9 צפייה בגלריה
שער Pplus - אודליה הלוי
שער Pplus - אודליה הלוי
אודליה הלוי
(צילום: שי הנסב)
"לפני 12 שנים עשיתי פרסומת ששודרה בסופרבול, וידיד שלי שהוא חבר מאוד טוב של סטינג הזמין אותי אליו הביתה לצפות במשחק", נזכרת אודליה הלוי. "הפרסומת שודרה בטלוויזיה בדיוק כשסטינג ואני ישבנו ודיברנו, והוא מסתכל על הטלוויזיה, מסתכל עליי ושואל אותי אם זו אני. מבחינתי – עשיתי את שלי – סטינג זיהה אותי בטלוויזיה!"
מה שהלוי לא ידעה הוא שההישג המרגש - יהיה רק פתיחה לקריירה הוליוודית מרשימה. 12 שנים קדימה – הלוי מככבת בימים אלו באחת מהסדרות המצליחות והארוכות ביותר בטלוויזיה האמריקנית "חוק וסדר". חשבתם ש"האנטומיה של גריי" בלתי נגמרת על 19 עונותיה? "חוק וסדר" רצה כבר 22 שנים, היד עוד נטויה, והחל מהעונה ה-21 הלוי גם נמנית על צוות שחקניה הראשיים.
בשנה שעברה היא וסטינג, עכשיו כבר ידיד קרוב גם שלה, סגרו מעגל: "בסופרבול האחרון היו הרבה מאוד פרומואים של הסדרה, והוא מסתכל בטלוויזיה, רואה את הפרומו ושואל אותי אם זו אני. הוא אמר לי שהוא ישמח לעשות איתי פרק".
ורגע – עוד לא הזכרנו את הפרויקט הגדול ביותר שלה: תפקיד בסרט "בלאק אדם", בו גילמה את אשתו של כוכב הסרט דווין ג'ונסון. "וואו, זה היה סיפור, לא ידעתי בכלל למה אני נכנסת. הייתי צריכה לצלם אודישן לאיזה סרט עם שם ותסריט מזויף. הייתי אחרי יום ארוך וחשבתי לוותר אבל בסוף אלתרתי ועשיתי טייק. יום למחרת אני מקבלת טלפון מהאמרגנית שלי שאומרת לי שהתקבלתי. 'רוצה לדעת מה זה? "בלאק אדם" עם דווין ג'ונסון'. סבבה, עכשיו אני מתרגשת קצת יותר".
מתי אמרו לך שאת תגלמי את אשתו?
"טסתי לאטלנטה, עדיין בלי תסריט ומבלי שידעתי מה התפקיד, הכל היה סוד גדול. רק על הסט סיפרו לי שאני משחקת את אשתו. יצאתי החוצה בריצה וצרחתי 'וואו!'. פתאום אני עובדת עם הבן אדם הכי אהוב בתעשייה ולא סתם הוא כזה, הוא באמת בן אדם מדהים".
איך היה המפגש הראשון ביניכם?
"הבמאי הציג אותנו והוא שאל אותי 'שמעתי שעד לפני יומיים לא ידעת את מי את הולכת לשחק, אז למה בכל זאת בחרת לעשות את התפקיד?'. שאלתי אותו 'אתה יודע מי אתה?'. צחקנו והיה מדהים, חוויה מדהימה".
אומרים שלא יהיה סרט המשך, דיברת איתו על זה?
לא, אנחנו לא חברים בסדר גודל כזה לצערי. אבל דווין, חיים, אם אתה רואה את זה - שלח טקסט".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - אודליה הלוי
שער Pplus - אודליה הלוי
"תמיד ניסיתי לברוח מהמוצא התימני שלי כי כשהייתי ילדה צחקו עליי, קראו לי 'ג'חנון'"
(צילום: שי הנסב)
כבר 16 שנה שהיא חיה בלוס אנג'לס, רודפת אחרי החלום ההוליוודי – וגם מגשימה אותו. עם זאת, היא מבהירה שיש לה נוכחות כמעט קבועה על המטוסים של קו ישראל-ארה"ב. "אני תמיד מגיעה. בערך חודשיים בשנה אני כאן, עובדת, עושה אודישנים. בכל הזדמנות, בכל חופשה שיש לי, אני ישר מגיעה לארץ".
מתגעגעת?
