עם פרוץ המלחמה, המדינה כולה התגייסה על מנת לתמוך ולסייע ללוחמים, למפונים ולמשפחות החטופים - וביניהם גם הדוגמנית מאיה קיי (21), שיצאה לבקר את המשפחות ואף יצרה עם חלק מהן קשרים חזקים. היא לא ציפתה שאחד מהקשרים האלו יזכה אותה בכמה אייטמים רכילותיים לא צפויים – שבישרו על כך שהיא בזוגיות טרייה עם איתי רגב, שחזר מהשבי ביחד עם אחותו מיה. "הוא החיים שלי, אני באמת שרופה עליו", אומרת מאיה.
איך הכרתם? "נפגשתי עם כמה משפחות של החטופים, והגענו גם לבית של משפחת רגב. איתי ומיה נחטפו עם עומר שם טוב, שעדיין נמצא בשבי ואנחנו מחכים לו כל יום. ממש נקשרתי לאמא ולמשפחה. שבוע אחרי שהיינו אצלם, מיה חזרה ואחרי ארבעה ימים הודיעו שגם איתי חוזר. נפגשנו והכרתי חברים לחיים. מיה בגילי, התחברתי אליה מהרגע הראשון. היא עדיין בשיקום, יש לה ברזלים על הרגליים, היא נלחמת כל יום, היא לביאה".
ומה הסיפור עם איתי? "איתי ואני הלכנו ביחד לכיכר החטופים, צילמו אותנו וזה הפך ל'מאיה קיי ואיתי רגב ביחד'. מה אני אעשה? הוא גם רק בן 18! אני כל כך אוהבת אותו בתור בן אדם, הוא ילד כל כך טוב והיא כל כך מקסימה, הם אחים שנכנסים לך ללב. וזהו, הצמידו לי. מה זה הצמידו לי, עמדתי לידו, זה אפילו לא הצמידו לי. אנחנו חברים ממש טובים. הכרתי ככה הרבה חברים לחיים, שאני מאמינה שילכו איתי דרך ארוכה. באסה שבנסיבות הללו, אבל זה גם מה שמייחד את העם שלנו, שאנחנו יכולים להתחבר ולהתמזג דרך דברים נוראיים שקרו לנו".
מרגיש שמאוד מנסים להפוך את החטופים ששבו הביתה לכוכבי ריאליטי. מה דעתך? "אני לא מסוגלת לחשוב על זה אפילו, כי הם התפרסמו בעל כורחם וזה נורא להגיד את המילה 'התפרסמו'. לוקחים את זה למקום שהם צריכים להיות עכשיו חלק מהתעשייה וזה מוזר, אני לא יודעת איך לאכול את זה. זה לא אתי ולא לגיטימי. אין בעיה שידברו בחדשות על המצב שלהם, על זה שהם חזרו לחיים ומשתקמים. מצד שני אתה אומר, כל עוד הם בטוב והם חיים והם כאן, שיהיה מה שיהיה, העיקר שהם חזרו".
האזינו לריאיון המלא:
בר זגה
מאיה קיי: ״החטופים לא צריכים להיות חלק מהתעשייה. זה לא לגיטימי"
44:52
מאיה התפרסמה בשנה שעברה, כשהשתתפה בתוכנית "הישרדות" שבה גם הכירה את השורד טל מורד. השניים הפכו לזוג אבל בספטמבר האחרון, אחרי יותר משנה של זוגיות, נודע שהם נפרדו. זמן קצר לאחר מכן התחילה המלחמה, מורד גוייס למילואים ויצא להילחם בעזה.
"המצב כל כך דחק אותנו לפינה, שלא משנה מי, אתה רק רוצה לדעת שהוא בסדר", היא אומרת. "לא משנה איך הפרידה הזו נגמרה, ובמקרה שלנו הכול היה בסדר, הייתה דאגה וזה היה נורא קשה. אבל יצרנו קשר, הוא רצה לדעת שאני בסדר ואני רציתי לדעת שהוא בסדר. הוא השתחרר אחרי שלחם שלושה חודשים וזה מטורף, עם עוד המון חברים שלי שעד היום בעזה. לא שאלתי יותר מדי מה הוא עשה שם כי זה מלחיץ אותי ואולי עדיף גם לא לדעת. אני חושבת שזה שלו, אלה דברים שהוא עובר עם הצוות שלו".
נפגשתם אחרי שהוא חזר? אתם בקשר? "לא, כל אחד המשיך בחיים שלו. הוא חוזר למציאות שלו ואני לשלי".
לאנשים הייתה תקווה שיהיה קאמבק. "לא הייתי רווקה המון זמן. הייתי בזוגיות אחרת לפני כן ואז בתוכנית, והייתי צריכה קצת זמן לעצמי. ואז התחילה המלחמה, זה הכי לא זמן להיות רווקה, אבל בסדר. אני חושבת שזה מחשל ומלמד. אחרי מה שעברנו זה קטן עלינו, הכול בפרופורציה. טל בן אדם מקסים, זה עבד לתקופה מסוימת ועכשיו לא וזה בסדר. אנחנו צעירים, ממשיכים בחיים והעיקר שאנחנו שלמים ובריאים וזה הכי חשוב. באמת. קיבלנו פרופורציות בתקופה הזו, למה בכלל רבים? אתה חי, אני חיה, אז בוא פשוט נחיה".
