בר זגה
ליקי רוזנברג: ״שיניתי לנועה קירל את החיים, אני חושבת שהגיע לי טיפה יותר״
50:01

"נולדתי לי שרון רוזנברג ואז מגיל נורא קטן 'לי' נראה לי שם נורא קצר", מבהירה ליקי עם פתיחת המיקרופונים בפודקאסט "הברזייה" של בר זגה. "אני לא זוכרת אפילו מי המציא את 'ליקי' אבל זה ככה מגיל צעיר מאוד. גם כשזכיתי בתחרויות – על הגביע היו חורטים ליקי".
והשם אכן מלווה את מאמנת הכושר, שעם השנים צברה לעצמה מוניטין מרשים וגם את רשימת המתאמנות המכובדת ביותר בארץ. היא חלק מהקליקה של שלומית מלכה ושביט ויזל, היא גורמת לכל המפורסמות הגדולות ביותר בארץ להזיע כשאחת מהן, עד ממש לא מזמן, הייתה נועה קירל – שעזבה את הסטודיו ועל כך נרחיב בהמשך.
איך בעצם הכל התחיל? "מהילדות בקרית ביאליק עברתי לתל אביב, התחלתי ללמוד בווינגייט, תואר ראשון בהוראת חינוך גופני, למדתי שם ארבע שנים. לא כזה רציתי ללמוד, אבל החלטתי שאם אני לומדת משהו, זה הולך להיות אך ורק משהו שקשור לכושר, שום דבר אחר לא מדבר אליי. עשיתי תואר בהוראת חינוך גופני, ילדים בגיל הרך והתחלתי לאמן בקטנה, במקביל עבדתי בגלינה, הייתי מלצרית, שם גם הכרתי את בעלי הדר שהיה מנהל אבטחה, ואז עברנו לגור יחד והתחלנו כזה אימונים בבית, לפני עשור".
אז לפני עשור לא בטוח שכולם ידעו מי זו ליקי, אבל מאמנת הכושר, שתחגוג בחודש נובמבר הקרוב את יום הולדתה ה-39, הפכה מאז למותג וכעת היא מספרת איך התגלגלה להיות המאמנת של הסלבס.
"הייתי חברה ממש טובה של איתי תורג'מן, עבדנו יחד בבר שהיה לו בדיזנגוף והחלטנו להתכונן יחד למרתונים, חצאי מרתונים וריצות והוא היה חבר של אנה ארונוב באותה תקופה. אנה רק רקדה כזה, לא כמו שהיא היום מטורפת בכושר. הוא אמר, 'תקשיבי, בואי נעשה לאנה אימון הפתעה אצלנו בבית'. עשינו לה אימון הפתעה ומאותו רגע לא נפרדנו – היינו מתאמנות בבתים, בפארק. לא היה אינסטגרם, היה פפראצי וכאלה וזה הפך להיות עניין.
"אנה הביאה את אליאנה תדהר ולאט לאט זה גדל ונוצרו חברויות והיינו מתאמנות אצלי בדירה. בעלי היה כל ערב מפנה את הסלון למרפסת וממש בניתי סטודיו בסלון. הייתי די לבד – זה היה יותר חבר אומר לחבר. ראו תוצאות וראו אנשים מאושרים וזה עבר מפה לאוזן, אורגני ואמיתי. הבנו שצריך לגדול, אז יצאנו לפארק כי לא היה לנו כסף לפתוח סטודיו עכשיו. כל יום מחמש בבוקר עד שמונה בערב אימנתי קבוצות ואז זה גדל וגדל. עברנו לסטודיו קטן בהתחלה ואז נפתח סניף הדגל בנמל והיום עוד שני סניפים, שואו רום ואתר אונליין".
