בחודש מרץ האחרון עלתה לאוויר סדרת הדוקו-ריאליטי "דנה קמה" (yes) בכיכובה של דנה אינטרנשיונל, במהלכה נחשפו הצופים לקליקה המאוד מצומצמת של הדיווה שכוללת את הסוכן האישי שי כרם, הבסטי דרור קליר, האחות לימור והחברה אביבה - שהיא גם הנמסיס של קליר.
סדרת הדוקו-ריאליטי הפכה ללהיט ודרור, או כמו שהחברים מכנים אותו "דרורה", הפך לכוכב בלתי מעורער בזכות הלשון החדה, ההומור הציני והחבר הטוב שהוא לדנה.
השבוע התארח קליר בתוכנית הרדיו של בר זגה וסיפר על הקליק המיידי שנוצר עם הכוכבת, החברות ארוכת השנים וגם החשש מהטוקבקים וממה שיגידו עליו.
4 צפייה בגלריה
דרור קליר דרורה בר זגה "דנה קמה"
דרור קליר דרורה בר זגה "דנה קמה"
דרור (דרורה) קליר ובר זגה
(צילום: פרטי)
"הכרנו בשנת 1986, בגיל מאוד צעיר, במועדונים של תל אביב - שזה היה תחילת הדרך, כשהגייז עוד היו מוקצים וזה היה בכלל מחוץ לחוק. הכרנו בתור חבר'ה צעירים, מאוד פרובוקטיביים, מאוד חזקים", נזכר קליר. "היינו חבורה של משפחת סעדיה, ליאור זיכרונו לברכה ושמוליק - שלימים הפך להיות מאיה, ירון כהן שהפך להיות דנה והיינו חבורה. כולנו הכרנו בתור ילדים, היה בינינו חיבור טבעי, היו תקופות שהיה ריחוק שגם הוא היה טבעי. דנה לדוגמה הייתה עסוקה בהתפתחות האישית שלה ואני הייתי בצבא, אבל משנת 1999 אנחנו צמודים ממש ממש, שזה גם מספיק זמן".
מה החוויה הכי זכורה לך עם דנה? "יש משהו שחקוק לי בראש כבר שנים. היינו בארה"ב, במסע הופעות – מיאמי, לוס אנג'לס, ניו יורק. פעם אחת בסוף ההופעה נסענו עם הלימוזינה והייתה מאחורינו סירנה של משטרה ועצרו אותנו. בא שוטר ושאל את דנה אם היא הזמרת, ביקש חתימה ואמר 'יש לכם ליווי אישי'. הוא עשה רוורס, עצר את השדרה החמישית ונתן לנו לעבור. מי שיודע ומבין - את השדרה החמישית בניו יורק לא עוצרים, רק לנשיאים ולגדולי עולם, וכשעצרו בשבילה את השדרה, אני חשבתי שאני בסרט, לא האמנתי. מבחינתה אגב, זה לא היה סיפור. דנה היא בן אדם כל כך צנוע. מה שאני רואה מהצד, את הכבוד שהיא מקבלת, זה וואו".
4 צפייה בגלריה
דנה אינטרנשיונל דרור קליר
דנה אינטרנשיונל דרור קליר
הכוכב של הסדרה. דנה אינטרנשיונל ודרורה
(צילום: אינסטגרם)
מי שצפה בדוקו-ריאליטי בטח לא פספס את היחסים המאוד מורכבים בין קליר לאביבה, חברתה הטובה של דנה. הקשר בין השניים מלא בעקיצות - כאלה שיש בהן מן האמת, אך גם המון הומור. "אני ואביבה זה שחור ולבן, אבל חלק מזה זה גם הומור ואנחנו גם מגדילים בשקל 90. באופן כללי אנחנו צ'ילבות. זה כבר הפך להיות חלק מרוטינה של החיים, הפך להיות חלק מהעניין שאם אין את זה, אז צריך ליצור את זה. לפעמים סתם עוקצות אחת את השנייה כדי שיהיה אקשן, אתה מבין? 'אביבה חלאה', והיא אומרת 'דרורה בלתי נסבלת', ככה זה".
