10 צפייה בגלריה
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן
(צילום: שי פרנקו)
"אין לי שערוריות, אולי תתפור לי איזו אחת?" צוחקת יעל גולדמן כשאני מדבר איתה על הנוכחות שלה - או ליתר דיוק היעדרה - במדורי הרכילות. "אני לא בנאדם של שערוריות. אין לי דברים מספיק סוערים. אולי זה עוד יקרה".
גולדמן היא אכן כוכבת שבדרך כלל חפה מסקנדלים, וגם כששמה נקשר באחד כזה - היה זה דווקא בעלה אורי פפר שעמד במרכזו, כשבחודש מאי האחרון נחשפה הודעה קולית ששלח לעוזרת הבית שלהם לשעבר, ובה נזף בה על כך שעזבה ללא הודעה מוקדמת. קאט להיום: משפחת פפר-גולדמן עוד לא מצאה עוזרת חדשה. "משום מה הן לא רוצות לבוא", היא אומרת בחיוך.
איך באמת הרגשת עם כל הסיפור? "האמת שזה לא ממש הזיז לי, לא חשבתי שזה ביג דיל. אני חושבת שיש היום איזו נטייה שישר יורים ונכנסים באנשים, מתעצבנים. אנחנו אנשים, מה כבר נאמר שם? תשמע את הטקסט, למי אכפת? יש דברים יותר מהותיים שקורים, בסדר נו".
אבל התחושה היא שמשהו נורא אישי דולף לרשתות. "זה חלק מהתרבות".
וכשזה מגיע אליך, לבית שלך? "זה בסדר. זה אורי ויש לו את הקריירה שלו ואת החיים שלו, וזה מה שזה. אני לא באמת הפסדתי שעות שינה מזה".
הצלחת לפתח עור של פיל בתעשייה? תמיד הרגשתי שיש בך דווקא קצת שבריריות. "אני חושבת שיש פער בין איך שאני נראית לאישיות שלי. תמיד היה לי קצת עור של פיל. אתה לא יכול לשרוד את הביזנס הזה אם אין לך עור של פיל. אנשים רואים את ההצלחות, הם לא רואים את כל ה'את לא מספיק'. קיבלתי מלא 'לא' וחייבים לפתח שריון".
קרוב ל-25 שנים חלפו מאז שגולדמן עשתה את צעדיה הראשונים בעולם הבידור. היא התחילה בתור דוגמנית וזכתה להצלחה גדולה שעזרה לה למנף את הקריירה לתחומים משיקים כמו משחק והנחיית תכניות טלוויזיה ורדיו. אבל אם תשאלו אותה איך היא מגדירה את המקצוע שלה היום, היא תעדיף שלא לתת תשובה חד משמעית. "אין דבר שאני יותר שונאת מזה, זה לצמצם אותך. אני דוגמנית, אני מנחה... אבל אני הרבה יותר מזה".
את חושבת לפעמים על המסלול חיים שלך? מה היה קורה אם היית לא בוחרת בדוגמנות? "אני תמיד מרגישה שהייתי צריכה להיות מיילדת. אולי זה לא מאוחר מדי, סיון קליין עשתה את זה. תמיד יש את המחשבה של מה אם לא, אבל זה קרה ואני אוהבת את זה".
זה מקצוע קשה? "המקצוע שלנו הוא לא מקצוע קשה, יש יותר קשים. יש עבודות הרבה יותר קשות פיזית והרבה פחות מתגמלות, אני לא חושבת שיש לנו על מה להתלונן".
אבל צריכים כל הזמן לעבור אודישנים ולשבת הרבה בבית ולחכות שמשהו יגיע, ואז דור חדש של צעירים וצעירות נכנס לתמונה. "נכון, אבל אני שמחה שביססתי את מקומי ומעמדי".