3 צפייה בגלריה
ליקי רוזנברג
ליקי רוזנברג
ליקי רוזנברג ובר זגה באולפן
(צילום: אינסטגרם)
איך נוצרו כל החברויות האלה עם שביט ויזל, לירן כוהנר. גם מאיה ורטהיימר הייתה פעם חלק מהחבורה. לפני שש שנים, היינו חבורה הרבה יותר גדולה. מאיה היא חברה שלי בלי קשר כבר 10 שנים, היא אפילו אימנה אצלי תקופה כשהיא הייתה מאמנת כושר. ככה היא הכירה את אסף, בפעם היחידה שהוא היה. אסף הגיע לאימון עם חבר מהבית ועם גיא גיאור, מאיה אימנה ואז היא סיפרה לי שיום אחרי זה הוא שלח לה הביתה מנגו מאיה ושאלתי 'מה הקשר?'. זה פשוט החיבור הכי מדויק שיכול להיות. היא המשיכה לאמן והוא הפסיק, זו הייתה הפעם היחידה שהוא התאמן אצלי, אבל כנראה זו הפעם היחידה שהוא היה צריך להיות אצלי בשביל שכל זה יקרה".
אז מי המתאמנות המפורסמות שלך? יובל שרף איתי שנים, יעל גולדמן, אגם רודברג, יעל שלביה, עדן פינס, אגם בוחבוט, בר ברימר, כל החברות שלי, הכרקוקליות שאני מתה עליהן.
כמה זה שכולם משתפים שהם אצלך, באמת תורם לך לעסק? אני לא יכולה למדוד את זה כי 'ליקיס' הוא כבר מוסד. זה עסק של עשר שנים שנבנה בעשרים אצבעות שלי ושל בעלי. הוא עבר קורונה ועבר קשיים והצלחות וטפו טפו, הוא יציב. אותי נורא קל לזעזע רגשית, אבל את העסק אי אפשר לזעזע. בעלי הוא אבן יסוד, כולם יודעים שהדר מיכאלי הוא איימת העולם, אבל הנשמה הכי גדולה, אז תמיד אני מרגישה נורא מוגנת. אני חיה בעולם הזה, ברור שזה תורם, לא רק מבחינת אינסטגרם, אני רואה את זה ממקום אחר. אני רואה את זה שבחורה מפורסמת מגיעה לאימון ומתאמנת עם כולם, אין אצלנו הפרדות ואני מאוד אוהבת לראות איך החיבורים נוצרים, איך פתאום נוצר שיח בין יעל גולדמן לבחורה שכנראה לא הייתה פוגשת אותה או אולי יש לה דעה קדומה עליה, משהו שהיא ראתה ופתאום נוצר שיח ונוצרות חברויות גם, זה מרגש אותי שאנשים באים ומרגישים שהכל טוב ושכולנו בני אדם ושכולנו מזיעים וכולנו מסריחים ולכולנו קשה וזה משהו שהוא עוד חלק בהתפתחות שלנו וזה כיף לי".
כולן משלמות? כולן משלמות אצלנו. מס הכנסה, מי מתעסק איתם? אני חושבת שיש משהו בכסף שהוא התחייבות, אתה מתחייב למשהו, כמו כל דבר שאתה משלם עליו כסף. כשאני באה למקומות, גם אם זה חברים שלי, אני משלמת ואנשים עובדים ומגיע להם. אנשים מחזיקים עסק בנמל תל אביב ואולי אנשים נכנסים ואומרים 'וואו, 34 אנשים באימון, כפול... וואו איזה בוכטיונרית', אבל יש שכירות וארנונה וביטוחים ובסוף זה לא כזה בוכטה, אבל זה סבבה. לא מיליונרים, אבל נשאר כסף. אני בן אדם מאוד צנוע ולי זה מספיק. אני לא צריכה יותר מדי טיסות ותיקים ממותגים, זה לא מעניין אותי. אנחנו חיים טוב".
3 צפייה בגלריה
ליקי רוזנברג
ליקי רוזנברג
חברות - אבל משלמות. שביט ויזל, לירן כוהנר, ליקי ודר זוזובסקי
(צילום: אינסטגרם)
כאמור, אחת המתאמנות הידועות והמוכרות ביותר של ליקי הייתה הכוכבת המצליחה נועה קירל, אותה רוזנברג ליוותה בשנים האחרונות, ועזבה – בלי התראה מוקדמת.
"נמנעתי כל כך הרבה מהשאלה הזו, אין אחד שלא שאל אותי, אין כתבה שלא רצו לעשות ואמרתי 'לא רוצה לתת לזה כל כך הרבה מקום', נתנו לזה מספיק", היא אומרת בכנות.
