חודשיים וחצי אחרי אותה שבת ארורה בשביעי באוקטובר, מורן אטיאס חזרה ללוס אנג'לס כדי לתת לבת שלה את המסגרת שהיא זקוקה לה. אבל למרות החזרה לארצות הברית ולמרות העבודה שהיא לא חיה בארץ כבר 19 שנה, הלב של אטיאס תמיד כאן, בישראל: "זה תמיד יהיה הבית שלי".
ועכשיו, כשהיא מבקרת שוב בארץ, פגשנו את אטיאס בהשקה של מותג הטיפוח הישראלי FRÉ שמגיע לסניפי סופר-פארם, ודיברנו איתה על החזרה ללוס אנג'לס - בזמן שישראל בוערת.
מורן אטיאס בראיון
(צילום: מיכאלה חזני)
"החזרה הייתה מאוד מאוד קשה", אמרה לנו אטיאס. "אני הייתי בתוך הדבר הזה, חייתי את זה מהבוקר ועד הערב, ופתאום לחזור למשהו מאוד מנותק. אנשים הלכו לקניות, התארגנו לחג המולד, ואני הרגשתי כמו זומבי, הרגשתי תלושה. התגעגעתי לנסוע ולראות פוסטרים של חטופים, זה היה לי מאוד קשה".
אטיאס מבהירה: "מי שלא טוב לו - שיתקדם. אני ישראלית, אני יהודייה, אני גאה בזה ואני יותר גאה בזה עכשיו מאי פעם. ראיתי מה שאנחנו עוברים ואיזה התמודדויות כל אחד מאיתנו ולא ראיתי את זה בשום מדינה שגרתי בה".
2 צפייה בגלריה
מורן אטיאס
מורן אטיאס
ישראל תמיד תהיה הבית. מורן אטיאס
(צילום: שוקה כהן)
אטיאס מספרת שנאלצה לנתק קשרים ולהפסיק לדבר עם אנשים מהתעשייה, והסבירה שהניסיון להסביר לאנשים מי אנחנו כבני אדם פשוט מיותר. "מדובר בחברים, אפילו חברים קרובים מאוד. הם לא שווים את זה יותר".
חשוב לך שלבת שלך תהיה קצת מהישראליות? "קודם כל, מה שאתה מוצא בלוס אנג'לס זה הרבה מאוד ישראלים. אתה שומע את השפה העברית והיא בגן יהודי ישראלי, אז היא חוזרת הביתה כל שישי עם חלה של בית ויש לה אמא סופר ישראלית".
לשאלה המתבקשת אם אטיאס חושבת על אח או אחות עבור בתה שמתקרבת לגיל שנתיים, היא מגיבה בצחוק מתגלגל, מודה שניסתה לדחות את השאלה הזו, אבל בסופו של דבר משיבה בחיוב. "קשה שלא לחשוב. אבל מצד שני אני גם אומרת לעצמי שזכיתי, שזו המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיים שלי, אז איך אפשר יותר מזה?".
אטיאס גם מציינת כמובן שלהיות אם יחידנית זה עניין מאתגר לעתים: "זה בדברים הקטנים. אפילו עכשיו כשארזתי את הבית כדי לבוא לארץ לתקופה לא ידועה. שאלו אותי בשדה 'ארזת לבד?'. כן, ארזתי לבד, שבשבילי זה משמעותי. אני עושה הכול לבד, אני אוספת אותה לבד, מכינה לה אוכל לבד. אני דואגת לעזרה מדי פעם אבל זה בדברים הקטנים".
לשאלה אם היא בזוגיות, אטיאס ניסתה להתחמק מתשובה אך לבסוף סיכמה: "הלב התרחב והוא צמא לבית".
צפו בריאיון המלא שבתחילת הכתבה!
2 צפייה בגלריה
מורן אטיאס
מורן אטיאס
צהוב למען החטופים. מורן אטיאס
(צילום: שוקה כהן)