי רוצה יותר שזה יקרה בישראל מאשר שם".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - בר פאלי
שער Pplus - בר פאלי
שמלת טי שרט עם שסע - דיזל, תכשיטים - קסוטו "בגיל 16 הייתי נותנת את יד ימין שלי להיות איפה שאני נמצאת היום"
(צילום: שי ארבל)
מה את מאחלת לעצמך? בפן האישי, המקצועי? "בפן המקצועי, להמשיך ליצור, לעבוד, לאתגר את עצמי ושהשביתה תגמר בהצלחה רבה לאיגוד השחקנים. בפן האישי, דבר איתי אותי בעוד שנה וחצי ושאהיה בזוגיות טובה ואולי אהיה יותר פתוחה לרעיון על ילדים".
לסיום, עם יד הלב. כמה פעמים דמיינת את הנאום אוסקר שלך לפני השינה? "נשבעת שאף פעם לא עשיתי את הקטע הזה עם הבקבוק שמפו".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - בר פאלי
שער Pplus - בר פאלי
"הגירושים זה הדבר הכי טוב שעשיתי בשביל עצמי, אבל גם הדבר הכי קשה שעברתי"
(צילום: שי ארבל)
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - בר פאלי
שער Pplus - בר פאלי
"אני נמצאת לבד בעולם הזה מגיל מאוד צעיר, ותמיד הייתי מודעת שיש סכנות"
(צילום: שי ארבל)
צילום: שי ארבל
סטיילינג: זוהר מאירי
איפור: מיכל אחדות (ל"סולו")
שיער: ליאור גרין (ל״סולו״ במוצרי ״לייבל אם״)
עוזר צלם: רונן חריסטופורוב
הפקה: ערן רחמני
צילום וידאו: ירון ברנר
עריכת וידאו: קורל קוט
צולם ב "ReMo.photostudio"
(BSR CITY - בניין С, קומה 17 פתח תקווה)
ייצוג בר פאלי: סוכנות "יולי"
קרדיטים לבוש:
לוק שער: אוברול שמנת - איוצ׳קה
לוק 2: מכנס וג׳קט עור - קלווין קליין לפקטורי 54
לוק 3: שמלה שחורה שקופה - Dresscode by romy, מגפיים - איוצ׳קה
לוק 4: שמלת תחרה - מישי מונו, בלייזר וינטג׳ - אוסף פרטי, שרשרת נחש - קסוטו
לוק 5: שמלה שחורה - Dresscode by romy, שרשרת - קסוטו
לוק 6: שמלת טי שרט עם שסע - דיזל, תכשיטים - קסוטו