לא כל כך מספיק, אנחנו רוצים להבין מה קרה. "אני עדיין לא יודעת להגיד... מערכת יחסים ביני לבין נועה התחילה בקורונה. נועה הייתה אצלי לפני מלא שנים, באה לאימון אחד, וזה עדיין לא היה הזמן. נפרדנו לדרכנו ואז הגיעה הקורונה ובקורונה עשיתי מלא אימונים אונליין חינם לאנשים ואז היא שלחה באינסטגרם 'ליקי, תגידי, יש מצב שאת מסבירה לי על תרגיל בטן מסוים?', אמרתי לה 'בואי נעלה שנייה בפייסטיים', מפה לשם זהו. התחלנו להתאמן יחד, היא הייתה באה לסטודיו, רומן של שלוש שנים וחצי, שזה השינוי הכי מטורף שראיתי אצל בן אדם בחיים.
"אני כל כך גאה בשינוי הזה, זה ריגש אותי ברמות. המסירות שלה, הטוטאליות שלה, אין לי מילה אחת רעה להגיד והייתי ממש גאה בה. היינו ממש חברות. לפגוש מישהו 5-6 פעמים בשבוע, לדבר איתו בטלפון, להיות בזומים כשהיא בחו"ל ולעזור בכל מיני קונקשנים, ממש הייתי שם והיא הייתה חלק בלתי נפרד מהחיים שלי עד שפשוט... אין לי איך להסביר את זה, עדיין לא הבנתי למה. אמיתי אני אומרת לך, אין לי את התשובה עדיין למה לא היא מתאמנת יותר. אני כן אגיד שזה קרה בצורה שפחות הייתה נעימה לי. אני בן אדם שכולם יודעים שאני נותנת את כל כולי ולא בגלל שזו נועה קירל. כל בחורה אחרת שתבוא תקבל ממני את הכל, אתה יכול לשאול את כל המתאמנים שלי, אלפי אנשים שהיו אצלנו, הם נכנסים לי לנשמה".
לטובת מי שפספס, נעדכן שבחודש יוני האחרון, חודש לאחר האירוויזיון, פורסם באתרי הבידור על פרידה מפתיעה בין קירל לרוזנברג - שעשתה אותה פיזית חולה. "מצאתי את עצמי הולכת ברחוב ואנשים שואלים אותי 'הכל בסדר?' ואני לא מבינה, 'הכל בסדר מה? אני נראית לכם לא בסדר?', 'לא, עם נועה'. חברים, בואו, כנסו שניה לפרופורציות. יש פה עסק של עשר שנים, הכל טוב, את העסק אי אפשר לזעזע, אותי אפשר לזעזע ובגלל שהיה בזה כל כך הרבה התעסקות, אז הפכתי להיות חולה. אני לא הייתי חולה בצורה כזאת מאז שאבא שלי נפטר. כשאבא שנפטר, אז ב-30 לפטירה שלו אני הייתי חולה ברמה שאי אפשר היה להקים אותי מהמיטה, וזה גם מה שקרה לי. אני בטוחה שזה גם עוד דברים, אבל הייתי ממש חולה, ממש מסכנה. עד שבסוף בעלי, כרגיל, אמר לי 'את חייבת ללמוד להתרכז במי שנמצא ולא במי שלא נמצא'. נכון, למה אני לא מתרכזת באלה שבאים כבר 4-5 שנים, 5 פעמים בשבוע, משלמים ממיטב כספם, נוסעים שעתיים לפעמים כדי להגיע לאימון. למה אני מתרכזת במי שלא נמצא?"
לפעמים פרידה היא דבר כואב, במיוחד פרידה מנועה קירל, הכוכבת הכי גדולה במדינה. "נכון, זו נועה קירל, אבל היא בן אדם ואני הכרתי את נועה הבן אדם, אני לא התייחסתי אליה כאל 'נועה קירל' אלא כנועה והיא בחורה מדהימה. באמת היה לנו כיף ביחד, היא הייתה כמו אחותי הקטנה, אני יכולה להיות אמא שלה. הייתה לנו ממש תקופה מדהימה ואני גרמתי לה להתאהב בספורט וזה משהו שאני לוקחת אותו עליי וכל ההתעסקות בגוף שלה, זה אני עשיתי וזה כיף לי להגיד את זה ואני גאה בזה, פשוט את הסיום הייתי עושה קצת אחרת".