מה אתה אוהב באביבה? "באביבה דווקא? מה אני אוהב באביבה... את זה שהיא נאמנה לדנה, אני מאוד אוהב את זה. אני מאוד אוהב את זה וגם מעריך את זה מאוד".
"דנה קמה" הפכה ללהיט כבר מהפרק הראשון. הביקורות שיבחו, הצופים התלהבו אבל המשתתפים עצמם - מעט חששו. "הסדרה זכתה לקונצנזוס, לא הייתה ביקורת אחת שלילית, שזה וואו", מספר קליר. "לגבי – היו לי המון חששות, אני מאוד מופתע מהתגובות, לא ברור לי מה אנשים ראו שאני לא רואה, ממה אנשים התלהבו, לא ברור. הבנתי שאני דמות מצחיקה וכו'. לדעתי אני בן אדם מאוד משעמם. מישהי אמרה 'הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים זו הסדרה על דנה ודרורה', אם זה הדבר הכי טוב שקרה לה בחיים, מה אני אגיד לה?"
4 צפייה בגלריה
פרימיירה דנה קמה
פרימיירה דנה קמה
"אביבה חלאה". אביבה ויוצר הסדרה יונתן קוניאק
(צילום: אמיר מאירי )
מה פחדת שיגידו? "וואו, 'איזו הומואית מתעקמת', 'איזו הומואית רעה', 'איזו הומואית זקנה', 'איזה הומואית נשית', מה שאתה רק חולם ולא חולם - דמיינתי שיגידו. כל המחמאות והומואיות הן טובות, אתה יודע - היד קלה על המקלדת והן מתות על קבירות ומה הבעיה שלהן לקבור. למזלי התאהבו בדמות, אז תודה לכל ההומואיות".
אנשים מבקשים להצטלם איתך, באים לחבק ולפרגן? "כן, כן. מבקשים להצטלם, שולחים לי המון הודעות, יש כאלה הודעות שרוצים להיות חברים שלי, רוצים להיפגש איתי לקפה... זה קצת... בסדר. נו".
מה אתה עונה לזה? "'בהזדמנות, כשיצא'. אני צריכה להיות פאלשית, לא? מה אני אגיד כשמישהי כותבת לי 'אני וחברה שלי אוהבת אותך ואנחנו רוצות לשבת איתך לקפה?', מה אני דובוני אכפת לי? לא הבנתי. מה זה לשבת איתך לקפה?".
למרות שנטיותיו המיניות של קליר גלויות וברורות, הוא מספר כי מעולם לא יצא מהארון. "מבחינתי ארונות זה לבגדים ומתים. לא לאנשים חיים. המושג הזה לא היה אצלי בכלל, אני תמיד הייתי מי שאני - בלי טייטלים ובלי הגדרות״, הוא מסביר.
זה שאתה מבוגר בקהילה, יש איזה יחס שונה? "איום ונורא. זה איום ונורא להיות וייאז'ה (זקנה) ואצל ההומואים במדינת ישראל אחרי גיל 30 אתה כבר אאוט אוף ביזנס. באירופה, בארה"ב - יש מועדונים למבוגרים ויש לך ממש חיי קהילה, בארץ אין, בית קברות, עברת את גיל 35 – סה-טו, את לא שייכת, את זקנה. באפליקציות למיניהן אומרים – 'אתה מבוגר'". אך אין סיבה לדאגה - קליר מבהיר שאת הגברים שלו, שהם "ממש גברים", הוא מוצא במקומות אחרים - מחוץ לאפליקציות, אך הוא מסרב לחשוף היכן. " אל תכנסי לטריטוריה שלי חמודה״.
4 צפייה בגלריה
דרור קליר
דרור קליר
"מכיר את הגברים שלי במקומות אחרים. גברים גברים"
(צילום: אינסטגרם)
לריאיון המלא, האזינו לתוכנית שבראש הכתבה. כל השערוריות, כל הרכילויות וכל מה שצריך לדעת על עולם הבידור בתוכנית הרדיו של בר זגה.