היום דוגמניות צריכות לנהל אינסטגרם וטיק טוק כדי להצליח, וממש לעבוד בזה. כשאת פרצת, לא היה משהו כזה. "היה לי את המזל שזה לא היה בדור שלי ופשוט ידעתי להצטלם ולספק את הסחורה. אבל עכשיו היתרון הוא שכל אחת שיש לה תוכן לתת יכולה להצליח. את לא חייבת להיות סופר מודל, לא צריך לחכות לזכיין, יש לך ערוץ משלך".
10 צפייה בגלריה
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן - שער Pplus
"אני אהיה קיטשית ודוחה ואגיד שהקורונה עשתה לאורי ולי טוב"
(צילום: שי פרנקו)
גולדמן אכן אימצה בחום את הרשתות החברתיות. יש לה 142 אלף גולשים שנחשפים לתכנים הרבים שהיא מעלה באינסטגרם - החל מתמונות ביוטי, דרך תיעוד ממפגשים עם החברות המפורסמות ועד שיתופים מחיי המשפחה.
אני עוקב אחרי הסטוריז שלך, את מספיקה הרבה. "כן יש לי הספק. זה בא לי טבעי, אני אוהבת את זה. יש לי שלושה ילדים ואני אוהבת להיות עסוקה".
את עדיין אוהבת לדגמן? "ברור. אם היית שואל את יעל בת ה-20 אם אני אדגמן בגיל 30 אז הייתי עונה שלא ובטח לא בגיל 44, אבל העולם השתנה, התחום התפתח. זה מדהים שאני עדיין מדגמנת".
כשאת מסתכלת במראה, את אוהבת את מה שאת רואה? "תלוי באיזה יום. יש ימים שאני קמה ואומרת 'איזו מעוכה אני'. אבל אין לי מה להתלונן, עשיתי קריירה מאיך שאני נראית".
הצטלמת לא מזמן לקמפיין באיטליה, ספרי קצת. "קמפיין קוסמטיקה נחמד שאני עדיין לא יכולה ממש לדבר עליו, אבל היה ממש כיף ומרענן לדעת שעדיין יש לי את זה".
איך היה לעזוב את המשפחה ולחזור לחיים של פעם? "פה כולם מכירים אותי ושם אני פתאום שוב הבחורה האנונימית שאף אחד לא מכיר. אבל מצד שני, אני באה עם הניסיון שלי, אני יודעת את העבודה ועושה אותה טוב. זה מרגש לדעת שהעולם עדיין קורה ויש אפשרויות שקיימות בשבילי. עצם זה שלקחו אותי זו מחמאה גדולה עבורי".
10 צפייה בגלריה
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן - שער Pplus
"אני לא בנאדם של שערוריות. אין לי דברים מספיק סוערים. אולי זה עוד יקרה"
(צילום: שי פרנקו)
מוקדם יותר השנה חגגו גולדמן ופפר 13 שנות נישואים ושלושה ילדים משותפים: עמנואל (11), תהילה (9) ואיתן (4), אבל כשהיא שומעת שהם נחשבים לפאוור קאפל בביצה, היא נוחרת בצחוק. "איזה פאוור קאפל, אני לא מרגישה את זה".
איך נראים החיים האמיתיים? "אני מניחה שכמו כל זוג אחר, נותנים כיף כשנפגשים, אני יוצאת, הוא יוצא, אני בעבודה, הוא בעבודה, מחליפים משמרות".
שרדתם את הקורונה, הרבה זוגות לא הצליחו. "נכון, אני אהיה קיטשית ודוחה ואגיד שהקורונה עשתה לנו טוב. אורי עבר תקופה מאוד טובה עם הבית, וזה עשה לו טוב ועשה לנו טוב".
מה המתכון לחיי זוגיות טובים? "הנה, אני מדברת איתך ואורי לא בארץ, אז אני מניחה שזה המתכון, להתגעגע. בשיא הכנות. כי אז שום דבר לא מובן מאליו, קצת חסר, יש משהו בקצת בנפרד. אולי דירות נפרדות".