"כל כך. בכל פעם שאני פה, הלב שלי מתמלא מחדש. אני מרגישה שהאדמה הזאת שואבת אותי, לוקחת אותי אליה לקרקע, אני מתמלאת באהבה ובקבלה עצמית. בכל פעם שאני מגיעה לארץ אני מכירה את עצמי מחדש, מגלה משהו אחר".
הביקור הנוכחי שלה בארץ היה במתכונת קצת שונה – רומנטית יותר: "הבאתי איתי את אהוב ליבי, הבן זוג המדהים שלי. זו פעם ראשונה שאני מביאה בן זוג לארץ וזה מרגש".
מה עשיתם כאן בינתיים?
"הוא כבר פגש את כל המשפחה וממש הייתי מדריכת הטיולים שלו. לקחתי אותו לכל המקומות, לירושלים, לנגב, לקיסריה. ראיתי מקומות שלא ראיתי לפני כן".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - אודליה הלוי
שער Pplus - אודליה הלוי
"אני ממש אשמח לקבל איזה סרט טוב בארץ. תמיד הגעתי פה לשלבים מאוד סופיים אבל אומרים שאני לא מספיק מוכרת"
(צילום: שי הנסב)
קצת פרטים על הבחור בבקשה.
"קוראים לו ארון מייזר, ובעברית אהרון מזור. הוא אמריקני ועוסק בנדל"ן. נפגשנו בניו יורק באפריל האחרון. זה מרגיש נכון מאוד, לא הייתי בזוגיות הרבה שנים, בטח לא בזוגיות עמוקה ופתוחה עם מישהו שרק גורם לי לאהוב את עצמי כל יום מחדש, וזה מרגיש טוב".
איך מתבטאת האהבה העצמית הזו שהוא מחזק אצלך?
"תמיד ניסיתי לברוח מהמוצא התימני שלי, כי כשהייתי ילדה צחקו עליי, קראו לי 'ג'חנון'. והוא ממש אוהב את התרבות הזו, את העולם שניסיתי לברוח ממנו. הדברים שחשבתי שהם חסרונות, בעיניו הם יתרונות. אני ממש מגלה את עצמי מחדש דרכו".
לא רק זה, אלא שבזמן הקורונה אפילו פתחת עסק לג'חנון.
"כן, באיזשהו שלב החסכונות התחילו להיגמר להיגמר ואחותי הציעה 'למה שלא תכיני ג'חנון?'. עכשיו, בשבילי זה באמת הדבר שהכי ניסיתי לברוח ממנו שנים, זה היה טראומתי בשבילי. אבל אמרתי 'טוב יאללה, צחוקים. תכיני לי לוגו'. היא מוכשרת, הכינה לוגו - 'דה ג'חנון גירל', הפכתי את זה לבלוגרי ומגניב. פרסמתי את עצמי דרך חברים וכולם הגיבו, רצו הזמנות. בסוף שבוע אחד הייתי סולד אאוט, הייתי צריכה להקים מותג וחבילות, הכל ביומיים".
רסק עגבניות, ביצה, סחוג?
כן הכל, שהג'חנון יהיה ממש טוב. ובאמת קרה שדרך זה שמכרתי ופתחתי עסק לג'חנון בקורונה, הרגשתי שקיבלתי את האהבה שהייתה חסרה לי בתור ילדה, או מה שחשבתי שהיה חסר לי. זה ממש לקח אותי לשורשים שלי, למקורות שלי, גיליתי צד אחר בעצמי, משהו בי נפתח".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - אודליה הלוי
שער Pplus - אודליה הלוי
"'חוק וסדר' זה חוזה שהוא להרבה זמן, אתה יודע שיש לך ביטחון כלכלי"
(צילום: שי הנסב)
היה חשוב לך שלבן הזוג שלך תהיה זיקה לארץ?
"בטח. יש לו הרבה חברים ישראלים, יש לו משפחה מאוד יהודית, הוא צם ביום כיפור, אני בעצמי לא צמה בכיפור!"
איך היה המפגש שלו עם המשפחה שלך? קצת מלחיץ, לא?
"וואו, הוא עף על המשפחה שלי! הוא התאהב, לא הפסיק לשאול מתי רואים אותם שוב. גם המשפחה שלי עפה עליו, פשוט לא האמנתי".
איך מתמודדים עם המרחק מהמשפחה? 16 שנים לחיות בחו"ל זה חתיכת זמן.
