הזמרת נגה ארז היא מהשמות החמים במוזיקה בשנים האחרונות, היא פרצה את גבולות ישראל והגיעה לאוזניים של בילי אייליש, הוזמנה יחד עם בן זוגה ושותפה ליצירה אורי רוסו ללייט נייט של ג'ימי קימל וגם גל גדות עשתה לה כבוד כשפרסמה באינסטגרם סרטון שבו היא רוקדת בסלון שלה לצלילי השיר של ארז 'End of the road'. כל הדרך הארוכה והמוצלחת הזו הביאה אותה להיות מושא של סרט דוק על חייה, כמובן.
מוקדם יותר השבוע חברת הלוויין yes חשפה את הפקות המקור החדשות שלה באירוע מיוחד בסימן תמיכה ביצירה הישראלית בזמן המלחמה. כחלק מהאירוע נחשפו גם קטעים מסרט הדוקו על חייהם של ארז ורוסו במסעותיהם בעולם, והחיים על קו ישראל ויתר המדינות בהם מופיעים.
בריאיון שערכנו לה על השטיח האדום סיפה ארז על הפוזיציה הבינלאומית איתה הם מתמודדים במהלך המלחמה, כשמרגיש שכל העולם נגדנו, התגובות מהקהל והמעריצים שנטשו. וגם - מה צפוי להיות בסרט הדוקו, והאם ידעה שהקריירה שלה תהיה שווה סרט.
נוגה ארז דוקו יס
(צילום: ירון שרון)
מה התחושות בימים אלה, כשאת רואה מה קורה במדינה? "אני עצובה, מתוסכלת, מודאגת. כל מה שקורה בימים האחרונים הוא מטורף, מתסכל ומבלבל. ובמקביל היצירה הישראלית כל כך צריכה את הרגע הזה, את התמיכה הזו. אני חושבת שאנחנו בתור אמנים צריכים לעשות הכל כדי לחזק את המקום הזה במקביל לעצב שקורה".
בתור מישהי שהופיעה בפני קהל בכל העולם, לא כל כך אוהבים אותנו עכשיו. "יש אנשים שלא אוהבים אותנו ויש אנשים שזה פחות ברדאר שלהם. מאז המלחמה הייתה לנו נהירה החוצה של מעריצים, מצד שני התחלנו להוציא שירים ויש נהירה פנימה. אני לא יודעת כמה אנשים אוהבים לעשות את החיבור הזה בין מקום לאומנים שלו. יש לי תקווה במין האנושי שלא עושים את זה. אמנים זה לא השגרירים בהכרח של הדברים האלה וזה צריך להיות מופרד".
יש תגובות שקיבלתם מקהל בתקופה הזו? "קיבלנו כל מיני תגובות, לא מעט מהן אפשר גם לראות באינסגטרם. אני חושבת שהעובדה שאנחנו בפוזיציה כזו בינלאומית, מוכרים, הביאה עלינו הרבה אש. אנחנו רואים את זה, קשה להתעלם מזה. בהתחלה זה מאוד כאב, זה עדיין כואב, אבל זה נראה לי חלק מהדיל - וחלק מהדיל של לבוא ולקחת את הזהות הישראלית שאנחנו נושאים בגאווה, זה בא עם דברים מסוימים. אנחנו יכולים להתמודד עם זה".
2 צפייה בגלריה
אירוע השקה יס 2024
אירוע השקה יס 2024
נושאת את הזהות הישראלית בגאווה. נגה ארז
(צילום: רפי דלויה)
עושים עליכם דוקו. "יוצא סרט דוקומנטרי עליי ועל החיים שלי ועל החיים של אורי, השותף שלי שמשתדל לא להיות בתוך הפריים של המצלמות. זה מצטלם קרוב לשלוש שנים, yes נכנסו לתמונה ובעצם זה עדיין מצטלם. אנחנו פה כדי לעשות לזה טיזר קטן. רואים שם את כל סיבובי ההופעות שלנו בעולם, כל ההתמודדויות השונות של חיים על הקו בין ישראל לעולם, ומן הסתם גם את האירועים האחרונים אצלנו במדינה, את ההשפעה שלהם והמעורבות שלנו בחזיתות השונות".
ידעת כבר אז שהקריירה שלך שווה סרט? "לא. אף פעם לא. אני חושבת שזה יהיה סרט מעניין ומרגש וזהו. אני לא יודעת הרבה על הסרט חוץ מזה".
2 צפייה בגלריה
אירוע השקה יס 2024
אירוע השקה יס 2024
אנחנו בהחלט נצפה!
(צילום: רפי דלויה)