שמה של דנה זרמון עלה השבוע לכותרות עם סטורי אחד באינסטגרם שהעביר ביקורת על הגוף שלה. "פתאום קיבלתי הודעה, 'מאיפה הביטחון העצמי לאישה מאוד יפה אבל עם גוף סביר?' והרגשתי קווץ' בבטן. מי כותב ככה? אבל אחרי ששנייה הורדתי את המניירות של העצבים הבנתי שזו לא הודעה להכאיב לי, להעליב אותי. זו הודעה של אישה שבאמת לא יכולה להאמין, שאישה שהיא לא מידה אקסטרה סמול, שהיא לא מקל שטוח מכל כיוון, שיש משהו שזז יחד איתה כשהיא רוקדת וקופצת וצוהלת, והיא עוד מרשה לעצמה לחשוף את זה, זה חריג", סיפרה כוכבת הרשת כשהתארחה השבוע בפודאקסט של בר זגה ב-ynet.
"לצערי, הקישור הזה של ביטחון עצמי למראה, הוא בלתי מעורער. בנות חושבות שאם הן יהיו רזות או גבוהות או בלונדיניות יותר, או אלוהים יודע מה, הן יהיו בטוחות בעצמן יותר. וקודם כל, זה לא נכון".
ממש לא נכון. "כל כך הרבה נשים וכל כך הרבה מודלים שונים של יופי כבר הוכיחו לנו שזה לא נכון. ויש נשים מלאות שהן הדבר עם הכי הרבה כריזמה וביטחון שהכרתי. ויש נשים שהן על פניו מודל היופי המושלם והמתוקתק מכל כיוון, שמתביישות להיות מול מצלמה. יש הכל מהכל. אני גם באמת בנאדם שמאמין שאין דבר כזה מודל יופי אחד. אם היה דבר כזה זה היה עולם נורא שטוח ומשעמם".
6 צפייה בגלריה
דנה זרמון
דנה זרמון
דנה זרמון ובר זגה
(צילום: אינסטגרם)
זרמון בת ה-30 היא יוצרת תוכן, מנחת טלוויזיה, אשת עסקים וגם דוגמנית, היא עושה הכל מהכל. ובתור מישהי שנמצאת בתעשייה כבר לא מעט שנים, היא מודעת היטב לניסיון לקבל נשים מכל הסוגים ובכל המידות – אך לטענתה זה עדיין לא מספיק. "מנסים איכשהו לשנות ולגוון, אבל לא לגמרי עושים את המעשה הזה עד הסוף. ולראות אותי כאישה - שאגב אני תופסת מעצמי אישה מאוד יפה ורזה - ולקרוא לי שמנה זה עוד יותר מכעיס אותי, לא כי אכפת לי אם חושבים שאני שמנה או רזה, אלא כי זה לא נכון שהגודל הזה יהיה שמן. המחשבה שמידה מדיום, אוקיי? מדיום זה אמצע. זה כאילו איך נשים שהן קצת מעל סמול זה שמן? זה לא נתפס. תחשוב לאיזה לחץ וחרדה זה מכניס נשים אחרות. אני זכיתי לזה שיש לי ביטחון עצמי אמיתי פנימי, שלא מזיז לי אם עליתי מידה או ירדתי מידה, זה לא מגדיר אותי. אבל יש נשים אחרות שזה כן".
מה הגבת לה? "הגבתי לה, שאני רוצה לענות לך שאני חושבת שהגוף שלי מושלם, באמת. הגוף שלי הוא לא רק המידה שלי בבגדים או המספר שרואים על המשקל. אני אוהבת כל חלק בו, בין אם שטוח יותר או פחות, רוטט יותר או פחות, מתוח יותר או פחות, וזהו, אני ממש אוהבת את עצמי ואת איך שאני נראית ואת מה שהגוף הזה גורם לי להגשים ולהרגיש".