"זה קשה מאוד. אני מאוד מתגעגעת. אני השנייה מבין 6 אחים ואחיות. כשעזבתי, הקטן היה בן שמונה. עכשיו כולם בוגרים, אחותי נשואה. אלו חיים שלמים שלא הייתי חלק מהם".
אפשר לתחזק קשר קרוב כשמגיעים רק לחודשיים בשנה?
"יש קבוצה משפחתית בוואטספ. אחנו תמיד בקשר, כולנו מאוד קשורים אחד לשני. אני מתה על המשפחה שלי".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - אודליה הלוי
שער Pplus - אודליה הלוי
"ש לי הרבה תשוקה לכל מה שקורה בישראל, זה נושא שמאוד מלהיט אותי"
(צילום: שי הנסב)
לא חסרים שחקנים ישראלים שנוסעים לחפש את מזלם בהוליווד – רובם המוחץ נותר בחיפושים ובאכזבות, אבל הלוי היא אחת מאותם מעטים שאכן הצליחו במשימה והגשימו את החלום הגדול - ובגדול. היא מצאה את עצמה מתארחת בכמה מהסדרות המצליחות באמריקה, החל ב"היפים והאמיצים" ו"מייק ומולי" ועד "הנערה החדשה" ו"למה נשים רוצחות". כל זה, הוביל כאמור לגולת הכותרת ברזומה שלה: תפקיד מרכזי ב"חוק וסדר".
"הם בכלל חיפשו מישהו דרומית, בלונדינית עם עיניים כחולות", היא נזכרת. "לא התאמתי בשום צורה אבל עשיתי את האודישן בכל זאת. חמישה ימים אחר כך הסוכנת שלי התקשרה אליי, ועוד ביום ראשון שזה לא יום שעובדים בו – ואמרה לי שאני הבחירה של דיק וולף היוצר. מרוב שהתרגלתי לאכזבות, לא האמנתי".
איך הרגשת כשהבנת שזה אמיתי?
"כל הגוף רעד. צמרמרות בגוף, זה היה נראה כאילו משהו ממש נורא קרה לי, אנשים שהיו איתי חשבו שאני עוברת התמוטטות עצבים. אני עדיין מרגישה שאני חיה בחלום, מחכה שמישהו יבוא ויצבוט אותי".
מגיע היום הגדול, ואת מגיעה לסט. איך ההרגשה?
"זה משהו מאוד מלחיץ, כולם שם זוכי אמי, ואז אני מגיעה ומה אני עושה פה? כל יום זה כזה 'מחר מפטרים אותי, אין מצב, למה אני?'. אבל קיבלו אותי בידיים פתוחות ובאהבה, במיוחד סם ווטרסטון, שעושה את התפקיד כבר מיליון שנה וזכה באמי. הוא ה'פאפא בר' שלי, הסבא שהייתי רוצה שיהיה לי".
מה קורה באמת מאחורי הקלעים? יש קשר בין השחקנים או שכל אחד יושב בטריילר שלו?
"אז אצלנו אלו חדרים וכולנו באותו מסדרון, חולקים שירותים, הכי נונשלנט, מאוד חמים".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - אודליה הלוי
שער Pplus - אודליה הלוי
"סטינג אמר לי שהוא ישמח לעשות איתי פרק של 'חוק וסדר'"
(צילום: שי הנסב)
פה בארץ התנאים פחות טובים, כולם חולקים את אותו חדר.
"דווקא בגלל זה אצלנו מחפשים את הקרבה, בגלל שיש לנו כל כך הרבה פרטיות. אני יכולה להגיד לך שעשיתי כמה פרסומות בארץ ואתה יודע איך נהניתי? כמו שאני לא נהנית שם. היה צחוקים, כולם באותו חדר, אוכלים ביחד, היום עבר בכיף".
ושם, איך זה עובד?
"יש את עוזרי הבמאי ועוזרי המפיק שדואגים לנו, מביאים לנו את הארוחות לתוך החדר. אף אחד לא מצפה שנתערבב, נותנים לך את הזמן לעבוד על האומנות שלך. אבל בארץ באמת נהניתי, רציתי לעשות עוד פרסומות ולעבוד פה לא בשביל הכסף, אלא בשביל ההנאה הזאת".
אז באמת כבשת את הוליווד אבל דווקא את הביצה הישראלית פחות. זה משהו שאת מעוניינת בו?