כמו מרב מיכאלי וליאור שליין? נראה לי שזה הפיצוח. זה לא שאני שם, אבל תחשוב על זה, זה גאוני. סתם בפנטזיה, אורי אל תעלב, זה לא אישי. לפעמים זה פשוט נחמד כשאתה טס ויש לי את המיטה לבד!"
10 צפייה בגלריה
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן - שער Pplus
"המקצוע שלנו לא קשה. יש עבודות הרבה יותר קשות פיזית והרבה פחות מתגמלות, אני לא חושבת שיש על מה להתלונן"
(צילום: שי פרנקו)
עמנואל תכף בת 11. מרגישים כבר את גיל ההתבגרות? "כן, אני מרגישה את ה'אמא, די!'"
זה השלב שהיא מתביישת כבר? "אני ממש נושקת לשלב הזה שאני אמא פאדיחה".
יש ניצנים של עולם הזוהר? "היא נורא רוצה. אני בעצמי בדילמה אם לתת לה לעשות את מה שהיא רוצה, אבל מצד שני התפקיד שלי הוא לשמור עליה. אז אני בדילמה אם לאפשר לה או לא, איך אני מנהלת את זה נכון".
עולם הבידור השתנה לא מעט מאז שנכנסת לתחום, מה דעתך על מה שקורה בו היום? "היו הרבה תפניות בעלילה. הכל שונה, הטלוויזיה אחרת, הדיגיטל נהיה חזק. יש פלוסים ומינוסים, יש היום מקום לכולם וזה דווקא נורא מרגש אותי".
10 צפייה בגלריה
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן - שער Pplus
"אני לא נבחרת ציבור, אני רק אומרת את מי שאני מאמינה שמייצג אותי בצורה הכי טובה"
(צילום: שי פרנקו)
הרזומה הטלוויזיוני של גולדמן ארוך ומרשים, החל מהנחיית תוכנית האירוח המצליחה לנוער "אקזיט" ששודרה בתחילת שנות ה-2000 בערוץ 10, דרך תכניות אירוח נלוות לתכניות מצליחות כמו "רוקדים עם כוכבים" ו"המירוץ למיליון" ועד תוכניות לייפסטייל בערוצים השונים. כיום היא מנחה את "מרגישות יופי" עם מימי לוזון ואת "התחלה חדשה" בהוט בידור, מגישה שתי תוכניות רדיו ב-102FM והפרזנטורית של לאונרדו קוסמטיקה. למרות זאת, היא מעולם לא התברגה לתוכניות המרכזיות של שעות הפריים טיים. "ככה התגלגל", היא אומרת ומוסיפה: "לא נראה לי שאפשר לשאול אותי למה זה, אבל כמה הזדמנויות כבר יש לנשים בפריים טיים?"
החברות הכי טובה שלך שם. רותם סלע, לירון וייצמן. "נכון, ו...? כמה עוד בנות אתה מכיר בפריים טיים? יש עוד מלא מוכשרות חוץ ממני, סורי".
את מרגישה שבתעשייה עדיין לא נותנים את הצ'אנס הזה לנשים? "אני לא מרגישה שלא נתנו לי את הצ'אנס, יש לי במה ועשייה ועבודה. אני לא בטוחה שאני עפה על לעשות ריאליטי בפריים טיים".
וכשאת רואה את ההצלחה של רותם ולירון, ושל גל גדות שהיא גם חברה טובה שלך, יש קצת קנאה? "מה פתאום. זה שחברה שלי מצליחה זה לא על חשבוני, זה אומר שיש חלק ממני בהצלחה הזו".
10 צפייה בגלריה
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן - שער Pplus
"אם היית שואל את יעל בת ה-20 אם אני אדגמן בגיל 30 אז הייתי עונה שלא ובטח לא בגיל 44, אבל העולם השתנה. זה מדהים שאני עדיין מדגמנת"
(צילום: שי פרנקו)
אתן הייתן חבורת סלבס עוד לפני שזה נהיה פופולרי. "זה פשוט קרה. אנחנו חברות טובות בלי קשר לכלום".
