3 צפייה בגלריה
יאיר שרקי
יאיר שרקי
אמיץ. יאיר שרקי
(צילום מסך)
כתב חדשות 12 יאיר שרקי חשף היום (ג') בפוסט אישי ברשתות החברתית את העדפותיו המיניות - אותן שמר עד כה לעצמו. "אני אוהב בנים. אוהב בנים ואוהב את הקדוש ברוך הוא", שיתף העיתונאי בן ה-30. "את המילים האלה אני כותב ברעד. דוחה. למחר. לשבוע הבא. לאחרי החגים", הודה שרקי בלבטים ובהתחבטויות שליוו אותו בשנים האחרונות עד לרגע בו פרסם את הפוסט שכבר הפך לוויראלי מאז עלה לרשת.
שרקי המשיך וכתב: "אני אותו אחד בדיוק כמו שהייתי, רק שעכשיו לא רק אני יודע אלא גם אתם. היה חשוב לי לומר זאת כאן במקום שהוא רשות הרבים למרות שזה דבר פרטי. פשוט כדי לחיות לא בצל ולא בהסתרה. ולהגיע למשפחה ובית ולחיות באמת".
העיתונאי הוסיף כי הוא יודע איך יקבלו את הדברים בסביבתו הקרובה: "אני יודע שהאמת הזאת ששיתפתי כאן, מצערת אנשים יקרים לי שאני אוהב מאוד, ושהם אוהבים אותי. אני מקווה שתמצאו את המקום בנפש שמאפשר לדון לכף זכות", כתב העיתונאי. "הצער שלכם אולי נובע גם מחוסר הבנה על מה בעצם אני מדבר פה. מחשבה שגויה על ניסיון או מלחמה עם יצר שצריך להכניע, ולא על נטיית הנפש, כזו שהיא בדיוק כמו הסוד שבין איש ואישה. גם אותי זה ציער. ניסיתי להתעלם, שנים. ואז לדחוק. ולהדחיק. ולטפל. איני מצטער על אף ניסיון ומאמץ, אולי בלי הניסיונות האלה לא הייתי יכול להגיע לגמירות דעת". שרקי סיכם את הפוסט המרגש בכך שהוא מצטער רק על הזמן שחלף, ושהצעד הבא הוא משפחה. כמו כן, ביקש העיתונאי לכבד את פרטיותו ולא לדון בנושא בשום מקום נוסף.
3 צפייה בגלריה
פוסט יאיר שרקי
פוסט יאיר שרקי
פוסט יאיר שרקי
(צילום מסך)
בזמן הקצר שעבר מאז ששרקי פרסם את הפוסט, מאות כבר הספיקו להגיב לו, ביניהם פוליטיקאים ואנשי ציבור ידועים. ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, הגיב: "אוהב אותך אח יקר וגאה בך מאוד". גם ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד צייץ: "שולח לך חיבוק, על האומץ, על הרגישות, על היושר הפנימי. ריגשת היום המון אנשים, הבאת טוב לעולם, לימדת אותנו שיעור באומץ".
חברת הכנסת מרב מיכאלי כתבה: "זה טקסט כל כך יפה וכל כך נוגע. תודה לך שנתת אותו לכולנו. זאת לא הפעם הראשונה שאתה משמיע קול אמיץ. לך בכוחך זה והושעת רבות ורבים". בני גנץ כתב: "שרקי, ריגשת מאוד. קום תהיה כל מה שבא לך", ומיקי זוהר הוסיף: "אני בטוח שגם הקדוש ברוך הוא אוהב אותך".
ולא רק מהקשת הפוליטית היו מאות תגובות מחממות לב - חנוך דאום כתב: "הפעם בלי ציניות ובלי בדיחות שרקי אלא משהו קצר ומעומק הלב: גאה בך חברי היקר והאהוב על אומץ הלב ועל המסע המיוחד שזכיתי ללוות ועל הדרך שאתה חוצב במציאות המורכבת מתוך אמונה עמוקה באלוהים ובאדם. אתה איש מיוחד". איש יחסי הציבור רני רהב העלה באינסטגרם את הפוסט של שרקי וכתב: "יאיר יקר, מצדיע לך על אומץ ליבך, כל הכבוד לך, תבורך על היושרה שלך ותצליח בכל דרך שתבחר". הקולגה של שרקי, דפנה ליאל, צייצה: "אוהבת אותך שרקי, וגאה לעבוד לצד אדם רגיש ואמיץ כמוך. ביטאת את הקושי והמורכבות כמו שרק אתה יודע ובטוחה שחיזקת רבים", ואילו העיתונאי מתן חודרוב, שיצא מהארון אף הוא בגיל 30 לפני שמונה שנים, כתב: "מרגש מאוד יאיר. מניסיון, ההקלה העצומה שבגילוי שנייה רק לקושי שבהדחקה. הטוב הגדול מתחיל עכשיו, המון אהבה ואושר".
3 צפייה בגלריה
מסיבת פורים חברת החדשות
מסיבת פורים חברת החדשות
מקבל טונות של אהבה. שרקי
(צילום: ענת מוסברג)