בשיתוף עם Belong
העולים הוותיקים לישראל, מארינה מקסימיליאן, אלברט אסקולה, אנה ארונוב, טיטי איינאו ואוראל צברי, הצטלמו לקמפיין בינלאומי ל-Belong, המיזם הפרטי החברתי הראשון המעודד עלייה של יהודים לישראל שיעלה בישראל ובארה"ב לצד עולים חדשים. הכוכבים הישראליים שעלו בעצמם לארץ הקודש ממדינות שונות סיפרו לנו על חווית העלייה והקליטה שלהם, מה הם אוהבים בישראל ומדוע הם חושבים שדווקא עכשיו זה הזמן הטוב ביותר לעלייה.
Belong, חברה ציונית בבעלות היזם ואיש העסקים גלעד רמות, הוקמה במטרה לחזק את החברה הישראלית ומדינת ישראל ומאמינה כי לעלייה מסיבית ארצה יש השפעה מכרעת על חוזקה של החברה הישראלית והעם היהודי. החברה מסייעת בתהליך עלייה וקליטה ומציעה לכל יהודי העולם סיוע בעלייה לישראל ליווי אישי ואנושי, כלים מעשיים ושירותים הכרחיים, תוך שימת דגש על קליטה מוצלחת ומהירה והשתלבות מלאה בחברה הישראלית.
מארינה מקסימיליאן: "יצא ובחרו לנו מדינה באזור שבו אנחנו לא רצויים, אבל זו המדינה שלנו, זו הנקודה היחידה בכל כדור הארץ שאמורה להיות הבית שלנו ובשבילנו. שנפרח, נתפתח ונעניק מהכישרון והיופי שלנו לחברה שלנו. שום דבר לא מובן מאליו, גם הדברים שהם בעיתיים פה או שווה לתקן אותם. אנחנו עדיין זוכרים איך היה שם וכמה פה הרבה יותר טוב מאיפה שהגענו - ואיזה מזל שיש לנו מקום משלנו, שגם אם לא תמיד טוב אז מתפקידנו לתקן. כעולה שמסתכלת על הקרע הזה בעם, זה שובר את ליבי. אני אומרת לעצמי 'אלוהים, איך אנחנו לא מבינים שהערבוב זה הכוח שלנו'".
אנה ארונוב: "אני אומרת תודה כל יום על כך שההורים שלי הביאו אותי עד הלום ו-Belong לקחו את זה לזה שדווקא עכשיו, בתקופה הכי קשה, יהודים צריכים לחזור הביתה. זה תמיד זמן טוב לעלייה אבל אני אומרת 'דווקא עכשיו'. יש משהו במה שחווינו בחצי השנה האחרונה ואני בטוחה שאנשים בחוץ חוו את זה יותר. האנטישמיות, התחושה שלא רוצים אותנו פה. ככל שיותר יהודים יגיעו עכשיו לישראל זה יעשה אותנו יותר חזקים".
4 צפייה בגלריה
בילונג אנה ארונוב טיטי איינאו אלברט אסקולה
בילונג אנה ארונוב טיטי איינאו אלברט אסקולה
קיבוץ גלויות. אנה ארונוב, אוראל צברי, טיטי איינאו, מארינה מקסימיליאן, אלברט אסקולה ואליטה אופק
(צילום: רפי דלויה)
טיטי איינאו: "אני נולדתי בכפר, בהמשך עברנו לעיר הבירה אדיס לפני העלייה וזה לא היה דומה לזה. אחת התמונות שאני זוכרת שזה שאני יוצאת משדה התעופה ואנחנו נוסעים באיילון - נתניה, פקקים, רעש והכל מהיר וגדול. אני זוכרת שהסתכלתי על מגדלי עזריאלי ואמרתי 'מה זה?', אבל כן, זה היה חדש ומרענן. מה שהכי מזמין לבוא לישראל זו האחדות, החגים. מה שלי היה חסר כשהייתי בחו"ל היה ארוחות שישי, פתאום להכיר מישהו בחוף ובערב להיות אצל המשפחה שלו בארוחת שישי, זה הכי ישראלי שיש וזה לא קיים בשום תרבות בעולם".
אוראל צברי: "בחודשים האחרונים הבנו שאין לנו מקום אחר. אני חושב שלמרות המלחמה, אנשים מבינים שזה המקום הכי בטוח לעם היהודי. כשאתה בחו"ל לא דואגים לך, יש המון שנאה, אני זוכר את זה. גם כשאני מטייל עכשיו, הייתי עם סיוון בצרפת ואני זוכר שפחדתי לדבר בעברית, פחדתי שיחשבו שאנחנו ישראלים.
"נחתנו, הגענו למרסיי, ולא הייתה מלחמה אז ופתאום - הפגנה פרו פלסטינית. אתה רואה שזה טרנד, הצדקה של האנטישמיות בעזרת ההפגנות האלה. אנשים שעוזבים את ישראל זה פשוט לתת פרס לאויבים שלנו, זו המשאלה של כל השונאים שלנו, התשובה צריכה להיות הפוכה. התשובה צריכה להיות שאנחנו באים לפה ומחזקים כמה שיותר את ההתיישבות היהודית, זה הבית שלנו. אבא של חובש כיפה, אם הוא טס לצרפת, הוא מפחד ללכת אפילו עם כובע".
4 צפייה בגלריה
בילונג אנה ארונוב אלברט אסקולה
בילונג אנה ארונוב אלברט אסקולה
כל אחד ממקום אחר. אלברט אסקולה ואנה ארונוב
(צילום: רפי דלויה)
4 צפייה בגלריה
בילונג אנה ארונוב טיטי איינאו אלברט אסקולה
בילונג אנה ארונוב טיטי איינאו אלברט אסקולה
סלפי של עולים
(צילום: רפי דלויה)
4 צפייה בגלריה
בילונג טיטי איינאו
בילונג טיטי איינאו
טיטי איינאו
(צילום: רפי דלויה)
צילום: רפי דלויה
בשיתוף עם Belong