למה בעצם נפרדתם? "לא יודעת אם יש משהו לשים עליו את האצבע, זה פשוט לא הסתדר יותר. חשבנו דברים אחרת, כמו כל זוג שמגיע למצב שצריך לפרק את מה שיש ביניהם. היינו חברים מאוד טובים אבל הזמן עשה את שלו. הוא עבד בתחום ואני עובדת בתחום, ונראה לי שזה קצת עלה על גדותיו. רציתי להיות קצת עם עצמי, להבין מה אני עושה, הוא עם עצמו, התחיל ללמוד, הלכנו לכיוונים שונים שזה מבורך, וזהו".
3 צפייה בגלריה
יום הולדת 30 דורין דותן
יום הולדת 30 דורין דותן
"היינו חברים מאוד טובים אבל הזמן עשה את שלו". מאיה קיי וטל מורד
(צילום: אמיר מאירי)
היו דיבורים על זה שראו אותך כמה פעמים עם און רפאלי וששחר חיון, שהייתה החברה שלו באותו הזמן, לא אהבה את זה. "און ואני מכירים כבר שנים דרך חברים משותפים, ובחיים לא היה משהו מעבר. אני לא יכולה להסתיר את הדברים האלה, אם היה בינינו משהו, כל עם ישראל ואשתו היו יודעים. לא משנה ליד מי אני אעמוד, ישר יחשבו שיש משהו, ככה זה עם כל בחורה שעובדת בתעשייה. אני ואון חברים עד היום ואנחנו מתראים בכל מיני מקומות. היו רואים עליי אם היה משהו, זה היה ככה גם במערכות יחסים קודמות שלי. לא נורא, תמיד יהיו קונספירציות כאלה".
את מדגמנת כבר הרבה שנים, יש תוכניות מעבר לדוגמנות? "אני דוגמנית כבר עשור ולומדת משחק המון שנים, זה חלק ממני ומאמינה שביום מן הימים זה יקרה. בינתיים אני עובדת מאוד קשה. אני מוציאה מוצרים עם המותגים שאני עובדת איתם, אני עובדת על קולקציה בטוונטי פור סבן והוצאתי קולקציה בקרליין. אני תמיד מוצאת את המקום ליצור את העניין. זה מאוד חשוב לי".
יש הרבה ביקורת על העולם הזה שהוא חלול וריק. "הוא יכול להיות חלול, אבל אני חושבת שברגע שאת שמה לעצמך מטרה מסוימת ויודעת להביא את עצמך החוצה, אז שום דבר לא ימנע ממך, כי יש מקום להמון. זה באסה שאומרים על דוגמניות שהן קולב, כי יש הרבה אופי. מה שמיוחד בדוגמניות בישראל זה שהן מאוד מביאות את עצמן החוצה, לוקחים בארץ דוגמניות בעיקר בגלל האופי שלהן ולא רק בגלל איך שהן נראות. בחורה שמאוד עובדת על עצמה מבפנים, שמשדרת ביטחון, שנותנת איזה ערך מוסף. אנחנו ישראליות, יש לנו אופי. אנחנו כן מדברות, לא סתם תולים עלינו משהו. הטיקטוק למשל מאוד מוציא אופי ונותן פתח לבטא את עצמך בדרכים אחרות, שהן לא רק תמונה עם קוד קופון ותיוג".
קראתי שאת הולכת להיות ב"רוקדים עם כוכבים". "אולי, לא יודעת. נראה מה יהיה".
זה משהו שהיית רוצה לעשות? "קודם כל, אני בחורה של אתגר. תנו לי אתגר, עד שאדמם מכל חור, אני אצליח. אני מזל אריה, אני אקרע את התחת עד שאצליח".
אז אם זה תלוי בך את שם. "כן".
3 צפייה בגלריה
מאיה קיי
מאיה קיי
מאיה קיי
(צילום: אינסטגרם)
בואי נדבר קצת על טיפולים קומסטיים. זה כבר עניין נפוץ, חלק מתנגדים, חלק עושים, חלק מכחישים. מה דעתך? "לא יצא לי. אני יודעת שכולם בטוחים שכן, שפתיים וכל מיני כאלה. אין לי מה לעשות עם זה, סבבה, שיחשבו. לא עשיתי אף הליך קוסמטי. אני בטוחה שאם ביום מן הימים יבוא לי, אני אעשה את זה. אני מאמינה שכל אחת תעשה מה שטוב לה. אם היא קמה בבוקר ואומרת 'איזה טיל אני נראית', מה אכפת לי בעצם? כל עוד היא סבבה, מושלם לי. צריך לשים גבול איפשהו, אי אפשר יותר מדי, אבל זה לא אתה שמחליט איפה הגבול של הבן אדם עובר".
יש כאלו שאולי יופתעו לגלות ש"קיי" זה לא באמת שם המשפחה שלך. "קוראים לי מאיה קרברושיץ'. בסרביה זה כמו כהן. אבא שלי רופא, וכשהייתי קטנה גרנו שנתיים וחצי בקנדה בגלל ההתמחות שלו. היה להם קשה לבטא את שם המשפחה, אז אמא שלי תמיד אמרה 'קיי' וזה נשאר לי בראש. אתמול לפני 9 שנים הפכתי לקיי רשמית, גם בבית הספר".
בתעודת זהות זה קיי? "לא. חשבתי לשנות את זה, אבל זה במילא ישתנה מתישהו, נכון? ואמא שלי סרנגה, שזה לא פחות קשוח, כן? אמא שלי בולגריה. בוא נשאר בקיי, יותר קל לכולם".
3 צפייה בגלריה
מאיה קיי בר זגה פודקאסט
מאיה קיי בר זגה פודקאסט
מאיה קיי ובר זגה
(צילום: פרטי)