"אני ממש אשמח לקבל איזה סרט טוב בארץ. תמיד הגעתי פה לשלבים מאוד סופיים. אבל אומרים שאני לא מספיק מוכרת בארץ".
שחקן לא צריך להיות מוכר, אלא לשחק טוב, לא?
"אני מסכימה איתך. לא יודעת, יש הרבה פוליטיקות. פה וגם שם, התעשייה עובדת ככה בכל העולם. דיק וולף למשל, הוא יוצר בסדר גודל מספיק גדול כדי לעשות את הבחירות שלו, והוא לא חייב לבחור שחקנים שהם מאוד מוכרים. הוא ידוע כמישהו שעושה קריירות".
את חושבת שהוא עשה לך את הקריירה?
"אני חושבת שכן. אני עדיין לא מאמינה שהוא בחר בי".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - אודליה הלוי
שער Pplus - אודליה הלוי
"לא הייתי בזוגיות הרבה שנים, בטח לא בזוגיות עמוקה ופתוחה עם מישהו שרק גורם לי לאהוב את עצמי כל יום מחדש, זה מרגיש טוב"
(צילום: שי הנסב)
תפקיד כזה הוא גם סוג של זכייה בלוטו, מסדר אותך כלכלית.
"נכון. במקצוע הזה יש כל הזמן עליות ומורדות. היום אתה בסדרה מצליחה ומחר פתאום אין לך עבודה ואתה מחפש את הדבר הבא ושוב פעם באודישנים. זה מייאש. עם 'חוק וסדר' זה חוזה שהוא להרבה זמן, אתה יודע שיש לך ביטחון כלכלי".
מהכסף שאת מרוויחה עכשיו, את יכולה לחיות שנה-שנתיים קדימה?
"יותר. טפו טפו טפו".
מדברים שם לפעמים על ישראל מאחורי הקלעים?
"יש לנו הרבה יהודים על הסט, אז תמיד מדברים. בליל הסדר האחרון נאלצתי לעבוד אז עשינו מיני-סדר בעבודה".
וברמה הפוליטית? יוצא לך לפעמים לתווך סיטואציות מישראל לאנשים שלא באמת מבינים?
"תראה, שם מאוד נזהרים לא לדבר במקומות עבודה על פוליטיקה, על מגזרים, סקס. אבל עם חברים או באירועים שאני מגיעה אליהם - אני נותנת את התמורה האמיתית שלי לארץ. יש לי הרבה תשוקה לכל מה שקורה בישראל, זה נושא שמאוד מלהיט אותי. כשמישהו אומר משהו שהוא לא מבין לגביו אני מראה צד שנלחם, הערסית שבי יוצאת החוצה".
יש כאלו שנזהרים יותר, גל גדות למשל.
"אני יודעת ממקור אישי שהיא עושה את העבודה האמיתית מאחורי הקלעים, אז לא צריך לשפוט. יש דברים שהקהל לא יודע".
היא גם במקור מראש העין, נפגשתן פעם?
"לא זכור לי מראש העין, אבל ראיתי אותה כמה פעמים בלוס אנג'לס והיא מקסימה".
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - אודליה הלוי
שער Pplus - אודליה הלוי
"בכל פעם שאני פה הלב שלי מתמלא מחדש. אני מרגישה שהאדמה שואבת אותי, לוקחת אותי אליה, אני מתמלאת באהבה ובקבלה עצמית"
(צילום: שי הנסב)
9 צפייה בגלריה
שער Pplus - אודליה הלוי
שער Pplus - אודליה הלוי
"אני עדיין לא מאמינה שדיק וולף בחר בי, הוא ידוע כמי שעושה קריירות"
(צילום: שי הנסב)
צילום: שי הנסב
סטיילינג: אלכס גידרון
שיער: עדן ירושלמי
איפור: נגה תמיר
הפקה: ערן רחמני
צילום וידאו: אוראל לוי
ייצוג אודליה הלוי: אפרת נחום ואירית מילר

קרדיטים לבוש:
לוק 1: מחוך וג'ינס - H&M, נעליים - Nine West, עגילים - dream closet
לוק 2: שמלה ורודה - Elisabetta FRANCHI Tel Aviv, נעליים - Zara
לוק 3: חליפה לבנה - Elisabetta FRANCHI Tel Aviv, שרשרת - & other stories
לוק 4: חליפה שחורה, חולצה מכופתרת - Zara
לוק 5: מעיל פרווה לבן, מכנסיים - Zara