בשבע השנים שחלפו מאז שעלתה לראשונה לכותרות, יעל שלביה (23) ביססה את מעמדה בתור מולטי טאלנט: היא אחת הדוגמניות המצליחות בארץ (וגם הקרדשיאנז שמו עליה עין), שחקנית (בסדרה "פלמ"ח", yes) ואפילו הייתה כוכבת ריאליטי לרגע, כשהשתתפה בעונה הקודמת של "מחוברים" (HOT). תוסיפו לכול זה את העובדה שהיא ובן זוגה עומר אדם מהווים את הפאוור קאפל השני הכי מסקרן בתעשייה (בכל זאת, ניתן את הכבוד של המקום הראשון ליהודה לוי ודנה פרידר) - וקיבלתם כוכבת בסדר גודל מרשים במיוחד, בלשון המעטה.
אבל איך הכול התחיל? אם היא רק הייתה נכנעת לתכתיבי האולפנה שבה למדה, חייה היו כנראה נראים אחרת לגמרי.
בר זגה
יעל שלביה: "אין דבר שאני עושה בלי שישאלו על חתונה. זה נהיה הסלוגן החדש, 'שיציע, שיציע, שיציע'"
50:50
זוכרת את הכתבה הראשונה שאי פעם עשו עלייך? "זאת הכתבה שבעצם שינתה לי את החיים לחלוטין. כשרק התחלתי לדגמן עשיתי כמה טסטים, אפילו לא קיבלתי על זה כסף. באולפנה שלי ראו את התמונות באינסטגרם, התחילו לחשושים ותוך שנייה כולם כבר דיברו על זה. ואז המנהל לקח את אותי ואת אימא שלי לשיחה והבהירו לנו שאני צריכה להחליט אם להמשיך לדגמן ואז לעבור למסגרת אחרת, או להפסיק ולהמשיך ללמוד כרגיל. צריך לציין שאלה היו צילומים צנועים, לא ראו כלום מעבר לכתף, לא ראו כלום, זה היה ממש בתחילת הדרך.
"אימא שלי פנתה לכתב או שהוא אליה, והכתבה הזאת פשוט יצאה. סיפרתי שאני רוצה להמשיך ללמוד במסגרת דתית ושאני לא עושה משהו שלא מכבד את האולפנה. רציתי להמשיך ללמוד בחינוך דתי ולסיים שם י"ב. כשהכתבה יצאה הרב הראשי באזור הצפון החליט שאני יכולה להמשיך ללמוד במסגרת דתית כל עוד אני רוצה. כמובן שכיבדתי מאוד את הנהלים של האולפנה והכול היה ממש בצניעות. מן הסתם, הלבשה תחתונה אני לא עושה מאז ועד היום. אז נשארתי באולפנה בזכות הכתבה הזאת ודברים התחילו להתגלגל".
7 צפייה בגלריה
יעל שלביה
יעל שלביה
יעל שלביה
(צילום: בן אברבנאל)
איזה תגובות קיבלת באותה תקופה? "היו המון תגובות. זה היה קשוח כי לא הייתי הילדה הכי בולטת בשכבה ואף פעם לא שמו לב אליי, ופתאום משום מקום התחלתי לדגמן. ואנחנו מדברים פה על נהריה, זה שעתיים נסיעה לתל אביב, זה ביג דיל. הכול קרה כל כך מהר, כמה חודשים אחרי שהתחלתי לדגמן כבר צילמתי את הקמפיין איפור של קים קרדשיאן והמורים לא ידעו איך לקבל את זה. אף אחד לא יודע איך לקבל את זה, זה היה מאוד מוזר בהתחלה. היה לי קשה".
ואיך המשפחה שלך קיבלה את זה? למדת באולפנה בנהריה, מה קשור עכשיו קים קרדשיאן? אימא שלי נתנה לי את ברכתה, וכשרצו להעיף אותי מהאולפנה היא אמרה לי 'אל תוותרי על עצמך. אם את רוצה להמשיך לעשות את זה, נמצא לך מסגרת אחרת. לכי עם הלב שלך ותעשי מה שעושה לך טוב. אני מאחורייך והכול יהיה בסדר'. ומשם הלכתי עם זה, כל מה שעשיתי ואמרתי, ידעתי שאימא שלי תומכת ובעדי. לא הייתי צריכה יותר כלום".
7 צפייה בגלריה
יעל שלביה
יעל שלביה
"ידעתי שאימא שלי תומכת ובעדי. לא הייתי צריכה יותר כלום"
(צילום: בן אברבנאל)
באביב של שנת 2022 החלו שמועות שסיפרו שיש פאוור קאפל חדש בעיר, ואיזה פאוור קאפל: שלבייה ואחד הזמרים הכי מצליחים במדינה: עומר אדם. בסופו של דבר הגיע האישור הרשמי, כשהשניים שיתפו תמונות זוגיות שלא הותירו מקום ספק. לצד הכותרות הנלהבות על אישור הזוגיות הגיעו גם לא מעט הלצות, בעיקר על חשבונו של אדם, שבין היתר דימו את השניים לזוג מ"היפה והחיה".