איך היה הסיום? "פתאום היחסים הפכו להיות רופפים, ולי יש אינטואיציות של חיה, תחשוב כמה שנים אני פוגשת אנשים. הרגשתי שמשהו בווייב לא נעים לי, קצת צפיתי את זה, אבל לא היה לי על מה, אמרתי 'מה קרה?'. וכן, פשוט הודעה, הודעה יפה, הודעה של... פחות. אני מבינה אנשים רוצים טיפה לשנות אנרגיה, אבל אני חושבת שיש דרך אחרי שאתה עובר עם מישהו תהליך כל כך ארוך וכל כך משנה חיים ואני שיניתי לה את החיים, אי אפשר להתעלם, אז אני חושבת שמגיע לי טיפה יותר, ברמת השיחת אחד על אחד, ברמת ההסבר, אמיתי, ולא בפרסומים שכל יום מגיע אליי משהו אחר. שמעתי מלא דברים, שמעתי שאני הפכתי להיות אובססיביות. עכשיו, אני ואובססיה זה לא עובד, אם אני אי פעם אהיה אובססיבית זה לבעלי, לילדים ולעסק ולחברות שלי. אני לא בן אדם אובססיבי, אולי אנשים אובססיביים אליי בקטע טוב. הייתה עוד שמועה שזה קשור לבעלי, שבעלי כאילו... אין סיכוי. כל מיני שמועות שלא כיף. היו פעמים שאמרתי שאולי אשלח לנועה הודעה, 'תקשיבי, מאיפה השמועות האלה מגיעות, אני בטוחה שלא ממך, אבל בואי נסיים את זה מגניב'".
השמועה שאני שמעתי, זה שאת ניצלת אותה לטובת היח"צ שלך ושל המקום שלך, שהיא הרגישה שאת רוכבת עליה. אז אני גם יכולה להגיד שנועה מנצלת אותי לטובת נראות מדהימה ואימוני כושר. אני לא במקום שאני צריכה לנצל מישהו. אני לא מאמנת כושר צעירה, זה עסק שכל מפורסמי ישראל, כולל גל גדות בתחילת הדרך, כולם עברו אצלי. אני לא אשקר שזה לא מרים שנועה קירל התאמנה אצלי, אבל גם נועה קירל הרוויחה כאן משהו. יש פה שינוי משמעותי בגוף, בנפש, אז כמו שאני מצלמת את נועה קירל ומעלה, אני מצלמת עוד 20 מתאמנים אחרים. זה שנועה קירל מפורסמת זה מהמם ועוד פעם, זה אחלה, אני מצלמת אותה כי אני גאה במה שאני רואה, אני מצלמת אותה ואני אומרת לה 'וואו נועה'. אז להגיד את זה עליי, לא מתחבר לי. אני לא צריכה לרכוב על אף אחד בשביל ההצלחה, את ההצלחה שלי שאני הרווחתי בזיעה קשה של עשר שנים, שבאמת הדבר האחרון שאפשר להגיד עליי ואתה תשאל כל מתאמן והחברות, מפורסמות, לא מפורסמות, זה שאני רוכבת על מישהו בשביל להצליח. לא".
מאז לא ראית אותה? מאז לא ראיתי, מאז לא שמעתי ממנה, שום דבר. עשיתי לעצמי גמילה. כבר שנתיים אני לא רואה סטוריז באינסטגרם, של אף אחד. זה היה לי נורא קשה, זה הוריד אותי וזה הביא אותי למקומות לא נעימים ורציתי נורא להתעסק בעשייה שלי, אז פשוט עשיתי ממש גמילה, אני לא רואה סטורי של החברות הכי טובות שלי. לפעמים אני רואה אייטמים ורואה מה עובר עליה, ואין מה לעשות, נועה היא מספר אחת בארץ והיא פנומנלית, תמיד אני אגיד את זה. היא חרוצה ברמות ומעוררת השראה, בקטע האישי איתי היה קצת פחות נעים, היה יכול להיגמר אחרת, אבל הכל טוב. אני תמיד אומרת – העיקר שאת עושה ספורט ולא משנה איפה ולא משנה עם מי, העיקר שתעשי". לריאיון המלא, האזינו לתוכנית שבראש הכתבה.
3 צפייה בגלריה
ליקי רוזנברג
ליקי רוזנברג
משפחה למופת. עם הבעל הדר ושני ילדיהם
(צילום: אינסטגרם)