"לא בכיתי. הדמעות לא באו. היה לי רק יום אחד של שבירה והדמעות לא היו קשורות. אני לא יכול להסביר את זה במילים, אני לא יכול לתמלל את עצמי, אבל עכשיו כשאני מדבר איתך וכל פעם שאני נכנס למקלחת ונהנה ממים חמים - אני חושב על החטופים". אלון אבוטבול לא רוצה (ואולי אפילו לא מצליח) להעמיד פנים עבור המצלמה, למרות אין ספור שנים כשחקן ורסטילי בארץ ובעולם. הפעם, הוא לא מצליח לעטות על עצמו את הדמות שהוא צריך בשביל ריאיון על סט צילומים.
זהו הקמפיין הראשון שלו מאז המלחמה, והשחקן שנבחר להיות הפרזנטור החדש של מותג רכבי היוקרה Xpeng שעשה עלייה לישראל, מודה שהוא על הפנים. "הכל בהולד, הכל הזיה", הוא אומר ומוסיף: "לא האמנתי שאני אבוא היום. אולי יש משהו שקצת מזכיר משהו שהיה לפני. אולי זה איזשהו רמז למשהו שיכול להיות".
3 צפייה בגלריה
צילומי קמפיין רכב אלון אבוטבול
צילומי קמפיין רכב אלון אבוטבול
לא האמין שיהיה על הסט. אלון אבוטבול
(צילום: שוקה כהן )
כבר יותר מעשור שהשחקן הישראלי עושה חיל מעבר לים, עם שלל תפקידים על המסך הגדול לצד כוכבי הקולנוע הגדולים ביותר בעולם - שחלקם לא ממש שש לעמוד לצידנו מאז 7 באוקטובר. "כל מה שקורה שם לא מעניין, רק המציאות שלנו מעניינת. הרבה חברים תמכו בי אישית והתקשרו אליי, אבל גם לא הייתה לי סבלנות לדבר איתם. אמרתי שאני בסדר, איך תסביר?"
תשחק לצד סוזן סרנדון שהביעה עמדה פרו פלסטינית מובהקת כשאמרה שהטבח ב-7 באוקטובר קרה "בהקשר מסוים"? "היא לא מעניינת אותי. מה שחשוב זה החטופים שצריך להחזיר הביתה. חיילים שנלחמים בשבילנו. מה שאומרים ההוא או ההיא - זה עובר לידי, זה עושה מצב רוח, אבל בסדר מצב רוח".
מה אתה חושב על העשייה של נועה תשבי? "היא עושה את זה מלפני הרבה זמן, היא מדהימה".
3 צפייה בגלריה
צילומי קמפיין רכב אלון אבוטבול
צילומי קמפיין רכב אלון אבוטבול
חזרה לשגרה אחרת, שמזכירה קצת את מה שהיה פעם
(צילום: שוקה כהן )
אבוטבול לא מתהדר במאות אלפי עוקבים באינסטגרם כמו שנהוג היום לכוכבים במעמד שלו, ומודה בעצמו שהוא נעלם מהרשתות החברתיות מאז 7 באוקטובר. "אני במציאות, וכל מה שהוא לא המציאות - שהיא החטופים, לא מעניין. אני נמצא פה ואני לא מאמין שאני פה, שאני מדבר איתך ברגיל, בכאילו".
השחקן ומשפחתו מתגוררים ביוון אבל גם מרחק של שעות טיסה מישראל, לא תורמת לתחושתה. "אני 24 שעות סביב הטלפון. כל הזמן מחובר".
הרבה מדברים בחודשיים האחרונים על התפכחות. אתה שותף לאמירה הזו? "לא יודע אם התפכחתי אבל הבנתי שברגע שקרה מה שקרה, משהו נשבר, מה שקרה בחוץ קרה גם אצלי. אני צריך לארגן הכל מחדש ואני לא יודע כלום".
יש איזושהי תחושת אשמה? "זה לא קשור, יש צער גדול ועצב גדול. איבדנו את האמון באנושות וצריך להחזיר אותו. ללכת ברחוב ולא לחשוב שמישהו יהרוג אותך או יחטוף מהבית. זה דברים מאוד בסיסיים שהוטלו פה בספק".
יש לך מסר שהיית רוצה להעביר? "אין לי מסר. אולי אהבה, להיות טובים. למצוא את הטוב. לנצח והמילה נצח. לתמוך אחד בשני. אנחנו עם מדהים, אנשים מדהימים. המציאות טרפה את הקלפים ועליי להסתכל פנימה ולבדוק את עצמי, כי מה שרואים בחוץ זה מה שיש בפנים, והמקום היחיד שאני יכול לעשות שינוי זה בפנים. ואיך בונים את הפאזל מחדש עכשיו. בכל משבר, אחרי כל מלחמה יש איזשהו שלב, גם אם זה ייקח מאה או אלף שנה. ואולי זה המסר".
3 צפייה בגלריה
צילומי קמפיין רכב אלון אבוטבול
צילומי קמפיין רכב אלון אבוטבול
"ללכת ברחוב ולא לחשוב שמישהו יהרוג אותך או יחטוף מהבית. זה דברים מאוד בסיסיים שהוטלו פה בספק"
(צילום: שוקה כהן )