השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (ג'), במהלך צום תשעה באב, להר הבית ותועד חולף על פני עשרות יהודים שהשתחוו בניגוד לנהלים - מה שגרר תגובות רבות במערכת הפוליטית בישראל ומחוצה לה. שעות ספורות לאחר מכן, בנו הבכור של השר שובאל בן גביר (18), עלה ללייב בטיק טוק בעודו צם וענה על שאלות העוקבים בנושאי עניינים אישיים ופוליטיים, התייחס לעבודה של אביו, שרים וחברי כנסת נוספים.
על נפתלי בנט, ראש הממשלה לשעבר, אמר שהוא שקרן יותר מבנימין נתניהו, על בני גנץ - "דחליל חסר דעה", והסביר מדוע לא היה מצביע לבצלאל סמוטריץ'.
שובאל בן גביר
"עלייה להר הבית? זה לא פוגע באף אחד", אמר שובאל בלייב. "האנשים שזה אולי פוגע בהם, אלה כאלה שגם אם נחיה במדינת ישראל זה פוגע בהם. זאת אומרת, ברגע שבן אדם מחליט שזה יפגע בו, זה כמו שאני אגיד לך, 'וואלה, אל תאכל חזיר כי אז זה יפגע בי'. מה זה אומר? אני החלטתי שזה יפגע בי. גם זה שאתה חי בתל אביב, או בירושלים, בעצם קיומך אתה פוגע בהם. אתה רוצה לא לפגוע בהם? קח כדור, שים לעצמך בראש. אני לא עומד לעשות את זה".
בן גביר הצעיר קרא את שאלות הצופים וענה על חלקן. כך למשל כשנשאל, "אם האמת היא נר לרגליך, למה אתה מעדיף אדם כמו ביבי שהוא מלך השקרנים, על בנט?", הוא ענה: "אני לא חושב שביבי יותר שקרן מבנט. זה לא שאני מאמין עכשיו לכל מילה של ביבי וגם לא הייתי גם מצביע לו. אבל אני חושב שבנט חד משמעית יותר שקרן מביבי".
כצפוי, הגולשים התייחסו לא מעט גם לאביו של שובאל במהלך הלייב, והוא נשאל אם לדעתו אביו בכול זאת עושה טעויות. הוא השיב: "כל אחד טועה לפעמים. אבל אני חושב שכול מה שאבא שלי עשה, לפחות כמעט כל מה שעשה, היה נכון והוכיח את עצמו גם אחרי שביעי לעשירי".
על השאלה למה אביו לא עשה שירות לאומי,שובאל ענה: "לא נתנו לו להתגייס לצבא והוא היה מתוסכל מזה. אז הוא החליט להמשיך במה שעשה בעבודה הקודמת, לייצג נערים וחיילים בחינם, ולעזור לעם ישראל בדרך שהיה יכול. זה מה שהוא עשה מגיל ארבע עשרה עד היום".
2 צפייה בגלריה
שובאל בן גביר טיקטוק
שובאל בן גביר טיקטוק
עונה על שאלות העוקבים. שובאל בן גביר
(צילום מסך)
כשאחד הגולשים שאל: "אתה מודע לזה שאבא שלך עבריין?", בן גביר השיב: "כי הוא חסם כביש? זה מה שאתם עושים כאן חצי שנה, ליצנים". לאחר מכן אמר שאם לא לאביו, אז היה מצביע כנראה למשה פייגלין. כשנשאל לדעתו על בני גנץ, הוא כינה אותו "דחליל חסר דעה" ועל סמוטריץ' אמר: "לא הייתי מצביע לו גם אם אבא שלי לא היה רץ. אין סיכוי. אני לא מאמין לדברים שהוא אומר. לא פעם ולא פעמיים נאמרו כל מיני דברים שלא היו".
כשנשאל לגבי דעתו על מדינת הלכה, השיב בן גביר הצעיר: "אני לא בעד. אני כן חושב שאנחנו מדינה יהודית והמדינה עצמה צריכה לפעול על פי היהדות, אבל שבן אדם פרטי יעשה מה שהוא רוצה. בן אדם שרוצה לאכול חזיר, גם אם אני לא אוהב את זה - זה שלו ולגיטימי לגמרי. שיאכל חזיר כמה שהוא רוצה. כל עוד זה אדם פרטי שעושה את זה בצורה פרטית".
2 צפייה בגלריה
שובאל בן גביר טיקטוק
שובאל בן גביר טיקטוק
"אני לא בעד מדינת הלכה"
(צילום מסך)