יש קבוצת ווטסאפ? איך קוראים לה? "די, אל תשרוף אותי".
זה נוצץ כמו שחושבים? "זה רק נראה נוצץ. טחינות ראש על כלום ושום דבר".
10 צפייה בגלריה
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן - שער Pplus
"אני ממש נושקת לשלב הזה שאני אמא פאדיחה"
(צילום: שי פרנקו)
אפרופו טחינות ראש, רגע לפני הבחירות, מה את חושבת על המצב במדינה? "זו שאלה ממש קשה למי שמכורה לחדשות לצערי, ויש לה את כל הפושים. אני מאחלת שנהיה יותר אדיבים וסבלניים, שלא תהיה כזו אלימות בכל מגזר ושנבחר נכון בבחירות".
את יודעת כבר למי את מצביעה? "אני כבר עשור עם יאיר לפיד אז נראה לי שזו הבחירה הטבעית שלי".
יש סלבס שלא מרגישים בנח לחשוף למי הם מצביעים. "אני תמיד אמרתי. אני מבינה את הרצון לא להשתייך, אבל אני גם לא מבינה מה הבעיה להגיד את זה. אני לא נבחרת ציבור, אני רק אומרת את מי שאני מאמינה שמייצג אותי בצורה הכי טובה".
בשנה הבאה תהיי בת 45. ההתבגרות מלחיצה? במיוחד כשאת במקצוע שמקדש לרוב את הנעורים. "האמת שלא. היה לי משבר גיל 40, זה משבר ממש קונקרטי לאישה, לגבר זה פחות, נראה לי ששם זה יותר בגיל 50. לנשים, גיל 40 זה שוק. זה ילד אחרון, זה נגמר. אבל צלחתי את זה ויש תובנות שאת אומרת 'אוקיי, זה לא כזה נורא'. זה מה שזה. צריך להשלים עם זה, אי אפשר להילחם אז תהני מהדרך".
10 צפייה בגלריה
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן - שער Pplus
"כמה הזדמנויות כבר יש לנשים בפריים טיים?"
(צילום: שי פרנקו)
10 צפייה בגלריה
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן - שער Pplus
זה שחברה שלי מצליחה זה לא על חשבוני, זה אומר שיש חלק ממני בהצלחה הזו"
(צילום: שי פרנקו)
10 צפייה בגלריה
יעל גולדמן - שער Pplus
יעל גולדמן - שער Pplus
"לנשים גיל 40 זה שוק. זה ילד אחרון, זה נגמר. אבל צלחתי את זה ויש תובנות. אי אפשר להילחם אז תהני מהדרך"
(צילום: שי פרנקו)
צילום: שי פרנקו
סטיילינג: מיטל ברונר
איפור: נגה תמיר
שיער: ליאור גרין (ל- ״סולו״ במוצרי ״לייבל אם.״)
ע.סטיילינג: עדי לואיס
ע.צלם: זיו טולדנו
צילום וידאו: אוראל לוי
ייצוג יעל גולדמן: ייצוג 1 - אמנים ויוצרים

קרדיטים לבוש:
לוק 1: חליפה - הילי הארי, טופ מנומר - מיכל ומורן ה׳ באייר 24 תל אביב, כובע - דאשי
לוק 2: ג'קט פאייטים - הילי הארי, מכנסיים שחורים - הילי הארי, טבעת - גלית רונדין
לוק 3: שמלה - עידן לרוס, ג'קט עור - אוסף פרטי
לוק 4: וסט זהב - M13, ה׳ באייר 45 תל אביב, ג׳ינס - M13, חגורה - זדיג + וולטר ה׳ באייר 44, צמיד - זדיג + וולטר, וסט שחור - הילי הארי, גופיית סבא - זדיג + וולטר
לוק 5: ג'קט - זדיג+ וולטר, מכנסי פאייטים - זדיג + וולטר, גופייה שחורה - מיכל ומורן, נעליים, עמנואל