שלבייה נזכרת באותו רגע שבה היא לחצה על "פרסם": "אני חושבת שהיינו כל כך באורות אחד מהשנייה וכל כך נהנינו, שזה היה נראה לנו קליל כזה, 'יאללה, בוא נוציא את זה'. לא התייעצתי עם אף אחד, לא עם עומרי הסוכן שלי ולא עם חברים, פשוט עשינו את זה ביחד בצחוקים. אני לא מתחרטת על זה".
היו גם תגובות שפחות פירגנו. "בעיקר כאב לי על עומר ועיצבן אותי שמדברים עליו. היו תגובות שקשה לקרוא אותן. אבל יאללה, שילכו לחפש".
7 צפייה בגלריה
יעל שלביה עומר אדם
יעל שלביה עומר אדם
"היינו כל כך באורות אחד מהשנייה וכל כך נהנינו, שזה היה נראה לנו קליל כזה"
(צילום: אינסטגרם)
הבנת את אלו שהיו מופתעים שאתם יוצאים ושאלו "מה הם עושים ביחד"? "זה היה הזוי. קודם כל, עומר הוא גבר חתיך על בעיניי, באמת. אני מבינה שלאנשים היה קשה לקבל את זה, ושזה הפתיע המון אנשים. אבל היום כולם עיכלו את זה, ברמה שכול בן אדם שני שאני פוגשת ברחוב שואל 'מתי אתם מתחתנים? נו, קדימה, שיציע'. אין דבר שאני עושה בלי שיגידו 'שיציע', זה נהיה הסלוגן החדש".
מפריע לך שמציקים עם זה? "אני מאוהבת, כיף לי, וטוב לי, אז אין לי את ההרגשה של 'תעזבו אותי'. אני יכולה להבין למה זה כל כך מסקרן ולמה אנשים רוצים לשמוע ולדעת, וזה כיף, זה באמת מחמם את הלב. ובכיף, כל מה שאפשר, אני תמיד משתפת ומספרת הכי פתוח, אין לי מה להסתיר ואני הכי שמחה לדבר על זה. זה לפעמים קצת קשוח, אבל אני מקבלת את זה באהבה וגם עומר".
הכרתם לפני שהתחילה הזוגיות? "הכרתי אותו לדקה וחצי, כשהייתי ממש ילדה בתחילת הדרך שלי ולא היה בינינו שום דבר. ובמהלך השנים הכרתי מאוד טוב את אח שלו גל ואת המשפחה. אף פעם לא חשבתי שיקרה משהו אבל כשהכול קרה וזה התגלגל, זה הרגיש לי הדבר הכי נכון וטבעי שיש. דווקא אחרי שהיינו בחוץ, זה היה ההיפך הגמור מכל מה שחוויתי בשנים האחרונות וזה מה שגרם לזה להרגיש כל כך נכון. זה בדיוק מה שחיפשתי ורציתי בבן אדם, את הבית, הישראליות והמשפחתיות".
7 צפייה בגלריה
יעל שלביה
יעל שלביה
עומר הוא בדיוק מה שחיפשתי ורציתי בבן אדם, את הבית, הישראליות והמשפחתיות". שלביה, מתוך קמפיין הג'ינסים של רנואר
(צילום: בן אברבנאל)
איך החיים באותו בית, מסתדרים? לגור ביחד זה לא תמיד פשוט. "האמת שהלו"ז שלנו ממש הפוך. אני קמה ממש מוקדם, אני יכולה לקום לצילומים בחמש לפנות בוקר וללכת לישון ב-11-12 בלילה, בדיוק בשעות שהוא רק יוצא להופעה. קשה לפעמים לסנכרן את מפגשים שלנו ואת הערבים הפנויים, אבל הבית שלנו הכי כיף בעולם. לכל אחד יש את החופש שלו, יש לנו את השקט שלנו, ובשבת זה רק אני והוא והמשפחה ואנחנו נהנים מכל רגע. ויש לנו שני כלבים מושלמים. באמת, בית מושלם".
מה החלק שלך במטלות הבית? "אני מבשלת. לא באופן קבוע אבל לפחות שלוש פעמים בשבוע אני מכינה אוכל. אני אוהבת, מתכונים מהאינסטגרם, כל מה שאני רוצה וסתם עולה לי לראש. בא לי עכשיו להכין ממולאים? אז אני מכינה ממולאים. אני אוהבת לאכול אוכל של בית ואני גם אוהבת שאוכלים את האוכל שלי. אני לא איזה מאמא, אבל מתחילים".
ומה עומר עושה? מה התפקידים שלו בבית? "אנחנו עובדים מאוד קשה ואנחנו יכולים להרשות לעצמנו שתהיה לנו מנקה בבית, אז היא עושה את הכביסות ומנקה את הבית. אני אגיד לך מה התפקיד של עומר, יש לו תפקיד מאוד חשוב - הוא מוציא את הכלבים. אבל זה לא סתם להוציא אותם לחמש דקות לפיפי, הוא מוציא אותם פעמיים ביום לפחות לטיולים של 20 דקות, עושה איתם סיבובים מסביב למושב, מאלף אותם, מחנך אותם".
