2 צפייה בגלריה
ידין גלמן
ידין גלמן
ידין גלמן
(צילום: אור דנון)
השחקן ידין גלמן פרסם היום (ג') פוסט בעקבות מותם הטרגי של החיילים בר כלף ואור דוניו ששמו קץ לחייהם השבוע.
השחקן בן ה-29 כתב: "בגיל 18 מניחים לך נשק ביד. אם תרצה או לא תרצה זה משנה אותך, יש לך אחריות לא רק על עצמך אלא על הסובבים אותך. זה מה שמלמדים. אתה שומר על אחיך העומד לצידך והוא שומר עליך. אתה הולך ומתבגר ומבין את גודל האחריות, מרגיש שמדינה שלמה סומכת עליך. כן, עליך, הילד הזה בן ה-18, 19 אולי 20. ואז אתה יורה את הכדור הראשון שלך, ואז יורים עליך. עוד משהו אצלך משתנה. פתאום יורים על חברים שלך, האלה ששומרים עליך ואתה עליהם, אותם החברים שפגשת את המשפחות שלהם, את האחים ואחיות שלהם. אותם החברים שהם אחים שלך, בדם".
גלמן הוסיף: "יום בהיר אחד אתה עומד מעל הקבר שלהם. לילה אחרי זה אתה לא נרדם. וזהו, אתה לא נרדם. לילה, שניים, לך תדע מתי תירדם שוב. אתה כבר לא ילד בן 18. אבל הילד הזה שנשרט, שנדפק לכל החיים, עדיין שם, בראש שלך. ומה שהוא ראה והרגיש, לא יוצא לך מהראש. אתה מסתכל ימינה ושמאלה והמדינה השלמה הזאת שסמכה עליך להיכנס ולהילחם למענה, כבר לא שם. האנשים ששלחו אותך פנימה בשביל להילחם ולהגן, לא שם להילחם ולהגן עליך. שני לוחמים גיבורים לא יכלו לעמוד בסבל הזה יותר והחליטו לשים קץ לחייהם השבוע. אור דוניו זכרונו לברכה. בר כלף זכרונו לברכה.
"יש לי הצעה שתעזור קצת: בינואר 2023 העלו את שכר הח״כים מ-45 אלף ל-50 אלף בחודש. אפשר להחזיר קצת. אם ח״כ ירוויח 40 אלף בחודש זה יוסיף מיליון ומאתיים אלף שקל בחודש לטיפול בהלומי קרב. תנו את זה לחיילים שמנסים להשתחרר שנים אחרי שהם גזרו חוגר. תפסיקו להילחם בנו ותילחמו עלינו".
הפוסט של גלמן צבר עד כה מעל 1,000 לייקים ועשרות תגובות, בהן אחת של בת זוגו הנוכחית אדווה דדון. "אוהבת גם בלילות ללא שינה", כתבה.
2 צפייה בגלריה
ידין גלמן
ידין גלמן
ידין גלמן
(צילום: אינסטגרם)