6 צפייה בגלריה
דנה זרמון
דנה זרמון
"יש נשים מלאות שהן הדבר עם הכי הרבה כריזמה וביטחון שהכרתי"
(צילום: אינסטגרם)
יש אנשים שגם אחרי שכתבת את זה הגיבו לך בעלבונות? "הרוב המוחלט היו תגובות תמיכה, אבל ממש תמיכה, מהבטן, נשים כתבו לי הודעות על זה שבזכות איך שאני מוציאה את עצמי החוצה ואיך שאני מתלבשת מול מצלמה וזה, הן מרשות לעצמן גם. ואגב, הרבה פעמים כשאני נתקלת באיזושהי הודעה מאוד עמוקה, אני נכנסת לראות מי אותה בחורה, וזה מדהים אותי לראות כמה הנשים האלה יפות - והן עדיין מרגישות שהן לא יכולות להרשות את זה לעצמן, להיחשף ולהתלבש ככה".
6 צפייה בגלריה
דנה זרמון
דנה זרמון
"אני חושבת שהגוף שלי מושלם, באמת"
(צילום: טל שחר)
שמעי, להיות בפרונט כשכל הזמן מבקרים אותך, וואלה זה מתיש קצת. "כן, זה מתיש, בטח. אבל זה עניין של גישה. תראה, בשנה הראשונה אחרי הלידה הייתי במקום של חוסר חשק עז להיות בפלטפורמה הזאת. לראות תוכן, ליצור תוכן. לא היה לי כוח לכלום. כל מה שרציתי להיות זה אמא. ופתאום אחרי שנה, כמו לחיצת כפתור, האנרגיה הזאת חזרה. ואיתה חזרה עוד אמביציה מטורפת וכוח מטורף, וגם דיוק. הרגשתי שמאז שאני אמא יש בי איזשהו דיוק למה שאני רוצה להוציא החוצה. פחות מעניין אותי עכשיו לרצות, לצלם את המקומות הכי ויראליים וללבוש את הבגדים הכי טרנדיים. זה לא מעניין אותי, אלה דברים שהיו מעניינים אותי לפני שהפכתי לאמא, כי באמת אהבתי את העולמות האלה, וגם יכול להיות שהייתי יותר שטחית".
אז אחרי שעברת את כל השלב הזה, פתאום חזר לך החשק להעלות דברים - אבל תוכן אחר. "נגיד, לא היה לי צורך עכשיו להיות בלוגרית אימהות של השנה. בוא, זה לא מעניין אותי. אוקיי? ברור שמעניין אותי שיהיה לילד שלי הכי טוב ולמצוא את ההמלצות הכי טובות, בין אם זה החיתול או הבגד וכו'. וברור שאת רוצה את עזרת ההמונים בנושא הזה. אבל אותי מעניין מה שעניין אותי לפני. וזה אופנה ולייפסטייל. החיים שלי המשיכו, פשוט התווסף אליהם אוצר שהפך להיות מרכז החיים שלי. אבל על הדרך יש גם אישה בסיפור וזו אני, והאהבות שלי והדברים שאני מתחברת אליהם נשארו אותו דבר, עם קצת דיוקים כמו שאמרתי".
6 צפייה בגלריה
דנה זרמון
דנה זרמון
הוא רוצה שני ילדים, היא ארבעה. גיא ביטון וזרמון
(צילום: אינסטגרם)
כזכור, ביולי 2021 ואחרי ארבע שנות נישואים, זרמון ובעלה גיא ביטון הרחיבו את התא המשפחתי והביאו לעולם את אדם, בנם הבכור.
אין לפעמים געגוע לגוף שלפני ההיריון? "לא, כי הוא לא כזה שונה מבחינתי, אולי הפאוץ' הקדמי יותר גדול מלפני. בשנה הראשונה הכל הזוי, גם אם את מרזה, הגוף שלך עדיין לא חוזר לגודל שלו. האגן יותר רחב והציצים, תקשיב, זה לא פרופורציונלי והייתי בבהלה מאוד גדולה. גם בנות שאמרו לי הכל חוזר 'אל תדאגי', אני כזה 'איך זה חוזר? תראו איך זה נראה'".
חזר בסוף? "חזר, חזר. יש אזורים שהם קצת יותר רחבים, אבל אני אומרת שאם זה המחיר שאני צריכה לשלם בשביל הדבר המושלם שיצא ממני אז שווה את זה".
אוטוטו אדם חוגג שנתיים, איך זה עבר? "מדהים. כל מי ששוקל או מתלבט האם להביא ילדים, צריך לדבר איתי - אני הכי בעד. זה אושר מטורף, אושר עילאי שאין אותו בגוף לפני, האהבה הזו – אין אותה בגוף. בא לי עוד מאה, אבל לא להביא אותם בעצמי. בעלי רוצה שניים ואני רוצה ארבעה".