7 צפייה בגלריה
פפראצי עומר אדם יעל שלביה תל ביב
פפראצי עומר אדם יעל שלביה תל ביב
"יש לעומר תפקיד מאוד חשוב - הוא מוציא את הכלבים"
(צילום: אמיר מאירי)
את רק בת 23, את מרגישה מוכנה לחתונה? "אני חושבת שבשנים האחרונות, אולי בגלל המלחמה, אבל אני שמה לב שאנשים הבינו שאין סיבה לבזבז את הזמן ולצאת שבע שנים ואז לראות אם כן או לא. אם אנחנו יוצאים וטוב וכיף לנו ויש חיבור, אז למה למשוך את זה יותר מדי? אני לא אומרת תתחתנו ישר ויאללה, אבל כשטוב, אין מה לבזבז את הזמן ולחכות".
בדרך כלל מתחתנים, והשלב הבא הוא להביא ילדים. "לא נכון, אפשר להתחתן ולקחת לעצמכם שנה-שנתיים ביחד בתור זוג נשוי. יש המון אנשים שרואים חתונה כצעד קדימה לשלב של הילדים, אבל יש משהו בזה שאתם זוג נשוי, בונים בית וחושבים על העתיד. זה משהו שצריך לדבר עליו ולא קורה ביום".
7 צפייה בגלריה
יעל שלביה
יעל שלביה
"בונים בית וחושבים על העתיד"
(צילום: בן אברבנאל)
הבית שלך דתי, כשאת חוזרת להורים את מגיעה בלבוש צנוע? "אני מגיעה איך שאני רוצה אבל ברור שלא אגיע עם טופ של ספורט למשל. אני אבוא בחולצה ומכנסיים. בגיל 12 לבשתי בפעם הראשונה ג'ינס, מכנסיים. והתביישתי בזה אז חזרתי לחצאיות".
למה התביישת? "כל הנוף שלי היה עם חצאיות. אני הייתי השונה והרגשתי שזה לא נכון. נפגשתי עם חברות וזה היה להן מוזר, אז חזרתי הביתה ואמרתי 'טוב, אני לא שמה את המכנסיים יותר בחיים' וחזרתי לחצאיות. אני חושבת שבערך בגיל 17, ממש שהתחלתי לדגמן, חזרתי לשים מכנסיים והרגשתי עם זה הרבה יותר בנוח. וזה פשוט קרה עם הזמן, עם ההתבגרות שלי, כשהרגשתי בנוח עם עצמי".
את חושבת שתמיד תצליחי לשמור על הקשר הזה לדת? "אני מאוד מקווה שאשמור על זה לכל החיים, זה משהו שהוא מאוד חשוב לי. אני שומרת על חגים, כשרות, הכל. אני רוצה לשלוח את הילדים שלי בעזרת השם בעתיד, לחינוך דתי. אני שותה רק יין כשר ואם אני טסה לחו"ל ולא לוקחת איתי יין אדום או לבן כשר, אין לי מה לשתות. יש דברים שהחלטתי שאני שומרת עליהם ואלה הגבולות שלי".
יש משהו בכל הקטע הזה של להיות דוגמנית מפורסמת, ובשישי בערב יש מסיבות, כולם יוצאים ואת נשארת בבית - קצת מבאס, לא? "זה מבאס. עכשיו הייתי בניו יורק והסוכנת שלי מתקשרת אליי ואומרת 'תקשיבי, זה שבוע האופנה, יש מסיבה מטורפת ואת חייבת לבוא איתנו'. אמרתי לה 'חיים שלי, אני שומרת שבת, את יודעת. אני לא יכולה לבוא'. אני לא מקבלת עבודות בשבת והיא יודעת את זה. ופשוט כיביתי את הטלפון כיביתי, נכנסה שבת ועשיתי אותה בכיף שלי, קראתי ספר. לא כזה מבאס. אתה מרוויח מזה משהו אחר, אתה מרוויח שקט, עקרונות. יש לי את השקט שלי פעם בשבוע. אף אחד לא יכול לדבר איתי, זה רק אני והבית שלי והמשפחה שלי, ואני לא מתעסקת באינסטגרם או בטיק טוק או בעבודה ויש לי 25 שעות של שקט. אין מחיר לדבר הזה".
עם מבט לשנה החדשה, מה את מאחלת לעצמך? "אני מאחלת קודם כול למדינת ישראל, בעזרת השם, שבאמת הלוואי ונדע רק ימים טובים. שהחטופים שלנו יחזרו ושהחיילים שלנו ישמרו על עצמם. וזהו, שנהיה בריאים, באמת, זה כל מה שאני מאחלת לנו לשנה הזאת, שנדע בשורות טובות".
האזינו לריאיון המלא בראש העמוד!
7 צפייה בגלריה
יעל שלביה ובר זגה, מתוך הפודקאסט "הברזייה"
יעל שלביה ובר זגה, מתוך הפודקאסט "הברזייה"
יעל שלביה ובר זגה, מתוך הפודקאסט "הברזייה"
(צילום: פרטי)