מה הקושי הכי גדול באימהות? "חוסר ספונטניות. ראיתי סטורי נורא מצחיק שמישהי כתבה שאת מבינה בגיל 30 שאת עדיין צריכה לבקש אישור מההורים שלך לצאת, זה בדיוק מה שזה. אין לך יכולת לעשות דברים לבד נטו. האימהות שלנו עוזרות המון, אין לנו עדיין מטפלת. זכינו בזה שאדם הוא נכד ראשון משני הצדדים, אז כולם ערוכים ונחושים למשימה, אבל ילד שני אולי יביא איתו עוד עזרה, אני לא פוסלת".
6 צפייה בגלריה
דנה זרמון
דנה זרמון
"ילדים זה אושר מטורף, אושר עילאי"
(צילום: אינסטגרם)
ובחזרה לביזנס: זרמון מתחזקת עמוד אינסטגרם פעיל עם 592 אלף עוקבים ובנוסף עמוד טיקטוק אחריו עוקבים 37.7 אלף משתמשים – ובכל זאת היא מתקשה להגדיר את עצמה כמשפיענית או להיות חלק מקבוצת המשפיעניות שהשתלטה על הרשת . "מה זה אומר? יש 'ארגון המשפיעניות הרשמי'?", היא שואלת ומבהירה: "בסוף, זו פלטפורמה שכולם נמצאים בה - בין אם הם צורכים תוכן או יוצרים תוכן. להכליל את זה נראה לי הזוי ולא הגיוני. זה לא מצב רגיל. כמו שאומרים שעורכי דין הם אנשים רעים, כל עורכי הדין רעים? גם אלה שעוזרים לאנשים חלשים? לא. אבל יש משהו במשפיעניות כקטלוג שהפך להיות מונח מזלזל ולא באשמת המשפיעניות. אולי באשמת חלק... אבל בסוף יש משהו בהכללות האלה שבדרך כלל זה כנגד אותו תחום, בכל תחום. לייצר מצב של הכללה זה יותר הרעה של הדבר הזה, לא רוצה להיות כלולה בזה".
את לא מרגישה שהמשפיעניות על המוקד לאחרונה? "אני חושבת שזו צרות עין. כל תחום שפתאום עולה ומקבל הרבה חשיפה ובמה. כל תחום שמקבל תאוצה וחשיפה, שבסוף החשיפה זה כמה כסף הוא מביא. בסוף, בשורה התחתונה, אנשים בוחרים את הצעדים שלהם לפי התועלת שזה יביא להם. בניגוד לזה, עולם המשפיעניות זה עולם של יוצרות תוכן, בגלל זה להגיד 'משפיענית', מה זה אומר? משפיעניות זו לא מילה אמיתית, יוצרות תוכן זה המונח. בסוף אתה בחור לעקוב אחרי יוצרת תוכן מסוימת כי התוכן שלה מדבר אליך. זה הדבר היחידי שמביא עוקבים".
מרגיש לי שהיית מראשונות המשפיעניות, לפני הרבה שנים. השוק הזה נהיה רווי בשנים האחרונות ונפתח לתחומים חדשים. את מרגישה שלקחו לך את המקום, עקפו אותך? "אני מרגישה שיש מקום לכולם פשוט בגלל שרשתות חברתיות זה את עם עצמך מול מי שבוחר לעקוב אחרייך, אני לא בקומונה עם אחרים. אני לא תלויה בעשייה של אחרות, בגלל זה אני אחראית להצלחה שלי. ברור שזה תלוי בבחירת הקהל ובטרנדים – מערכת היחסים שלי היא עם הקהל שבוחר ללחוץ 'פולואו'".
לריאיון המלא, האזינו לתוכנית שבראש הכתבה. כל השערוריות, כל הרכילויות וכל מה שצריך לדעת על עולם הבידור בפודאקסט של בר זגה
6 צפייה בגלריה
שער Pplus - דנה זרמון
שער Pplus - דנה זרמון
"אנשים בוחרים את הצעדים שלהם לפי התועלת שזה יביא להם"
(צילום: שי פרנקו)